Контрольная работа по чтению по английскому языку: Контрольная работа по английскому языку (чтение)

Содержание

Контрольная работа по английскому языку (чтение)

Гуреева О.В

учитель англ. языка МБОУ СШ №17

Контрольная работа по чтению

(с критериями оценивания)

Авторы: Афанасьева О. В.Михеева И. В.

Издательство Дрофа

ФПУ 2018

Год издания: 2019

Выполнение заданий по чтению

I. Read the text.

II. Choose the right answer according to the text.

  1. Christopher Columbus discovered America in the … century.

a) 13th   b) 14th  c) 15th

  1. Columbus was born in … .

a) Spain b) America c) Italy

  1. He lived in … for many years.

a) Europe b) Asia c) America

  1. In 1942 Columbus decided to go … to get to India.

a) west b) south c) east

  1. Columbus discovered … during his first voyage to the New World.

  1. North America b) Central America c) South America

III. Write these sentences in the right order

  1. Columbus was sure he could get to India if he sailed west.

  2. The King and Queen of Spain sent Columbus on the famous voyage.

  3. Columbus made a lot of sea voyages before he sailed west.

  4. Columbus was born in Italy but lived in Spain.

  5. The seamen met some people on the new island.

  6. It took Columbus and his men three weeks to get to the new land.

IV. Correct the following statements according to the text.

1. Christopher Columbus discovered America in 1451.

2. A lot of seamen sailed east and didn’t come back.

3. In 1492 the King and Queen of Spain and Columbus made a voyage to India.

4. Columbus made fourteen voyages to America.

Критерии оценивания контрольной работы по чтению для учащихся 6 классов

Оценка вычисляется, исходя из % правильных ответов

Оценка «5»

Контрольная работа по чтению

Ниже 50%

От 50% до 69%

От 70% до 90%

От 91% до 100%

За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов 15. Успешность выполнения теста определяется из следующего соответствия:

15-14 баллов – «5»

13-10 баллов – «4»

9-7 баллов – «3»

6 баллов и менее – «2»

Ответы:

II. 1.c), 2.c), 3.a), 4.a), 5.b)

III. 4,3,1,2,6,5

IV.

1. Christopher Columbus discovered America in 1492.

2. A lot of seamen sailed east and came back rich people.

3. In 1492 with three small ships Columbus and his men Columbus made a voyage to India.

4. Columbus made four voyages to America.

Контрольная работа по английскому языку «Контроль чтения с извлечением информации» (4 класс)

Контрольная работа (тестирование) по английскому языку

по чтению с извлечением информации, лексике, грамматике

по теме «Профессия».

IV четверть. 4 класс.

Пояснительная записка

Цель контрольной работы:

учебный аспект:

  • контроль навыков чтения текста в режиме ознакомительного чтения (с пониманием основного содержания) и чтения с извлечением нужной информации;

  • контроль уровня сформированности лексических навыков по изученным темам;

  • контроль уровня сформированности грамматических навыков по изученным темам:

— словообразование.

развивающий аспект:

  • развитие способности к самоконтролю, анализу и распределению внимания;

  • развитие способность самостоятельно выделять лексические единицы;

  • развитие грамматических навыков.

Задачи контрольной работы:

  • рассмотреть особенности формирования лексических навыков на уроке английского языка;

  • рассмотреть особенности формирования понимания текста;

  • рассмотреть особенности усвоения грамматических навыков.

Материалы контрольной работы составлены на основе тем, изученных в III четверти учебного года в соответствии с программными требованиями.

Используемый УМК:

  • Английский язык. 4 класс: учеб. для общеобразоват. учреждений с прил. на электрон. носителе. В 2 ч. Ч. 2/ [В. П. Кузовлев, Э. Ш. Перегудова, О. В. Дуванова]; Рос. акад. наук, Рос. акад. образования, изд-во «Просвещение». – М.: Просвещение, 2013. – 112 с.: ил. – (Академический школьный учебник).

  • В. П. Кузовлев, Э. Ш. Перегудова, О. В. Дуванова, О. В. Стрельникова. Английский язык. Рабочая тетрадь к учебнику для 4 класса пособие для учащихся общеобразовательных организаций. Москва «Просвещение» 2013.

Формат теста. Контрольная работа по английскому языку для обучающихся 4 класса состоит из устной и письменной работы.

Тест состоит из двух разделов. 1 раздел – чтение, задание направлено на выявление навыков чтения текста с пониманием основного содержания, чтение про себя с пониманием прочитанного, умение определять истинность \ ложность утверждения в соответствии с содержанием текста. Выбор правильного ответа, подходящего по смыслу, из нескольких данных.

2 раздел – лексика и грамматика включает в себя 2 задания: 1 грамматическое задание (практическое применение изученного материала) умение преобразовывать одну часть речи в другую, выбор правильного ответа, из нескольких данных и умение выполнять задание с выбором лишнего слова из слов, представленных в строке.

Продолжительность теста – 40 минут.

Критерии оценивания. За каждый правильный ответ – 1 балл.

Максимальное количество баллов – 10.

18 – 16 баллов (100 – 90 %) – «5»;

15 – 13 баллов (89 – 70%) – «4»;

12– 10 баллов (69 – 50%) – «3»;

9 балла и меньше (меньше 50%) – «2».

Variant-I

I.Чтение .

1. Прочитайте текст .

Hello! My name is Nick. I am 10. I want to tell about professions my parents and relatives. Also I want to tell you about what I going to be. My father works in hospital. He helps sick people. I think that it is important work to help different people. He is a doctor. My mother works in a school. I love my mother because she teaches history to children. She is smart and helpful. She is a teacher. It is an interesting job. I have got a sister. Her name is Ashley. She is very clever and talented. Ashley is going to be an actress or a writer. My uncle is good at playing football. He is a sportsman. My aunt is tall and beautiful. She wears wonderful clothes. She is a model. I am going to be an actor. I am going to act in plays and films, too. That is great! And I am going to be famous and happy actor. If a job is worth doing it is worth doing well.

Glossary:

going to be – собираюсь быть; doctor – врач;

job – работа; writer – писатель.

profession – профессия;

2. Прочитайте предложения и выберите правильный ответ, запишите в виде теста.

1. My name is Nikita.

A) True B) False C) Doesn’t say

2. I am 12.

A) True B) False C) Doesn’t say

3. I want to tell about professions my parents and relatives.

A) True B) False C) Doesn’t say

4. Also I want to speak you about what I going to be.

A) True B) False C) Doesn’t say

5. My father works in school.

A) True B) False C) Doesn’t say

6. My mother works in a school.

A) True B) False C) Doesn’t say

7. Her name is Ann.

A) True B) False C) Doesn’t say

8. She is very silly and talented.

A) True B) False C) Doesn’t say

9. She wears wonderful clothes.

A) True B) False C) Doesn’t say

10. And I am going to be famous and unlucky actor.

A) True B) False C) Doesn’t say

II.Лексика и грамматика.

3. Выберите существительные в нужной форме, запишите в виде теста.

1. My aunt is … .

a) a farm; b) farming; c) a farmer.

2. He is … .

a) a police office; b) a police officer; c) a police

3. My mother is … .

a) to sing; b) singing; c) a singer.

4. Our grandma is … .

a) to cook; b) a cooker; c) cooking.

5. Her dad is … .

a) to fish; b) a fisher; c) fishing.

6. My friend is … .

a) to work; b) a worker; c) working.

4. Прочитайте и выпишите лишнее слово в каждой строке:

1. Doctor, hospital, sick, skeleton, veterinarian, toes, procedure, drug;

2. Teacher, lesson, subject, legs, mouth, school, pupil, home task, classroom.

Variant — II

I.Чтение .

1. Прочитайте текст .

Hello! My name is Nick. I am 10. I want to tell about professions my parents and relatives. Also I want to tell you about what I going to be. My father works in hospital. He helps sick people. I think that it is important work to help different people. He is a doctor. My mother works in a school. I love my mother because she teaches history to children. She is smart and helpful. She is a teacher. It is an interesting job. I have got a sister. Her name is Ashley. She is very clever and talented. Ashley is going to be an actress or a writer. My uncle is good at playing football. He is a sportsman. My aunt is tall and beautiful. She wears wonderful clothes. She is a model. I am going to be an actor. I am going to act in plays and films, too. That is great! And I am going to be famous and happy actor. If a job is worth doing it is worth doing well.

Glossary:

going to be – собираюсь быть; doctor – врач;

job – работа; writer – писатель.

profession – профессия;

2. Прочитайте предложения и выберите правильный ответ, запишите в виде теста.

1. I want to tell about professions my parents and relatives.

A) True B) False C) Doesn’t say

2. Also I want to speak you about what I going to be.

A) True B) False C) Doesn’t say

3. I think that it is important work to help different people.

A) True B) False C) Doesn’t say

4. My mother works in a hospital.

A) True B) False C) Doesn’t say

5. It is an interesting job.

A) True B) False C) Doesn’t say

6. Ashley is going to be an actress or a doctor.

A) True B) False C) Doesn’t say

7. My uncle is good at playing football.

A) True B) False C) Doesn’t say

8. He is a bad sportsman.

A) True B) False C) Doesn’t say

9. My aunt is thick and beautiful.

A) True B) False C) Doesn’t say

10. If a job is worth doing it is worth doing well.

A) True B) False C) Doesn’t say

II.Лексика и грамматика.

3. Выберите существительное в нужной форме, запишите в виде теста.

1. Our uncle is … .

a) to sing; b) a singer; c) singing.

2. My father is … .

a) to act; b) an actor; c) acting.

3. She is … .

a) to cook; b) cooking; c) a cooker.

4. He is … .

a) to write; b) writting; c) a writer.

5. My mother is … .

a) to teach; b) a teacher; c) teaching.

6. My sister is … .

a) to report; b) a reporter; c) reporting.

4. Найдите и запишите лишнее слово в каждой строке.

1. Cook, cooker, cookies, meal, cake, dish, knees;

2. Police officer, outlaw, pistol, hair, military uniforms.

Ключи к письменной части

Variant-I

Variant-II

I.Чтение .

1. Прочитайте текст.

2. Прочитайте предложения и выберите правильный ответ.

1. False

2. False

3. True

4. Doesn’t say

5. False

6. True

7. False

8. False

9. True

10. False

1. True

2. Doesn’t say

3. True

4. False

5. True

6. False

7. True

8. False

9. False

10. True

II.Лексика и грамматика.

3. Выберите прилагательные в нужной степени.

1. c a farmer

2 .b a police officer

3. c a singer

4. b a cooker

5. b a fisher

6. b a warker

1. b a singer

2. b an actor

3. c a cooker

4. c a writer

5. b a teacher

6. b a reporter

4. Найдите и запишите лишнее слово в каждой строке:

1. toes.

2. mouth.

1. knees.

2. hair.

Контрольные тестовые задания по чтению для 8 класса по английскому языку

Контрольные тестовые задания по чтению

для 8 класса по английскому языку

составила Штефан Наталья Валериевна

учитель английского языка

Муниципального общеобразовательного учреждения

«Средняя школа №22 имени Маршала Сергеева

города Макеевки»

2020

Пояснительная записка

Цель контрольной работы:

учебный аспект:

контроль навыков чтения текста в режиме ознакомительного чтения (с пониманием основного содержания) и чтения с извлечением нужной информации;

контроль уровня сформированности лексических навыков по изученным темам «Спорт», «Досуг»;

развивающий аспект:

развитие способности к самоконтролю, анализу и распределению времени;

развитие способность самостоятельно выделять главное в тексте;

развитие навыков работы с текстом.

Материалы контрольной работы составлены на основе тем, изученных в IV четверти учебного года в соответствии с программными требованиями.

Используемый УМК: Spotlight. Английский язык. 8 класс: учеб. для общеобразоват. организаций/Ю.Е. Ваулина, Д.Дули, О.Е. Подоляко, Эванс В., М: Express Publishing: Просвещение, 2016.

Тип урока – урок по проверке, оценке и коррекции знаний.

Тест состоит из 5 заданий. 1 задание – чтение, задание направлено на выявление навыков чтения текста с пониманием основного содержания, чтение про себя с пониманием прочитанного, умение определять истинность \ ложность утверждения в соответствии с содержанием текста. Выбор правильного ответа, подходящего по смыслу, из нескольких данных.

Продолжительность теста – 20 минут.

Критерии оценивания работ с тестовыми заданиями составлены согласно Примерной основной образовательной программы по учебному предмету «Английский язык. 5-9 кл.» / сост. Старшинова Л.В., Слесарева В.Н., Мами Е.Д. – ГОУ ДПО «ДонРИДПО». – Донецк: Истоки, 2019. – 291 с. 

За каждый правильный ответ – 1 балл. Максимальное количество баллов – 35.

35 – 32 балла (100 – 90 %) – «5»;

31 – 25 балла (89 – 70%) – «4»;

24– 9 баллов (69 – 25%) – «3»;

8 – 5 баллов (24 – 11%) – «2»;

4 и меньше баллов (меньше 10%) – «1».

Инструкция по выполнению теста

Напомнить, что основная цель работы – понять основное содержание текста и что в нем могут встречаться незнакомые слова, смысл которых, тем не менее, может быть понят из контекста.

Пояснить критерии оценивания и время, отведенное на выполнение теста.

Пояснить задания теста (при необходимости).

Дать разъяснения по заполнению бланка с ответами.

Приступить к чтению текста и выполнению теста.

Read the text.

Liam Killeen.

Liam Killeen is a rising star in cross-country mountain biking. He has raced since he was 12 and has had both successes and disappointments in that time. His worst moment so far was during a recent World Championship. His front tyre started to lose air in the last part of the race and he finished fourth. This was not the first time he’d been unlucky. In a previous race, it was raining heavily and he crashed his bike just minutes after the start.

He often gets nervous before a race but thinks that this is a good thing. ‘Nervous energy makes you go faster and on the day, it’s all about winning. The important thing is to stay positive.’

Liam likes a hard race with steep climbs. ‘They make all the difference. You have to be really fit to get ahead’. He also enjoys entering competitions at top levels as there are fewer riders in the race and this makes the start easier. ‘You can get into the front group more quickly.’

Liam has been chosen to go to the Olympic Games and one day he would like to win a medal. ‘I’m still quite young and expect to be riding until my mid-thirties so I’ve got enough time to achieve my dream. I know the Olympics are hard and I’ll have to produce my best performance yet. But I feel confident.’ Liam trains for 30 hours a week — always outside — and he reaches speeds of 65 kph. He thinks that cycling professionally is the best job in the world and would recommend it to anyone. His advice to people starting to race is, ‘Be prepared for some hard work. If the training was easy, it wouldn’t make you faster’.
Task 1. Match the pairs. 1. success a) ожидать 2. disappointment b) предыдущий 3. recent c) уверенный 4. tyre d) успех 5. previous e) достигать 6. crashed f) крутой 7. steep g) разочарования 8. expect h) последний 9. achieve i) разбить 10. confident j) шина

Task 2. Mark the sentences 1-10 T (True), F (False) or DS (Doesn’t Say).

Liam Killeen can ride a bike very well.

2. He takes part in races since 12 years old.

3. In the last championship he took the fifth place.

4. In recent championship he didn’t win because of the rain.

5. When he is nervous, he goes faster.

6. He likes travelling around the world very much.

7. At top level competitions there are many riders.

8. Liam has already been to Olympic Games.

9. Liam Killeen trains a football team for 30 hours a month.

10. The best job for him is to be a professional cycling.

Task 3. Choose the correct answer to the questions.

When was his worst moment in a career?

1) During a recent World Championship.

2) During a recent European Championship.

3) During a World Championship two years ago.

2. What was the weather in the previous race?

1) Sunny but windy.

2) Very cold.

3) Rainy.

3. What kind of races does he like?

1) In the mountains.

2) With steep climbs.

3) Across the park.

4. What competition was Liam chosen for?

1) World Championship.

2) European Championship.

3) Olympic games.

5. How long does he expect to be riding?

1) Until his mid-thirties.

2) Until his late forties.

3) Until Olympic Games.

Task 4. Complete the sentences and choose the correct answer.

Liam can reach speed of …

1) 30 kph

2) 12 kph

3) 65 kph

2. In his previous World Championship he had a problem with …

1) a road.

2) the weather.

3) front tyre.

3. Liam is a star in …

1) cross-country mountain biking.

2) mountain motor crossing.

3) cross-country mountain driving.

4. He thinks he’s got enough time to …

1) make the best bike.

2) win a medal at Olympic games.

3) fix his bike before the championship.

5. His advice to bikers is to …

1) buy a good bike.

2) check your bike before races.

3) be prepared for hard work.

Task 5. Put the sentences in the correct order to make a story about Liam.

a. He took part in World Championship last year but was the fourth.

b. He recommends cycling as a job to everyone.

c. Liam Killeen has started racing when he was 12.

d. Liam has been chosen to go to the Olympic Games.

e. Killeen is going to win a medal at the Olympic Games.

KEYS:

Task 1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

d

g

h

j

b

i

f

a

e

c

Task 2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

T

T

F

F

T

DS

F

F

DS

T

Task 3

Task 4

Task 5

Тест по английскому языку (5 класс) по теме: Контрольные работы по английскому языку по чтению и грамматике для 5 класса

Reading Tests

Test 1

My neighbor Jason is a baker. He is very busy. When he is not at bakery, he is out having fun. Every day Jason wakes at 5 o’clock in the morning. He has breakfast and then he rides his bike to the bakery. When he gets there, he starts to make bread. His work is very hard.  He works until 3 o’clock in the afternoon. Then he goes back home where he has lunch and rest for a while. In the evening he sometimes goes to the cinema or meets his friends. On Wednesdays he always does the shopping. On Sundays he always wakes up late and then reads a book or works in the garden. He usually goes to bed at 11 o’clock at night.

Words to the text.

Baker-пекарь, булочник

Bakery- пекарня, булочная

Task A

What is this story about? Chose the right answer. (О чём этот рассказ? Выберите правильный ответ.)

⃝ a. the baker’s friend

⃝ b. the baker

⃝ c. the bakery

⃝d. bakers

Task B

Read the text. Mark the statements as T(true) or F(false).

( Прочитайте текст. Отметьте утверждения как верные (Т) или неверные(F).

  1. My neighbor Jack is a baker.                                                         ⃝
  2. Every day Jason wakes up at 6 o’clock.                                       ⃝
  3.  When he gets to the bakery, he starts to make biscuit.          ⃝
  4. On Wednesday Jason always does the shopping.                      ⃝
  5. On Sundays he always wakes up early.                                        ⃝  

Task C      

Read the text. Answer the questions. (    Прочитайте текст. Ответьте на вопросы)  

  1. Where does Jason work?
  2. How does he get to work?
  3. What time does he finish work?
  4. When does he do the shopping?
  5. What does he do on Sundays?

Test 2

Dear Joy,

How are you?  It’s my birthday next Saturday and I’m having a party at my house. Why don’t you come? We always have a great time!

I usually decorate my house with a lot of colorful balloons and we all play some great party games. Then there is the food. My mother is a great cook and she makes a lot of delicious food. We usually have pizza with ham, bacon, mushrooms and peppers, ham and cheese or tuna sandwiches and different kinds if salads. There is always a lot of coke, orange and apple juice to drink, and my birthday cake of course. I love chocolate so it’s always a chocolate cake.

So, I really hope you can make it! The party starts at six. Don’t be late!

Love,

Helen

Words to the text

To decorate-украшать

Mushrooms-грибы

Task A

What is this email about? Choose the right answer. ( О чём это электронное письмо? Выберите правильный ответ.)

⃝ a. New Year Party

⃝ b. school party

⃝ c. birthday party

⃝d. Halloween party

Task B

Read the text. Mark the statements as T( true) or F(false)

( Прочитайте текст. Отметьте утверждения как верные (Т) или неверные (F)

  1. Joy’s birthday is next Saturday.                                    ⃝
  2. Helen decorates the house with balloons.                 ⃝
  3. Helen’s father cooks the food.                                     ⃝
  4. There is only one salad.                                                 ⃝
  5. Helen doesn’t like chocolate.                                       ⃝

Task C

Read the text. Answer the questions. ( Прочитайте текст. Ответьте на вопросы)

  1. When Helen is having a party at her house?
  2. How does Helen usually decorate her house?
  3. Do Helen and her friends play party games?
  4. What cake is there at the party?
  5. What time does party start?

Ключи к текстам по чтению.

№ текста

А

В

С

1

b

  1. F
  2. F
  3. F
  4. T
  5. F
  1. At the bakery.
  2. He rides his bike.
  3. At 3 o’clock in the afternoon.
  4. On Wednesday.
  5. He reads a book and works in the garden.

2

c

  1. F
  2. T
  3. F
  4. F
  5. F
  1. Next Saturday.
  2. Helen usually decorates her house with a lot of colorful balloons.
  3. Yes, they do.
  4. A chocolate cake.
  5. At six

Written Tests (Контрольные работы)

Written test 1. The Present Continuous and the present Simple Tense)

Variant 1

  1. Purl the verb into the correct form.( Поставьте глагол в правильной форме)
  1. Mike _________ ( to watch )TV at the moment.
  2. Nick is in his car. He is on his way to work. He _______________ (to drive) to work.
  3. Jennifer usually _____________( to play) tennis on Saturdays.
  4. Liza _____________ ( to dream) about space flights.
  5. The Earth _____________ (to go) round the Sun.

       B .Make the sentences using the following words. (Составьте предложения, используя следующие слова)

  1. Are/ a /of/making/lot/you/noise
  2. Coming/is/to/it/rain
  3. Your/getting/English/is/better?
  4.  Get up/7 o’clock/every/I/at/morning

     C.Translate from Russian into English.(переведите с русского на английский)

  1. Я ищу Анну.
  2. Иногда я играю в футбол с моими друзьями.
  3. Джек сейчас спит?
  4. Джейн очень хорошо говорит по-немецки.
  5. Мы живём в очень маленьком доме.

Variant 2

  1. Put the verb into the correct form.(Поставьте глагол в правильном форме)

1.Rice_________________ (to grow) in Australia.

2.Laily ______________ ( to paint) a picture at the moment.

3. The sun _______________ (to rise) in the east.

4. bees _________________ (to make) honey.

5 Please don’t make so such noise. I ______________ (to work).

B .Make sentences using the following words. (Составить предложения , используя следующие слова.)

1) am/to/now/bed/going/I

  1. working/today/you/hard/are
  2. are/looking/that/like/at/me/you/why?
  3. Usually/a week/plays/John/chess/one

C.Translate from Russian into English.(Переведите с русского на английский)

  1. Я всегда пью кофе.
  2. Твоя сестра  играет в теннис?
  3. Мэри очень хорошо говорит по-французски.
  4. Я сейчас работаю.
  5. Мой брат хочет быть врачом.

Ключи к контрольным работам.

Вариант

A

B

C

1

1

  1. Is watching
  2. Is driving
  3. Plays
  4. Dreams
  5. goes

1 you are making a lot of noise.

2 It is coming to train.

3 .is your English getting better?

4 I get up at 7 o’clock every morning.

1. I’m looking for Anna.

2. Sometimes I play football with my friends.

3. Is Jack sleeping now?

4. Jane speaks German very well.

5 . We live in a very small house.

2

  1. grows
  2. is painting
  3. rises
  4. make
  5. am working

1I. am going to bed now.

2. You are working hard today.

3. Why are you looking at me like that?

4. John usually plays chess once a week.

1. I always drink coffee.

2Does your sister play tennis?

3. Mary speaks French very well.

4 I am working now.

5.My brother wants to be a doctor.

Written test2. The past Continuous and the past simple tense.

Variant 1.

  1. Put the verb into the correct form. (Поставьте глагол в правильной форме)
  1. When my friend ____________ (to come) outside, it _________(to rain) heavily.
  2. Nick __________ (to do) his homework yesterday at five o’clock.
  3. He ____________ (to visit) Paris last summer.
  4. My mother _________ (to cook) dinner, when he _________ (to come) into the kitchen.
  5. She __________- (to get up) at 6 o’clock yesterday.

     B .Make the sentences using words. ( Составьте предложения, используя следующие слова.)

  1. Reading/I/at/ was/a book/five/o’clock.
  2. Did/go/last/where/you/night?
  3. Learn/to/did/how/you/drive?
  4. I/home/walking/met/Ann/I/was/when.

C.Translate from Russian into English.(Переведите с русского на английский)

1. Что ты делал вчера в пять часов вечера,

2. Я читал книгу, когда мой брат вернулся из школы.

3. Я не ездил в Америку прошлым летом.

4.Погодаобыла хорошей?

Variant 2

  1. Put the verb into the correct form.( Поставьте глагол в правильной форме.)
  1. He __________ (to play) tennis the day before yesterday.
  2. Nick _________- (to write) a letter yesterday from 5 till 6 o’clock.
  3. I ___________ (to read) a book when he _________ (to arrive) home.
  4. My friend ____________- (to buy) a present for me last week.
  5. She __________ ( to sleep) well last night.
  1. Make the sentences using the following words.(Составьте предложения , используя следующие слова)
  1. Wrote/my/ sister/a letter/ our/to/ yesterday/granny.
  2. What/you/last/do/night/did?
  3. Met/at/ weeks/the airport/I/a few/ them/ago
  4. Was/the phone/Billy/television /when/watching/rang
  1. Translate from Russian into English. (Переведите с русского на английский)

1.Куда ты ходил вчера вечером?

2 Я готовил обед вчера в полдень.

3 Моя сестра играла на пианино . когда я пришёл из школы.

4 Что ты делала вчера с пяти до шести вечера?

Ключи к контрольной работе №2

Вариант

A

B

C

2

1

1 came, was raining

2. did

3.visited

4. was cooking/came

5got up

1.I was reading a book at five o’clock.

2. Where did you go last night?

3 How did you learn to drive?

4 .I was walking home when I met Ann.

5When I met Ann, I was walking home.

1. What were you doing yesterday at five o’clock in the evening?

2. I was reading a book, when my brother returned from school.

3. I didn’t go to America last summer.

4. Was the weather fine?

2

1.played

2.was writing

3.was reading/arrive

4. bought

5. slept

1. My sister wrote a letter to our granny yesterday.

2. What did you do last night?

3. I met them at the airport a few weeks ago.

4. Billy was watching television when the phone rang./ when the phone rang, Billy was watching television.

1. Where did you go last evening?

2. I was cooking dinner at noon yesterday.

3. My sister was playing the piano, when I came from school.

4. What were you doing yesterday from five to six o’clock in the evening?

Тест по английскому языку по теме: Контрольная работа по английскому языку 4 класс на тему «Контроль чтения с извлечением информации» по УМК Кузовлев В. П.

 Контрольная работа (тестирование) по английскому языку

 по чтению с извлечением информации, лексике, грамматике

 по теме «Профессия». 

 IV четверть. 4 класс.

 

Пояснительная записка

      Цель контрольной работы:

учебный аспект:

  • контроль навыков чтения текста в   режиме ознакомительного чтения (с пониманием основного содержания) и чтения с извлечением нужной информации;
  • контроль уровня сформированности лексических навыков по изученным темам;
  • контроль уровня сформированности грамматических навыков по изученным темам:

— словообразование.

развивающий аспект:

  • развитие способности к самоконтролю, анализу и распределению внимания;
  • развитие способность самостоятельно выделять лексические единицы;
  • развитие грамматических навыков.

Задачи контрольной работы:

  • рассмотреть особенности формирования лексических навыков на уроке английского языка;
  • рассмотреть особенности формирования понимания текста;
  • рассмотреть особенности усвоения грамматических навыков.

       Материалы контрольной работы  составлены на основе тем, изученных в III четверти  учебного года в соответствии с программными требованиями.

Используемый УМК: 

  •  Английский язык. 4 класс: учеб. для общеобразоват. учреждений с прил. на электрон. носителе. В 2 ч. Ч. 2/ [В. П. Кузовлев, Э. Ш. Перегудова, О. В. Дуванова]; Рос. акад. наук, Рос. акад. образования, изд-во «Просвещение». – М.: Просвещение, 2013. – 112 с.: ил. – (Академический школьный учебник).  
  • В. П. Кузовлев, Э. Ш. Перегудова, О. В. Дуванова, О. В. Стрельникова. Английский язык. Рабочая тетрадь к учебнику для  4 класса пособие для учащихся общеобразовательных организаций. Москва «Просвещение» 2013.

Формат теста.        Контрольная работа  по английскому языку для обучающихся 4 класса состоит из устной и письменной работы.

Тест состоит из двух разделов. 1 раздел – чтение, задание направлено на выявление навыков чтения текста с пониманием основного содержания, чтение про себя с пониманием прочитанного, умение определять истинность \ ложность утверждения в соответствии с содержанием текста. Выбор правильного ответа, подходящего по смыслу, из нескольких данных.

 2 раздел – лексика и грамматика включает в себя 2 задания: 1 грамматическое задание (практическое применение изученного материала) умение преобразовывать одну часть речи в другую, выбор правильного ответа, из нескольких данных и умение выполнять задание с выбором лишнего слова из слов, представленных в строке.

Продолжительность теста – 40 минут.

Критерии оценивания. За каждый правильный ответ – 1 балл.

Максимальное количество баллов – 10.

18 – 16 баллов (100 – 90 %) – «5»;

15 – 13 баллов (89 – 70%) – «4»;

12– 10 баллов (69 – 50%) – «3»;

9 балла и меньше (меньше 50%) – «2».

Variant-I

I.Чтение . 

1. Прочитайте текст .

Hello! My name is Nick. I am 10. I want to tell about professions my parents and relatives. Also I want to tell you about what I going to be. My father works in hospital. He helps sick people. I think that it is important work to help different people. He is a doctor. My mother works in a school. I love my mother because she teaches history to children. She is smart and helpful. She is a teacher. It is an interesting job. I have got a sister. Her name is Ashley. She is very clever and talented. Ashley is going to be an actress or a writer.  My uncle is good at playing football. He is a sportsman. My aunt is tall and beautiful. She wears wonderful clothes. She is a model. I am going to be an actor. I am going to act in plays and films, too. That is great! And I am going to be famous and happy actor. If a job is worth doing it is worth doing well.

Glossary:

going to be – собираюсь быть;           doctor – врач;

job – работа;                                        writer – писатель.

profession – профессия;

2. Прочитайте предложения и выберите правильный ответ, запишите в виде теста.

1. My name is Nikita.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

2. I am 12.

A) True                                   B) False                                     C) Doesn’t say

3. I want to tell about professions my parents and relatives.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

4. Also I want to speak you about what I going to be.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

5. My father works in school.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

6. My mother works in a school.  

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

7. Her name is Ann.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

8. She is very silly and talented.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

9. She wears wonderful clothes.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

10. And I am going to be famous and unlucky actor.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

II.Лексика и грамматика.

3. Выберите существительные в нужной форме, запишите в виде теста.

1. My aunt is … .

a) a farm;                                          b) farming;                                           c) a farmer.

2. He is … .

a) a police office;         b) a police officer;                             c) a police

3. My mother is … .

a) to sing;                                             b) singing;                                          c) a singer.

4. Our grandma is … .

a) to cook;                                         b) a cooker;                                         c) cooking.

5. Her dad is … .

a) to fish;                                     b) a fisher;                             c) fishing.

6. My friend is … .

a) to work;                                           b) a worker;                                            c) working.  

4. Прочитайте и выпишите лишнее слово в каждой строке:

1. Doctor, hospital, sick, skeleton, veterinarian, toes, procedure, drug;

2. Teacher, lesson, subject, legs, mouth, school, pupil, home task, classroom.

Variant — II

I.Чтение . 

1. Прочитайте текст .

Hello! My name is Nick. I am 10. I want to tell about professions my parents and relatives. Also I want to tell you about what I going to be. My father works in hospital. He helps sick people. I think that it is important work to help different people. He is a doctor. My mother works in a school. I love my mother because she teaches history to children. She is smart and helpful. She is a teacher. It is an interesting job. I have got a sister. Her name is Ashley. She is very clever and talented. Ashley is going to be an actress or a writer.  My uncle is good at playing football. He is a sportsman. My aunt is tall and beautiful. She wears wonderful clothes. She is a model. I am going to be an actor. I am going to act in plays and films, too. That is great! And I am going to be famous and happy actor. If a job is worth doing it is worth doing well.

Glossary:

going to be – собираюсь быть;           doctor – врач;

job – работа;                                        writer – писатель.

profession – профессия;

2. Прочитайте предложения и выберите правильный ответ, запишите в виде теста.

1. I want to tell about professions my parents and relatives.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

2. Also I want to speak you about what I going to be.

A) True                                    B) False                                    C) Doesn’t say

3. I think that it is important work to help different people.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

4. My mother works in a hospital.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

5. It is an interesting job.

A) True                                   B) False                                     C) Doesn’t say

6. Ashley is going to be an actress or a doctor.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

7. My uncle is good at playing football.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

8. He is a bad sportsman.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

9.  My aunt is thick and beautiful.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

10. If a job is worth doing it is worth doing well.

A) True                                       B) False                                         C) Doesn’t say

II.Лексика и грамматика.

3. Выберите существительное в нужной форме, запишите в виде теста.

1. Our uncle is … .

a) to sing;                                     b) a singer;                             c) singing.

2. My father is … .

a) to act;                                         b) an actor;                                         c) acting.

3. She is … .

a) to cook;                                             b) cooking;                                          c) a cooker.

4. He is … .

a) to write;                                          b) writting;                                           c) a writer.

5. My mother is … .

a) to teach;                                           b) a teacher;                                          c) teaching.

6. My sister is … .

a) to report;                                           b) a reporter;                                            c) reporting.  

4. Найдите и запишите лишнее слово в каждой строке.

1. Cook, cooker, cookies, meal, cake, dish, knees;

2. Police officer, outlaw, pistol, hair, military uniforms.

Ключи к письменной части

Variant-I

Variant-II

I.Чтение . 

1. Прочитайте текст.

2. Прочитайте предложения и выберите правильный ответ.

1. False

2. False

3. True

4. Doesn’t say

5. False

6. True

7. False

8. False

9. True

10. False

1. True

2. Doesn’t say

3. True

4. False

5. True

6. False

7. True

8. False

9. False

10. True

II.Лексика и грамматика.

3. Выберите прилагательные в нужной степени.

1. c a farmer

2 .b a police officer

3. c a singer

4. b a cooker

5. b a fisher

6. b a warker

1. b a singer

2. b an actor

3. c a cooker

4. c a writer

5. b a teacher

6. b a reporter

4. Найдите и запишите лишнее слово в каждой строке:

1. toes.

2. mouth.

1. knees.

2. hair.

Контрольная работа по английскому языку»Контроль чтения» 5 класс

Часть I. Чтение

Прочитай рассказ и выполни задание.

 

  Yesterday afternoon John’s mother was at work. John was at home with his father. They watched TV together. Then his father said: “Let’s cook dinner for Mum and we can all have dinner!” And they went to the kitchen. The father wanted to have some soup but John didn’t like it. They decided to have fish. The father took the fish and they started cooking it together.

  Then John went to his bedroom to do his homework. His father went to his room to read a book. They didn’t go to the kitchen again.

  After an hour, John’s mother came home. She was tired. But when she opened the door, she ran to the kitchen and cried: “Oh, no!” The kitchen was very dirty. They couldn’t eat the fish because it was black! John’s mother wasn’t happy. John and his father were sad, too.

  But then, John and his father cleaned the kitchen and cooked a pizza for dinner.

 

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Yesterday John was at home …

    a) with his mother

    b) with his father

    c) with his mother and father

2. Yesterday John’s father said:

    a) “Let’s cook dinner for Mum together”.

    b) “Let’s do your homework together”.

    c) “Let’s watch TV together”.

3. At first they decided to…

    a) cook fish for dinner.

    b) cook soup for lunch.

    c) cook a pizza for dinner.

4. They started cooking fish and …

    a) John went to his bedroom to read a book.

    b) John went to his bedroom to watch TV.

    c) John went to his bedroom to do his homework.

5. John’s mother was unhappy because…

    a) John didn’t do his homework.

    b) the kitchen was dirty.

    c) John and his father cooked a pizza for dinner.

 

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.  

   a) boots, shoes, trainers, trousers                                                            

   b) ocean, river, lake, desert, sea  

  c) granny, postman, grandpa, dad, brother                                                        

   d) sheep, horse, cow, camel, whale                                                                    

   e) Maths, PE, Thursday, Reading, Russian                                                                                                                                                 2. Выберите правильное слово.

   1) Last year they … study English.                                                      

      a) began     b) begins     c) will begin                                                      

   2) In winter my grandmother doesn’t … her flowers every day.                      

      a) watered   b) water    c) waters                                                      

   3) He … London next summer.                                                            

      a) visits    b) visited    c) will visit

   4) … the children play snowballs in the park yesterday?                                          

      a) Do    b) Will     c) Did                                                                

   5) In summer the days are … than in winter.                                

      a) long    b) longer    c) the longest                                                              

Правильные ответы.       

I. 1- b)   2 – a)   3 – b)     4 – c)     5– b)

II. 1.   a) trousers  

           b) desert  

           c) postman  

           d) whale

           e) Thursday

III. 1) – a)  2) – b)  3) – c)  4) – c)  5) – b)

Шкала оценивания       

Контрольная работа по чтению. Английский язык

Контрольная работа по чтению для 9-11 классов

I variant

  1. READ THE TEXT

HANAMI: A Flowering Celebration!

The beginning of spring (March-April) is a very special time in Japan, because this is when Japan’s famous cherry trees come into flower. The Japanese celebrate this happy time with festivals and flower-viewing parties.

At the end of winter, everyone’s excitement starts to grow. The hole country wants to know the exact day when the cherry flowers (“sakura”) will appear. Starting in February, weathermen try to guess when this day will be.

When the first flowers open on the trees, national joy breaks out. There are rides and games for children in the streets, music and dance performances, tea ceremonies, flower displays, and much more. But the most special thing that people do at this time is have “hanami” parties. Hanami means flower watching. In hanami parties, families and friends take a picnic and go and sit under a cherry tree to look and admire the flowers. Hanami parties take place during the daytime and also at night, because when it is dark, lights light up the cherry trees.

Answer the questions

  1. Why is the beginning of spring important in Japan?

  2. What trees come into flower?

  3. How do they celebrate this time?

  4. What does all the country want to know?

  5. In what month begin the cherry trees to blossom?

  6. Are there many ceremonies and performances during these days?

  7. What is the most special thing?

  8. What does the word HANAMI mean?

  9. Do they go to special parties?

  10. What do the Japanese people think about?

Mark the sentences T(true), F(false) or NS(not stated).

  1. Spring is a very special time in Japan.

  2. It is easy to know when the cherry flowers will open.

  3. Hanami is an autumn festival.

  4. The flowers are open only during the day.

  5. Children are not allowed to hanami parties.

  6. II. variant

  1. READ THE TEXT

HANAMI: A Flowering Celebration!

The beginning of spring (March-April) is a very special time in Japan, because this is when Japan’s famous cherry trees come into flower. The Japanese celebrate this happy time with festivals and flower-viewing parties.

At the end of winter, everyone’s excitement starts to grow. The hole country wants to know the exact day when the cherry flowers (“sakura”) will appear. Starting in February, weathermen try to guess when this day will be.

When the first flowers open on the trees, national joy breaks out. There are rides and games for children in the streets, music and dance performances, tea ceremonies, flower displays, and much more. But the most special thing that people do at this time is have “hanami” parties. Hanami means flower watching. In hanami parties, families and friends take a picnic and go and sit under a cherry tree to look and admire the flowers. Hanami parties take place during the daytime and also at night, because when it is dark, lights light up the cherry trees.

Answer the questions

How do the Japanese celebrate the beginning of spring?

  1. How is the cherry called in Japan?

  2. Why are the people excited at the end of winter?

  3. What events take place when the first flowers open on the trees?

  4. What is the most special thing at this time?

  5. What does the word HANAMI mean?

  6. What do the families do on this party?

  7. Do this parties take place only during daytime?

  8. How long do the cherry blossoms live?

  9. What do the cherry blossoms symbolize?

Mark the sentences T(true), F(false) or NS(not stated).

  1. The Japanese don’t like the hanami.

  2. The sakura berries are very delicious.

  3. The families sit under a cherry tree and admire the flowers.

  4. When it is dark, lights light up the houses.

  5. Cherry blossoms appear on the trees for a very long time.

Практические тесты IELTS по чтению

Домашняя страница / IELTS Практические тесты по чтению

Ниже вы найдете несколько практических тестов IELTS Academic Reading. Все практические тесты содержат ключи ответов, пояснения к ответам и краткий словарный запас для каждого раздела. Завершите тест, чтобы увидеть свой балл по шкале чтения IELTS. Если вы хотите сохранить тест в формате PDF или распечатать его, ознакомьтесь с удобными для печати файлами PDF с тестами чтения IELTS.

  СОВЕТ : Чтобы избежать прокрутки между текстами и вопросами, откройте две вкладки теста в браузере, прокрутите вторую вкладку вниз до вопросов и переключайтесь между ними (Ctrl + 1, Ctrl + 2).

Обратите внимание, что этот тест предназначен только для справки. Всегда полезно использовать самые современные учебники IELTS. Веб-сайт Британского совета IELTS — хорошее место для начала поиска практических материалов.

Старый, удобный для печати тест Раздел 1 Бакелит В 1907 году Лео Хендрик Бэкеланд, бельгийский ученый, работавший в Нью-Йорке, открыл и запатентовал революционно новый синтетический материал. Его изобретение, которое он назвал «бакелит», имело огромное технологическое значение и положило начало современной пластмассовой промышленности.Термин «пластик» происходит от …
Пройдите тестСтарый тест, удобный для печати Раздел 1 Влияние туризма на дикой природе A Рынок туризма в отдаленных районах стремительно развивается. Страны по всему миру активно продвигают свои «дикие» регионы, такие как горы, арктические земли, пустыни, небольшие острова и водно-болотные угодья, для туристов с высокими расходами …
Пройдите тест Старый, удобный для печати тест Раздел 1 Взрослые и дети часто сталкиваются с заявлениями о вызывающих тревогу темпах исчезновения тропических лесов.Например, одна графическая иллюстрация, к которой дети могут легко относиться, — это оценка того, что тропические леса уничтожаются со скоростью, эквивалентной одной тысяче футбольных мячей …
Пройдите тест Старый, удобный для печати тест Раздел 1 Вино Адама A
Вода дарит и в то же время принимает жизнь. Он охватывает большую часть поверхности планеты, на которой мы живем, и играет важную роль в развитии человечества. По нынешним прогнозам, это …
Пройдите тест Старый, удобный для печати тест Раздел 1 A
Они усердно играют, часто играют и играют на победу.Австралийские спортивные команды выигрывают больше, чем положено, победив соперников с кажущейся легкостью. Как они это делают? Большая часть секрета — это обширная и …
Пройдите тестСтарый, удобный для печати тест Раздел 1 Сеть как концепция приобрела то, что на самом деле является неоправданной современностью. В корпоративном мире он считается важным инструментом для современного бизнесмена, поскольку они бегают по всему миру, создавая себе бизнес или …
Пройдите тестСтарый, удобный для печати тест Отрывок для чтения 1 Вы должны потратить около 20 минут по вопросам 1-13 , которые основаны на отрывке для чтения 1.Ценность диплома о высшем образовании Растущая стоимость высшего образования заставляет многих сомневаться в ценности продолжения образования после окончания средней школы. Многие задаются вопросом, будет ли …
Пройти тест Старый, удобный для печати тест Отрывок для чтения 1 Вам следует потратить около 20 минут на вопросы 1-15 , которые основаны на отрывке 1 ниже. Вопросы 1–5 Отрывок для чтения 1 состоит из пяти абзацев, A – E . Выберите наиболее подходящий заголовок для каждого абзаца из списка заголовков ниже.Напишите соответствующие числа ( I-VIII ) …
Пройдите тест Старый, удобный для печати тест Отрывок для чтения 1 Вопросы 1-13 История велосипеда Велосипед был изобретен не одним человеком и не в одной стране. На то, чтобы родился современный велосипед, потребовалось почти 100 лет и множество людей. К концу тех 100 лет велосипеды произвели революцию …
Пройдите тестСтарый, удобный для печати тест Отрывок для чтения 1 В поисках утраченной свободы 1. Предполагается, что личный автомобиль расширил наши горизонты и повысил нашу мобильность.Когда мы учитываем мобильность наших детей, их можно отвезти в большее количество мест (и более отдаленных мест), чем они могли бы посетить без доступа …
Пройдите тест.

Проверьте свои навыки чтения

Форум . Друзья по переписке . Контрольная работа . Уроки английского языка онлайн . Новостная рассылка . Спросите Учителя. Поиск

Вот мини-тест, предназначенный для Учащиеся ESL, заинтересованные в проверке своих навыков чтения.

Прочтите отрывки ниже внимательно.
Затем выберите лучший ответ на каждый из четырех следующих вопросов.

ССЫЛКА ДЛЯ БЫСТРОГО ЧТЕНИЯ: проблемная страница Чтение деятельности

Следующие Письма редактору школьной газеты .

Студенты следует разрешить учиться, не беспокоясь об оценках. К счастью, большинство преподавателей осознают тот факт, что студенты разные интересы и способности. Однако регламентация в результате оценок все еще существует.Оценки часто подавляют творчество. Из-за конкуренции за лучшие оценки многие студенты отказываются от занятий возможности заниматься музыкой, драматическим искусством и спортом. Оценки накладывают произвольный стандарт успеха для каждого. Я не требую как некоторые экстремисты делают, чтобы грейды были отменены немедленно. Однако я делаю считают, что меньше внимания следует уделять оценкам. я надеюсь, что когда-нибудь оценки станут факультативными в сельской средней школе.

Магдалена Смит, Президент,
Драматический клуб

Давай признать факты об оценках.Сорта выполняют три основные функции. Во-первых, оценки мотивируют учащихся работать на высшем уровне. компетентность. Во-вторых, они служат наградой для трудолюбивых студентов и в качестве выговора студентам, которые мало работают. Наконец, оценки используется как эффективный стандарт для измерения успеваемости учащихся. Хорошие оценки помогают студентам получить работу и поступить в университет. Я разговаривал с рядом студентов, у которых есть работа, и большинство из них говорят что они были приняты на работу в первую очередь на основе их оценок.Мои оценки помог мне найти работу на неполный рабочий день и поможет мне поступить в университет в следующем году. Я считаю, что оценки очень важны в Village High Школа.

Саймон Харпер, член,
Научный клуб

1. Саймон Харпер пишет с точки зрения того, кто

(а) хочет, чтобы бизнес нанял больше студентов
(b) верит в преимущества хороших оценок
(c) обеспокоен творческими способностями учащихся
(d) поддерживает интересы и способности студентов
(e) не слишком много работает в учебе

2.Магдалена Смит считает, что это важно для

(а) учащиеся получают хорошую работу
(б) учащиеся участвуют в занятиях музыкой, театральным искусством и спортом
(в) учащиеся больше соревнуются за классы
(г) преподаватели имеют больший контроль над оценками
(д) учащиеся получают выговор за то, что они не усердно работаю

3. Какой из следующее утверждает факт об оценках в сельской средней школе?

(а) Они бесполезны
(b) Они подавляют творческий потенциал
(c) Они способствуют ненужной конкуренции
(d) Они должны быть необязательными
(e) Они используются в настоящее время

4.Какой из следующее НЕ является мнением, выраженным Магдаленой Смит?

(а) Оценки следует отменить.
(b) Регламентация зависит от рангов.
(c) Оценки устанавливают произвольные стандарты успеха.
(d) Учащиеся должны иметь возможность учиться, не беспокоясь об оценках.
(e) Соревнования могут оттолкнуть студентов от изучения таких предметов, как драма и искусство.

Ответы

— — — — 1 — b2 — b3 — e4 — а

.

FCE Практические тесты по чтению и использованию английского языка Версия для печати

Home / FCE Чтение и использование практических тестов по английскому языку для печати

Эти практические тесты FCE по чтению и использованию английского языка, приведенные ниже, лучше всего подходят для автономного использования — вы можете распечатать их или сохранить в формате PDF, используя кнопка «печать» внизу страницы.

Ключевые слова :: Словарь, часть 1 Для вопросов 1-8 прочтите текст ниже и решите, какой ответ ( À , Â , C или D ) лучше всего подходит для каждого пробела.В начале есть пример ( 0 ). Пример: A или В и C в D ни Royal Residences Букингемский дворец, Виндзорский замок 0
Подробнее.

навыков чтения | Учить английский

Добро пожаловать в EnglishClub Reading для изучающих ESL, чтобы помочь вам выучить и практиковать навыки чтения на английском языке.

Руководство по навыкам чтения
Почему чтение важно и как вы можете улучшить его

Английский алфавит
Как распознать английские буквы от aA до zZ, включая шрифты и алфавитный порядок

Практика чтения

Чтение для детей
Сборник распечатанных рассказов для детей, изучающих английский язык (от начального до среднего).Со звуком и упражнениями.

Короткие рассказы
Подборка рассказов для учащихся выше среднего и продвинутого уровня, некоторые с тестами на лексику и понимание.

Прочтите о спорте
Прочтите о таких видах спорта, как футбол, баскетбол, теннис, гольф и бейсбол. Включает историю, как играть и известных игроков. Со словарным запасом и викторинами.

Читайте о музыке
Прочтите о своих любимых певцах и группах, включая поп, рок, кантри, соул, хип-хоп и танцевальную музыку.С видео и словарными списками.

Прочтите о фильмах
Прочтите о своих любимых фильмах, включая фильмы ужасов, научную фантастику, драмы, боевики и документальные фильмы. С видео и словарными списками.

Читайте о проблемах окружающей среды
Тексты и упражнения по чтению для учащихся, увлеченных окружающей средой, например, загрязнением и исчезающими видами.

Читайте о проблемах со здоровьем
Тексты и упражнения по чтению для учащихся, которые любят следить за проблемами здоровья, с такими темами, как органические продукты и опасность трансжиров.

Скоро появятся беспилотные автомобили
Узнайте о прогрессе в разработке автономных транспортных средств и попробуйте онлайн-викторину, чтобы проверить свое понимание.

Classic Texts
Короткие известные тексты на английском языке из классических источников, таких как Библия или Шекспир. С определениями слов и пояснениями, которые помогут вам

Упражнения по чтению
Тематические упражнения по чтению, каждое из которых включает чтение текста, лексику перед чтением, тесты на понимание / словарный запас и предлагаемые вопросы для обсуждения

Избранные притчи
Вот несколько традиционных изречений, хорошо известных англоговорящим людям.Некоторые из них происходят из других языков, но они часто используются на английском языке.

Рекомендуемые книги и списки для чтения

Рекомендуемая литература для изучающих английский язык
Классификация по авторам, возрастным группам и типам

Другие статьи для чтения

Олимпийские игры
В этом чтении рассказывается история Олимпийских игр с древних времен до наших дней, а также описываются символы, музыка, медали, девиз, люди и события.

40000000 Рождественских пудингов! Это много пудинга!
Каждый год, когда год подходит к концу, люди в Великобритании едят один из своих любимых традиционных рецептов.

Улучшите свой английский с помощью чтения
Как добиться прогресса с помощью чтения.

Рекомендуемые ссылки для чтения

Книга — это как сад в кармане. Китайская пословица
Английский клуб : Выучить английский язык : Чтение .
Leave a Reply

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *