Контрольная работа юнит 1 кауфман 8 класс: Тест (8 класс) по теме: Контрольная работа по английскому языку в 8 классе по теме «Времена английского глагола»( учебник К.Кауфман)

Содержание

Тест (8 класс) по теме: Контрольная работа по английскому языку в 8 классе по теме «Времена английского глагола»( учебник К.Кауфман)

Контрольная работа по теме: «Времена английского глагола»

Вариант № 1

1.Переведите слова и раскройте скобки

1) I never( встаю) early on Sundays. 2) I’m afraid I ( должен уехать). 3) I’m glad to tell you we ( возвращаемся завтра). 4) it is( становится темно) 5) How do you ( добираешься) to school?

2.Поставьте глагол в скобках в нужную форму. Переведите предложения на русский язык

1) I (know) them all my life 2)How’s Jane’s son? I (not see) him for three years 3) I often (play) football when I (be) a boy. I (play) football often since then. 4) I (travel) a lot since you last saw me. 5)Look! She (play) with children.

3. Выберите правильную форму глагола

— Hi, Peter! I haven’t seen you/haven’t been seeing you for ages

— Hi, Linda! It’s great to see you!

— You look tired. What have you been doing/have you done?

— Oh, I have been helping/ have helped my mother in that restaurant round the corner.

— Have you been working/ are you working there?

— Yes, I have had/ have been having the job since summer.

— That’s great. I have to go now. Bye-bye

— Bye .

4.Переведите предложения на английский язык

1)Я делаю эту работу уже 2 часа, но сделала только часть( a part) 2) Мы пойдем в театр( the theatre) в субботу3) шел снег(it snow), когда я вышел 4)Сейчас она разговаривает по телефону (speak over the phone)5)Мои друзья путешествуют каждое лето 6) Студенты ездили в Москву в прошлом году.

Контрольная работа по теме: «Времена английского глагола»

Вариант № 2

1.Переведите слова и раскройте скобки

1) I (встал )  yesterday early 2)The good news is that he (поправился)3) It is ( становится холодно) 4) I can’t ( дозвониться )5)I have just ( получила) a letter from my friend

2.Поставьте глагол в скобках в нужную форму. Переведите предложения на русский язык

1)They (live) in Minsk for 10 years. 2)I (not have) any English lessons this month. My teacher (be) ill since February 3) She (work) for this company since 1993. 4)Look! Somebody (come) 5)I (hear) this song lately.

3. Выберите правильную форму глагола

— Hi, Linda! I haven’t seen you/haven’t been seeing you for ages

— Hi, Peter! It’s great to see you!

-What have you been doing/ have you done?

— I have been getting ready/ have got ready for my music school exams since July.

— Oh, that’s really important. Do you have a piano?

-Yes, I have been having / have had one all my life. My mother has played it / played it when she was young.

— Well, good luck to you, Linda.  I have to go now. Bye-bye

— Bye .

4.Переведите предложения на английский язык

1) Он играл на скрипке( play the violin0, когда мы вошли в комнату.  2)Эн пишет свою картину  час. 3)Ты много ( a lot)работаешь и не думаешь о своем здоровье( health)  4) Доктор Браун только что звонил (ring up)5) Мы завтра едем на пикник ( go to a picnic) 6)Мы провели(spend) лето в городе.

Тест (8 класс) на тему: Контрольная работа по учебнику «Happy English.ru» 8 класс

Unit 4

Test yourself(V-2)

1. Fill in the gaps. Use MUST or HAVE TO in the positive or negative form:

1. Some people …..work at night. They need money.

      2. . You ….get up early on holidays.

      3. I watch TV all the time. I ……stop. It’s harmful for my health.

      4. Mr. Brown is a rich man. He ….work.

      5. This window is broken/ You ….open it.

      6. Pupils mustn’t speak loudly at lessons.

  1. Вставьте вместо точек наречия TOO или ENOUGH+ одно из следующих слов: young, easy, clever, money, bread, fast, sharp, warm, money.

  1.  I’m not going to buy a car. I haven’t got enough money.

  2.  We can’t buy this car. It costs too much money.

        3.  I don’t understand you. You are speaking …………

              4.  My sister is …………. . I can’t play with her.

              5. Your question is …………

              6.  He is …………….to make many mistakes.

              7. I have to put my coat on. It ……………..

              8. Be careful. This knife …………………….

3     Translate into English:

       

        1. Когда папа искал свои ключи, он нашел свою записную книжку.

        2. Катя не знает этого слова. Ей следует посмотреть его в словаре.

        3. Мой друг приедет скоро. Я жду с нетерпением встречи с ним.

        4. Как я узнаю его? Легко. Он похож на своего отца.

        5.  Посмотрите на эту пожилую женщину. Она выглядит прекрасно.

        6. Мы уезжаем за границу. Не могли бы вы присмотреть за нашей собакой.

       

4. Fill in the gaps with the correct form of the verbs.

          1. My father has earned a lot of money. He gave it/them to our mother.

          2. No news is/are good news.

          3.  Thanks for all your advice. It/they  always help/helps me.

          4. I learned a lot about nature. This knowledge help/helps me at the lesson.

          5. I have to write a report. There is/are a lot of information in this book.

 

 5. Translate into Russian:

           1. English isn’t too  difficult.

           2. A lot of my friends think that’s it’s too late to start learn English now.

           3. It’s not too late. Four years is more than enough.

           4. But they shouldn’t start with newspapers or books which may be too difficult for          beginners.

           5. It’s very important to write down examples of sentences with the new words too.

Test 4

Test yourself (V-1)

1. Fill in the gaps. Use MUST or HAVE TO in the positive or negative form.

1. If you want to make progress. you ___________work regularly.

2. You __________open this window. It may fall.

3. I ____________eat more vegetables and fruit. They are good for me.

4. You ______________pay for this book. It’s a present.

5. You__________mustn’t interrupt your teacher.

6. My grandmother __________work. Her husband had earned enough money.

2. Fill in the gaps TOO or ENOUGH+ one of these words: big, busy, expensive, far, loud, sharp, warm, loud

1. Please, turn the radio down. It’s too loud

2. Can you turn up the radio, please? It isn’t loud enough

3. I don’t ant to walk home. It’s ……………..

4. Don’t buy anything in that shop. It…………….

5. You can’t put all your things in this bag. It……….

6. We didn’t go to the beach. It…………….

7. I can’t talk to you now. I ………..

8. I can’t cut anything with this knife. It……………

3. Translate into English:

1. Я потерял свои ключи. Можешь ли ты помочь мне поискать их?

2. Мой дед стар и болен. Мы должны заботиться о нем.

3. Я с нетерпением жду встречи со старыми друзьями.

4. Я похож на папу, а моя сестра похожа на маму.

5. Если ты не знаешь это слово, тебе следует найти его в словаре.

6. Посмотрите на доску, — сказал учитель ученикам.

4. Fill in the gaps wih the correct forms of the verbs.

1. His knowledge in physics …………….better than mine.

2. Where …….my money? — I put ………on the table.

3. His advice …….always useful.

4. There ………little information in this text.

5. No news……….the best news.

5. Translate into Russian.

1. English isn’t too  difficult.

2. A lot of my friends think that’s it’s too late to start learn English now.

3. It’s not too late. Four years is more than enough.

4. But they shouldn’t start with newspapers or books which may be too difficult for          beginners.

 5. It’s very important to write down examples of sentences with the new words too.

Тест по английскому языку (8 класс) на тему: тест 8 класс к УМК Кауфман М

Тест 8 класс


1. Open the brackets. 
Neither plot nor illustrations (to be) interesting. 
2. Either mother or father (to be) in the garden. 
3. Both Tom and his sister (to help) me every day. 

2. Put in prepositions. 
1. … boys … girls must come there. It is dangerous. 
2. … father … mother will go to the theatre. I will go with them. 
3. I like these two dresses but I have little money. I will buy … a green one … a blue one. 
4. I am not hungry. I will have … soup … porridge. 

3. Agree with Steve. 
1. Steve speaks English. — И я тоже. 
2. Steve doesn’t read much. — И я тоже. 
3. Steve wasn’t at school. — И я тоже. 
4. Steve can play volleyball — И я тоже. 

4. Translate into English. Use Passive Voice. 
1. Эти книги запрещены. 
2. Мальчика наказали. 
3. Книги Коперника (Copernicus) сжигали. 

5. Put in the missing prepositions. 
1. My mother is always relied …
2. Granny has already been sent …
3. His arrival is insisted …
4. His proposal is objected … 
5. She has been waiting … for half an hour. 

6. Make two passive constructions from one active. 
1. Her parents left Jane a ticket. 
2. The doctor gave him a pill. 
3. Paul told us a horror story. 

7. Make up as many questions as you can. 
The book was published in the nineteenth century in France. 

8. Define the predicates (сказуемые). Translate the second sentence into English. 
1. He was being laughed at when I came. 
2. Мальчики играют в футбол сейчас. 
Залог, вид, время, лицо, число. 

8. Write a letter to your pen-friend. 

… Last month I was in the Tate gallery. I saw a lot of pictures of famous English painters. It was wonderful. Now I am reading a very interesting book by Rouling about Harry Potter. Do you like to read books? What is your favourite genre? Who is your favourite writer? …

Тест по английскому языку (8 класс) на тему: итоговый тест по английскому языку 8 класс

Класс: 8

Дата:  

Тема урока:   Итоговая контрольная работа по материалу 8 класса.

Задачи урока:  контроль уровня обученности учащихся.

Variant I

  1. Fill in the gaps with pronouns myself, himself, yourself, themselves, herself.
  1. He always thinks about _________________.
  2. Be careful! Don’t hurt ________________.
  3. I can’t go there ____________________.
  4. Some people have hunted tigers ___________________.
  5. She hasn’t read this book ________________________.
  6. I can give you a simple tip: Always be _____________.
  1. Fill in the gaps and complete the sentences. Use  either…or, neither…nor, both …. and.
  1. I didn’t like the new book. It was ________ interesting ___________useful.
  2. I invited two friends, but _________ Liz _____Jane could come to the party.
  3. Granny promised me a nice dessert. It will be _________a chocolate cake ______an apple pie.
  4. Last year I visited ________London ______ St Petersburg.
  5. Alex will phone me _________ at five o’clock ______ at six o’clock.
  6. No, thank you. I’ll have __________ tea ________ coffee.

    III.    Translate into English.

  1. Мне хотелось бы увидеть Красное море.
  2. Вам хотелось бы поехать в Англию?
  3. Что им хотелось бы посмотреть?
  4. Вам хотелось бы послушать эту песню?
  5. Нам не хотелось бы встретить его здесь.
  1. Choose the correct word in brackets and complete the sentences.
  1. The flowers smell _____________________ (wonderful / wonderfully).
  2. She looks ____________________ (well / good).
  3. Ann sings ____________________ (beautiful / beautifully).
  4. This idea sounds ____________ (interesting / interestingly).
  5. Kate isn’t feeling ____________ (happy / happily) today.

     V.   Rewrite the sentences in the Passive Voice.

1. Somebody found my keys.

2. Somebody broke this vase.

3. Somebody gives me flowers every day.

4. Somebody will wash my car.

5. Somebody is cleaning the window.                                            

Variant II

  1. Fill in the gaps with pronouns myself, himself, yourself, themselves, herself.
  1. I _______________thought about it.
  2. Look at ________________.
  3. They _______________________ know what to do.
  4. I don’t like him. He always thinks about ___________________.
  5.  She often talks to __________________ when she is alone.
  6. He can’t be proud of ___________________.
  1.  Fill in the gaps and complete the sentences. Use  either…or, neither…nor, both …. and.

     1.   He didn’t like the new film. It was ________ interesting ___________useful.

     2.   She invited two friends, but _________ Ann _____Liz could come to the party.

     3.  Mother promised me a nice dessert. It will be ______a chocolate cake ________an apple pie.

     4.  Last summer I visited ________Moscow ______ St Petersburg.

  1. Robert will phone me _________ at five o’clock ______ at six o’clock.
  2.  She’ll have __________ tea ________ coffee.
  1. Translate into English.

1.  Ему  хотелось бы увидеть Черное море.

  1. Тебе хотелось бы поехать в Америку?
  2. Что им хотелось бы посмотреть?
  3. Им хотелось бы посмотреть этот фильм?
  4. Нам не хотелось бы встретить его здесь.
  1. Choose the correct word in brackets and complete the sentences.
  1. I can’t eat this salad. It tastes ____________ (awful / awfully).
  2. Liz  sings ____________________ (beautiful / beautifully).
  3. Lena isn’t feeling ____________ (happy / happily) today.
  4. My sister looks ____________________ (well / good).
  5. The flowers smell _____________________(wonderful / wonderfully).

     V.      Rewrite the sentences in the Passive Voice.

1. Somebody borrowed my pen.

2. Somebody broke this window.

3. Somebody brings me flowers every day.

4. Somebody will wash the floor.

5. Somebody is cleaning the room.

Контрольная работа за 2 четверть , Кауфман , 8 класс

1). Переписатьпредложения, используяforилиsinceиPresentPerfectContinuous.

Model: It started snowing 3 days ago. It’s still snowing. – It has been snowing for 3 days.

1. Mother started cooking chicken in 10 o’clock. She is still cooking it.

2. I started writing a book in Friday. I’m still writing it.

3. Lucy went to school this morning and she is still studying.

Перевести: Снег идет с пятницы?

1. The boys (fish) for 3 hours.

2. I (work) in the garden?

3. He (wait) for her answer for six months.

Перевести слова в скобках, используя get.

1. The weather is (становится) warm.

2. She is (уезжает) for two week.

3. Myunclecouldn’t (дозвониться).

Заполните пропуски модальными глаголами can, could, beableto в необходимой форме.

1. You … work as a waiter until you are 18.

2. I don’t believe the latest news. It … be true!

3. When he lived in Canada he … speak French quite well.

4. We … see the ballet better if we buy the first row tickets.

5. Mary is depressed, she … stop crying.

6. I … play the violin now but I … play it two years ago.

7. You … get to the station in half an hour.

2) Переведите:

1. Возможно будет дождь

2. Я возможно позвоню тебе эти вечером.

3. Она возможно простудится.

3) Вставьте: х, the или a (an)

1. These … books. … are interesting.

2. … sun is shining.

3. She likes … milk. … milk is fresh.

4. In … zoo I saw …tigers, … lions and …parrots.

5. There are … Russians in … Russian Federation, … Americans in … United States of America and … Italians in …Italy.

4) Вставьте: Can, could, may.

1. “… you speak slower, please?”

2. “… I ask you a question?”, — he said to his teacher.

3. … I ask a question?

4. “ … I call you?” – “Yes, you …”

5. “… I interruptyou?”

Тест по английскому языку (8 класс) на тему: Тест по английскому языку, УМК В. П. Кузовлева, 8 класс, Unit I

ENGLISH-8                                                                                                                                      UNIT 1

TEST

1. Образуйте нужную грамматическую форму слова в скобках.

Last summer Sasha 1) _____ (GO) camping with his class. It 2) _____ (TAKE) them five hours to get to the place. They 3) _____ (LIKE) the campsite very much because very few people 4) _____ (KNOW) about it. It 5) _____ (BE) clean, there were a lot of fish in the river and a lot of 6) _____ (BERRY) and mushrooms in the wood. They were lucky with the weather — it was hot all the time. The sun was shining, the birds 7) _____ (SING). Sasha 8) _____ (LEARN) to put up a tent and make a fire. He 9) _____ (MUST) sleep in a sleeping bag and cook on a fire. He also took a lot of pictures of his friends who liked 10) _____ (THEY) very much. Of course they lay in the sun and 11) _____ (SWIM) a lot. They also 12) _____ (CATCH) a lot of fish. At night they 13) _____ (USE) sit around the campfire and tell funny stories. The most interesting things 14) _____ (TELL) by Sasha’s friend. Sasha thinks that it was the 15) _____ (GOOD) holiday of his life.

2. Соотнесите предложения по схеме «утверждение — причина».

1) They’re going to Moscow.

a) We wanted to swim in the Red Sea.

2) We went to Egypt.

b) They want to go camping.

3) He has just called Lena.

c) I have to help Mum.

4) They’re buying a tent.

d) They want to see Red Square.

5) I went to the shop for bread.

e) They had to meet their friend.

6) The Browns went to the airport.

f) He wants to invite her to his birthday party.

3. Прочитайте текст и выберите наиболее подходящие варианты ответа на вопросы после него.

The history club meeting

Mr Jenkins: Hello, everybody. Today I have prepared a very interesting and unusual task for you.

Emily: What is it, Mr Jenkins?

Mr Jenkins: We’re going to look at a fragment from an early medieval manuscript.

Mark: What is unusual about it, Mr Jenkins? We often translate them.

Mr Jenkins: Well, I have to tell you something. I can’t translate this manuscript. This time I need your help.

Emily: You’re joking, Mr Jenkins. You can translate everything.

John: How old is the manuscript?

Mr Jenkins: I don’t know. I got the text by e-mail two weeks ago. Here’s the e-mail.

John: It’s very bad. It’s absolutely rude and offensive!

Mr Jenkins: Yes, it is. At first, I didn’t want to read anymore, but then I saw the manuscript and forgot about everything. It’s in runes, the ancient alphabet which Druids used for writing about secret things and magic. I know runes very well, but the runes of this manuscript are different. It’s a code. I tried to translate it but I’ve had no luck. Now I’m asking you for your help.

Emily: Don’t worry, Mr Jenkins. We’ll do it together.

Mark: What did you say, Mr Jenkins? A runic alphabet? A secret code? Let me have a look at it!

Mr Jenkins: What’s wrong with you, MacSly? Why are you smiling?

Mark: It’s our family runic alphabet. I looked for this story and I’ve found it! I’ll translate it for the next lesson. But… who is it from, Mr Jenkins?

Mr Jenkins: I’ve no idea! The e-mail address is [email protected]. You can never find a person through this e-mail address.

Emily: But why not?

Mr Jenkins: Because there are millions of users at hotmail.com — people can use the server from any computer in the world.

1) What is unusual about this manuscript?

a) It’s in runes.

b) It’s in computer code.

c) It’s the first task in this school year.

d) Mr Jenkins can’t translate it.

2) How did Mr Jenkins get the manuscript?

a) His pupils have brought it.

b) by post

c) by e-mail

d) He has found it.

3) Was Mr Jenkins able to translate the manuscript? Why?

a) Yes, he was. He can translate every manuscript.

b) No, he wasn’t. The text was coded.

c) Yes, he was. He knows ancient runs.

d) No, he wasn’t. He has never worked without his pupils’ help.

4) Why was the e-mail rude?

a) It called Mr Jenkins «Mr Know-it-all».

b) It was too short.

c) It surprised Mr Jenkins.

d) It challenged Mr Jenkins.

5) Why was Mark smiling in the end?

a) He knew a runic alphabet.

b) He knew the code.

c) He was thinking about his family.

d) He was laughing at Mr Jenkins.

6) Who was the e-mail from?

a) Mr Jenkins

b) Emily

c) John

d) Mark

7) Has Mr Jenkins surprised the writer of the e-mail? Why?

a) Yes, he has. He has translated the manuscript.

b) No, he hasn’t. He has discussed the text with his pupils’.

c) Yes, he has. He has told about manuscript and has asked for pupils’ help.

d) No, he hasn’t. He didn’t look for the writer of the e-mail.

8) Why will nobody be able to find the writer of the e-mail?

a) The e-mail has no signature.

b) People can use any computer.

c) Internet is a global system.

d) There are many users at hotmail.com

4. Ответьте развёрнуто (не менее 6 предложений) на вопрос.

What is the nature (seasons, weather, plants, animals, landscapes etc.) of your region?

Начните: I live in … .

ENGLISH-8                                                                                                                                       UNIT 1

TEST

ОТВЕТЫ И БАЛЛЫ

1.

1) went

2) took

3) liked

4) knew

5) was

6) berries

7) were singing

8) learnt

9) had to

10) them

11) swam

12) caught

13) used to

14) were told

15) best

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 15 баллов.

2.

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 6 баллов.

3.

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 8 баллов.

4.

Развёрнутый ответ на вопрос оценивается из максимума в 6 баллов (3 за содержание и 3 за языковое оформление).

ИТОГО: 35 баллов

Перевод баллов в оценку:

32 — 35 баллов – “5”

21 — 31 балл – “4”

14 — 20 баллов – “3”

менее 14 баллов – “2”

Тест по английскому языку (8 класс) по теме: Проверочная работа по английскому языку 8 класс. Unit 2.

Самостоятельная работа (8  класс, Unit 3: модальные глаголы, вариант – 2)

  1. Употребите глагол  have to в правильной форме
  1. My brother …  to work late.
  2. Who  … to cook in your family? — My, mother and sister.
  3. Do you have to walk your dog every day? — Yes, I …
  4. You … (come)  tomorrow, I’m afraid.
  1. Определите, являются ли предложения грамматически правильными (Correct) или неправильными (Wrong)
  1. Did she have to leave home two years ago?  2)Mary and John has to work on holidays to pay for the college.  3) I’m sorry, but you will have to spend some time on this procedure.  4)Had you to leave school and to start to work then? 
  1. Вставьте правильный глагол: must  или have to
  1. You … drive so fast — we have a lot of time.
  2. You  … drive so fast — the police will stop you.
  3. George … do the shopping — his wife usually does it.
  4. He …cook at home — his wife is too busy to do it.
  5. The dessert is fabulous! You  … try it!
  1. Заполните пропуски модальными глаголами саn, may или must

8. What … we see on this map? 9. … you speak Spanish? — No, unfortunately I … 10. At what time … you come to school? 11. She … still live in Paris. 12. He is busy. He … be writing a book about his travels. 13. But he is happy. He … enjoy life. 14. My friend Danielle isn’t a famous artist. But she … even paint Russian icons. I … only admire her beautiful pictures. She … be a woman of great talents.

      5.  Переведите на английский язык, употребляя модальные глаголы must, may или саn

1. Можно войти? — Пожалуйста. 2. Вы должны прочитать этот текст. 3. Может ли он выполнить это задание? 4. Я должен сегодня поговорить со своим другом. 5. Мы должны заплатить за электричество к концу месяца. 6. Эта женщина — прекрасный водитель. Она может водить даже автобус. 7. Можно мне бутерброд с тунцом(tuna sandwitch) и чашечку кофе?

Самостоятельная работа (8  класс, Unit 3: модальные глаголы, вариант – 1)

  1. Употребите глагол  have to в правильной форме
  1. My brother …  to work late.
  2. Who  … to cook in your family? — My, mother and sister.
  3. Do you have to walk your dog every day? — Yes, I …
  4. You … (come)  tomorrow, I’m afraid.
  1. Определите, являются ли предложения грамматически правильными (Correct) или неправильными (Wrong)
  1. Did she have to leave home two years ago?  2)Mary and John has to work on holidays to pay for the college.  3) I’m sorry, but you will have to spend some time on this procedure.  4)Had you to leave school and to start to work then? 
  1. Вставьте правильный глагол: must  или have to
  1. You … drive so fast — we have a lot of time. 2) You  … drive so fast — the police will stop you.

3) George … do the shopping — his wife usually does it.  4) He …cook at home — his wife is too busy to do it. 5)The dessert is fabulous! You  … try it!

  1.  Заполните пропуски модальными глаголами саn, may или must

8. What … we see on this map? 9. … you speak Spanish? — No, unfortunately I … 10. At what time … you come to school? 11. She … still live in Paris. 12. He is busy. He … be writing a book about his travels. 13. But he is happy. He … enjoy life. 14. My friend Danielle isn’t a famous artist. But she … even paint Russian icons. I … only admire her beautiful pictures. She … be a woman of great talents.

      5.  Переведите на английский язык, употребляя модальные глаголы must, may или саn

1. Можно войти? — Пожалуйста. 2. Вы должны прочитать этот текст. 3. Может ли он выполнить это задание? 4. Я должен сегодня поговорить со своим другом. 5. Мы должны заплатить за электричество к концу месяца. 6. Эта женщина — прекрасный водитель. Она может водить даже автобус. 7. Можно мне бутерброд с тунцом (tuna sandwitch)и чашечку кофе?

Test Unit 1 Сферы 8 класс

Тестовый блок 1 по английскому языку Сферы 8 класс

  1. Слушание

Ответьте на вопросы. Обведите в кружок истину или ложь или напишите короткие ответы.

  1. Оратор любит использовать технологии.

Верно Неверно

  1. Спикер больше говорит по телефону, чем через сайты социальных сетей.

Верно Неверно

3.Что делает спикер в субботу утром?

4. Почему докладчик ходит в паб?

5. Чем динамику помогают выходные?

  1. Чтение

Прочтите и сопоставьте цифры 1-6 с a-e, чтобы составить предложения по тексту.

Сколько планет в нашей галактике? На этот вопрос сложно ответить. Есть ли другие планеты, поддерживающие жизнь? Именно это и надеется открыть миссия Келпера.

НАСА запустило космический телескоп Келпер, предназначенный для поиска пригодных для жизни планет, в 2009 году. На данный момент оно обнаружило пять новых планет размером с Землю за пределами нашей Солнечной системы. Эти планеты горячее Солнца Земли — слишком горячие для жизни, какой мы ее знаем. Команда Келпера предсказывает, что им понадобится как минимум три года (а, возможно, и больше), чтобы найти планету, похожую на Землю.

Простейшее требование к планете, чтобы иметь жизнь (основанную на углероде жизнь, как на Земле), — это жидкая вода (а не замороженная или газовая), поэтому важно расстояние от солнца планеты и, следовательно, температура.Также должно быть правильное количество воздуха. Если планета такая маленькая, как Марс (половина размера Земли), ее слабая гравитация означает, что она не может удерживать молекулы воздуха. Если планета размером с Нептун (в четыре раза больше Земли), у нее очень сильная гравитация и слишком много воздуха. Так что размер тоже имеет значение.

Стоимость миссии составляет примерно шестьсот миллионов долларов. Наблюдение планируется до 2013 года, но может быть продлено. Будет ли нам грустно, если мы обнаруживаем, что мы одни в нашей галактике, или счастливым, если мы обнаруживаем, что разделяем это с другими формами жизни?

Словарь

Для вопросов 1–5 зачитайте предложения.Используйте слово, написанное заглавными буквами в тексте, чтобы сформировать слово, которое поместится в промежутке.

  1. Загрязнение является одной из серьезных проблем во всех странах мира сегодня, которая в основном вызвана деятельностью человека на нашей планете. По мнению (1) ____ (НАУКА) , ситуация становится еще хуже и ее необходимо уменьшить.

  2. Еще одним фактором является вырубка многих деревьев, чтобы обеспечить место для (3) ________ (СТРОИТЬ) важных объектов инфраструктуры, таких как дороги и автомагистрали.

  3. Однако было бы лучше, если бы люди начали использовать больше общественных (4) _____ (ТРАНСПОРТ)

    r велосипедов, а не автомобилей.

  4. Есть опасения, что большинство наших водных источников, таких как реки и моря, загрязнены отходами (4) _______ (ПРОМЫШЛЕННОСТЬ) .

  5. Мы должны прекратить разрушать нашу планету и должны начать использовать ее (5) ________ (ОКРУЖАЮЩАЯ СРЕДА) , чтобы наше будущее поколение могло жить более здоровой жизнью.

  1. Грамматика

  1. Написание

Напишите свое эссе «Должны ли правительства тратить столько денег на исследование космоса, когда на Земле есть проблемы, которые необходимо решить? ”

Ваше эссе должно содержать

  1. Введение

  2. Два аргумента

  3. Заключение

.

Блок 1 Обзор. Как пройти 8-й класс Тесты по обществоведению? Тесты больше не касаются того, кто, что, когда и где оценивает ваши способности.

Презентация на тему: «Обзор модуля 1. Как пройти тест по общественным наукам в 8-м классе, это больше не касается того, кто, что, когда и где оценивает ваши способности». — Транскрипт презентации:

1 Блок 1 Обзор

2 Как пройти 8-й класс Тесты по социальным исследованиям. Тесты больше не касаются того, кто, что, когда и где. Тесты будут проверять вашу способность понимать, оценивать и применять историческую информацию и определять причинно-следственные связи

3 География Северной Каролины Экономические и географические характеристики приливных, прибрежных, предгорных и горных регионов Уметь определять, как географические характеристики способствовали развитию региона и как они способствовали перемещению людей

4 Как географические особенности Северной Каролины повлияли на перемещение товаров и людей? а.Горные хребты и отсутствие судоходных портов ограничивали передвижение товаров и людей. б. Порты с теплой водой и небольшие горные хребты способствовали перемещению товаров и людей. c. Глубокие реки и плоская плодородная земля помогли Северной Каролине развить сильную торговлю между штатами. d. Множество рек и долин препятствовали развитию крупных хозяйств и туристической экономики.

5 Разведка Поймите причины для разведки: A.Возрождение Б. Богатство В. Политика D. Религия

6 Исследования Объясните, как причины исследований способствовали европейским исследованиям и стремлению к колониям. Объясните, как европейские исследования повлияли на культуру и образ жизни коренных американцев (колумбийский обмен)


7 Какое из этих событий в Эпоху исследований стало причиной трех других? а.Европейцы привозили еду, животных и идеи с одного континента на другой б. Европейские болезни отрицательно сказались на коренном населении новых территорий c. война усилилась по мере того, как европейские страны соревновались за землю и власть d. достижения в обучении и технологиях сделали возможными дальние морские путешествия

8 Ранние колонии Почему Англия и различные группы хотели основать колонии в новом мире Объясните причины, по которым были заселены Роанок, Джеймстаун и Плимут Объясните причины успеха и неудач каждой из трех первых колоний Какова причина и следствие успех Джеймстауна

9 Чем поселенцы Плимута отличались от поселенцев Роанока и Джеймстауна? а.Джеймстаун и Роанок были основаны на принципах свободы вероисповедания, а Плимут не был b. Плимут был основан на принципах религии, а Джеймстаун и Роанок не были ок. Плимут был строго настроен на основные экономические возможности, а Джеймстаун и Роанок — нет. Поселенцы из Плимута точно знают, как выжить в новом мире, в то время как Джеймстаун и Роанок пострадали.

.
Leave a Reply

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *