Вводная контрольная работа по английскому языку: Учебно-методический материал на тему: Вводная контрольная работа по английскому языку 3 класс

Содержание

Учебно-методический материал на тему: Вводная контрольная работа по английскому языку 3 класс

Вводный контроль для 3 класса

Вариант 1

  1. Соотнеси слово с соответствующей ему транскрипцией. Запиши   перевод слова.

Bag

Billy

Seven

Brave

Mike

  1. Заполни предложение  подходящим  по смыслу словом.

              Run, jump, swim, sing, fly

  1. Crocodiles can …………… .
  2. Dogs can ………….. .
  3. A girl can ………………. .
  4. A parrot can …………… .
  5. Tigers can …………… well .
  1. Найди лишнее слово.
  1. Pink, green, nine, blue.
  2. Tom, Ricky, Bess, rabbit.
  3. Pen,  fox, pencil, rubber.
  1. Выбери правильный вариант.
  1. His cat …. (am, is) fat.
  2. I ……( am, are) merry and happy.
  3. My friend and I …… ( have / has) got  parrots.
  4. They ……… ( are / is ) in the house.
  5. Nick ……. (have, has )got a big bag..
  1. Соедини cтрелками  вопросы и соответствующие им ответы.
  1. Are you a pupil?                                      a) Yes, she has.
  2. Can a cockerel  fly?                                 b)  No, he isn`t.
  3. Is Tom slim?                                            c) Yes, I am.
  4. Have you got a brother?                          d)  Yes, I have.
  5. Has Ann got a friend?                              e)  Yes, it can .

Вводный контроль для 3 класса

Вариант 2

  1. Соотнеси слово с соответствующей ему транскрипцией. Запиши   перевод слова.

dog

Kitty

pencil

name

Fine

  1. Заполни предложение  подходящим  по смыслу словом.

              Run, jump, swim, sing, fly

  1. Crocodiles can …………… .
  2. Dogs can ………….. .
  3. A girl can ………………. .
  4. A parrot can …………… .
  5. Tigers can …………… well .
  1. Найди лишнее слово.
  1. Red, green, nine, blue.
  2. Tim, Ricky, Bess, rabbit.
  3. Hen,  fox, pen, fish.
  1. Найди пары противоположных слов, запиши их.

             Merry, kind, good,  fat, angry, slim, sad, bad .

  1. Выбери правильный вариант.
  1. The forest …. (am, is) big.
  2. I ……( am, are) merry and happy.
  3. Pupils  …… ( have / has) got  nice friends.
  4. They ……… ( are / is ) in the house.
  5. Nick ……. (have, has )got a big bag..
  1. Соедини cтрелками  вопросы и соответствующие им ответы.
  1. Are you a pupil?                                      a) Yes, it can .
  2. Has Ann got a friend ?                             b)  No, I haven`t
  3. Is Billy slim?                                            c) Yes, I am.
  4. Have you got a sister ?                             d)  No, he isn`t.
  5. Can a cockerel  fly?                                  e)  Yes, she has.

Входные (стартовые) контрольные работы по английскому языку для 5-11 классов

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 5 класса

Учитель: Збарская М.А.

Выполнил(а): ____________________________________

Часть I. Чтение

Прочитай рассказ и выполни задание.

Tad and Fred

Fred has got a little white puppy. His name is Tad. Tad and Fred are friends. They like to jump and run. They like to play hide-and-seek (прятки). One day (однажды) they play hide-and-seek in the park. Fred wants to find (найти) Tad but he can’t see his puppy. Tad wants to find Fred, too. But he can’t see his friend. Tad sees a big black dog.

«Where is Fred?» the puppy says. «

I am sorry, I don’t know» (Я сожалею, но я не знаю), the dog says. Tad wants to find his house. He runs and runs. He sees a big red house. Tad says: «This house is very big. It’s not my house». Then he sees a little blue house. Tad says: «This house is very little. It’s not my house». Tad runs and runs. He sees a green house. It isn’t very big and it isn’t very little. Tad says: «It’s my house». He sees Fred and his family. It’s nice to be at home.

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Fred has got

a) a dog b) a puppy c) a cat.

2. Tad is

a) black b) grey c) white.

3. One day they play hide-and-seek

a) in the park b) in the house c) in the forest

4. Fred wants to find

a) his house b) Tad c) the park

5. «Where is …?» the puppy says.

a) my house b) your house c) Fred

6. His house is

a) green b) blue c)red.

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Вычеркни его.

a) ten, twelve, tea, fourteen, thirty

b) hockey, tennis, football, corn, basketball

c) cheese, bread, breakfast, meat, cake

d) nose, rabbit, neck, teeth, arm

e) Monday, Sunday, Wednesday, Tuesday, Ben.

2. Найди для каждого вопроса подходящий ответ.

1) Can you swim? a) Yes, he can.

2) Is his duck fat? b) Yes, she can.

3) Is Ben’s fox slim? c) Yes, it is.

4) Can Ann jump? d) No, it isn’t.

5) Can Nick sing? e) No, I can’t.

1 ____

2 ____

3 ____

4 ____

5 ____

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 8 класса

Учитель: Збарская М.

А.

Выполнил(а): ______________________________________

I. Прочитайте тексты о праздниках в Великобритании и соотнесите текст и название праздника.

Christmas, Halloween, Mother’s Day, St.Valentine’s Day, New Year’s Day, Easter

1. On this day people visit their mothers and give them flowers and small presents. Husbands and children help with the meals and washing up.

2. On this day people usually visit their friends. They try to be the first person to wish good luck to their friends in the new year. There is a lot of dancing and eating. At midnight everybody joins hands and sings a special song.

3. On this day people send cards to their friends, parents and relatives. People put trees in their rooms and decorate them with toys and coloured lights. On this day children get up early in the morning. They want to see a stocking full of small presents on their beds. A traditional dinner on this holiday is roast turkey, roast potatoes and pudding.

4. People send special cards to people they love. They shouldn’t write their names on the cards. The person who gets the card must guess who sent it.

5. At this holiday schools close for two weeks. People give each other chocolate eggs. Sometimes parents hide eggs in the house or in the garden and children look for them.

6. On this day they say ghosts and witches come out. Children make lanterns out of pumpkins. Some people have parties and dress as witches and ghosts. It is celebrated on the 31st of October. Children walk from house to house and ask «Trick or treat?»

1 _____

2 _____

3 _____

4 _____

5 _____

6 _____

II. Put in the words: play, speak, exchange, taught, take, hobbies, an interview, stay.

Denis Korolev is a ten-year old student. His 1)_____________ are sport and music. He can 2)_______________ the guitar well. He likes to 3)_____________ pictures of his friends.

Denis can 4)______________ and read English. Last year Barbara Grey from Great Britain 5)______________ him and his friends. She is going to arrange a students’ 6)_____________ . Yesterday Denis gave 7)_____________ to a youth magazine about the Russian-English student exchange. Denis is going to 8)_____________ with his pen-friend’s family.

III. Make up the dialogue. Put the phrases in the correct order.

A. – You are welcome. Have a nice day. _______

B. – Excuse me, am I far from Trafalgar Square? _________

С. – How can I get there? ________

D. — I’m afraid you are. ________

E. — It’s very easy. Take bus No.64 and you’ll be there in ten minutes. ________

F. – Thank you very much. _________

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Вычеркни его.

a) boots, shoes, trainers, trousers

b) ocean, river, lake, desert, sea

c) granny, postman, grandpa, dad, brother

d) sheep, horse, cow, camel, whale

e) Maths, PE, Thursday, Reading, Russian

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 9 класса

Учитель: Збарская М. А.

Выполнил(а): ______________________________________

I. Прочитайте тексты о праздниках в Великобритании и соотнесите текст и название праздника.

Christmas, Hallowe’en, Mother’s Day, St.Valentine’s Day, New Year’s Day, Easter

1. On this day people visit their mothers and give them flowers and small presents. Husbands and children help with the meals and washing up.

2. On this day people usually visit their friends. They try to be the first person to wish good luck to their friends in the new year. There is a lot of dancing and eating. At midnight everybody joins hands and sings a special song.

3. On this day people send cards to their friends, parents and relatives. People put trees in their rooms and decorate them with toys and coloured lights. On this day children get up early in the morning. They want to see a stocking full of small presents on their beds. A traditional dinner on this holiday is roast turkey, roast potatoes and pudding.

4. People send special cards to people they love. They shouldn’t write their names on the cards. The person who gets the card must guess who sent it.

5. At this holiday schools close for two weeks. People give each other chocolate eggs. Sometimes parents hide eggs in the house or in the garden and children look for them.

6. On this day they say ghosts and witches come out. Children make lanterns out of pumpkins. Some people have parties and dress as witches and ghosts. It is celebrated on the 31st of October. Children walk from house to house and ask «Trick or treat?»

1 _____

2 _____

3 _____

4 _____

5 _____

6 _____

II. Put in the words: play, speak, exchange, taught, take, hobbies, an interview, stay.

Denis Korolev is a ten-year old student. His 1)_____________ are sport and music. He can 2)_______________ the guitar well. He likes to 3)_____________ pictures of his friends. Denis can 4)______________ and read English. Last year Barbara Grey from Great Britain 5)______________ him and his friends. She is going to arrange a students’ 6)_____________ . Yesterday Denis gave 7)_____________ to a youth magazine about the Russian-English student exchange. Denis is going to 8)_____________ with his pen-friend’s family.

III. Make up the dialogue. Put the phrases in the correct order.

A. – You are welcome. Have a nice day. _______

B. – Excuse me, am I far from Trafalgar Square? _________

С. – How can I get there? ________

D. — I’m afraid you are. ________

E. — It’s very easy. Take bus No.64 and you’ll be there in ten minutes. ________

F. – Thank you very much. _________

Часть II. Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Вычеркни его.

a) boots, shoes, trainers, trousers

b) ocean, river, lake, desert, sea

c) granny, postman, grandpa, dad, brother

d) sheep, horse, cow, camel, whale

e) Maths, PE, Thursday, Reading, Russian

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 10 класса

Учитель: Збарская М. А.

Выполнил(а): ______________________________________

Задание 1

Прослушайте текст, выберите правильный вариант и закончите предложения. Занесите ответы в таблицу.

  1. Little Mary is not

  1. two

  2. a girl

  3. from Africa

  4. in the zoo

  1. Little Mary is in the zoo. She is

  1. with her friends

  2. with her family

  3. very happy

  4. very sad

  1. Little Mary wants

  1. to see her family

  2. to have bananas

  3. to be in the zoo

  4. to play with brown bears

  1. The pilot takes little Mary

  1. to the zoo

  2. to green crocodiles

  3. to Africa

  4. to boys and girls

  1. In Africa little Mary wants

  1. to go to the zoo

  2. to eat bananas

  3. to play with the giraffe

  4. to give bananas to animals in the zoo

Задание 2.

Тексты 1 – 6 относятся к различным рубрикам. Установите соответствие каждого текста рубрикам из списка AG и занесите верный вариант в таблицу. Каждая рубрика соответствует лишь одному тексту, при этом среди них одна лишняя.

A. ARTICLE ON HIGHER EDUCATION

B. JOBS

C. INFORMAL LETTER TO A TEENAGE MAGAZINE

D. TRAVELLING

E. HEALTH

F. FILM BLURB

G. ADVERTISEMENT FOR A CELLULAR PHONE

1. Hi, CLICK,

We are two friends, Dario and Michele. We sit together at school. We are eleven years old. We live in a village near Florence. …

2. Join us for the trip of a lifetime, cycling 400 km across this most beautiful of Caribbean islands. Enjoy the lush, tropical landscapes, soft, sandy beaches, fine architecture and warm, friendly welcome of Cuba.

3. The Man in the Iron Mask. Leonardo Di Caprio takes on the dual role of the evil Louis XIV and his kind twin brother in this Hollywood adaptation of the Dumas classic. With Gepardieu, John Malkovich and Jeremy Irons as the three musketeers, this should be a belter. Sadly, it isn’t.

4. We are looking for new staff to join our friendly dedicated team and have a variety of posts available. You should have good communication skills, great personality and a strong will.

5. The new Motorola has a built-in digital camera, Multi-media messaging, quality ringtones and downloadable games. Play more, say more and explore the world with Motorola.

6. The world is changing around us. To stay ahead we need to keep learning. In many cases our careers depend on it. The Open University has become a leading provider of learning for people who need to develop their careers.

Текст

1

2

3

4

5

6

Рубрика

Задание 3.

Выберите правильный ответ и подчеркните его.

  1. You should get _________ most of your studies.

  1. the b) a c) __

  1. He never goes to museums, _______?

  1. does not he b) does he c) did not he

  1. He grew up in New England, ______?

  1. don’t you b) didn’t he c) doesn’t he

  1. He is _______ to be a great man.

  1. said b) say c) says

  1. I’ve heard about the film but I ______ it yet.

  1. don’t see b) didn’t see c) haven’t seen

  1. He has been working _______ 5 o’clock.

  1. since b) for c) __

  1. This train doesn’t go to London. You ______ to change at Bristol.

  1. can b) have c) must

  1. The first time I _______ London was in 1995.

  1. visited b) have visited c) visit

  1. Three foreign languages ______ at our school.

  1. teach b) are teaching c) are taught

  1. Stop _________, please.

  1. speaking b) saying c) talking

Задание 3

Прочитайте отрывок из статьи «MAMMA MIA! Musical Hits von ABBA». В вопросах 1-6 обведите ответ a), b), c), который вы считаете наиболее верным.

… Kathy, the musical star is one of the youngest members of the cast of MAMMA MIA!, the ABBA musical that has been running in Hamburg since November 2002. Together with around 40 singers, she goes on stage eight times a week and enraptures the audience with ABBA’s immortal hits. The restless young singer with the long red hair plays the part of 21-year-old Sophie, who lives on a Greek island with her mother Donna and wants to find out who her real father is before she marries.

After huge successes in London, Toronto, Melbourne, Los Angeles, New York and San Francisco “MAMMA MIA!” is now being performed at the Hamburg Operetta House – the first non-English production. The curtain goes up almost every day to allow the audience to enjoy hits like “Take a Chance on Me”. The positive feel to the music soon has the audience singing along, and the show finishes with standing ovations every night.

Kathy is thrilled to be a musical star. Every evening she and the rest of the cast sing and dance in front of a different audience. The people who come to watch the musical expect to be entertained.

Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she trained as a musical performer. At the age of 14 she started singing lessons. She took [art in amateur dramatics, sang with school bands and danced on stage. “The fascinating thing about musicals is that they are a combination of singing, dancing and acting”, she explains. The training she did was tough, but she covered all “stage disciplines”. To conclude her studies, Kathy had to take a one-hour exam.

The way this musical came about is rather unusual. Normally, here is a story first and then the music is composed and songs written to accompany the plot. In the case of “MAMMA MIA!” it is the other way round. The songs were already successes before it dawned on anyone to make a musical. Even Bjorn Ulvaeus, composer of almost all ABBA’s hits, was thrilled to discover he had written the music for a musical he “didn’t know existed”.

1. Together with around 40 other singers she …

a) sings popular ABBA’s songs.

b) dances and sings.

c) goes on stage eight times a week.

2. … has the audience singing along.

a) The positive feel to the music…

b) The interesting plot of the musical…

c) The perfect play of singers…

3. Kathy is thrilled …

a) to sing popular songs.

b) to be a musical star.

c) to go out on the stage.

4. Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she …

a) worked as a nurse.

b) trained as a musical performer.

c) studied at school.

5. The fascinating thing about musicals is that …

a) they are a combination of singing and acting.

b) they are a combination of singing and playing.

c) they are a combination of singing, dancing and playing.

6. The way this musical came about is …

a) rather normal.

b) rather unusual.

c) rather interesting.

Стартовая контрольная работа

по английскому языку

для обучающихся 11 класса

Учитель: Збарская М. А.

Выполнил(а): ______________________________________

Задание 1

Тексты 1 – 6 относятся к различным рубрикам. Установите соответствие каждого текста рубрикам из списка AG и занесите верный вариант в таблицу. Каждая рубрика соответствует лишь одному тексту, при этом среди них одна лишняя.

A. ARTICLE ON HIGHER EDUCATION

B. JOBS

C. INFORMAL LETTER TO A TEENAGE MAGAZINE

D. TRAVELLING

E. HEALTH

F. FILM BLURB

G. ADVERTISEMENT FOR A CELLULAR PHONE

1. Hi, CLICK,

We are two friends, Dario and Michele. We sit together at school. We are eleven years old. We live in a village near Florence. …

2. Join us for the trip of a lifetime, cycling 400 km across this most beautiful of Caribbean islands. Enjoy the lush, tropical landscapes, soft, sandy beaches, fine architecture and warm, friendly welcome of Cuba.

3. The Man in the Iron Mask. Leonardo Di Caprio takes on the dual role of the evil Louis XIV and his kind twin brother in this Hollywood adaptation of the Dumas classic. With Gepardieu, John Malkovich and Jeremy Irons as the three musketeers, this should be a belter. Sadly, it isn’t.

4. We are looking for new staff to join our friendly dedicated team and have a variety of posts available. You should have good communication skills, great personality and a strong will.

5. The new Motorola has a built-in digital camera, Multi-media messaging, quality ringtones and downloadable games. Play more, say more and explore the world with Motorola.

6. The world is changing around us. To stay ahead we need to keep learning. In many cases our careers depend on it. The Open University has become a leading provider of learning for people who need to develop their careers.

Текст

1

2

3

4

5

6

Рубрика

Задание 2.

Выберите правильный ответ и подчеркните его.

  1. You should get _________ most of your studies.

  1. the b) a c) __

  1. He never goes to museums, _______?

  1. does not he b) does he c) did not he

  1. He grew up in New England, ______?

  1. don’t you b) didn’t he c) doesn’t he

  1. He is _______ to be a great man.

  1. said b) say c) says

  1. I’ve heard about the film but I ______ it yet.

  1. don’t see b) didn’t see c) haven’t seen

  1. He has been working _______ 5 o’clock.

  1. since b) for c) __

  1. This train doesn’t go to London. You ______ to change at Bristol.

  1. can b) have c) must

  1. The first time I _______ London was in 1995.

  1. visited b) have visited c) visit

  1. Three foreign languages ______ at our school.

  1. teach b) are teaching c) are taught

  1. Stop _________, please.

  1. speaking b) saying c) talking

Задание 3

Прочитайте отрывок из статьи «MAMMA MIA! Musical Hits von ABBA». В вопросах 1-6 обведите ответ a), b), c), который вы считаете наиболее верным.

… Kathy, the musical star is one of the youngest members of the cast of MAMMA MIA!, the ABBA musical that has been running in Hamburg since November 2002. Together with around 40 singers, she goes on stage eight times a week and enraptures the audience with ABBA’s immortal hits. The restless young singer with the long red hair plays the part of 21-year-old Sophie, who lives on a Greek island with her mother Donna and wants to find out who her real father is before she marries.

After huge successes in London, Toronto, Melbourne, Los Angeles, New York and San Francisco “MAMMA MIA!” is now being performed at the Hamburg Operetta House – the first non-English production. The curtain goes up almost every day to allow the audience to enjoy hits like “Take a Chance on Me”. The positive feel to the music soon has the audience singing along, and the show finishes with standing ovations every night.

Kathy is thrilled to be a musical star. Every evening she and the rest of the cast sing and dance in front of a different audience. The people who come to watch the musical expect to be entertained.

Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she trained as a musical performer. At the age of 14 she started singing lessons. She took [art in amateur dramatics, sang with school bands and danced on stage. “The fascinating thing about musicals is that they are a combination of singing, dancing and acting”, she explains. The training she did was tough, but she covered all “stage disciplines”. To conclude her studies, Kathy had to take a one-hour exam.

The way this musical came about is rather unusual. Normally, here is a story first and then the music is composed and songs written to accompany the plot. In the case of “MAMMA MIA!” it is the other way round. The songs were already successes before it dawned on anyone to make a musical. Even Bjorn Ulvaeus, composer of almost all ABBA’s hits, was thrilled to discover he had written the music for a musical he “didn’t know existed”.

1. Together with around 40 other singers she …

a) sings popular ABBA’s songs.

b) dances and sings.

c) goes on stage eight times a week.

2. … has the audience singing along.

a) The positive feel to the music…

b) The interesting plot of the musical…

c) The perfect play of singers…

3. Kathy is thrilled …

a) to sing popular songs.

b) to be a musical star.

c) to go out on the stage.

4. Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she …

a) worked as a nurse.

b) trained as a musical performer.

c) studied at school.

5. The fascinating thing about musicals is that …

a) they are a combination of singing and acting.

b) they are a combination of singing and playing.

c) they are a combination of singing, dancing and playing.

6. The way this musical came about is …

a) rather normal.

b) rather unusual.

c) rather interesting.

Вводная контрольная работа по английскому языку в формате ОГЭ, ФГОС

Control Test 1 Grade 9

I. Reading

Read the texts (A1—A4) from English newspapers and match them with the titles (a—e). There is one title you don’t have to use.

a) New Sports Star b) Part for the Young Actor c) Problems of the Black Continent d) Politicians e) Climatic Problems of the World

A 1. Jared Leto plays Hephaistion, Alexander the Great’s closest friend and trusted soldier in this Oliver Stone film. The role was first offered to Brad Pitt, who had already appeared on our screens in Troy, another ancient history blockbuster. Leto stars with Colin Farrell as Alexander, Anthony Hopkins as Ptolemy and Angelina Jolie who plays the part of Olympias, Alexander’s mother.

A 2. Kevina is 14. Her parents, aunts and uncles were killed by AIDS1, so she must look after her four younger brothers, three younger sisters and her blind 84-year-old grandmother. They have no food, money or home. Soon Africa will have 40 million parentless children — all because of AIDS.

A3. Most scientists agree that global warming is real. In the last century the average temperature went up about 0.6 degrees Celsius (about 1-degree Fahrenheit) around the world. They say the higher temperatures are a result of an atmospheric growth of carbon dioxide.

A4. Lance Armstrong has always loved swimming and running, but he seemed to be born to race bikes. Sometimes he rode so far from home at weekends, his mum and dad had to drive to look for him. He became good enough to ride with the US Olympic training team during his last years at school.

II. Grammar and Vocabulary

 

Complete the sentences. Use the words from the box

 

My brother turns (B1) … the TV as soon as he gets home from college. I’ve told you the music is too loud and asked you to turn it (B2)… . Please do it now. Only in fairy tales mice can be turned (B 3)… horses. You may turn (B 4) … your examination papers and read the questions again. Turn (B 5) … your washing machine before you leave home.

Complete the sentences. Use the derivatives of the words on the right

 

It is (B6) … to work on the computer all day non — stop.

(B7) …s say that children often copy what they see on television or find 

on the Internet. I don’t think that (B 8) … and aggression can (B 9) … 

from the TV screens, as they are part of our life. Such programmes are (B10) … .

POSSIBLE

SPECIAL

VIOLENT, APPEAR

MORAL

Choose the appropriate words or forms to complete the sentences

Mass media (B11) … very important in the life of every social community.

(is/are)

Do you have any idea why the police (B 12) … here?

(is/are)

The Internet (B 13) … our life a lot.

changed/ is changing

They usually (B 14) … this medium to get information.

uses/use

Nobody (B 15) … what the film is like

knows/know

III. Writing

Write a letter to your pen friend

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Molly.

 

…We are a big family of six. We spend most weekends together traveling in the country, walking in the park, going to the local dance club. But there are so few places where you can have a good time together with a family…

… Which way of spending time do you prefer? … Do you like going to the cinema? … Do you spend time with your family?

 

White a letter to him and answer his 3 questions.

Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.

Вводная контрольная работа по английскому языку для учащихся 5 класса

Вводная контрольная работа по английскому языку для учащихся 5 класса к УМК «Rainbow English»

Копцева Ирина Константиновна

-70%

Курсы повышения квалификации

Продолжительность 72 часа

Документ: Удостоверение о повышении квалификации

Spotlight 4 test booklet Ответы

Контрольные работы по английскому языку. 4 класс Spotlight с ответами. ГДЗ Spotlight 4 test book Ответы. Key to tests. Контроль знаний (тесты) по английскому языку в 4 классе и ответы (ключи).

Spotlight 4 test book Ответы

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 1А

1).      1 gloves      2 watch      3 keys      4 hat      5 violin

2).      1 surf      2 ski      3 dive

3).      1 forty-four      2 eighty-nine       3 a hundred      4 sixty-seven      5 seventy-three

4).      1 a      2 b      3 a      4 b

5).      1 next to      2 on      3 under      4 behind

6).      1 a     2 c     3 e      4 d

7).      1 yes      2 no      3 no      4 no      5 yes

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 1B

1).      1 hairbrush      2 guitar      3 roller blades      4 helmet      5 CDs

2).      1 swim      2 skate      3 sail

3).      1 ninety-seven      2 thirty-four      3 eighty-six 4 a hundred      5 fifty-seven

4).     1a    2b    3a    4b

5).      1 under      2 in      3 next to      4 on 61a 2 e 3c 4b

7).      1 yes      2 no      3 yes      4 no      5 no

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 2А

1). 1 А    2 Е    З В    4 С    5 D

2). 1 A waiter works at a cafe. Не serves people.
2 A mechanic works at a garage. He fixes cars.
3 A teacher works at a school. He/She teaches pupils.
4 A postman works at a post office. He takes letters to people.
5 A nurse works at a hospital. She helps sick people.

3).      1 John often goes to the theatre on Sundays.
2 They usually go to the park twice a week.
3 How often do you play baseball?

4).      1 has to make                           2 doesn’t have to wash
3 doesn’t have to go               4 has to feed
5 doesn’t have to cook

5).      1 a      2 d      3 c

6).       1 He works at a cafe.             2 The cafe is in Silverwood,
3 Yes, he does.                        4 He serves people.

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 2B

1).   1 A     2 В     З С     4 F     5 D

2).  1 A greengrocer works at a greengrocer’s. He sells fruit and vegetables.
2 A postman works at a post office. He takes letters to people.
3 A mechanic works at a garage. He fixes cars.
4 A nurse works at a hospital. She helps people.
5 A clown works at a circus. He makes people laugh.

3).  1 He usually visits his grandmother every Saturday.
2 What time does she finish work?
3 How often do you use your car?

4).   1 has to feed                                          2 doesn’t have to go
3 doesn’t have to clean                      4 has to make
5 doesn’t have to wash

5).    1 d      2 a     3 b

6).   1 She works at a hospital.
2 The hospital is in Trenton.
3 Yes, she does.
4 She helps sick people.

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 3А

1).    1В     2 А     З В     4 В     5 А     6 А

2).      1 many      2 much 3 a lot of      4 much      5 many

3).    1 Е    2 D     3 F     4 G     5A     6 B

4). 1 A: bar         В: one pound twenty
2 A: packet       B: one pound ten
3 A: jar          B: one pound twenty-one

5).      1 yes      2 no      3 yes      4 no      5 yes

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 3В

1).    1 A     2 В     3 А     4 А     5 В     6 А

2).      1 much      2 many      3 many 4 a lot of      5 many

3).    1 G     2 F     З А     4 E     5 D     6 B

4). 1 А bottle        В eighty-five репсе
2 А carton       В one pound
3 А loaf            В seventy pence

5).      1 no      2 yes      3 no      4 yes      5 no

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 4А

1).     1 d     2 f     З е     4 с      5 g      6 b

2).      1 March      2 July      3 August      4 September      5 November

3).      1 is feeding      2 wakes      3 climb      4 have      5 are you laughing

4).      1 cleverer      2 taller      3 bigger      4 faster

5).      1 mustn’t      2 must      3 mustn’t      4 must

6).     1 b     2 b     3 b

7).      1 Africa      2 July      3 August      4 tree leaves       5 10-15 years

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 4B

1).     1 c     2 f     3 g     4 d     5 e     6 b

2).      1 April      2 May      3 September      4 October      5 December

3).      1 climb      2 are you running      3 wakes up      4 have      5 is dancing

4).      1 taller      2 cleverer      3 longer      4 bigger

5).      1 must      2 mustn’t      3 must      4 mustn’t

6).     1 b      2 b       3 a

7).      1 Africa      2 Asia      3 four years      4 plants      5 70 years

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 5А

1).     1 4th        2 19th         3 11th        4 30th       5 81st

2).      1 hungry      2 tired      3 scared

3).      1 weren’t      2 were      3 was      4 wasn’t      5 was      6 were      7 was      8 Were      9 wasn’t     10 was

4). 1 C — Where were you and Jane yesterday evening?
2 D — Was it a good film?
3 A — Were you with them?

5).      1 was      2 were      3 were      4 was      5 were      6 was

6). 1 (There were) elephants, seals, monkeys and lions.
2 (Their hair was) red.
3 Yes, he was.

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 5B

1).      1 5th      2 62nd       3 12th       4 18th     5 40th

2).      1 bored      2 angry      3 sad

3).      1 weren’t      2 were      3 Was      4 was      5 were      6 was      7 Were      8 wasn’t      9 was     10 were

4). 1 D — Were Tom and Nancy in Spain last week?
2 A — What was your favourite toy?
3 C — Where were the children yesterday?

5).      1 was      2 were      3 were      4 were      5 were      6 was

6).      1 Jane’s mother (was with them).
2 Snakes and crocodiles (were scary).
3 Yes, they were (very funny).

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 6А

1).      1 rest      2 race      3 winner      4 fast      5 tortoise

2).      1 listened      2 danced      3 played      4 cooked

3).      1 watched      2 Did Tim wash      3 didn’t water      4 Did you visit      5 didn’t play

4).      1 She ordered pizza.
2 Yes, I talked to him at school.
3 No, he painted the kitchen.
4 Yes, it was great!
5 No, she cooked chicken.

5). 1 (They stayed) in a small hotel.
2 (There was) a small river (near the hotel).
3 (Ronnie learned) how to sail.
4 Ronnie was (the winner of the boat race).

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 6B

1).      1 race      2 slow      3 rest      4 tortoise      5 winner

2).      1 played      2 washed      3 watched      4 danced

3).      1 didn’t cook      2 helped      3 Did John go      4 didn’t listen      5 Did you dance

4).      1 No, he played tennis.
2 Yes, it was wonderful.
3 No, she visited Paris!
4 No, I walked the dog in the park.
5 She cooked chicken with potatoes.

5). 1 (The barbecue was) in the garden.
2 (Fiona’s father) cooked the food.
3 She helped her father.
4 They danced and played games.

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 7А

1).      1 concert      2 rides      3 funfair      4 museum

2).      1 kind      2 pretty      3 shy      4 strong      5 loud

3).     1b     2a     3b     4b     5b     6a     7a     8a    9a     10b

4).     1a     2b     3a     4b

5).      1 saw      2 dinosaurs      3 ate      4 chips      5 waiter      6 was      7 yes      8 no      9 no     1 0 no     11 no     12 yes

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 7B

1).      1 funfair      2 concert      3 museum      4 rides

2).      1 shy      2 loud      3 pretty      4 strong      5 kind

3).     1a     2b     3b     4a     5b     6a     7b     8b    9b    10a

4).     1a     2a     3a     4b

5).      1 bought      2 zoo      3 saw      4 picture      5 big      6 ate      7 yes      8 yes      9 no     10 yes     11 no     12 no

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 8А

1).     1 d     2 с      3 b     4 е

2).     1 е     2 f      За     4Ь     5 d

3).      1 It will be hot in Los Angeles tomorrow.
2 It will be windy in Athens tomorrow.
3 It will be cloudy in Lisbon tomorrow.
4 It will be cold in Oslo tomorrow.

4).    1 E     2 A     3 B      4 D

5). Письма учащихся с ответами на вопросы записки.

SPOTLIGHT 4 класс. ТEST 8В

1).    1 е    2d     3 с    4 b

2).    1с     2 е     3 f     4 d     5b

3).      1 It will be hot in Madrid tomorrow.
2 It will be cold in Moscow tomorrow.
3 It will be windy in Paris tomorrow.
4 It will be rainy in Budapest tomorrow,

4).    1 D     2 E     З А     4 В

5). Письма учащихся с ответами на вопросы записки.

SPOTLIGHT 4. Итоговый тест. ОТВЕТЫ

1).      1 b      2 а      3 b      4 b      5 а      6 b      7 а      8 b      9 а 1     0 а

2).      1 В      2 В      3 А      4 В      5 В      6 А      7 В      8 А      9 А 1     0 В

3).      1 b      2 а      3 а      4 b      5 а

4).      1 yes      2 по      3 по      4 yes      5 yes

5).    Письма учащихся.

 


Контрольные работы по английскому языку. 4 класс Spotlight с ответами. ГДЗ Spotlight 5 test book Ответы. Key to tests. Контроль знаний (тесты) по английскому языку в 4 классе и ответы (ключи).

Контрольная работа по английскому языку 9 класс Итоговая промежуточная

Контрольная работа по английскому языку 9 класс – Итоговая контрольная работа промежуточная аттестация по английскому языку 9 класс

Подготовила Бариева З.М.

Вариант 1

1. Прочитайте текст и заполните таблицу буквами А-Е. Одно предложение лишнее.

Sandwich generation

There are different families in terms of size and number of generations. There are so-called nuclear families, which consist of parents and dependent children, that is, children who are not old enough to take care of themselves in financial terms. There are also extended families, which also include grandmothers and grandfathers, sometimes even aunts and uncles with their spouses (spouse – супруг, супруга) and kids. They all live together and form one household.

In the past, most families in Russia and other countries were extended families, and three or more generations used to live together. (1) The first refers, mainly, to the young generation — when young people become independent financially and are able to support themselves, they usually leave their parents’ house. The latter is about elderly people — grandparents often want their own personal space too and live apart from their grown-up children as long as they are able to take care of themselves.

However, a new trend of the contemporary society has been spotted recently by western researchers. Statistics say that more and more people turn back to extended family lifestyle, when several generations live in one household. Young people tend to stay with their parents even when they become adult. Grandparents, who live longer than they used to, also prefer to share a flat or a house with their children and grandchildren, as they need support and company of other members of the family. But the main reason for that is, certainly, money. (2). It saves money and makes life easier as the household chores (домашние обязанности) can be distributed among several members of the family according to their likes and abilities.

Along with those indisputable advantages there are some disadvantages — different generations have different values, habits and interests, they often get on each other’s nerves, which leads to conflicts. (3). A new term “the sandwich generation” has appeared to denote these people. The sandwich generation are those who take care of the elderly and the young, and rule the family in general. (4).Life is quite tough to her. To survive and to maintain a happy family she needs to exercise the extreme tolerance when looking after both children and parents. It would be nice of the other members of the family to appreciate it.

  1. There should be someone who is able to resolve conflicts, bridge different interests and take care of others.
  2. Lots of people prefer extended family because it gives them comfort and support.
  3. Nowadays the situation is different and many people prefer living on their own, if, of course, can afford it and if their health allows them to do it.
  4. In most cases this is the daughter of the elderly generation and    the mother of the young generation.
  5. It’s obvious that one big household is more economical than three little ones.
Номер1234
Буква

 

2. Вставьте слово в правильной форме.

 Do you believe that some jobs are more ____________1 (suit) for men and some occupations are more appropriate for women? If you do, don’t tell John Tailor about it! He is a teacher in a nursery school and loves his job very much.

He took up that job as a temporary one, and at first he didn’t take it _____________ 2 (serious). Bringing up and _____________3 (teach) young children is a good job for women – this is the stereotype. John applied for the job ____________4 (main) because he needed money and because he hadn’t been able to find anything appropriate for several months. «It’s a prejudice», says John Tailor, “to think that men are not as good with little kids as women are. This prejudice ____________5 (courage) many men from working in schools. It’s only through experience that I found out how interesting, ____________6 (demand) and rewarding this job is. Kids can’t forgive lies and indifference, they never justify ____________7 (betray) and unfairness. They bring me up too – every minute and every day. Very often I have a feeling as if I were taking an exam. A «good guy» qualification exam! And I feel a great job____________8 (satisfy). Being a teacher is a job for clever, strong and _____________9 (ambition) men.

 

3. Выберите правильный вариант ответа.

«Doing anything special this weekend? » there was a funny note in Julia’s voice which ________ (1) me turn down the volume of the TV and look up at her.

«No, nothing special. Two or three good films are going to be on. But why do you ask? »

«I have absolutely nothing to wear, » said Julia. At that moment she ________ (2) trendy jeans and a black and silver jumper, which she _______  just _______ (3).

«I’m going shopping on Saturday. ________ you_________ (4) with me? »

I don’t like shopping very much. And I ________ (5) shopping with Julia. But we _______ (6) friends for many years and I didn’t want to disappoint her. So, I _______ (7).

On Saturday morning Julia _______ (8) to pick me up. By the afternoon we ________ (9) a dozen of shops and lots of different clothes _________ (10). Some of them were too conservative, some too dull, some too silly to Julia’s taste. We bought nothing at all, and on the way home I had to listen to Julia complaining about how tired and stressed out she was.

  1. a) makes                  b) made                   c) was made                    d) had made
  2. a) was wearing        b) had worn             c) had been wearing        d) was worn
  3. a) is…bought          b) has… bought       c) were…bought             d) had…bought
  4. a) are…coming        b) shall…come         c) do…come                  d) have…come
  5. a) hate                      b) am hating              c) have hated                 d) was hated
  6. a) are                        b) were                      c) have been                  d) will be
  7. a) agree                    b) agreed                   c) had agreed                 d) will agree
  8. a) drop by                 b) drops by               c) has dropped by          d) dropped by
  9. a) toured                   b) have toured           c) had toured                 d) had been toured
  10. a) were tried on        b) are tried on            c) have been tried on    d) had been tried on

 

4. Вы получили письмо от своего друга Майка, который написал:

…Yesterday, when I was busy doing my homework, my Mum asked me to look after my younger sister who’s five. I really like her, she’s so funny, but she talks all the time and asks 100 questions a minute! Do you have brothers or sisters (or maybe cousins)? How much time do you spend together, if at all? Would you like to be the only child in the family?

Oh, before I forget, I have just finished reading the last book about Harry Potter.

Напишите письмо Майку. В вашем письме должно быть:
— ответ на вопрос
— задайте 3 вопроса о книге

Напишите 100-140 слов.

 

5. Аудирование

Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

http://onlyege.ru/wp-content/uploads/2017/01/oge-english-2017-1.mp3

1. In a park
2. In a shop
3. In a vet clinic
4. In a hotel
5. At a party
Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

ДиалогABCD
Место
действия

 

Ответы:

1. 1-C     2-E      3-A      4-D

2. 1-suitable      2-seriously     3-teaching     4-mainly      5-discourages

6-demanding     7-betrayal      8-satisfaction     9-ambitious

3.1-b   2-a   3-d   4-a    5-a    6-c    7-b   8-d     9-c     10-d

5. 2416

 

 

Вариант 2

1. Прочитайте текст и заполните таблицу буквами А-Е. Два предложения лишние.

Robot technologies in our home

There are lots of science fiction books and films about robots. Nice and humanlike metal and plastic creatures often become children’s friends there. Robots learn how to distinguish between good and evil, and how to become a friend to a human being. To our surprise and delight we find out that robots are able to experience feelings — they can feel happy, upset, and even angry. (1) They can even risk their life, (2), for someone they love.

Is artificial intellect a pure fantasy or are there any scientific discoveries behind this idea? (3) What we know for sure is that robotics is a rapidly developing technology, and soon we can expect robots to enter our houses and stay there for a long time. It’s already happening in Japan, where machines of all shapes and sizes are widely used. Besides being used in different industries, robots do lots of housework: they clean the house, serve tea and wash up after that. (4) These robots wake people up in the morning, inform them about the weather and ask questions about their health. The robots are able to recognise faces, keep eye contact and maintain conversations. In Japan, (5), humanoid robots have already become friends for lots of elderly people.

Robots for households are usually designed in a humanlike manner and resemble human beings — they have a head, arms and legs. Japanese scientists believe that in several years robots will be common in every household and feel very enthusiastic about it.

  1. in robots’ terms they risk being destroyed or reprogrammed
  2. Amazing but robots can take care of disabled or aged people!
  3. Some rescue robots, which can dig deep after earthquakes, have already been created.
  4. It’s still difficult to answer this question.
  5. We can see robots break the technological law of logic and rational to defend human beings.
  6. Elderly people often feel lonely and need some company.
  7. which has the largest percentage of aged people in the world

 

2. Вставьте слово в правильной форме.

Some people think that wars are __________ (avoid), and that people will always be fighting with each other. I’m more ___________ (optimist) on this point. The process of ___________ (integrate) is going rapidly and soon we may find ourselves living in one huge country. We’ll be wearing the same clothes, listen to the same music. And watch the same films. We certainly risk losing ___________ (ethnicity) and cultural diversity, which is not good news, but on the other hand, this means that there will be no grounds for ___________ (religion) and ethnic discrimination. There will be no boarders which need ___________ (protect). If the police work well and the law is fair and clever, we’ll get rid of criminals very easily. Former policemen may work as firemen or in schools and it will prevent any ___________ (bully) or (fight) __________ there.

 

3. Выберите правильный вариант ответа.

I _____ (1) that emergency call nearly midnight. A worried male voice informed the emergency service that his three kids _____ (2) not at home yet. The man explained that his two sons, Allan, 15, and Johnny, 13, and their twelve-year-old cousin Gabrielle _____ (3) for a bicycle ride and there was no sign of them yet. The man sounded very nervous, as he suspected that something _____ (4) to the boys. No doubt, our help _____ (5). I had to ask some questions to understand the details. It turned out that the kids liked to ride down the hills which were four kilometers away from their house. The rescue party headed right there.

The rescuers saw the boys soon. They _____ (6) the hill. They were walking very slowly. Two of them were helping the third boy – his leg _____ (7) and he was screaming with pain. Later he told us that they had been practicing extreme cycling.

Unfortunately, things like that happen quite often. I ____ (8) for the emergency center for more than five years and have seen lots of kids suffering the consequences of their extremes. They often ignore safety rules, and get _____ (9) or worse. They cannot realize that without a very careful preparation any extreme sport is a _____ (10) activity.

  1. a) receive               b) received               c) have received                d) had received
  2. a) are                      b) was                      c) were                               d) had been
  3. a) left                      b) was left               c) have left                         d) had left
  4. a) happened            b) had happened      c) is happened                   d) has happened
  5. a) needs                 b) needed                   c) is necessary                  d) was necessary
  6. a) move down        b) are moving down    c) had moving down      d) were moving down
  7. a) was broken         b) has been broken      c) is broken                    d) broke
  8. a) work                   b) am working             c) was working              d) have been working
  9. a) injured                b) injure                       c) injuring                      d) be injured
  10. a) danger                b) dangerous                c) dangerously               d) endangered

 

4. Вы получили письмо от своей подруги Лизы, которая написала:

…For me it’s fun to go somewhere I’ve never been to, to see other places, to mix with new people and to get new experiences. So far I haven’t travelled abroad, but I hope to go to France this summer. What about you, where would you like to go to if you could choose? Have you travelled a lot in Russia? Who do you prefer to travel with?

Just imagine our drama teacher wants us to stage a comedy…

Напиште письмо Лизе. В вашем письме должно быть:
— ответьте на вопрос
— задайте 3 вопроса о книге

Напишите 100-140 слов.

 

5. Аудирование

Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.

http://onlyege.ru/wp-content/uploads/2017/01/oge-english-2017-2.mp3

1. The speaker talks about his/her favourite subject.
2. The speaker talks about his/her after-class activities.
3. The speaker describes his/her school classroom.
4. The speaker explains how to use the school library.
5. The speaker describes a school book exhibition.
6. The speaker explains what his/her friend is angry about.
Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

ГоворящийABCD
Утверждение

Ответы

1. 1-E     2-A      3-D      4-B    5-G

2.
1.  unavoidable
2. optimistic
3. integration
4. ethnic
5. religious
6. protection
7. bulling
8. fighting/ fight/ fights

3. 1-b     2-c     3-d     4-b     5-d     6-d      7-a      8-d     9-a     10-b

5. 31624



Глагольных времен | АНГЛИЙСКИЙ СТРАНИЦА

Времена глаголов — это формы глаголов (go, go, will go), которые носители английского языка используют, чтобы говорить о прошлом , настоящем и будущем на своем языке. В английском языке существует двенадцать форм глагольного времени, а также другие выражения времени, например, от до . Для изучающих английский язык знание того, как использовать английские времена, может быть довольно сложной задачей. Не бойся. Учебник по глаголному времени Englishpage.com научит вас думать как носитель языка.Давайте начнем!

О глагольной временной диаграмме

Посмотрите на таблицу глагольных времен выше. Вы видите, как это устроено? Он многое говорит о том, как англоговорящие люди понимают время. Есть четыре настоящего времени, четыре прошедшего времени и четыре будущего времени.

Есть также три простых времени, три непрерывных времени, три совершенных времени и три совершенных непрерывных времени. Эти группы могут помочь вам узнать, как используются времена английских глаголов.

Например, все простые времена используются одинаково.Совершенное время тоже ведет себя точно так же. Имейте это в виду, читая описания глагольных времен.

Вы также заметили, что у настоящего и прошедшего времени есть только одна форма, тогда как у будущих времен есть две формы?

Как выучить времена глаголов?

Наш родной язык меняет наши представления о времени. Это также меняет то, как мы используем времена глаголов. Например, немцы часто ошибаются с подарком. Зачем? Потому что по-немецки это выглядит как напряженное, а это НЕ то же самое.

По этой причине вам нужно научиться думать как говорящий по-английски. Вы должны узнать, как мы видим время. Наши подробные описания глагольных времен помогут вам.

Убедитесь, что вы понимаете детали. Знаете ли вы, как прерывистые и смешанные глаголы меняют употребление времени? Если нет, прочтите эти страницы еще раз.

Также хорошо знать активные и пассивные формы глаголов. Не стоит останавливаться на середине предложения, чтобы подумать о формах.

Вам также следует потратить некоторое время, чтобы выучить большое количество английских неправильных глаголов.Не волнуйся. С нашими карточками с неправильными глаголами это просто!

Сколько в глаголах времен?

Ответ зависит от того, кого вы спрашиваете.

Лингвисты говорят, что в английском есть три времени: прошедшее, настоящее и будущее. Они называют простых , непрерывных , совершенных и совершенных непрерывных «аспектов» каждого времени.

Люди, которые преподают английский как иностранный, говорят, что в английском языке 12 времен (простое настоящее, продолжительное настоящее и т. Д.)

В дополнение к 12 временам, есть дополнительные формы (used to, would always и future in the past), которые используются для выражения времени в английском языке. Здесь, на Englishpage.com, мы описываем 15 форм глаголов.

Какие наиболее распространенные ошибки в глаголах встречаются?

Самая распространенная ошибка изучающих английский язык — использовать простой подарок, чтобы рассказать о том, что происходит сейчас. С большинством глаголов это неправильно. Следует использовать настоящее непрерывное.

Еще одна большая ошибка — использовать Present Perfect с установленным временем, например, на прошлой неделе .Это неверно по-английски. И у большинства изучающих английский есть проблемы с желанием и намерением.

Опять же, не волнуйтесь. Все эти времена четко объяснены в этом руководстве.

Какие источники мне следует использовать для изучения времен?

Во-первых, начните с учебника Verb Tense . Вам нужно хорошо знать правила.

Далее смотрите ТВ и фильмы на английском. Вы должны смотреть шоу с большим количеством диалогов. Комедии и драмы лучше всего. Вам нужно найти программы с естественным языком.Многие учителя используют в классе такие шоу, как Friends или The Big Bang Theory .

Еще читать надо. Опять же, лучше всего читать книги с большим количеством разговоров. Найдите время, чтобы изучить детали. Вы понимаете, почему используется каждое время?

Где можно увидеть примеры всех форм глагольных времен?

На каждой странице этого руководства есть раздел Forms со ссылкой на Complete List of Forms . В этом списке приведены примеры всех форм этого времени.Вот полный список простых форм подарков.

запятых после введения // Purdue Writing Lab

Запятые после введения

Резюме:

Этот ресурс предлагает несколько страниц об использовании запятых.

Вводные статьи

Вводные предложения — это зависимые предложения, которые предоставляют справочную информацию или «создают основу» для основной части предложения, независимого предложения. Например:

Если они хотят выиграть , спортсмены должны тренироваться каждый день.

(вводная зависимая статья, основная статья)

Так как Смоки продолжал настойчиво лаять , мы бросили ему мяч.

(вводная зависимая статья, основная статья)

Вводные предложения начинаются с наречий вроде после, хотя, как, потому что, до, если, с, хотя, до, когда, и т. Д.

Вступительные фразы

Вступительные фразы также создают основу для основного действия предложения, но они не являются полными предложениями.Во фразах нет подлежащего и глагола, которые были бы отделены от подлежащего и глагола в основном предложении предложения. Общие вводные фразы включают предложных фраз, аппозитивных фраз, причастных фраз, инфинитивных фраз, и абсолютных фраз .

Чтобы оставаться в форме перед соревнованиями, спортсмены должны тренироваться каждый день.

(вводная инфинитивная фраза, главное предложение)

Настойчиво лая, Смоки заставил нас бросить за него мяч.

(вводная причастная фраза, основное предложение)

Популярный и уважаемый мэр, Бейли был явным фаворитом губернаторской кампании.

(вводная придаточная фраза, основное предложение)

Подул сильный ветер, горожане начали искать убежища.

(вводная абсолютная фраза, основное предложение)

После поправки на инфляцию, реальная заработная плата снизилась, а прибыль компаний выросла.

(вводные предложные фразы, главное предложение)

Вступительные слова
Вводные слова вроде , тем не менее, и между тем создают непрерывность от одного предложения к другому.

Тренеры рассмотрели стратегию игры. Между тем, , спортсмены тренировались на тренажере Наутилус.

Большинство улик казались убедительными. Тем не менее, достоверность некоторых свидетелей была под вопросом.

Когда использовать запятую

Вводные элементы часто требуют запятой, но не всегда. Используйте запятую в следующих случаях:

  • После вводной части.
  • После длинной вводной предложной фразы или более чем одной вводной предложной фразы.
  • После вводных словесных фраз, некоторые подходящие фразы или абсолютные фразы.
  • Если есть отчетливая пауза.
  • Во избежание путаницы.

Когда не использовать запятую

Некоторые вводные элементы не требуют запятой, а иногда тема предложения выглядит как вводный элемент, но не так. Не используйте запятую в следующих случаях:

  • После короткой предложной фразы. (Это одна фраза, состоящая менее чем из пяти слов?)
  • После ограничительной (существенной) подходящей фразы.(См. Наш документ по аппозитивам.)
  • Чтобы отделить подлежащее от сказуемого. (См. Ниже.)

Каждое из следующих предложений может выглядеть так, как будто оно требует запятой после начального сегмента (отмеченного x ), но начальный сегмент действительно является темой. Иногда легко спутать предметы, содержащие герундий или инфинитив, например следующие, с несущественными вступительными фразами, так что будьте осторожны.

Подготовка и представление своего отчета комитету для оценки и возможной публикации [x] была одной из самых сложных задач, которые Билл когда-либо предпринимал.

Начать новый бизнес без предварительного исследования рынка и долгосрочного планирования [x] было бы глупо.

Извлечение наибольшей прибыли при наименьших затратах на труд и материалы [x] — основная цель капиталиста.

Тест по английскому — смесь грамматических времен

Проверьте свои знания по грамматике — времена английского языка. Отправив свои ответы, вы увидите, насколько хорошо вы справились с тестом.

Восточные кафе Бьюли

Заполните пробелы правильным временем.

  1. Bewley’s (быть) старой ирландской сетью чайных домов.
  2. История знаменитых восточных кафе Bewley’s (начало) в 1835 году, когда Чарльз Бьюли (импорт) более 2000 сундуков чая прямо из китайской провинции Кантон в Дублин.
  3. Это (не / выгляжу) как сегодня много, но тогда это (быть) переворот: никто раньше (смею) импортировать чай напрямую в Ирландию.
  4. Инициатива Бьюли положил конец чайной монополии Ост-Индской торговой компании, которая до 1835 г. (заставить) ирландцев импортировать чай из Лондона.
  5. , сын Самуэля Бьюли, Джошуа, также (стать) торговцем чаем.
  6. Как и его отец, он (импорт) чай в Ирландию.
  7. Ирландский (как) идея не импортировать старый чай из Лондона.
  8. Чайный эксперт (заметьте), что даже самые бедные ирландцы (покупать) только лучший чай.
  9. К концу 19 века чайная культура (разработка) в Ирландии.
  10. В 1894 году сын Джошуа Эрнест Бьюли (хотите) стимулировать рынок к продукту, который (быть) довольно неизвестным так далеко: кофе.
  11. В задней части своего магазина на Джорджс-стрит в Дублине он (начать) запустить демонстрацию приготовления кофе.
  12. Его жена (испечь) лепешки к кофе, и пара скоро (узнать), что их идея (быть) чрезвычайно популярным среди клиентов.
  13. Это (отметьте) начало первого восточного кафе Bewley’s.
  14. На Графтон-стрит в Дублине, Эрнест Бьюли (open) еще одно восточное кафе Бьюли в 1927 году, в котором он (потратить) почти 60 000 фунтов стерлингов.
  15. Еще сейчас внутренняя отделка и чудесные витражи (обеспечить) особый восточный колорит.
  16. Во время Второй мировой войны, Bewley’s (должен ограничить) поставку чая до унции на душу населения, и многие клиенты (переключение) на кофе.
  17. Сегодня, Bewley’s (быть) ведущим поставщиком качественного кофе и чая в Ирландии.
  18. Это (создать) кейтеринг для крупных клиентов, таких как Тринити-колледж и (открытые) кафе в книжных магазинах и в аэропорту Дублина.
  19. Золотой чай и эспрессо Bewley’s Clipper Prima (выиграть) Золотые награды London Great Taste Awards.

Проверьте свои ответы на экзамен по грамматике — Master

Итак, вы хотите знать, каков ваш уровень грамматики английского языка? Вы пришли в нужное место. Этот пост будет охватывать ответы и дополнительные учебные ресурсы для «Тест на знание грамматики — мастер». Мастер-тест охватывает заявленную речь, условные предложения, предлоги, времена, наречия vs.прилагательные, ирреалистическое настроение, а также ограничительные и неограничительные предложения.

Правильные ответы выделены. Ссылки ведут на дополнительные учебные ресурсы, которые помогут вам продолжать совершенствоваться.

Заполните пропуски, чтобы закончить предложения:

1 Если подождать минутку. . .

  • Я пойду с тобой.
  • Я бы пошел с тобой.
  • Я пойду с тобой.

Субъекты Протестировано: Условные обозначения

2 Вся моя жизнь, .. .

  • Я любил ходить в кино.
  • Я любил ходить в кино.
  • Я любил ходить в кино.

Субъекты Протестировано: Прошедшая совершенная форма

3 ___________ Ричард, я думаю, он наконец принял решение.

  • После разговора с
  • разговаривает с
  • разговаривал с

Субъекты Протестировано: Прошедшая совершенная форма, вводные положения

4 Было действительно приятно ___ пригласить меня.

Подопытные (и) протестированы: Предлоги

5 Том сказал: «Я хочу навестить своих друзей в эти выходные». Что сказал Том?

  • Том сказал, что хочет навестить своих друзей в эти выходные.
  • Том сказал, что хочет навестить своих друзей в эти выходные.
  • Том сказал, что хочет навестить своих друзей в эти выходные.

Субъекты Протестировано: Докладываемая речь

6 Сегодня в классе ___ громко.

Темы тестирования:

Двухминутная грамматика: основы прилагательных и наречий

7 Сначала я не понял, но потом ___, и ответ был ясен.

  • он объяснил мне это
  • он объяснил мне
  • он объяснил это мне
  • он объяснил мне это

Субъекты Протестировано: Порядок слов

8 Он был женат на актрисе ____.

  • не так ли?
  • не так ли?

Субъекты Протестировано: Выбор слов и идиоматический язык

9 Какое слово является прямым объектом?

«Он отдал свое пальто Джейн.”

Подопытные (и) протестированы: Прямой объект

10 Какое предложение наиболее естественное?

  • В это время завтра я сдам экзамен по вождению.
  • Завтра в это время я буду сдавать экзамен по вождению.
  • В это время завтра я сдам экзамен по вождению.

Субъекты Протестировано: Будущее непрерывное время

11 Какое предложение является правильным?

  • Женщина была арестована и обвинена в убийстве.
  • Женщина была арестована и обвинена в убийстве.
  • Женщина была арестована и обвинена в убийстве.

Субъекты Протестировано: Предлоги

12 Они бы узнали, если бы вы ___ их.

  • не сказал бы
  • не сказал
  • не сказал
  • не сказал

Субъекты Протестировано: Спряжение глаголов, условные формы

13 Если бы я _______ кошка, я бы весь день лежал на солнышке.

Подопытные (и) протестированы: Ирреалис (сослагательное наклонение)

14 Что за фраза «которому около 20 лет» ?:

«Моя машина, которой около 20 лет, все еще работает на удивление хорошо».

  • без ограничений
  • ограничительный

Субъекты Протестировано: Ограничительные и неограничительные статьи

15 Что за ошибка в этом предложении?

«Он смешит меня».

  • несогласие субъект-глагол
  • местоимение-предшествующее несогласие
  • неправильный порядок слов
  • ошибка времени

Субъекты Протестировано: Подчиненное-глагольное соглашение

Подробнее: Косвенная речь Прошлая совершенная форма Прилагательные и наречия Будущее непрерывное время Предлоги Спряжение глаголов Условные Irrealis (сослагательное наклонение) Ограничительные и неограничительные статьи

Дополнительные ресурсы по грамматике английского языка можно найти на нашей странице «День грамматики».

Тесты по английскому

УРОВЕНЬ ИСПЫТАНИЯ в Word (.doc)
Уровень тест 1 — Множественный выбор; 20 вопросов
Уровень тест 2 — Множественный выбор; 20 вопросов
Конечная Тест уровня — Множественный выбор; 20 вопросов
Поиск курса Четырехстраничный тест для распределение студентов по уровням
Разговорный класс оценка
НАЧИНАЮЩИЙ И НАЧАЛЬНЫЙ
Новички Национальности; притяжательные прилагательные и существительные; быть в настоящем простой
Другая новички Представления; делать & делает; время; некоторые и любые; настоящее продолженное время; изготовление основные вопросы, прошедшие простое написать письмо друг.
Элементарный Множественный выбор; 30 вопросов; прошедшее простое; притяжательные имена; предлоги времени; простое настоящее; бесчисленное множество
Элементарный 2 Третий человек S, вопросы, работа и школа повседневная лексика
Есть получил, сравнительные, короткие ответы и порядок слов
Тест на неправильные глаголы A-E
Некоторые и любые, вопросы и неправильные глаголы
ПРЕДВАРИТЕЛЬНЫЙ ПРОМЕЖУТОЧНЫЙ И ПРОМЕЖУТОЧНЫЙ
B1 Экзамен Письменный экзамен для европейского рамочного штуковина.
Средний 1 Косвенная речь; сравнительные; в пассивный
Средний 2 Сочетания прилагательных предлогов; модальные глаголы обязательства; чтение и написать электронное письмо в отпуске
Средний 3 Преступность и рабочая лексика; простое прошлое против настоящее совершенное; модальные глаголы и письмо электронное письмо.
За Испаноговорящие Идиомы; исправление типичных ошибок и переводы
УСТНЫЕ ИСПЫТАНИЯ
Оценка для Классы разговора
ОНЛАЙН-ТЕСТЫ
Уровень тест 1
Конечная Тест уровня
Начинающие

Вступительные слова английского языка

Проверьте свою речь, и вы заметите, что не можете жить без вводных слов и фраз.Вот и получается, что у нас много устных предложений, добавляя определенные слова, мы стремимся выразить свое отношение к чему-то описанному в предложении (к сожалению, наверное, кажется), систематизировать мысли (Так, кстати, кстати), оценить текущие события (наверное, очевидные), указать источник информации (на мой взгляд, учитывать чьи-то слова) и т.д. Это вводные слова (вводные слов). Английский язык в данном случае не исключение, поэтому вводных слов в английском языке слишком много.Мы используем вводных слов на английском языке , чтобы сделать предложения более общей и насыщенной информацией и передать другому человеку его мнение о том, что описано в предложении.


Обычно произносить первые слова на английском языке следует с особой интонацией. Вступительные слова в английском языке не являются предложением, они не задают вопросов. Очень часто вступительные слова в английском языке путают с какими-то вспомогательными словами.Чтобы определить, что перед вами — вводное или служебное слово — удалите слово в предложении. Если смысл предложения не изменился, вы удалили вступительное слово. Например:

Наконец он ответил на мой вопрос. — Наконец он ответил на мой вопрос. (наконец-то все-таки =)

В хорошую погоду мы можем пойти на море или с друзьями и наконец остаться дома. — В хорошую погоду мы можем поехать на море или к друзьям, или, наконец, остаться дома.(и наконец =)

Самые распространенные вводные слова и выражения в английском языке

  • Честно говоря / честно — честно
  • Для укорочения — укороченного
  • Так сказать — так сказать
  • Кстати — Между прочим
  • Само собой разумеется — само собой
  • Насколько я знаю — Знаю
  • Действительно — действительно
  • Другими словами — другими словами
  • Однако — Однако
  • Так / хорошо — так
  • Кроме того — кроме
  • Также — как
  • Конечно / обязательно — обязательно
  • В любом случае / в любом случае — в любом случае
  • Всегда / вообще — Общий
  • Следовательно — По этой причине
  • Хотя / хотя — Хотя
  • Тем временем / тем временем — тем временем , до
  • Тем не менее — но тем не менее
  • Возможно / вероятно — Возможно

3404

Наука

.
Leave a Reply

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *