My country at a glance контрольная работа: Контрольная работа «My country at a glance» 8 класс

Контрольная работа «My country at a glance» 8 класс

Test «My country at a glance» 8 класс

  1. Составь предложения подлежащее+глагол в страдательном залоге+неопределённая форма глагола.

  1. People believe that the Russians like mysterious things.

  2. People think that the Russians are emotional people.

  3. People say that the Scots are serious people.

  4. People consider that the Russians don’t like to work hard.

  5. People believe that the Russians have a good sense of humour.

  1. Переведите предложения с русского на английский язык.

  1. Я думаю, что британцы вежливые и дружелюбные.

  2. Уэльцы-эмоциональные.

  3. Англичане имеют хорошее чувство юмора.

  4. Мой друг- честный и общительный.

  5. Моя мама –трудолюбивая и серьёзная.

  1. Прочитайте текст (1-4) про Уэльс и подберите к каждому разделу текста соответствующий заголовок (А-Е). Один заголовок лишний.

A. Tourism B. History C. Climate D. National emblems E. Geography


1. In Wales it never gets very hot or very cold. May, June, July and August are the sunniest and driest months, but even in the winter a raincoat and sweater will usually cope with the worst that the weather has to offer.

2. The land area is just over 8,000 square miles and Wales measures 160 miles long by 60 miles wide. Wales has extensive tracts of high plateau with mountain ranges. The lowland area is confined mainly to the relatively narrow coastal belts and the valley floors. Snowdon is the highest mountain at 3,650 feet.

3. Wales has a wealth of holiday cottages and private hotels, renowned for their hospitality. But visitors should get advice before walks and climbs in mountainous areas when the weather is uncertain. Wales has a mountain rescue service but let’s allow them to enjoy their day off. Parents with young children should take care when visiting the ancient castles of Wales. Moats, battlements and dungeons weren’t designed to be visitor friendly.

4. The Welsh flag has two equal horizontal stripes, white above green, and a large red dragon passant. The daffodil and the leek are also famous emblems of Wales.

IV.

Заполните пропуски подходящими по смыслу словами из рамки.

humour, United Kingdom, hospitable, sociable , landscapes, weather, imagine, good, polite.

When I think of Great Britain first of all I (1) _______________ the British Isles where the (2) ________ is situated. I associate Britain with a green (3) ____________ and a rainy(4) . The British have a (5) ____________ sense of (6) _________. They are (7) . As for the Russians, foreigners imagine us to be very (8)__________, that means we like guests, and are (9) _____________ people.

Контрольная работа «My country at a glance» 8 класс


Test «My country at a glance» 8 класс
Составь предложения подлежащее+глагол в страдательном залоге+неопределённая форма глагола.
People believe that the Russians like mysterious things.
People think that the Russians are emotional people.
People say that the Scots are serious people.
People consider that the Russians don’t like to work hard.
People believe that the Russians have a good sense of humour.
Переведите предложения с русского на английский язык.
Я думаю, что британцы вежливые и дружелюбные.
Уэльцы-эмоциональные.
Англичане имеют хорошее чувство юмора.
Мой друг- честный и общительный.
Моя мама –трудолюбивая и серьёзная.
Прочитайте текст (1-4) про Уэльс и подберите к каждому разделу текста соответствующий заголовок (А-Е). Один заголовок лишний.
A. Tourism B. History C. Climate D. National emblems E. Geography
1. In Wales it never gets very hot or very cold. May, June, July and August are the sunniest and driest months, but even in the winter a raincoat and sweater will usually cope with the worst that the weather has to offer.
2. The land area is just over 8,000 square miles and Wales measures 160 miles long by 60 miles wide. Wales has extensive tracts of high plateau with mountain ranges. The lowland area is confined mainly to the relatively narrow coastal belts and the valley floors. Snowdon is the highest mountain at 3,650 feet.
3. Wales has a wealth of holiday cottages and private hotels, renowned for their hospitality. But visitors should get advice before walks and climbs in mountainous areas when the weather is uncertain. Wales has a mountain rescue service but let’s allow them to enjoy their day off. Parents with young children should take care when visiting the ancient castles of Wales. Moats, battlements and dungeons weren’t designed to be visitor friendly.
4. The Welsh flag has two equal horizontal stripes, white above green, and a large red dragon passant. The daffodil and the leek are also famous emblems of Wales.
IV. Заполните пропуски подходящими по смыслу словами из рамки.
humour, United Kingdom, hospitable, sociable , landscapes, weather, imagine, good, polite.
When I think of Great Britain first of all I (1) _______________ the British Isles where the (2) ________ is situated. I associate Britain with a green (3) ____________ and a rainy(4) . The British have a (5) ____________ sense of (6) _________. They are (7) . As for the Russians, foreigners imagine us to be very (8)__________, that means we like guests, and are (9) _____________ people.

Приложенные файлы

UNIT 1. My country at a glance — «Английский язык», Кузовлев В.П., Лапа Н.М., Перегудова Э.Ш. и др.

Выберите категорию: Все категорииАлгебраАнглийский языкБиологияВнеурочная деятельностьВсеобщая историяГеографияГеометрияДиректору, завучуДоп. образованиеЕстествознаниеИЗО, МХКИностранные языкиИнформатикаИстория РоссииКлассному руководителюКоррекционное обучениеЛитератураМузыкаНемецкий языкОБЖОбществознаниеРодная литератураРодной языкРусский языкСоциальному педагогуТехнологияУкраинский языкФизикаФизическая культураФранцузский языкХимияШкольному психологуЭкологияДругое

Выберите класс: Все классы1 класс2 класс3 класс4 класс5 класс6 класс7 класс8 класс9 класс10 класс11 класс

Выберите учебник: Все учебники»Английский язык», Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е. и др.»Английский язык», Баранова К.М., Дули Д.,Копылова В.В. и др.»Английский язык», Вербицкая М.В., Маккинли С., Хастингс Б., Миндрул О. С. / Под ред. Вербицкой М.В.»Английский язык», Комарова Ю.А., Ларионова И.В.»Английский язык», Кузовлев В.П., Лапа Н.М., Перегудова Э.Ш. и др.»Английский язык», Тер-Минасова С.Г., Узунова Л.М. и др.»Английский язык», Биболетова М.З., Трубанева Н.Н.»Английский язык», Алексеев А.А., Смирнова Е.Ю., С. Абби и др.»Английский язык», Афанасьева О.В., Михеева И.В.»Английский язык», О.Б. Дворецкая, Н.Ю. Казырбаева, Н.И. Кузеванова, М.Л. Мичурина, Н.В. Новикова, Л.В. Талзи, Е.Ю. Шалимова.»Английский язык. Второй иностранный», Афанасьева О.В., Михеева И.В.»Английский язык. Второй иностранный», Маневич Е.Г., Полякова А.А., Дули Д. и др.»Английский язык. Учебное пособие для учреждений общего среднего образования с русским языком обучения (с электронным приложением)», Л.М. Лапицкая, Н.В. Демченко, А.И. Калишевич и др.»Английский язык. Часть 1″, Афанасьева О.В., Михеева И.В., Баранова К.М.

Выберите тему: Все темыUNIT 1. My country at a glanceUNIT 2. Is your country a land of traditionsUNIT 3. Do you like traveling?UNIT 4. Are you fond of sport?UNIT 5. A healthy living guideUNIT 6. Changing times, changing stylesGrammar supportLinguistic and cultural guideVocabularyList of namesIrregular verbs

Russia. My country at a glance

Описание презентации по отдельным слайдам:

1 слайд Описание слайда:

My country at a glance Gymnasium № 13 Vladimir Vishnevskiy

2 слайд Описание слайда:

Location of Russian Federation Russia is the largest country in the world. The vast territory of Russia lies in the Eastern part of Europe and in the northern part of Asia. The northern and eastern coasts of Russia are washed by the White Sea, the Barents Sea and the Okhotsk Sea.

3 слайд Описание слайда: 4 слайд Описание слайда:

The population of Russia The population of Russia is about 150 million people. People of different nationalities live on the territory of Russia. More than eleven million Russian citizens live in the capital Moscow. Russian is the state language. However, there are a lot of people speaking various dialects.

5 слайд Описание слайда:

 The capital of Russian Federation The capital of Russia is Moscow. It is a modern cosmopolitan city with plenty of historical and architectural sights.  It has an interesting history and plays a great role in economics and politics of the world. Saint Petersburg is the second largest city in Russia after Moscow. It is known as Russia’s Northern Capital. Saint Petersburg is a beautiful Russian city with rich history.

6 слайд Описание слайда: 7 слайд Описание слайда:

Weather in Russian Federation In Russia winter is mostly cold and snowy and summer is usually hot and dry. Much of the European plain is exposed to mild weather. In northern regions the weather is always cold and snowy. There are places where temperature in January falls far below 50 degrees.

8 слайд Описание слайда: 9 слайд Описание слайда:

My hometown I live in Novomoskovsk. My hometown is very beautiful, young and green. Novomoskovsk is situated in the central part of Russia in Tula region. The population of Novomoskovsk is about 130 thousand people. There are many parks and playgrounds, monuments to famous people, art galleries, cinemas and museums. My hometown is famous for children’s railway, the source of the river Don.

10 слайд Описание слайда: 11 слайд Описание слайда:

My country is Russia In conclusion, I’d like to say that I’m happy to be living in the biggest country in the world, which boasts wonderful nature and kind-hearted people. Russia is the great country and I am proud to be Russian.

12 слайд Описание слайда: 13 слайд Описание слайда:

Thank you for your attention!

Курс повышения квалификации

Курс профессиональной переподготовки

Учитель английского языка

Курс повышения квалификации

Найдите материал к любому уроку,
указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

Выберите категорию: Все категорииАлгебраАнглийский языкАстрономияБиологияВнеурочная деятельностьВсеобщая историяГеографияГеометрияДиректору, завучуДоп. образованиеДошкольное образованиеЕстествознаниеИЗО, МХКИностранные языкиИнформатикаИстория РоссииКлассному руководителюКоррекционное обучениеЛитератураЛитературное чтениеЛогопедия, ДефектологияМатематикаМузыкаНачальные классыНемецкий языкОБЖОбществознаниеОкружающий мирПриродоведениеРелигиоведениеРодная литератураРодной языкРусский языкСоциальному педагогуТехнологияУкраинский языкФизикаФизическая культураФилософияФранцузский языкХимияЧерчениеШкольному психологуЭкологияДругое

Выберите класс: Все классыДошкольники1 класс2 класс3 класс4 класс5 класс6 класс7 класс8 класс9 класс10 класс11 класс

Выберите учебник: Все учебники

Выберите тему: Все темы

также Вы можете выбрать тип материала:

Общая информация

Номер материала: ДБ-1252384

Похожие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Проект по английскому языку на тему «My country at a glance»

Описание презентации по отдельным слайдам:

1 слайд Описание слайда:

The Russian Federation Выполнила: Белякова В.А.

2 слайд Описание слайда:

Area The Russian Federation is the biggest country in the world. It occupies eastern part of Europe and northern part of Asia. The total area of the country is more than 17 million square kilometers. Russia borders with 18 countries. Russia is the country with the largest population in the world.

3 слайд Описание слайда:

Population The population of Russia is 145 million people (the 9th place). There are more than 200 nationalities in our country.

4 слайд Описание слайда:

Capital The capital of Russia is Moscow. It’s the city in the centre of the East European Plain. Moscow is the tourist centre of Russia.

5 слайд Описание слайда: 6 слайд Описание слайда: 7 слайд Описание слайда:

Saint Petersburg Saint Petersburg was founded by Peter the Great in 1703. It was the capital of the Russian Empire till 1918. Now it’s the cultural capital of Russia.

8 слайд Описание слайда: 9 слайд Описание слайда: 10 слайд Описание слайда:

The largest sea The larges sea is the Caspian Sea (near 371000 square kilometers). It’s located at the junction of Europe and Asia. The depth of the Caspian Sea is 1025 m.

11 слайд Описание слайда: 12 слайд Описание слайда: 13 слайд Описание слайда:

The deepest lake Lake Baikal is the deepest in the world. The depth of the lake is 1620m. It’s located in the southern part of Eastern Siberia.

14 слайд Описание слайда: 15 слайд Описание слайда: 16 слайд Описание слайда:

The longest river The Lena is the longest river in Russia (4400 km). It’s located in the Eastern Siberia.

17 слайд Описание слайда: 18 слайд Описание слайда: 19 слайд Описание слайда:

The highest mountain Elbrus is the highest mountain in Russia. It’s located in the Caucasus. The high of Elbrus is 5642 m.

20 слайд Описание слайда: 21 слайд Описание слайда: 22 слайд Описание слайда:

Thank you for your attention!

Курс повышения квалификации

Курс профессиональной переподготовки

Учитель английского языка

Курс повышения квалификации

Найдите материал к любому уроку,
указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

Выберите категорию: Все категорииАлгебраАнглийский языкАстрономияБиологияВнеурочная деятельностьВсеобщая историяГеографияГеометрияДиректору, завучуДоп. образованиеДошкольное образованиеЕстествознаниеИЗО, МХКИностранные языкиИнформатикаИстория РоссииКлассному руководителюКоррекционное обучениеЛитератураЛитературное чтениеЛогопедия, ДефектологияМатематикаМузыкаНачальные классыНемецкий языкОБЖОбществознаниеОкружающий мирПриродоведениеРелигиоведениеРодная литератураРодной языкРусский языкСоциальному педагогуТехнологияУкраинский языкФизикаФизическая культураФилософияФранцузский языкХимияЧерчениеШкольному психологуЭкологияДругое

Выберите класс: Все классыДошкольники1 класс2 класс3 класс4 класс5 класс6 класс7 класс8 класс9 класс10 класс11 класс

Выберите учебник: Все учебники

Выберите тему: Все темы

также Вы можете выбрать тип материала:

Общая информация

Номер материала: ДБ-856751

Похожие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Обобщающий урок по теме «Britain and its people at a glance» в 8-м классе

Цель: формирование коммуникативных умений и навыков.

Задачи:

  • развивать внимание, мышление, интеллектуальные способности учащихся;
  • воспитывать умение работать в коллективе;
  • формировать у учащихся уважение к языку, стране изучаемого языка.

Тип урока: систематизация и обобщение полученных знаний.

Оборудование:

  • карта Великобритании;
  • флажки, изображающие национальный флаг Великобритании;
  • символы стран Соединённого королевства;
  • проектор;
  • компьютер;
  • виды Лондона.

Ход урока

Презентация

I. Организационный момент.

Teacher: Good morning, dear children! I am glad to see you. I hope you are very well today. The subject of our discussion is Great Britain. I am sure you have got much information about this wonderful country and its people at our lessons. But some things are easily forgotten. Let us brush up our knowledge. We will begin our lesson with the quotation from famous English writer Oscar Wilde: I do not desire to change anything in England except the weather. It is supposedly characterizes Britain. According to it, what can you say about the UK.

Student: The UK is washed by the seas, that is why the weather is very changeable.

Teacher: Yes, you are right. The weather is a good way to start a conversation in Great Britain.

II. Речевая зарядка.

Teacher: Let us begin our lesson with mini dialogues about the weather .The weather is different, so the dialogues will be different.( прослушивается 3-4 диалога)

III. Работа с лексическим материалом.

Teacher: Britain, the British Isles, the UK- these different names are sometimes used to mean the same things and they often used wrongly. Let us see the difference. Look at the maps and choose the correct caption for each map. (Презентация-3 слайда с картами).

IV. Развитие навыка диалога.

Teacher: We are lucky. Some of our students have already been to the UK this summer. Here they are. (выходят 6 учащихся, на груди у них флажок Соединённого Королевства) You may ask them questions to get more information about this country. Do not forget about direct, assumption, comparing questions.

Student 1: The Englishmen are supposed to be friendly people. Is that so?

Student 2: What is the longest river of Great Britain?

Student 3 : In my country people do not queue at a bus stop. What about Great Britain? (etc).

V. Развитие навыков аудирования и говорения. (Работа в группах).

Teacher: As you know, the UK consists of Scotland, England, Wales and Northern Ireland. Let us speak about these countries. Listen to me very attentively and look at the pictures of the country. Guess the country and say a few sentences about it. Work in groups. The group must do it quickly. If you know the country, raise the Union Jack.

It is situated in the west of the island of Great Britain.(Wales)

This country lies in the north of Ireland.(Northern Ireland)

It is the mountainous country in the north of the island of Great Britain.(Scotland)

This country is the largest country in the UK.(England)

VI. Развитие навыков чтения и письма. (Работа в группах)

Teacher: In one of London s museum an ancient document is kept. This document is very old and some of its words disappeared. You have a duplicate of this document on your desks. Read the text and complete it. Which group will be the first?

London is one of the ……..cities in the world. About …..million people live here. London stands on ………It is an ………and…….centre. …….,…….,….., are produced in London. It is the ……..of England. The heart of London is the ……There are many ……….in London. The most famous are……………………,……….,……….,…………

VII. Развитие навыка монолога.

Teacher: Let us have a trip around London. There are many sightseeings in it.

Look at the pictures, name the sightseeing and say a few sentences about it.

(Презентация слайдов-достопримечательностей Лондона- собор Святого Павла; Трафальгарская площадь; Тауэр; Британский Музей; Сити; Пикадили; Биг Бен; Букенгемский дворец.)

VII. Контроль знаний по теме.

Teacher: Now, test yourself. Let us see how well you know the UK. Do the test.

(Учащиеся отвечают письменно на вопросы -10шт.- по теме.Вопросы высвечиваются на экране.)

Now our lesson is up to the end. I want to thank you for the good answers . I was pleased to listen to you. I see you know much about this wonderful country. Your marks are: _________

Контрольная работа по английскому языку на тему «My country in the world» (Unit 6), 9 класс


Контрольная работа
37300 / 31.08 Кб

Контрольная работа к УМК В.П. Кузовлева «English», 9 класс

Unit 6 «My country in the world»

 

Part I. Listening (16 points-max)

 

Tapescript

 

Task 1. Listen to the tape about Anna’s homeland and answer if these statements given below are true or false.

 

My homeland is the Russian Federation, or Russia as it is usually called. Russia is the largest country in the world, and stretches for thousands of kilometers from north to south and west to east. The territory of Russia is 17 million square kilometers. Its population is over 150 million people. People of many nationalities live in Russia. Ethnic Russians make up the majority of the population. There are also minority nationalities numbering only some hundreds of people.

3/4 (three quarters) of Russia lies in Asia and 1/4 (one quarter) in Europe. The state border is very long. Our neighbours are such countries as China, Mongolia, and Republics of the Commonwealth of Independent States to the south, Ukraine, and the Baltic States to the west.

To the north and east, Russia is bordered by 12 seas which flow from two oceans, the Arctic and Pacific Oceans.

The capital of Russia is Moscow, with a population of over 9 million people. The history of Russia is connected with the history of Moscow. Moscow was founded in 1147 by Russian prince Yuri Dolgorukiy. It was built as a fortress against numerous enemies. The Kremlin is the real heart of Moscow. Its walls and towers are very ancient and beautiful.

The topography of my Motherland varies greatly. It has high mountains (the Urals, the Altai), lowlands (the Russian Lowland, the West-Siberian Lowland) and highlands, grasslands, steppelands, deserts, volcanoes, and tundra.

The longest rivers are the Volga, the Amur, the Ob, the Lena, the Yenisei, all of which flow into seas and oceans and they are used for producing electricity.

The country is full of large and beautiful lakes. The Baikal Lake, the deepest fresh-water lake in the world, is the real pearl of Siberia, and of the whole country.

Russia is rich in coal, gas, oil, iron and other natural resources.

Great Russian forests have always been a national treasure of the country but nowadays they are in danger because the modern world requires more and more wood.

 

Anna Petrova

 

1.Anna says that the USA is her homeland.

2. Anna says that China is the largest country in the world.

3.Anna says that the territory of Russia is 17 million square kilometers 

4.Anna says that people of many nationalities live in Russia.

5.Anna says that the capital of the USA is Washington.

6.Anna says that tgere are no any lakes in Russia.

7.Anna says that Russia is rich in coal, gas, oil, iron and other natural resources.

 

 Task 2.What information was not mentioned in the text?

 

1. The information about Anna’s homeland.

2. The information about Russian nature.

3. The information about Anna’s native town.

4. The information about the capital of Russia.

 

Part II. Reading (16 points-max)

 

Task 3. Read the text «The Best Job in the World» and answer if the statement «Andrew works as an ecologist» true, false or not stated.

 

 

1) True

2) False

3) Not stated

 

From Russia with love

 

The followers of my blog may be interested to know that starting from now I’ll be sharing my experience of living and working in a new country. Right at this moment, I, Andrew Carter, am writing my blog from a very remote place in Russia.

When I accepted the offer of the international ecological group to take part in the project in the Russian North, I never expected the experience would be so amazing. As a professional ecologist I have worked in different parts of the world, but never in Russia. A trip to the north region of the country looked really challenging. Now I see that it is a very special place. My journey is to last for two months and now I wish I could stay here longer. Two months are definitely not enough to enjoy the beauty of this place, which is called the Kenozersky National Park.

Anyway, my adventures started two weeks ago. Patrick and I landed in Moscow at 10am in the morning and our plane to Arkhangelsk was at 11pm so we had the whole day to see Moscow. We did not need to stay in a hotel at that.

My first impression was that, well, Moscow is a huge city! My colleague, Patrick, who’s visited Moscow several times already, told me that the best way to get some idea of the Russian capital was to take a bus excursion round the city. And he was right!

We managed to see the historical centre, and walked across Red Square. I have to confess that I’ve never seen a square so huge and grand. Then the bus took us along the wide streets and avenues. We made a brief stop near the famous Russian university — the Moscow State University. I had certainly seen the building in the photos, but in real life it looks even more impressive.

When the excursion was over, we found ourselves in the centre again. We still had plenty of time and decided to visit the State Historical Museum that is on Red Square. We only managed to see a small part of the vast collection of the museum. Its exhibitions range from relics of prehistoric tribes that lived on the territory of present-day Russia centuries ago to priceless pieces of art that belonged to the Romanov dynasty.

After the intense cultural programme, we were just walking along the streets. Then we dropped into a small restaurant and ordered some national dishes. They tasted unfamiliar, but I liked them.

The next day we got to our destination.

Kenozersky National Park is exactly at the border of the Arkhangelsk Oblast and Karelia. The park is centred round the Lake Kenozero, one or the largest lakes in the region. The Russian colleagues met us at Arkhangelsk airport and drove us to the place where we were to live and work for two months. It was a long drive but it was worth it!

As I’ve already mentioned, the national park is a very remote place. Three quarters of its territory is covered with taiga. The environment is untouched, and we were charmed by its beauty. The park is inhabited by a great variety of animals and birds. Some of them are extremely rare species. It’s actually a paradise for a person who studies nature!

However, the place is not only interesting for nature lovers like me. In spite of the remoteness of the place, there are tourists from all over the world here. They are charmed by the wooden architecture of the region. There are many authentic wooden houses and churches with wonderful painted ceilings. Some tourists, including the people from America and Asia, come specially to attend carpentry courses and workshops, where skilled craftsmen teach them to make traditional wooden toys, furniture, and home decorations. Some of their works are real pieces of art.

I have to stop now as we are setting off to the lake. The story is to be continued…

 

Task 4.Match seven texts A— G with the appropriate titles. One of the titles is extra. 

 

1. Residents of the North Pole

2. Born to live in cold weather

3. Life is getting harder

4. Sometimes they are similar to us

5. Hunting strategies

6. Home upbringing for bears

7. Changes in population

8. Good food is important

 

 

A. Polar bears started to evolve from brown bears about 5 million years ago. Unlike bears living on land, they are white in colour and their fur is very thick. It helps them to survive on sea ice and swim in cold waters. Polar bears are really big — adult males normally weigh from 350 to 550 kg. Females are smaller. The bears’ large paws distribute their weight when they move on thin ice, and their tails are short to conserve heat.

 

B. Polar bears occupy one of the planet’s coldest environments, the Arctic. They prefer northern areas like Canada, Greenland, Alaska, Russia and Norway. Scientists have identified 19 populations of polar bears spread across four different regions of the Arctic. Although many children’s books show polar bears and penguins together, the two are found at different poles.

 

C. These Arctic giants have no natural enemies. Their diet is based on seals. Other sources of food for polar bears are Arctic plants, and also geese, bird eggs and fish. They can eat a wide range of foods but only marine mammals, like seals and beluga whales, are able to provide them with all the necessary proteins and vitamins to survive in the icy environment.

 

D. Bears catch seals from ice platforms. They usually wait for seals near their breathing holes — the openings in the ice the seals use to breathe. In autumn, seals cut out breathing holes in the ice and keep them through the winter and polar bears locate the holes with their powerful sense of smell. Polar bears can also attack seals sleeping on the ice.

 

E. Polar bears spend lots of time hunting seals on sea ice or from large drifting blocks of ice. However, due to global warming sea ice is melting. As a result, bears have to hunt in the water, which is less successful and very risky. Polar bears are good swimmers but they cannot swim long distances and often drown. They don’t have enough food to gain enough fat and their newborn cubs are weaker than they used to be.

 

F. Normally, a female bear builds a den (a tunnel in the ice with two rooms) where she gives birth to two cubs. They are born very small, only about half a kilo, but they grow quickly on their mother’s rich milk. For about two years, cubs depend totally on their mothers for food and for survival skills — the mothers teach them how to hunt and survive in the harsh realities of life.

 

G. Native people, who have lived side by side with polar bears for centuries, say that in many ways bears are like humans. When they are not busy hunting, they play, mock fight or chase each other. Their nose-to-nose greeting usually means some request, for example, a request for food. Some scientists claim they have watched polar bears sharing their food and even performing some eating rituals like greeting their host and saying thank you after a meal.

 

  Part III. The Use of English (16 points-max)

 

Task 5. Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

If someone asks what your nationality is, how do you answer? For British people __________________(NATION) identity is a complex issue. Take me for example. I carry a passport issued by the British __________________(GOVERN). I was born in England, but my Mum is Scottish and my Granny is from Northern Ireland. So what am I? __________________(ACTUAL), I am really all of them: English, Irish, Scottish and British. Each of the “nations” has a lot in common but they also have their own unique culture and __________________(TRADITION) lifestyle. They __________________(LIKE) it when people call them English. And perhaps the most important __________________(DIFFER) of all — each nation has its own football team!

 

Task 6.Match the English words with their Russian equivalents.

 

1) democratic                                      a) промышленный

2) industrial                                                 b) родной

3) enormous.                                               с) признать

4) major.                                                d) экспортировать

5) native                                                      e) вымирать

6) to recognize                                            f) получать

7) to receive                                                g) заимствовать

8) to die out                                                 h) главный

9) to borrow.                                       i) демократический

10) to export.                                                 j) гигантский

 

Part IV. Writing (10 points-max)

 

Task 7. You have received a letter from your English-speaking pen friend, Jill.

 

…I’ve just returned from China. They were celebrating the Chinese New Year there. Lots of people were dressed like dragons…

What holidays are the most popular in Russia? What is your favourite holiday and why? How do people in your country celebrate it?

 

Write her a letter and answer her 3 questions. Write 100–140 words. Remember the rules of letter writing.

 

 

Part IV. Speaking (13 points-max)

 

Task 8.Tell about your studies at school in 10-12 sentences. 

 

Task 9.Answer 7 questions on the topic «Russia»:

 

1. How old are you?

2. What is your homeland?

3. What is your native town?

4. What do you know about the capital of Russia?

5. Do you like to live in Russia? Why?

6. What city in Russia would you like to visit?

7. What Russian holidays are your favorite ones?

 

Максимальное количество баллов — 71 бaлл

37-53 баллов – оценка «3»

54- 66 баллов оценка «4»

67-71 балл – оценка «5»

 

Project Моя страна с первого взгляда !!!. ☺ Россия — самая большая страна в мире, ее площадь около 17,1. ☺ Президент РФ есть.

Презентация на тему: «Проект Моя страна одним взглядом !!!. ☺ Россия — самая большая страна в мире, ее площадь около 17,1. ☺ Президент Российской Федерации.» — стенограмма презентации:

1 Краткий обзор проекта Моя страна !!!

2 ☺ Россия — самая большая страна в мире, ее площадь около 17,1.☺ Президент Российской Федерации — Дмитрий Анатольвич Медведев. 2

3 ☺ Символом России является орел ☺ Государственный флаг России состоит из трех полос. Красная полоса символизирует силу.

4 В России много красивых мест !!! ☺ Природа чудесная, Здесь много: музеев, ☺ театров, ☺ библиотек, ☺ церквей.

5 В России много известных людей !!! ☺ Александр Пушкин ☺ Лев Толстой ☺ Сергей Есенин ☺ Миксайль Лермонтов ☺ Иван Бунин

6 ☺ Русские известны как гостеприимный народ. По старинным традициям, гостя всегда следует встречать символом животворной пищи — хлебом-солью.


7 ☺ Русская зима! Русская зима полна поэзии и волшебства.А какой русский не любит быстрой езды на тройке или санях с тремя лошадьми!

8 ☺ Туристов привлекают леса и поля, традиционная музыка и народные танцы, традиционные блюда и памятники архитектуры.

.

Проходят ли ваши слайды тест на взгляд?

ZargonDesign / Getty Images

Аудитория не может слушать вашу презентацию и одновременно читать подробные, насыщенные текстом слайды (во всяком случае, не без пропуска ключевых частей вашего сообщения). Поэтому убедитесь, что ваши слайды проходят то, что я называю тестом взгляда: люди должны быть в состоянии понять каждый примерно за три секунды.

Думайте о своих слайдах как о рекламных щитах. Когда люди водят машину, они лишь ненадолго отрывают взгляд от своей главной цели — дороги — для обработки информации на рекламных щитах.Точно так же ваша аудитория должна внимательно следить за тем, что вы говорите, лишь мельком просматривая слайды, когда вы их показываете.

Keep It Simple
Исследования показывают, что люди более эффективно учатся из мультимедийных сообщений, когда они лишены посторонних слов, графики, анимации и звуков. Многие статисты фактически лишают смысла, потому что они отвлекают. Они перегружают когнитивные ресурсы аудитории.

Итак, добавляя элементы к слайдам, имейте вескую причину: нужно ли аудитории видеть ваш логотип на каждом слайде, чтобы помнить, на кого вы работаете? Эта синяя галочка добавляет смысла? Если нет, оставьте это.То же самое и с текстом. Сделайте это кратким и легко просматриваемым. Масштабируйте шрифт как можно больше, чтобы люди в задней части комнаты могли его видеть.

Также важно придерживаться единообразного визуального стиля в своей презентации. Выберите один шрифт — максимум два. Используйте одну и ту же цветовую палитру (ограничьтесь тремя дополнительными цветами, а также парой нейтральных оттенков, таких как серый и бледно-голубой). Фотографии должны быть сделаны одним и тем же фотографом или выглядеть так, как будто они есть. Иллюстрации должны быть выполнены в едином стиле.

Рассмотрим слайд «до» ниже. Он не проходит проверку взгляда, потому что заполнен текстом. Он работает как телесуфлер — он может помочь вам вспомнить, что нужно освещать, но не поможет зрителям переварить его.

Вместо этого оптимизируйте текст и включите простые визуальные элементы (и сохраните текст телесуфлера для поля «заметки», которое аудитория не может видеть). Вы укрепите свое сообщение и упростите людям понимание того, что вы говорите.Вот слайд «после» для иллюстрации:

Организуйте элементы слайда с осторожностью
Другой способ помочь людям быстрее обрабатывать ваши визуальные эффекты: думайте, как дизайнер, размещая элементы слайдов.

Эти пять принципов дизайна помогут вам упростить слайды, чтобы они прошли проверку взгляда:

Поток. Вы можете направить взгляд людей на определенные области слайда, чтобы выделить важные моменты. Вот, например, ваш взгляд видит гроздь винограда, затем переходит к сообщению о качестве, а затем сосредотачивается на одном красивом винограде из «урожайности»:

Контрастность. Наш взгляд привлекает то, что выделяется, поэтому дизайнеры используют контраст, чтобы сосредоточить внимание. Создайте контраст за счет размера, формы, цвета и близости ваших элементов. В этом примере докладчик сравнил поперечные срезы кожи и почвы, чтобы показать, что лечение обоих требует понимания микробиологической активности под поверхностью. Размытый фон оттеняет ярко-белые иллюстрации для быстрой визуальной обработки:

Белое пространство. Белое пространство — это открытое пространство, окружающее интересующие объекты.У докладчиков часто возникает соблазн наполнить его дополнительным контентом, который привлекает внимание. Но включение достаточного количества белого пространства обостряет внимание зрителей, изолируя элементы. В этом примере, если бы мы соединили текст с более крупным или более подробным изображением, ваш глаз не знал бы, с чего начать, и цитата потеряла бы свою силу:

Иерархия. Четкая визуальная иерархия позволяет зрителям быстро определять наиболее важные элементы слайда:

Единство. Слайды с визуальным единством выглядят так, как будто их создал один и тот же человек, и делают ваше сообщение связным. Этого можно добиться за счет единообразных стилей шрифтов, цвета, обработки изображений и размещения элементов на всей панели слайдов. Вот пара слайдов для иллюстрации:

Программа для презентаций

предоставляет нам множество блестящих, соблазнительных элементов, с которыми можно работать. Но в сдержанности есть красота и ясность. Используйте простые визуальные эффекты, подтверждающие ваше сообщение, и вы дадите людям возможность по-настоящему услышать и принять ваши идеи.

Это третья публикация в серии блогов Нэнси Дуарте о создании и проведении презентаций, основанная на советах из ее новой книги «Руководство по убедительным презентациям HBR».

Прочтите другие сообщения здесь:
Сообщение №1: Как представить высшему руководству
Сообщение №2: Создайте презентацию, которая будет интересна вашей аудитории
Сообщение №4: Структурируйте свою презентацию как рассказ

.

Моя страна ()

МОЯ СТРАНА
Я хочу рассказать вам о своей стране. Россия самая большая страна в мире. Он охватывает восточную часть Европы и северная часть Азии. Общая площадь России около семнадцати. миллиона квадратных километров с населением около 145 миллион человек.
Официальное название России — Российская Федерация. В цвета национального флага — белый, синий и красный.России Государственный герб — двуглавый орел. Страна — это парламентская республика, что означает, что президент является Глава государства. Главный закон страны — это Конституция. Гарантирует права граждан.
Страна омывается двенадцатью морями и тремя океанами: Тихий океан на востоке, Северный Ледовитый океан на севере и Атлантический океан на западе. Россия граничит со многими странами: Китай, Грузия, Финляндия, Норвегия, Белоруссия, Украина и другие.Пейзаж России разнообразен. Есть высокогорье на востоке, степи на юге, равнины и леса на Средняя земля, тундра и тайга на севере.
В моей стране тоже есть несколько горных цепей: Урал, Кавказ, Алтай и другие. Самая крупная сеть — это Урал, отделяющий европейскую часть России от азиатской часть.
Россия богата реками и озерами. Волга, впадающая в Каспийское море — самая длинная река России.Озеро Байкал самое глубокое озеро в мире.
На территории России бывают разные типы климата. На севере очень холодно даже летом. В центральном в части страны зима обычно холодная, лето очень теплый. Климат Сибири континентальный: лето жаркое и засушливые, зимы очень холодные и снежные. На юге России температура обычно выше нуля круглый год, даже в зима.
Россия — индустриальная страна. В нем много минералов ресурсы: уголь, природный газ и железо. Есть много больших фабрики и заводы по всей стране. Россия также аграрная страна. Россияне сажают кукурузу, фрукты и овощи.
У России очень богатая история. Это древняя страна с много исторических достопримечательностей, крупных культурных центров и маленькие города. Здесь много музеев, театров, кинотеатров, библиотеки, рестораны и клубы в крупных городах России.Такие в городах обычно бывает шумно, на улицах и полны дыма.
Столица России — Москва. Москва одна из самых больших города Европы с населением более десяти миллионов люди. Второй по величине город России — Санкт-Петербург. Это город многочисленных памятников, музеев и художественных галерей. Город находится на Неве.
Россия — великая страна с великой культурой.’]
varied [Vaend]

Вопросы:
1. Где находится Россия?
2. Какова общая площадь России и сколько людей в ней проживает? страна?
3. Как официально называется Россия?
4. Что вы можете сказать о государственном флаге и государстве России? эмблема?
5. Является ли Россия монархией? Какой главный закон страны? Кто глава РФ?
6.Сколько морей и океанов омывает Россия?
7. Каков русский пейзаж?
8. Есть ли в России реки и озера? Вы можете назвать самые большие?
9. Что вы можете сказать о климате России?
10. Является ли Россия индустриальной страной? Почему бы нет)?
11. Какие достопримечательности есть в стране?
12. Какая столица России?

.

BGSU вкратце

ДОСТУПНОСТЬ

Сообщить о проблеме

Страницы с расширенным доступом

БГСУ предлагает нашим пользователям альтернативные версии всех своих страниц. Вы можете выбрать высококонтрастную версию ниже, чтобы она сохранялась на протяжении всего вашего веб-сайта BGSU.

Государственный университет Боулинг-Грин (BGSU) построил свой веб-сайт на основе стандартов языка гипертекстовой разметки (HTML) 5 Консорциума World Wide Web (W3C) и каскадных таблиц стилей (CSS).Веб-сайт был создан в соответствии со стандартами доступности, установленными разделом 508 Закона о реабилитации и подробно описанными в разделе 1194.22 Свода федеральных нормативных актов «Интернет-интранет и информация и приложения в Интернете» (https: //www.section508. gov /).

BGSU привлекает множество веб-мастеров по всему университетскому городку для обслуживания всех своих веб-ресурсов. Обеспечение соответствия веб-сайта BGSU требованиям раздела 508 — это совместная работа служб доступности, служб маркетинга, связи и информационных технологий.Если какая-либо страница окажется недоступной, сообщите об этом по указанной выше ссылке, и мы позаботимся о том, чтобы проблема была решена.

СОБЫТИЯ

Для наших гостей с ограниченными возможностями, пожалуйста, укажите, нужны ли вам специальные услуги, помощь или соответствующие модификации для полноценного участия в этом мероприятии, обратившись в Службу доступности, [email protected], 419-372-8495. Пожалуйста, сообщите нам до начала мероприятия.

РАЗДЕЛ IX АДМИНИСТРАТИВНАЯ КОНТАКТНАЯ ИНФОРМАЦИЯ

Жалобы или уведомления о предполагаемых нарушениях политики, а также запросы или опасения в отношении Раздела IX (сексуальные домогательства) и процедур можно направлять внутри компании:
Имя: Лакешиа Доулен, Координатор Раздела IX, Офис Раздела IX
Местоположение / адрес: 207 Hayes Hall, Bowling Green, Ohio 43403
Телефон: 419-372-8476
Электронная почта: titleix @ bgsu.edu
Интернет: www.bgsu.edu/titleix
Контактную информацию для заместителей координаторов Title IX можно найти на веб-сайте Title IX, указанном выше.

BGSU определила, что координатор по Разделу IX и Заместитель координатора по Разделу IX являются должностными лицами, уполномоченными рассматривать и устранять преследования, дискриминацию и / или преследования.

Кроме того, BGSU также классифицировал всех преподавателей и сотрудников (за некоторыми исключениями) как обязательных докладчиков о любых имеющихся у них сведениях о том, что член сообщества подвергается преследованию, дискриминации и / или мести.

Запросы могут быть сделаны извне:

Управление по гражданским правам (OCR)
Министерство образования США 400 Maryland Avenue, SW Вашингтон, округ Колумбия 20202-1100
Горячая линия обслуживания клиентов #: (800) 421-3481
Факс: (202) 453-6012
TDD #: ( 877) 521-2172
Эл. Почта: [email protected]
Интернет: http://www.ed.gov/ocr

.
Leave a Reply

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *