Входные (стартовые) контрольные работы по английскому языку для 5-11 классов. Стартовые контрольные


Стартовые контрольные работы по английскому языку в 3-10 классах

МБОУ Одинцовская СОШ №3

Стартовые (входные)

контрольные работы

по английскому языку

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 3 класса

Учитель: Чернякова Т.М.

Цель работы – контроль навыков аудирования на основе материала, пройденного во 2 классе, контроль лексических навыков на основе материала 2 класса, контроль умения соотносить вопрос с ответом, используя грамматические навыки 2 класса

Содержание работы

Часть I. Аудирование

Прослушай текст и выполни задания.

Текст для аудирования

Betty

Betty is a nice kitten. She has got a mother and four brothers. They live in a big house. Betty and her brothers like to jump and play. They have got friends: pink pigs, yellow ducks, grey rabbits and one red fox. Pink pigs and yellow ducks are funny. Grey rabbits are sad. They are not strong.

A red fox is slim. We can see her in the forest.

1. Выбери правильный ответ на вопрос: "What friends have Betty and her brothers got?"

A. Pink pigs and green crocodiles.

B. Pink pigs, yellow ducks, grey rabbits and one red fox.

C. A mouse and a monkey.

2. Закончи предложение в соответствии с прослушанным текстом.

Betty and her friends like to …

A.… skip and run.

B.… sing and skate.

C.… jump and play.

3. Выбери неправильное предложение в соответствии с прослушанным текстом.

A. They have got friends.

B. They live on a farm.

С. We can see a red fox in the forest.

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.

a) I, you, he, my, she

b) red, grey, blue, brave, black

c) can, jump, sing, swim

d) long, slim, nice, five, strong

2. Найди для каждого вопроса подходящий ответ.

1) Can you swim? a) Yes, he can.

2) Is his duck fat? b) Yes, she can.

3) Is Ben's fox slim? c) Yes, it is.

4) Can Ann jump? d) No, it isn't.

5) Can Nick sing? e) No, I can't.

Правильные ответы.

I. 1 – B 2 – C 3 – B

II. 1. a) my b) brave c) can d) five

2. 1) – e) 2) – c)/d) 3) – d)/c) 4) - b) 5) – a)

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

11 - 12

5

8 - 10

4

6 - 7

3

< 6

2

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 4 класса

Учитель: Чернякова Т.М.

Цель работы – контроль навыков чтения на материале, изученном в 3 классе, контроль лексических навыков по темам «Числительные», «Еда», «Части тела», «Дни недели»,

контроль грамматических навыков по темам «Present Simple», «Исчисляемые / неисчисляемые существительные»

Содержание работы

Часть I. Чтение

Прочитай рассказ и выполни задание.

Tad and Fred

Fred has got a little white puppy. His name is Tad. Tad and Fred are friends. They like to jump and run. They like to play hide-and-seek (прятки). One day (однажды) they play hide-and-seek in the park. Fred wants to find (найти) Tad but he can't see his puppy. Tad wants to find Fred, too. But he can't see his friend. Tad sees a big black dog.

"Where is Fred?" the puppy says. "I am sorry, I don't know" (Я сожалею, но я не знаю), the dog says. Tad wants to find his house. He runs and runs. He sees a big red house. Tad says: "This house is very big. It's not my house". Then he sees a little blue house. Tad says: "This house is very little. It's not my house". Tad runs and runs. He sees a green house. It isn't very big and it isn't very little. Tad says: " It's my house". He sees Fred and his family. It's nice to be at home.

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Fred has got

a) a dog b) a puppy c) a cat.

2. Tad is

a) black b) grey c) white.

3. One day they play hide-and-seek

a) in the park b) in the house c) in the forest

4. Fred wants to find

a) his house b) Tad c) the park

5. "Where is …?" the puppy says.

a) my house b) your house c) Fred

6. His house is

a) green b) blue c)red.

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.

a) ten, twelve, tea, fourteen, thirty

b) hockey, tennis, football, corn, basketball

c) cheese, bread, breakfast, meat, cake

d) nose, rabbit, neck, teeth, arm

e) Monday, Sunday, Wednesday, Tuesday, Ben.

2. Выбери нужное слово.

a) Have you got many/much friends.

b) He eats many/much bread for breakfast.

c) His friend live/lives in the forest.

d) Cats like/likes milk and fish.

e) They go/goes to the park every day.

Правильные ответы.

I. 1 – b 2 – c 3 – a 4 – b 5 – c 6 – a

II. 1. a) tea b) corn c) breakfast d) rabbit e) Ben

2. a) many b)much c)lives d)like e)go

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

14 – 16

5

11 - 13

4

8 – 10

3

< 8

2

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 5 класса

Учитель: Чернякова Т.М.

Цель работы – контроль навыков чтения по теме «Семья», контроль лексических навыков по темам «Одежда», «Животные, их места обитания», «Семья», «Школа», контроль грамматических навыков по темам «Present / Past / Future Simple», «Степени сравнения прилагательных»

Содержание работы

Часть I. Чтение

Прочитай рассказ и выполни задание.

Yesterday afternoon John’s mother was at work. John was at home with his father. They watched TV together. Then his father said: “Let’s cook dinner for Mum and we can all have dinner!” And they went to the kitchen. The father wanted to have some soup but John didn’t like it. They decided to have fish. The father took the fish and they started cooking it together.

Then John went to his bedroom to do his homework. His father went to his room to read a book. They didn’t go to the kitchen again.

After an hour, John’s mother came home. She was tired. But when she opened the door, she ran to the kitchen and cried: “Oh, no!” The kitchen was very dirty. They couldn’t eat the fish because it was black! John’s mother wasn’t happy. John and his father were sad, too.

But then, John and his father cleaned the kitchen and cooked a pizza for dinner.

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Yesterday John was at home …

a) with his mother

b) with his father

c) with his mother and father

2. Yesterday John’s father said:

a) “Let’s cook dinner for Mum together”.

b) “Let’s do your homework together”.

c) “Let’s watch TV together”.

3. At first they decided to…

a) cook fish for dinner.

b) cook soup for lunch.

c) cook a pizza for dinner.

4. They started cooking fish and …

a) John went to his bedroom to read a book.

b) John went to his bedroom to watch TV.

c) John went to his bedroom to do his homework.

5. John’s mother was unhappy because…

a) John didn’t do his homework.

b) the kitchen was dirty.

c) John and his father cooked a pizza for dinner.

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.

a) boots, shoes, trainers, trousers

b) ocean, river, lake, desert, sea

c) granny, postman, grandpa, dad, brother

d) sheep, horse, cow, camel, whale

e) Maths, PE, Thursday, Reading, Russian 2. Выберите правильное слово.

1) Last year they … study English.

a) began b) begins c) will begin

2) In winter my grandmother doesn’t … her flowers every day.

a) watered b) water c) waters

3) He … London next summer.

a) visits b) visited c) will visit

4) … the children play snowballs in the park yesterday?

a) Do b) Will c) Did

5) In summer the days are … than in winter.

a) long b) longer c) the longest

Правильные ответы.

I. 1- b) 2 – a) 3 – b) 4 – c) 5– b)

II. 1. a) trousers

b) desert

c) postman

d) whale

e) Thursday

III. 1) – a) 2) – b) 3) – c) 4) – c) 5) – b)

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

14 – 15

5

11 – 13

4

8 – 10

3

> 8

2

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 6 класса

Учитель: Чернякова ТМ.

Цель работы – контроль лексических навыков по темам «Школа», «Путешествуя по городу», контроль грамматических навыков по темам «Present / Past / Future Simple», «Present Continuous»

Содержание работы

I. Put in the words: play, speak, exchange, taught, take, hobbies, an interview, stay.

Denis Korolev is a ten-year old student. His 1)_______ are sport and music. He can 2)______ the guitar well. He likes to 3)______ pictures of his friends. Denis can 4)_______ and read English. Last year Barbara Grey from Great Britain 5)______ him and his friends. She is going to arrange a students' 6)_______ . Yesterday Denis gave 7)________ to a youth magazine about the Russian-English student exchange. Denis is going to 8)_______ with his pen-friend's family.

II. Make up the dialogue. Put the phrases in the correct order.

A. – You are welcome. Have a nice day.

B. – Excuse me, am I far from Trafalgar Square?

С. – How can I get there?

D. - I'm afraid you are.

E. - It's very easy. Take bus No.64 and you'll be there in ten minutes.

F. – Thank you very much.

III. Choose the correct translation.

1. Сейчас ему необходим только горячий чай.

a) He is needing only a cup of hot tea at the moment.

b) He needs only a cup of hot tea at the moment.

2. Что Вы хотите?

a) What do you want?

b) What are you wanting?

3. Тише! Он пишет статью о Москве.

a) Keep silence! He is writing an article about Moscow.

b) Silence! He writes an article about Moscow.

4. Have you ever been to an ancient castle?

a) Вы бывали когда-нибудь в старинном замке?

b) Вы собираетесь побывать когда-нибудь в старинном замке?

5. This book is worth reading.

а) Эту книгу следует прочитать.

b) Эту книгу стоит прочитать.

Правильные ответы

I. 1)hobbies 2)play 3)takes 4)speak 5)taught 6)exchange 7)an interview 8)stay

II. 1 – B 2 – D 3 – C 4 –E 5 – F 6 – A

III. 1 – b) 2 – a) 3 – a) 4 – a) 5 – b)

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

18 – 19

5

13 - 17

4

9 – 12

3

< 9

2

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 7 класса

Учитель: Чернякова Т.М.

Цель работы – контроль навыков аудирования по теме «Праздники», контроль лексических навыков по теме «Животные», контроль грамматических навыков по темам «Present / Past / Future Simple», «Present Continuous», «Present Perfect»

Содержание работы

I. You will hear some short texts about holidays in Great Britain. Guess what holiday is described in each text.

Christmas, Hallowe'en, Mother's Day, St.Valentine's Day, New Year's Day, Easter

1. On this day people visit their mothers and give them flowers and small presents. Husbands and children help with the meals and washing up.

2. On this day people usually visit their friends. They try to be the first person to wish good luck to their friends in the new year. There is a lot of dancing and eating. At midnight everybody joins hands and sings a special song.

3. On this day people send cards to their friends, parents and relatives. People put trees in their rooms and decorate them with toys and coloured lights. On this day children get up early in the morning. They want to see a stocking full of small presents on their beds. A traditional dinner on this holiday is roast turkey, roast potatoes and pudding.

4. People send special cards to people they love. They shouldn't write their names on the cards. The person who gets the card must guess who sent it.

5. At this holiday schools close for two weeks. People give each other chocolate eggs. Sometimes parents hide eggs in the house or in the garden and children look for them.

6. On this day they say ghosts and witches come out. Children make lanterns out of pumpkins. Some people have parties and dress as witches and ghosts. It is celebrated on the 31st of October. Children walk from house to house and ask "Trick or treat?"

II. Put in the words: feeding time, full of fun, so, fight, shared, last Sunday, watch, jumped out, looked.

Have you ever been to the zoo at 1)______? I was there 2)______. It was 3)______ interesting to 4)_______ the animals. As usual the monkeys were 5)_____. Big birds were stretching their wings and flying down to their food. Two dolphins 6)_____ of the water to catch their fish. Baby lions had a 7)______ for their meat. The elephant 8)________ hungry and I 9)_______ my orange with him.

III. Choose the correct form of the verb.

1. The town … founded in 1368.

a) is b)was c)were

2. They … already … Christmas presents for all their relatives. Now they are decorating the house.

a) will … buy b) are going … to buy c) have … bought

3. What … your sister … at the moment?

a) is … doing b) has … done c) does … do

4. Look! She … our pudding.

a) is liking b) likes c) like

5. Next month I … in France.

a) am b) will be c) have been

Правильные ответы

I. 1 - Mother's Day 2 - New Year's Day 3 – Christmas 4 - St.Valentine's Day 5 – Easter

6 - Hallowe'en

II. 1) - feeding time 2) - last Sunday 3) – so 4) – watch 5) - full of fun 6) - jumped out

7) – fight 8) – looked 9)- shared

III. 1 – b 2 – с 3 – a 4 – b 5 – b

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

19 – 20

5

15 - 18

4

10 – 14

3

< 10

2

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 10 класса

Учитель: Чернякова Т.М.

Цель работы – контроль навыков чтения с полным пониманием содержания по теме «Проблемы молодежи»

Содержание работы

Read the article and complete its summary. Fill in the words from the text. Don’t write more than two words in each gaps.

Is it easy to be young in the 21st century?

There is an opinion that youth is the best part of a person’s life. What is it – a fact or a stereotype? Happy Youth supporters’ arguments sound very convincing. According to them, when you are fifteen or sixteen, the future seems cloudless, the world around you is beautiful and friendly, and you feel strong and optimistic. Neither health nor other problems trouble you yet. You have the parents who protect and support you. You have friends who never betray you. Conflicts are certainly unavoidable, but they don’t last long, and it’s usually not a problem to survive through them. This is a conventional idea about young people. But is it true?

Psychologists insist that they have lots of work with teenagers. In their “happiest” years they have too many problems, and in most cases they don’t know how to solve them. They lack life experience and are not self-confident enough. They are often too categoric and can’t forgive other people’s faults and mistakes. A quarrel or misunderstanding can lead to serious suffering. “I don’t feel happy at all”, says Jack Green, 14. “I have no friends. It always works the same. At first it seems that I’ve found a real friend, but then I feel very disappointed because he betrays me – tells silly stories about me in the school, or doesn’t help when I need help. It has happened many times.”

“The thing which worries me a lot is my future job”, says Helen Carter, 15. “To have a good life in the future, I have to find a good job. If I want to find a good job, I have to get a good education first. But how am I supposed to choose my career line?! I don’t know what’s good and what’s bad for me. I cannot make an informal choice. I need to make some decision about my education very soon and I feel awfully scared. What if I make a mistake and get an education for a wrong job? This means that I’ll have to do the job which I don’t like or even hate. This makes me feel sick.”

On reading these words we, adults, realize that being young is not so easy. It’s rather challenging to be a teenager of the 21st century, when the world changes so rapidly and people have to work very hard to keep pace with it (успевать за ним). Who can help young people feel less stressed out and more self-confident? Who can provide them with information and advice? The answer, I suppose, is evident.

___________________________

The author of the article thinks that the opinion that the youth is the best of human life may be true. He presents rather (1)_____________ arguments for the idea. The strongest argument is that teenagers have fewer

(2) _____________ in comparison with adult people, let along the elderly. And it goes without saying that healthy people feel stronger, more energetic, more optimistic and consequently happier than people in poor health.

However, the author also presents some facts which do not go with the (3) _____________ idea that “youth” and “happiness” are synonyms. Psychologists say that teenagers do have problems. Most of them are caused by their lack of (4) _____________ and lack of self-confidence Another typical teenage problem is that they cannot compromise. Looking for an ideal relationship they often feel bitterly (5) _____________ with their friends who are not able to meet high requirements.

Worries about the future career add up to the teenager syndrome. It’s extremely difficult for a 15-16 year old person to make an (6) _____________, as they don’t have enough information yet. At the end of the article the author concludes that being a teenager in our dynamic world is rather (7) _____________. Adults should realize that teenagers often need their support and advice.

Правильные ответы.

1) convincing 2) problems 3) convential 4) life experience 5) disappointed

6) informed choice 7) challenging

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

7

5

6 – 5

4

4

3

< 4

2

* На выполнение данных работ отводится от 20 до 25 минут.

www.metod-kopilka.ru

Стартовые контрольные работы 2-4 классы

2 класс

2016-2017 уч.год

Сентябрь

Контрольная работа по математике

Цель: выявление учителем картины прочности усвоения изученного материала в 1 классе.

( «Входящая» контрольная работа пишется на 2-3 неделе сентября. Рекомендуется использовать ту же работу, которую писали в конце 1 класса)

Методика проведения

Тексты обоих вариантов записываются на доске, но если имеется возможность размножить текст каким-либо способом, то каждый ученик получает отдельный лист с текстом работы.

Учитель читает задания вслух, напоминает о правилах оформления, отвечает на вопросы детей.

Ученики записывают слово «Задача» и делают к ней краткую запись, чертёж или схему по выбору. Между заданиями в работе ученики отступают 2 клетки. Геометрическое задание они выполняют карандашом, используя линейку.

1 вариант

1.Реши задачу

В школе дети съели 16 порций овсяной каши, а гречневой – на 6 порций меньше. Сколько порций гречневой каши съели дети?

2. Запиши результаты действий

3 + 7 14 – 5 6 +5

9 + 6 12 – 3 4+ 8

4. Начерти отрезок длиной 13 сантиметров. Запиши длину этого отрезка в дециметрах и сантиметрах.

5. Заполни пропуски

1дм 8 см= * см

16 см= * дм * см

5* Сумма двух чисел равна 8. Их разность тоже равна8. Какие это числа?

6*Длина карандаша больше 16см и меньше 2дм. Какой длины может быть длина карандаша?

7* В вазе лежали 5 леденцов и 8 ирисок. После того, как Оля взяла тех и других конфет поровну, в вазе остались конфеты только одного сорта. Какого сорта эти конфеты и сколько их осталось?

2 вариант

1 вариант

1.Реши задачу

Туристы ехали на поезде 14 часов, а на катере плыли на 4 часа меньше. Сколько времени туристы плыли на катере?

2. Запиши результаты действий

5+ 8 15 – 7 7+2

9 + 8 11 – 3 6+5

4. Начерти отрезок длиной 12 сантиметров. Запиши длину этого отрезка в дециметрах и сантиметрах.

5. Заполни пропуски

1дм 7 см= * см

15 см= * дм * см

5* Сумма двух чисел равна 7. Их разность тоже равна 7. Какие это числа?

6*Длина ручки больше 16см и меньше 2дм. Какой длины может быть длина ручки?

7* В вазе лежали 5 леденцов и 8 ирисок. После того, как Оля взяла тех и других конфет поровну, в вазе остались конфеты только одного сорта. Какого сорта эти конфеты и сколько их осталось?

Критерии и нормы оценки

Оценивание контрольной работы производится учителем в соответствии с существующими нормами оценки комбинированной работы.

Отметка «5» Отсутствие ошибок, не более 1 недочета.

Отметка «4» Одна грубая ошибка в задаче

Одна грубая ошибка в задаче и 1 негрубая в работе

1-2 негрубых ошибки в работе

Отметка «3» Задача не решена, всё остальное выполнено верно

Задача решена, а в работе 3 негрубых ошибки

Отметка «2» Задача не решена и более 4 негрубых ошибок

Рекомендуется оценка за «общее впечатление» от работы.

Сущность её состоит в определении отношения учителя к внешнему виду работы

(аккуратность, эстетическая привлекательность, чистота, каллиграфический навык, оформление и др.) Эта отметка ставится как дополнительная, в журнал не вносится.

Таким образом учитель выставляет две отметки ( например5/3): за правильность выполнения (отметка в числителе) и за общее впечатление от работы( отметка в знаменателе)

Данная позиция в оценочной деятельности позволит объективно оценить результаты обучения и «развести» ответы на вопросы «Чего достиг ученик в освоении предметных знаний» и « Каково его прилежание и старание?»

В текст контрольной включены 3 задания повышенной трудности, * отмеченные звездочкой. Они не являются обязательными и предлагаются детям по выбору. Оценивать правильность их выполнения нужно дополнительной оценкой «4» или «5».

При этом, если учащийся не стал делать задания по выбору или выполнил их неверно, за эту часть работы отметка не ставится.

Отметка «5» Выполнено 3 задания

Отметка «4» Выполнено 1- 2 задания

ФГОС 2 класс

Анализ контрольной работы по математике 2016/2017 учебный год

Класс:

Дата:

Учитель:

В классе:

Писали:

Отсутствуют:

Оценки за контрольную

работу

Оценка за общее впечатление

Оценки за задание повышенной трудности

Средняя оценка

«5» - уч. ( %)

«5» - уч. ( %)

«5» - уч. ( %)

«5» - уч. ( %)

«4» - уч. ( %)

«4» - уч. ( %)

«4» - уч. ( %)

«4» - уч. ( %)

«3» - уч. ( %)

«3» - уч. ( %)

«3» - уч. ( %)

«2» - уч. ( %)

«2» - уч. ( %)

Проверяемые результаты освоения содержательной линии

Проверены следующие знания и умения:

Кол-во

учащихся

%

Решение задачи в 1 действие

Допустили ошибку в выборе арифметического действия

Допустили ошибку в вычислениях

Допустили ошибку в ответе

Вычислительные навыки в пределах 20

Сложение

Вычитание

Геометрическая задача

Построение отрезка

Определение длины отрезка

Перевод единиц длины

Перевод единиц длины

Ошиблись в переводе единиц длины

Задание повышенной трудности ***

Справились

Приступили

Не приступили

Успеваемость – %

Качеств о успеваемости – %

СОУ – %

multiurok.ru

Входные (стартовые) контрольные работы по английскому языку для 5-11 классов

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 5 класса

Учитель: Збарская М.А.

Выполнил(а): ____________________________________

Часть I. Чтение

Прочитай рассказ и выполни задание.

Tad and Fred

Fred has got a little white puppy. His name is Tad. Tad and Fred are friends. They like to jump and run. They like to play hide-and-seek (прятки). One day (однажды) they play hide-and-seek in the park. Fred wants to find (найти) Tad but he can't see his puppy. Tad wants to find Fred, too. But he can't see his friend. Tad sees a big black dog.

"Where is Fred?" the puppy says. "I am sorry, I don't know" (Я сожалею, но я не знаю), the dog says. Tad wants to find his house. He runs and runs. He sees a big red house. Tad says: "This house is very big. It's not my house". Then he sees a little blue house. Tad says: "This house is very little. It's not my house". Tad runs and runs. He sees a green house. It isn't very big and it isn't very little. Tad says: "It's my house". He sees Fred and his family. It's nice to be at home.

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Fred has got

a) a dog b) a puppy c) a cat.

2. Tad is

a) black b) grey c) white.

3. One day they play hide-and-seek

a) in the park b) in the house c) in the forest

4. Fred wants to find

a) his house b) Tad c) the park

5. "Where is …?" the puppy says.

a) my house b) your house c) Fred

6. His house is

a) green b) blue c)red.

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Вычеркни его.

a) ten, twelve, tea, fourteen, thirty

b) hockey, tennis, football, corn, basketball

c) cheese, bread, breakfast, meat, cake

d) nose, rabbit, neck, teeth, arm

e) Monday, Sunday, Wednesday, Tuesday, Ben.

2. Найди для каждого вопроса подходящий ответ.

1) Can you swim? a) Yes, he can.

2) Is his duck fat? b) Yes, she can.

3) Is Ben's fox slim? c) Yes, it is.

4) Can Ann jump? d) No, it isn't.

5) Can Nick sing? e) No, I can't.

1 ____

2 ____

3 ____

4 ____

5 ____

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 8 класса

Учитель: Збарская М.А.

Выполнил(а): ______________________________________

I. Прочитайте тексты о праздниках в Великобритании и соотнесите текст и название праздника.

Christmas, Halloween, Mother's Day, St.Valentine's Day, New Year's Day, Easter

1. On this day people visit their mothers and give them flowers and small presents. Husbands and children help with the meals and washing up.

2. On this day people usually visit their friends. They try to be the first person to wish good luck to their friends in the new year. There is a lot of dancing and eating. At midnight everybody joins hands and sings a special song.

3. On this day people send cards to their friends, parents and relatives. People put trees in their rooms and decorate them with toys and coloured lights. On this day children get up early in the morning. They want to see a stocking full of small presents on their beds. A traditional dinner on this holiday is roast turkey, roast potatoes and pudding.

4. People send special cards to people they love. They shouldn't write their names on the cards. The person who gets the card must guess who sent it.

5. At this holiday schools close for two weeks. People give each other chocolate eggs. Sometimes parents hide eggs in the house or in the garden and children look for them.

6. On this day they say ghosts and witches come out. Children make lanterns out of pumpkins. Some people have parties and dress as witches and ghosts. It is celebrated on the 31st of October. Children walk from house to house and ask "Trick or treat?"

1 _____

2 _____

3 _____

4 _____

5 _____

6 _____

II. Put in the words: play, speak, exchange, taught, take, hobbies, an interview, stay.

Denis Korolev is a ten-year old student. His 1)_____________ are sport and music. He can 2)_______________ the guitar well. He likes to 3)_____________ pictures of his friends. Denis can 4)______________ and read English. Last year Barbara Grey from Great Britain 5)______________ him and his friends. She is going to arrange a students' 6)_____________ . Yesterday Denis gave 7)_____________ to a youth magazine about the Russian-English student exchange. Denis is going to 8)_____________ with his pen-friend's family.

III. Make up the dialogue. Put the phrases in the correct order.

A. – You are welcome. Have a nice day. _______

B. – Excuse me, am I far from Trafalgar Square? _________

С. – How can I get there? ________

D. - I'm afraid you are. ________

E. - It's very easy. Take bus No.64 and you'll be there in ten minutes. ________

F. – Thank you very much. _________

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Вычеркни его.

a) boots, shoes, trainers, trousers

b) ocean, river, lake, desert, sea

c) granny, postman, grandpa, dad, brother

d) sheep, horse, cow, camel, whale

e) Maths, PE, Thursday, Reading, Russian

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 9 класса

Учитель: Збарская М.А.

Выполнил(а): ______________________________________

I. Прочитайте тексты о праздниках в Великобритании и соотнесите текст и название праздника.

Christmas, Hallowe'en, Mother's Day, St.Valentine's Day, New Year's Day, Easter

1. On this day people visit their mothers and give them flowers and small presents. Husbands and children help with the meals and washing up.

2. On this day people usually visit their friends. They try to be the first person to wish good luck to their friends in the new year. There is a lot of dancing and eating. At midnight everybody joins hands and sings a special song.

3. On this day people send cards to their friends, parents and relatives. People put trees in their rooms and decorate them with toys and coloured lights. On this day children get up early in the morning. They want to see a stocking full of small presents on their beds. A traditional dinner on this holiday is roast turkey, roast potatoes and pudding.

4. People send special cards to people they love. They shouldn't write their names on the cards. The person who gets the card must guess who sent it.

5. At this holiday schools close for two weeks. People give each other chocolate eggs. Sometimes parents hide eggs in the house or in the garden and children look for them.

6. On this day they say ghosts and witches come out. Children make lanterns out of pumpkins. Some people have parties and dress as witches and ghosts. It is celebrated on the 31st of October. Children walk from house to house and ask "Trick or treat?"

1 _____

2 _____

3 _____

4 _____

5 _____

6 _____

II. Put in the words: play, speak, exchange, taught, take, hobbies, an interview, stay.

Denis Korolev is a ten-year old student. His 1)_____________ are sport and music. He can 2)_______________ the guitar well. He likes to 3)_____________ pictures of his friends. Denis can 4)______________ and read English. Last year Barbara Grey from Great Britain 5)______________ him and his friends. She is going to arrange a students' 6)_____________ . Yesterday Denis gave 7)_____________ to a youth magazine about the Russian-English student exchange. Denis is going to 8)_____________ with his pen-friend's family.

III. Make up the dialogue. Put the phrases in the correct order.

A. – You are welcome. Have a nice day. _______

B. – Excuse me, am I far from Trafalgar Square? _________

С. – How can I get there? ________

D. - I'm afraid you are. ________

E. - It's very easy. Take bus No.64 and you'll be there in ten minutes. ________

F. – Thank you very much. _________

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Вычеркни его.

a) boots, shoes, trainers, trousers

b) ocean, river, lake, desert, sea

c) granny, postman, grandpa, dad, brother

d) sheep, horse, cow, camel, whale

e) Maths, PE, Thursday, Reading, Russian

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 10 класса

Учитель: Збарская М.А.

Выполнил(а): ______________________________________

Задание 1

Прослушайте текст, выберите правильный вариант и закончите предложения. Занесите ответы в таблицу.

  1. Little Mary is not

  1. two

  2. a girl

  3. from Africa

  4. in the zoo

  1. Little Mary is in the zoo. She is

  1. with her friends

  2. with her family

  3. very happy

  4. very sad

  1. Little Mary wants

  1. to see her family

  2. to have bananas

  3. to be in the zoo

  4. to play with brown bears

  1. The pilot takes little Mary

  1. to the zoo

  2. to green crocodiles

  3. to Africa

  4. to boys and girls

  1. In Africa little Mary wants

  1. to go to the zoo

  2. to eat bananas

  3. to play with the giraffe

  4. to give bananas to animals in the zoo

Задание 2.

Тексты 1 – 6 относятся к различным рубрикам. Установите соответствие каждого текста рубрикам из списка A – G и занесите верный вариант в таблицу. Каждая рубрика соответствует лишь одному тексту, при этом среди них одна лишняя.

A. ARTICLE ON HIGHER EDUCATION

B. JOBS

C. INFORMAL LETTER TO A TEENAGE MAGAZINE

D. TRAVELLING

E. HEALTH

F. FILM BLURB

G. ADVERTISEMENT FOR A CELLULAR PHONE

1. Hi, CLICK,

We are two friends, Dario and Michele. We sit together at school. We are eleven years old. We live in a village near Florence. …

2. Join us for the trip of a lifetime, cycling 400 km across this most beautiful of Caribbean islands. Enjoy the lush, tropical landscapes, soft, sandy beaches, fine architecture and warm, friendly welcome of Cuba.

3. The Man in the Iron Mask. Leonardo Di Caprio takes on the dual role of the evil Louis XIV and his kind twin brother in this Hollywood adaptation of the Dumas classic. With Gepardieu, John Malkovich and Jeremy Irons as the three musketeers, this should be a belter. Sadly, it isn’t.

4. We are looking for new staff to join our friendly dedicated team and have a variety of posts available. You should have good communication skills, great personality and a strong will.

5. The new Motorola has a built-in digital camera, Multi-media messaging, quality ringtones and downloadable games. Play more, say more and explore the world with Motorola.

6. The world is changing around us. To stay ahead we need to keep learning. In many cases our careers depend on it. The Open University has become a leading provider of learning for people who need to develop their careers.

Текст

1

2

3

4

5

6

Рубрика

Задание 3.

Выберите правильный ответ и подчеркните его.

  1. You should get _________ most of your studies.

  1. the b) a c) __

  1. He never goes to museums, _______?

  1. does not he b) does he c) did not he

  1. He grew up in New England, ______?

  1. don’t you b) didn’t he c) doesn’t he

  1. He is _______ to be a great man.

  1. said b) say c) says

  1. I’ve heard about the film but I ______ it yet.

  1. don’t see b) didn’t see c) haven’t seen

  1. He has been working _______ 5 o’clock.

  1. since b) for c) __

  1. This train doesn’t go to London. You ______ to change at Bristol.

  1. can b) have c) must

  1. The first time I _______ London was in 1995.

  1. visited b) have visited c) visit

  1. Three foreign languages ______ at our school.

  1. teach b) are teaching c) are taught

  1. Stop _________, please.

  1. speaking b) saying c) talking

Задание 3

Прочитайте отрывок из статьи «MAMMA MIA! Musical Hits von ABBA». В вопросах 1-6 обведите ответ a), b), c), который вы считаете наиболее верным.

… Kathy, the musical star is one of the youngest members of the cast of MAMMA MIA!, the ABBA musical that has been running in Hamburg since November 2002. Together with around 40 singers, she goes on stage eight times a week and enraptures the audience with ABBA’s immortal hits. The restless young singer with the long red hair plays the part of 21-year-old Sophie, who lives on a Greek island with her mother Donna and wants to find out who her real father is before she marries.

After huge successes in London, Toronto, Melbourne, Los Angeles, New York and San Francisco “MAMMA MIA!” is now being performed at the Hamburg Operetta House – the first non-English production. The curtain goes up almost every day to allow the audience to enjoy hits like “Take a Chance on Me”. The positive feel to the music soon has the audience singing along, and the show finishes with standing ovations every night.

Kathy is thrilled to be a musical star. Every evening she and the rest of the cast sing and dance in front of a different audience. The people who come to watch the musical expect to be entertained.

Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she trained as a musical performer. At the age of 14 she started singing lessons. She took [art in amateur dramatics, sang with school bands and danced on stage. “The fascinating thing about musicals is that they are a combination of singing, dancing and acting”, she explains. The training she did was tough, but she covered all “stage disciplines”. To conclude her studies, Kathy had to take a one-hour exam.

The way this musical came about is rather unusual. Normally, here is a story first and then the music is composed and songs written to accompany the plot. In the case of “MAMMA MIA!” it is the other way round. The songs were already successes before it dawned on anyone to make a musical. Even Bjorn Ulvaeus, composer of almost all ABBA’s hits, was thrilled to discover he had written the music for a musical he “didn’t know existed”.

1. Together with around 40 other singers she …

a) sings popular ABBA’s songs.

b) dances and sings.

c) goes on stage eight times a week.

2. … has the audience singing along.

a) The positive feel to the music…

b) The interesting plot of the musical…

c) The perfect play of singers…

3. Kathy is thrilled …

a) to sing popular songs.

b) to be a musical star.

c) to go out on the stage.

4. Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she …

a) worked as a nurse.

b) trained as a musical performer.

c) studied at school.

5. The fascinating thing about musicals is that …

a) they are a combination of singing and acting.

b) they are a combination of singing and playing.

c) they are a combination of singing, dancing and playing.

6. The way this musical came about is …

a) rather normal.

b) rather unusual.

c) rather interesting.

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 11 класса

Учитель: Збарская М.А.

Выполнил(а): ______________________________________

Задание 1

Тексты 1 – 6 относятся к различным рубрикам. Установите соответствие каждого текста рубрикам из списка A – G и занесите верный вариант в таблицу. Каждая рубрика соответствует лишь одному тексту, при этом среди них одна лишняя.

A. ARTICLE ON HIGHER EDUCATION

B. JOBS

C. INFORMAL LETTER TO A TEENAGE MAGAZINE

D. TRAVELLING

E. HEALTH

F. FILM BLURB

G. ADVERTISEMENT FOR A CELLULAR PHONE

1. Hi, CLICK,

We are two friends, Dario and Michele. We sit together at school. We are eleven years old. We live in a village near Florence. …

2. Join us for the trip of a lifetime, cycling 400 km across this most beautiful of Caribbean islands. Enjoy the lush, tropical landscapes, soft, sandy beaches, fine architecture and warm, friendly welcome of Cuba.

3. The Man in the Iron Mask. Leonardo Di Caprio takes on the dual role of the evil Louis XIV and his kind twin brother in this Hollywood adaptation of the Dumas classic. With Gepardieu, John Malkovich and Jeremy Irons as the three musketeers, this should be a belter. Sadly, it isn’t.

4. We are looking for new staff to join our friendly dedicated team and have a variety of posts available. You should have good communication skills, great personality and a strong will.

5. The new Motorola has a built-in digital camera, Multi-media messaging, quality ringtones and downloadable games. Play more, say more and explore the world with Motorola.

6. The world is changing around us. To stay ahead we need to keep learning. In many cases our careers depend on it. The Open University has become a leading provider of learning for people who need to develop their careers.

Текст

1

2

3

4

5

6

Рубрика

Задание 2.

Выберите правильный ответ и подчеркните его.

  1. You should get _________ most of your studies.

  1. the b) a c) __

  1. He never goes to museums, _______?

  1. does not he b) does he c) did not he

  1. He grew up in New England, ______?

  1. don’t you b) didn’t he c) doesn’t he

  1. He is _______ to be a great man.

  1. said b) say c) says

  1. I’ve heard about the film but I ______ it yet.

  1. don’t see b) didn’t see c) haven’t seen

  1. He has been working _______ 5 o’clock.

  1. since b) for c) __

  1. This train doesn’t go to London. You ______ to change at Bristol.

  1. can b) have c) must

  1. The first time I _______ London was in 1995.

  1. visited b) have visited c) visit

  1. Three foreign languages ______ at our school.

  1. teach b) are teaching c) are taught

  1. Stop _________, please.

  1. speaking b) saying c) talking

Задание 3

Прочитайте отрывок из статьи «MAMMA MIA! Musical Hits von ABBA». В вопросах 1-6 обведите ответ a), b), c), который вы считаете наиболее верным.

… Kathy, the musical star is one of the youngest members of the cast of MAMMA MIA!, the ABBA musical that has been running in Hamburg since November 2002. Together with around 40 singers, she goes on stage eight times a week and enraptures the audience with ABBA’s immortal hits. The restless young singer with the long red hair plays the part of 21-year-old Sophie, who lives on a Greek island with her mother Donna and wants to find out who her real father is before she marries.

After huge successes in London, Toronto, Melbourne, Los Angeles, New York and San Francisco “MAMMA MIA!” is now being performed at the Hamburg Operetta House – the first non-English production. The curtain goes up almost every day to allow the audience to enjoy hits like “Take a Chance on Me”. The positive feel to the music soon has the audience singing along, and the show finishes with standing ovations every night.

Kathy is thrilled to be a musical star. Every evening she and the rest of the cast sing and dance in front of a different audience. The people who come to watch the musical expect to be entertained.

Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she trained as a musical performer. At the age of 14 she started singing lessons. She took [art in amateur dramatics, sang with school bands and danced on stage. “The fascinating thing about musicals is that they are a combination of singing, dancing and acting”, she explains. The training she did was tough, but she covered all “stage disciplines”. To conclude her studies, Kathy had to take a one-hour exam.

The way this musical came about is rather unusual. Normally, here is a story first and then the music is composed and songs written to accompany the plot. In the case of “MAMMA MIA!” it is the other way round. The songs were already successes before it dawned on anyone to make a musical. Even Bjorn Ulvaeus, composer of almost all ABBA’s hits, was thrilled to discover he had written the music for a musical he “didn’t know existed”.

1. Together with around 40 other singers she …

a) sings popular ABBA’s songs.

b) dances and sings.

c) goes on stage eight times a week.

2. … has the audience singing along.

a) The positive feel to the music…

b) The interesting plot of the musical…

c) The perfect play of singers…

3. Kathy is thrilled …

a) to sing popular songs.

b) to be a musical star.

c) to go out on the stage.

4. Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she …

a) worked as a nurse.

b) trained as a musical performer.

c) studied at school.

5. The fascinating thing about musicals is that …

a) they are a combination of singing and acting.

b) they are a combination of singing and playing.

c) they are a combination of singing, dancing and playing.

6. The way this musical came about is …

a) rather normal.

b) rather unusual.

c) rather interesting.

kopilkaurokov.ru

Стартовые контрольные по математике 5 - 11 класс 2015

МБОУ СОШ № 36 ст. Новодмитриевской МО Северский район Краснодарского края

Входной контроль

по математике в 10-х классах

(2015-2016 уч.г.)

Работа рассчитана на 35 минут (1 урок)

Система оценивания

Каждое задание: части I – 1 балл;

части II – 2 балла;

части III – 4 балла.

Итого: 13 баллов.

Оценка: «5» - 10 – 13 баллов;

«4» - 7 – 9 баллов;

«3» - 5 – 6 баллов;

«2» - меньше 5 баллов.

Административная диагностическая работа по алгебре

Дата «___» ___________ 2015 г. Ученика (цы) 10«__» класса

ФИО ____________________________________________________

I вариант

Часть I

1. Какое из данных чисел не входит в область определения выражения hello_html_m1d4236c9.gif?

1) - 6; 2) 0; 3) 4; 4) 8.Отсканировано 18

3. Чему равно значение выражения hello_html_m2af6a62f.gif при а=hello_html_m5f640c3e.gif?

1) - 9; 2) - hello_html_m2af69c6d.gif; 3) hello_html_m2af69c6d.gif; 4) 9.

4. График какой из функций изображен на рисунке?

1) hello_html_3f80d30b.gif; 2) hello_html_7cdb6129.gif;

3) hello_html_m2ddc17b2.gif; 4) hello_html_m51c21391.gif.

5. Решите неравенство:

hello_html_m520357b7.gif

1) hello_html_m8ca2b94.gif; 2) hello_html_58ff247b.gif; 3) hello_html_m54c3f94c.gif; 4) hello_html_4f6f6a3.gif.

Часть II

1. Упростите выражение: hello_html_m29843d8d.gif=

Ответ:_____________

2. Найдите значение выражения: hello_html_62913569.gif=

Ответ:_________

Административная диагностическая работа по алгебре

Дата «___» ___________ 2015 г. Ученика (цы) 10«__» класса

ФИО ____________________________________________________

II вариант

Часть I

1. Какое из данных чисел не входит в область определения выражения hello_html_m6b760c3d.gif?

1) 2; 2) 0; 3) -4; 4) -2.

3. Чему равно значение выражения hello_html_m1b737067.gif при а=hello_html_m1b704854.gif?hello_html_m2907d09a.png

1) - 4; 2) - hello_html_195e3951.gif; 3) hello_html_5e791037.gif; 4) 4.

4. График какой из функций изображен на рисунке?

1) hello_html_3f80d30b.gif; 2) hello_html_7cdb6129.gif;

3) hello_html_m621eeee3.gif; 4) hello_html_m51c21391.gif.

5. Решите неравенство:

hello_html_12366a04.gif

1) hello_html_54ce5e62.gif; 2) hello_html_4c19db4.gif; 3) hello_html_74fdb8d7.gif; 4) hello_html_m24c8b740.gif.

Часть II

1. Упростите выражение: hello_html_7482ccb8.gif =

Ответ: ___________________

2. Найдите значение выражения: hello_html_5a72f98b.gif=

Ответ: _________________

infourok.ru

Стартовые контрольные работы, 2 - 4 класс

Стартовая проверочная работа по литературному чтению, 2 класс

Фамилия, имя___________________________________________________________

1. Найди пословицу о труде

1) Близок локоть, да не укусишь. 2) Всяк пучок знай свой уголок.

 3) Чтобы из ручья напиться, надо наклониться. 4) Своя земля в горсти мила.

2. Определи жанр произведения?

У Саши в кармашке шишки, да шашки.

1) частушка 2) скороговорка  3) загадка  4) пословица

3. Какие из этих сказок являются народными?

 1) «Петушок и бобовое зернышко» 2) «Лиса и журавль»

 3) «У страха глаза велики» 4) «Сказка о рыбаке и рыбке»

4. Подбери рифму к слову «холоднее»

 1) холодно 2) грустнее 3) теплый 4) ветер

5.Узнай жанр по определению.

Короткий, чаще всего стихотворный рассказ, где вместо людей действуют звери, птицы, деревья, вещи

 1) сказка  2) стихотворение 3) басня 4) рассказ

6. Кто такой Н.Н.Носов?

1) писатель 2) композитор 3) художник  4) поэт

7. К какому произведению подходит пословица?

Учиться – всегда пригодится

 1) «Филиппок»  2) «Сказка о рыбаке и рыбке»

 3) «Стрекоза и муравей» 4) «Лебедь, рак и щука»

8. Как называл свои песенки Винни-Пух ?

 1) Песенки 2) Загадки 3) Пыхтелки 4) Нескладушки

Стартовая проверочная работа по литературному чтению, 3 класс

Фамилия, имя___________________________________________________________

1. Укажи первого печатника на Руси

 1) Пётр Тимофеев  2) Иван Петров

 3) Иван Фёдоров 4) Пётр Фёдоров

2. Отметь, к какой группе сказок относится сказка «Сивка-бурка»?

 1) богатырская сказка  2) сказка о животных

 3) волшебная сказка 4) бытовая сказка

3. Подчеркни жанры устного народного творчества.

Потешка, прибаутка, повесть, песня, сказка, стихотворение, пословица, считалка, басня, закличка, литературная сказка, поговорка, загадка, рассказ

4. Запиши качества человека, которые высмеиваются и наказываются в сказках.

_____________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________ __________

5.Запиши качества человека, которые вознаграждаются в сказках

______________________________________________________________________________ ______

_____________________________________________________________________________________

6. Укажи, что такое рифма?

1) созвучие в словах  2) чередование ударных и безударных слогов

 3) поэтический приём  4) настроение в стихах

7. Укажи сочетание слов, которое является сравнением

 1) зелень, как иглы ежа 2) золотые переливы

 3) журавли летят 4) смотрит весело лес

8. Подчеркни основные отличия стихотворений от других произведений

Ритм, тема, пауза, рифма, предложения, названия.

9. Отметь героя, которого не было в «Сказке о царе Салтане»

 1) князя Гвидона 2) дядьки Черномора 3) царевны-лебеди 4) королевича Елисея

Стартовая проверочная работа по литературному чтению, 4 класс

Фамилия, имя___________________________________________________________

  1. Укажи, как называлась в Древней Руси запись по годам

1) былины  2) летопись 3) житие  4) слово

  1. Укажи автора стихотворения «Няне»?

1) М.Ю.Лермонтов 2) А.С.Пушкин 3) П.П.Ершов 4) С.А.Есенин

  1. Запиши имена и отчества писателей

Пушкин _____________________________________________________________________

Лермонтов __________________________________________________________________

Толстой __________________________________________________ __________________

Чехов ______________________________________________________________________

  1. Укажи, к какой группе рассказов относится рассказ В.Ю.Драгунского «Что не любит Мишка?»

1) рассказы о животных  2) рассказы о природе

3) юмористические рассказы 4) рассказы о подвигах

  1. Соедини фразу с её значением.

Паче зеницы ока поросший травой

Пригорок муравчатый слуги

Челядь дворовая беречь больше глаз

  1. Что такое пролог?

  1. Начало текста 2) Главная мысль 3) Сюжетная линия произведения

  1. Определи жанры произведений:

«Квартет» - _________________________________________

«Спящая царевна» - __________________________________

«Няне» - ____________________________________________

  1. Объясни значение слов и выражений:

Родина - ____________________________________________________________________

Просёлочная дорога - _________________________________________________________

infourok.ru

Стартовые (входные) контрольные работы по английскому языку для учащихся 3

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

МБОУ «Макеевская основная школа»

Зарайского муниципального района Московской области

Стартовые (входные)

контрольные работы

по английскому языку

Составлены учителем английского языка,

Айвазян Венерой Гагиковной

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 3 класса

Учитель: Айвазян В.Г.

Цель работы – контроль навыков аудирования на основе материала, пройденного во 2 классе, контроль лексических навыков на основе материала 2 класса, контроль умения соотносить вопрос с ответом, используя грамматические навыки 2 класса

Содержание работы

Часть I. Аудирование

Прослушай текст и выполни задания.

Текст для аудирования

Betty

Betty is a nice kitten. She has got a mother and four brothers. They live in a big house. Betty and her brothers like to jump and play. They have got friends: pink pigs, yellow ducks, grey rabbits and one red fox. Pink pigs and yellow ducks are funny. Grey rabbits are sad. They are not strong.

A red fox is slim. We can see her in the forest.

1. Выбери правильный ответ на вопрос: "What friends have Betty and her brothers got?"

A. Pink pigs and green crocodiles.

B. Pink pigs, yellow ducks, grey rabbits and one red fox.

C. A mouse and a monkey.

2. Закончи предложение в соответствии с прослушанным текстом.

Betty and her friends like to …

A.… skip and run.

B.… sing and skate.

C.… jump and play.

3. Выбери неправильное предложение в соответствии с прослушанным текстом.

A. They have got friends.

B. They live on a farm.

С. We can see a red fox in the forest.

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.

a) I, you, he, my, she

b) red, grey, blue, brave, black

c) can, jump, sing, swim

d) long, slim, nice, five, strong

2. Найди для каждого вопроса подходящий ответ.

1) Can you swim? a) Yes, he can.

2) Is his duck fat? b) Yes, she can.

3) Is Ben's fox slim? c) Yes, it is.

4) Can Ann jump? d) No, it isn't.

5) Can Nick sing? e) No, I can't.

Правильные ответы.

I. 1 – B 2 – C 3 – B

II. 1. a) my b) brave c) can d) five

2. 1) – e) 2) – c)/d) 3) – d)/c) 4) - b) 5) – a)

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

11 - 12

5

8 - 10

4

6 - 7

3

< 6

2

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 4 класса

Учитель: Айвазян В.Г.

Цель работы – контроль навыков чтения на материале, изученном в 3 классе, контроль лексических навыков по темам «Числительные», «Еда», «Части тела», «Дни недели»,

контроль грамматических навыков по темам «Present Simple», «Исчисляемые / неисчисляемые существительные»

Содержание работы

Часть I. Чтение

Прочитай рассказ и выполни задание.

Tad and Fred

Fred has got a little white puppy. His name is Tad. Tad and Fred are friends. They like to jump and run. They like to play hide-and-seek (прятки). One day (однажды) they play hide-and-seek in the park. Fred wants to find (найти) Tad but he can't see his puppy. Tad wants to find Fred, too. But he can't see his friend. Tad sees a big black dog.

"Where is Fred?" the puppy says. "I am sorry, I don't know" (Я сожалею, но я не знаю), the dog says. Tad wants to find his house. He runs and runs. He sees a big red house. Tad says: "This house is very big. It's not my house". Then he sees a little blue house. Tad says: "This house is very little. It's not my house". Tad runs and runs. He sees a green house. It isn't very big and it isn't very little. Tad says: " It's my house". He sees Fred and his family. It's nice to be at home.

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Fred has got

a) a dog b) a puppy c) a cat.

2. Tad is

a) black b) grey c) white.

3. One day they play hide-and-seek

a) in the park b) in the house c) in the forest

4. Fred wants to find

a) his house b) Tad c) the park

5. "Where is …?" the puppy says.

a) my house b) your house c) Fred

6. His house is

a) green b) blue c)red.

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.

a) ten, twelve, tea, fourteen, thirty

b) hockey, tennis, football, corn, basketball

c) cheese, bread, breakfast, meat, cake

d) nose, rabbit, neck, teeth, arm

e) Monday, Sunday, Wednesday, Tuesday, Ben.

2. Выбери нужное слово.

a) Have you got many/much friends.

b) He eats many/much bread for breakfast.

c) His friend live/lives in the forest.

d) Cats like/likes milk and fish.

e) They go/goes to the park every day.

Правильные ответы.

I. 1 – b 2 – c 3 – a 4 – b 5 – c 6 – a

II. 1. a) tea b) corn c) breakfast d) rabbit e) Ben

2. a) many b)much c)lives d)like e)go

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

14 – 16

5

11 - 13

4

8 – 10

3

< 8

2

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 5 класса

Учитель: Айвазян В.Г.

Цель работы – контроль навыков чтения по теме «Семья», контроль лексических навыков по темам «Одежда», «Животные, их места обитания», «Семья», «Школа», контроль грамматических навыков по темам «Present / Past / Future Simple», «Степени сравнения прилагательных»

Содержание работы

Часть I. Чтение

Прочитай рассказ и выполни задание.

Yesterday afternoon John’s mother was at work. John was at home with his father. They watched TV together. Then his father said: “Let’s cook dinner for Mum and we can all have dinner!” And they went to the kitchen. The father wanted to have some soup but John didn’t like it. They decided to have fish. The father took the fish and they started cooking it together.

Then John went to his bedroom to do his homework. His father went to his room to read a book. They didn’t go to the kitchen again.

After an hour, John’s mother came home. She was tired. But when she opened the door, she ran to the kitchen and cried: “Oh, no!” The kitchen was very dirty. They couldn’t eat the fish because it was black! John’s mother wasn’t happy. John and his father were sad, too.

But then, John and his father cleaned the kitchen and cooked a pizza for dinner.

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Yesterday John was at home …

a) with his mother

b) with his father

c) with his mother and father

2. Yesterday John’s father said:

a) “Let’s cook dinner for Mum together”.

b) “Let’s do your homework together”.

c) “Let’s watch TV together”.

3. At first they decided to…

a) cook fish for dinner.

b) cook soup for lunch.

c) cook a pizza for dinner.

4. They started cooking fish and …

a) John went to his bedroom to read a book.

b) John went to his bedroom to watch TV.

c) John went to his bedroom to do his homework.

5. John’s mother was unhappy because…

a) John didn’t do his homework.

b) the kitchen was dirty.

c) John and his father cooked a pizza for dinner.

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.

a) boots, shoes, trainers, trousers

b) ocean, river, lake, desert, sea

c) granny, postman, grandpa, dad, brother

d) sheep, horse, cow, camel, whale

e) Maths, PE, Thursday, Reading, Russian 2. Выберите правильное слово.

1) Last year they … study English.

a) began b) begins c) will begin

2) In winter my grandmother doesn’t … her flowers every day.

a) watered b) water c) waters

3) He … London next summer.

a) visits b) visited c) will visit

4) … the children play snowballs in the park yesterday?

a) Do b) Will c) Did

5) In summer the days are … than in winter.

a) long b) longer c) the longest

Правильные ответы.

I. 1- b) 2 – a) 3 – b) 4 – c) 5– b)

II. 1. a) trousers

b) desert

c) postman

d) whale

e) Thursday

III. 1) – a) 2) – b) 3) – c) 4) – c) 5) – b)

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

14 – 15

5

11 – 13

4

8 – 10

3

> 8

2

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 6 класса

Учитель: Айвазян В.Г.

Цель работы – контроль лексических навыков по темам «Школа», «Путешествуя по городу», контроль грамматических навыков по темам «Present / Past / Future Simple», «Present Continuous»

Содержание работы

I. Put in the words: play, speak, exchange, taught, take, hobbies, an interview, stay.

Denis Korolev is a ten-year old student. His 1)_______ are sport and music. He can 2)______ the guitar well. He likes to 3)______ pictures of his friends. Denis can 4)_______ and read English. Last year Barbara Grey from Great Britain 5)______ him and his friends. She is going to arrange a students' 6)_______ . Yesterday Denis gave 7)________ to a youth magazine about the Russian-English student exchange. Denis is going to 8)_______ with his pen-friend's family.

II. Make up the dialogue. Put the phrases in the correct order.

A. – You are welcome. Have a nice day.

B. – Excuse me, am I far from Trafalgar Square?

С. – How can I get there?

D. - I'm afraid you are.

E. - It's very easy. Take bus No.64 and you'll be there in ten minutes.

F. – Thank you very much.

III. Choose the correct translation.

1. Сейчас ему необходим только горячий чай.

a) He is needing only a cup of hot tea at the moment.

b) He needs only a cup of hot tea at the moment.

2. Что Вы хотите?

a) What do you want?

b) What are you wanting?

3. Тише! Он пишет статью о Москве.

a) Keep silence! He is writing an article about Moscow.

b) Silence! He writes an article about Moscow.

4. Have you ever been to an ancient castle?

a) Вы бывали когда-нибудь в старинном замке?

b) Вы собираетесь побывать когда-нибудь в старинном замке?

5. This book is worth reading.

а) Эту книгу следует прочитать.

b) Эту книгу стоит прочитать.

Правильные ответы

I. 1)hobbies 2)play 3)takes 4)speak 5)taught 6)exchange 7)an interview 8)stay

II. 1 – B 2 – D 3 – C 4 –E 5 – F 6 – A

III. 1 – b) 2 – a) 3 – a) 4 – a) 5 – b)

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

18 – 19

5

13 - 17

4

9 – 12

3

< 9

2

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 7 класса

Учитель: Айвазян В.Г.

Цель работы – контроль навыков аудирования по теме «Праздники», контроль лексических навыков по теме «Животные», контроль грамматических навыков по темам «Present / Past / Future Simple», «Present Continuous», «Present Perfect»

Содержание работы

I. You will hear some short texts about holidays in Great Britain. Guess what holiday is described in each text.

Christmas, Hallowe'en, Mother's Day, St.Valentine's Day, New Year's Day, Easter

1. On this day people visit their mothers and give them flowers and small presents. Husbands and children help with the meals and washing up.

2. On this day people usually visit their friends. They try to be the first person to wish good luck to their friends in the new year. There is a lot of dancing and eating. At midnight everybody joins hands and sings a special song.

3. On this day people send cards to their friends, parents and relatives. People put trees in their rooms and decorate them with toys and coloured lights. On this day children get up early in the morning. They want to see a stocking full of small presents on their beds. A traditional dinner on this holiday is roast turkey, roast potatoes and pudding.

4. People send special cards to people they love. They shouldn't write their names on the cards. The person who gets the card must guess who sent it.

5. At this holiday schools close for two weeks. People give each other chocolate eggs. Sometimes parents hide eggs in the house or in the garden and children look for them.

6. On this day they say ghosts and witches come out. Children make lanterns out of pumpkins. Some people have parties and dress as witches and ghosts. It is celebrated on the 31st of October. Children walk from house to house and ask "Trick or treat?"

II. Put in the words: feeding time, full of fun, so, fight, shared, last Sunday, watch, jumped out, looked.

Have you ever been to the zoo at 1)______? I was there 2)______. It was 3)______ interesting to 4)_______ the animals. As usual the monkeys were 5)_____. Big birds were stretching their wings and flying down to their food. Two dolphins 6)_____ of the water to catch their fish. Baby lions had a 7)______ for their meat. The elephant 8)________ hungry and I 9)_______ my orange with him.

III. Choose the correct form of the verb.

1. The town … founded in 1368.

a) is b)was c)were

2. They … already … Christmas presents for all their relatives. Now they are decorating the house.

a) will … buy b) are going … to buy c) have … bought

3. What … your sister … at the moment?

a) is … doing b) has … done c) does … do

4. Look! She … our pudding.

a) is liking b) likes c) like

5. Next month I … in France.

a) am b) will be c) have been

Правильные ответы

I. 1 - Mother's Day 2 - New Year's Day 3 – Christmas 4 - St.Valentine's Day 5 – Easter

6 - Hallowe'en

II. 1) - feeding time 2) - last Sunday 3) – so 4) – watch 5) - full of fun 6) - jumped out

7) – fight 8) – looked 9)- shared

III. 1 – b 2 – с 3 – a 4 – b 5 – b

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

19 – 20

5

15 - 18

4

10 – 14

3

< 10

2

www.metod-kopilka.ru

Стартовые контрольные работы в 7,9 классах

7 б класс Алгебра

 Вариант 1.

           1. Выполните действие: http://metodtest.ru/images/kontroln/7klass/kontrol/1/1/1.png

               2. Решите уравнение:  -3(2,1m - 1) + 4,8 = -6,7m + 9,4. 

               3. Постройте в координатной плоскости треугольник MKN, если M(-7;-5), N(-3;5), K(7;1). Измерьте углы и стороны этого треугольника.  Найдите координаты середины стороны  MN.

               4. Теплоход проходит за 15 ч против течения столько же, сколько за 13 ч по течению. Найдите скорость течения, если собственная  скорость теплохода 70 км/ч.

              5. Андрей в первый день прочитал 30% всей книги, во второй день - 25% всей книги, в третий день - остальные 180 страниц. Сколько страниц прочитал Андрей в первый день?

             Вариант 2.

             1. Найдите значение выражения: http://metodtest.ru/images/kontroln/7klass/kontrol/1/1/2.png

            2. Решите уравнение:  0,4·(y - 0,6) = 0,5·(y - 0,8) + 0,08.

            3. Отметьте на координатной плоскости точки А(3;6), В(1;-4) и М(-5;2). Проведите  через точку М прямую CD, параллельную прямой АВ,   и прямую EF, перпендикулярную прямой АВ.

            4. Путешественник проплыл против течения реки на моторной лодке 3 ч. Обратно он вернулся на плоту. Сколько времени путешественник затратил на обратный путь, если собственная скорость лодки 24 км/ч, а скорость течения 3 км/ч.

            5. Лесорубы заготовили 32000 м3 строительного леса. По реке сплавили 60% заготовленного леса, а остальной отправили по железной  дороге. На сколько кубометров меньше леса отправили по железной дороге, чем по воде?

7а класс

 Вариант 3.

           1. Выполните действие: http://metodtest.ru/images/kontroln/7klass/kontrol/1/1/1.png

               2. Решите уравнение:  -3(2,1m - 1) + 4,8 = -6,7m + 9,4. 

               3. Постройте в координатной плоскости треугольник MKN, если M(-7;-5), N(-3;5), K(7;1). Измерьте углы и стороны этого треугольника.  Найдите координаты середины стороны  MN.

               4. Теплоход проходит за 15 ч против течения столько же, сколько за 13 ч по течению. Найдите скорость течения, если собственная  скорость теплохода 70 км/ч.

              5. Андрей в первый день прочитал 30% всей книги, во второй день - 25% всей книги, в третий день - остальные 180 страниц. Сколько страниц прочитал Андрей в первый день?

6.Раскройте скобки и найдите значение выражения:

hello_html_m22847e15.gif

             Вариант 4.

             1. Найдите значение выражения: http://metodtest.ru/images/kontroln/7klass/kontrol/1/1/2.png

            2. Решите уравнение:  0,4·(y - 0,6) = 0,5·(y - 0,8) + 0,08.

            3. Отметьте на координатной плоскости точки А(3;6), В(1;-4) и М(-5;2). Проведите  через точку М прямую CD, параллельную прямой АВ,   и прямую EF, перпендикулярную прямой АВ.

            4. Путешественник проплыл против течения реки на моторной лодке 3 ч. Обратно он вернулся на плоту. Сколько времени путешественник затратил на обратный путь, если собственная скорость лодки 24 км/ч, а скорость течения 3 км/ч.

            5. Лесорубы заготовили 32000 м3 строительного леса. По реке сплавили 60% заготовленного леса, а остальной отправили по железной  дороге. На сколько кубометров меньше леса отправили по железной дороге, чем по воде?

6. Раскройте скобки и найдите значение выражения:

hello_html_m14ee8fdd.gif

9 класс Алгебра

Вариант №1

1Сократить дробь:hello_html_202ad13d.gif

2. Решить уравнение:

а) hello_html_367275c3.gif

3. Решить неравенство:

1) hello_html_70890164.gif

4.Решить задачу. Некоторое расстояние велосипедист планировал проехать за 2 часа. Но через 1 ч 30 мин после начала движения он снизил скорость на 3 км/ч, из-за чего приехал на 10 мин позже запланированного времени. Какова первоначальная скорость велосипедиста?

5.При каких а квадратное уравнение имеет 2 корня: 5х2-ах+5=0

Вариант №2

1. Упростить:

hello_html_22f3ff5c.gif

2. Решить уравнение:

а) hello_html_385acb15.gif

3. Решить неравенство:

1) (2х-1)(2х+1) –4х(х+6) <х-6

4. Расстояние между двумя городами автобус проходит по расписанию за 8 часов. Через 5 часов после отправления он снизил скорость на 10 км/ч, из-за чего опоздал на 20 мин. Какова первоначальная скорость автобуса?

5.При каких р квадратное уравнение не имеет корней: 3х2 +2рх+12=0

infourok.ru


Смотрите также