Входная контрольная работа 8 класс биболетова: Входные контрольные работы по программе Биболетова М.З.

Содержание

Входные контрольные работы по программе Биболетова М.З.

Test

1. Помоги Колобку написать буквы в алфавитном порядке.

S, P, N, D, I, Z, F, U, K, W

2. Выбери предложение, которое соответствует картинке.

  1. The cat is ugly and angry.

  2. The cat is big and sad.

  3. The cat is fat and bad.

  4. The cat is nice and merry.

3. Помоги Незнайке назвать цвета воздушных шариков.

a)orange, red, blue and grey.

b)orange, red, black and green.

c)orange, red, blue and green.

d)orange, red, blue and brown.

4. Помоги Карлсону отгадать загадку.

It is not big. It is nice. It is red and yellow.

It is brave. It can’t swim. It can run, fly and sing. It lives in the farm. Who is it?

  1. a dog

  2. a cockerel

  3. a pig

  4. a rabbit

5. Раздели сочетания букв на слова, и ты узнаешь, что умеет делать домашнее животное Джейн.

Mypetcanrunjumpswimandplay.

6. Помоги Лунтику составить и записать слова из данных букв.

a)r, a, e, b, v — ………………..

b)g, r, o, t, s, n — ……………..

c)c, u, d, k — ……………………

d)c, k, l, o, c — …………………

e)n, e, v, e, s — ………………..

f)b, a, c, k, l — …………………

7. Помоги попугаю Кеше заполнить таблицу, выбрав из списка слов те, которые можно заменить на she, he, it, they.

rabbits, Kate, Nick, hen, foxes, stick, Ann, frog, pigs, Tom, bag, Pamela, Jim, pens, box, tennis, dogs

she

he

it

they

8. Помоги Малышу выбрать правильный ответ на вопрос.

a) Yes, Nick can.

Can Nick’s cat swim? b) Yes, it is.

c) No, Nick cannot.

d)Yes, itcan.

9.Помоги Незнайке назвать школьные принадлежности.

a) a bag, a pen, a pencil-box, a pencil

b) a bag, a pencil, a pencil-box, a pen

c)a pen, a bag, a pencil-box, a pencil

d) a bag, a pencil-box, a pencil, a pen

10. Помоги Винни Пуху составить предложения, расположив слова в нужном порядке.

a) you, run, well, Can?

b) dog, My, brave, strong, is, and.

c) Bob, funny, likes, dogs.

d)

has, a big, frog, got, green, She

Тест по английскому языку (8 класс) на тему: Стартовый контроль 8 класс по учебнику Биболетовой МЗ.

I. Find the right translation of the words. 

1. общение              2. волнующий      3. поведение            4. недавно       5. соревнование

a) knowledge                a) excellent             a) behaviour          a) already         a) competition

b) communication         b) educational        b) protection          b) lately            b) conversation

c) accommodation         c) exciting              c) mistake             c) hardly            c) invitation

 

6. кашель              7. наказание        8. успешный      9. упустить возможность     10. посещать

a) stomachache     a) punishment       a) scientific             a) miss a chance                  a) educate

b) throat                b) pumpkin            b) square                b) try a chance                     b) allow

c) cough                c) population         c) successful          c) take a chance                    c) attend

II.Put in if necessary the definite article «the” or «-«.

11. Canberra is … capital of Australia.          12.  … Germans are famous for having a sweet tooth.

a) –                                                                   a) –

b) the                                                                b) the

         

13. I think of visiting … Netherlands.             14. Penguins live in … Antartica.

a) –                                                                   a) –

b) the                                                                b) the

III.Choose the right form of the verb (Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect).

15. Listen! He … the saxophone.                  16. He always … his niece with her homework.

a) am playing                                                  a) help

b) plays                                                         b) helped

c) is playing                                                    c) helps

17. I am afraid he … already his chance.     18. I … my chance two days ago.

a) missed                                                        a) tried

b) has missed                                                 b) have tried

c) have missed                                               c) am trying

IV.Read the text. Mark the sentences T (true) or F (false).

Five Ways to Reach a Healthy Weight.

        Regular physical activity burns calories and builds muscle – it helps you to look and feel good and keep fit. Walking the family dog, cycling to school, and doing other things for your daily activity can all make a difference. If you want to burn more calories, add some strength exercises to build muscle. The more muscle you have, the more calories you burn, even when you aren’t exercising.

Fruit and vegetables are about more than just vitamins and minerals. They’re also packed with fibre, which means they fill you up. And when  you eat fruit and vegetables, you’re less likely to overeat when it comes to high-calorie foods like chips or cookies.

Sizes of portions have increased over the past 10 years, and it means extra calories. Another important key factor in weight gain is that more people drink sugary beverages such as sodas, juice drinks, and energy drinks. So choose smaller portions and drink water or law-fat milk instead of soda.

One reason people do less exercises these days is because of spending more time watching TV, looking at the computer, or playing video games.

Breakfast gives you energy to do more during the day. People who don’t have breakfast often feel so hungry that they eat more later on. So they get more calories than if they eat breakfast.

19. Physical activity is only good for burning calories.

20. Cycling burns more calories than strength exercises.

21. Fruit and vegetables fill your stomach and give vitamins to your body.

            22. If you eat a lot vegetables, you won’t feel like eating sweet things.

23. Portions used to be bigger in the past.

24. It is not necessary to have breakfast.

            25. The more you eat for breakfast the hungrier you are later during the day.

 V. Find the right translation of the sentences.

26. She was given flowers by Steve.                    27. The doctor sent Mary for the medicine.

a) Ей подарил цветы Стив.                                а) Доктор отправил Мэри за лекарством.

b) Она подарила цветы Стива.                          b) За доктором отправили Мэри в медицинский центр.

 

28. We were offered a cup of tea by my granny.   29. Our teacher wanted to tell us some important news.

a) Мы предложили чашку чая моей бабушке.    a) Наш учитель хотел рассказать нам важные новости.

b) Нам моя бабушка предложила чашку чая.     b) Мы хотели рассказать учителю важные новостию

 VI. Choose the correct item.

30. It is a chance in a … .

a) luck b) million c) minute

35. Fred speaks German … than Kate.

a) bad    b) worse    c) the worst

31. I was … and won the competition.

a)in luck  b ) out of  luck c ) luck

36. Our house is … new.

a) quite    b) quiet    c) different

32.Most schools are state, the … is free there.

a) punishment   b) timetable   c) education

37. Our teacher always speaks with a … voice.

a) quite    b) quiet    c) different

33. My brother … his keys.

a)is looking after b)is looking for c)is looking at

38. English … well by many people in Russia.

a) was spoken    b) is spoken    c) are spoken

34.The player threw a ball … into the air.

a) higher   b) high   c) highly

39. The computer is used by … every day.

a) my    b) mine    c) me

Проверочные работы 8 класс М.З. Биболетова

Progress Check – 1

V – 1

I. Find the word with the same or similar meaning.

Example: research – c)

a) an experiment b) an achievement c) an exploration

1) humid

a) misty b) cool c) wet

2) icy

a) frosty b) snowy c) nasty

3) spaceship

a) space travel b) starship c) space flight

4) violent

a) weak b) strong c) terrible

5) storm

a) wind b) hurricane c) rain

II. Choose the word which best completes the sentence.

Example: I’m sure that one day the scientists will … most of medical problems.

a) take b) solve c) explore

I’m sure that one day the scientists will solve most of medical problems.

1. By exploring space we may find another … we can live on.

a) distance b) planet c) star

2. Natural disasters … cities and towns, they injure and kill people and animals.

a) break b) damage c) destroy

3. But people hope they will travel through … in huge spaceships far from the Earth.

a) space b) galaxies c) satellites

4. Scientists can now predict most weather … and warn people of possible danger in advance.

a) problems b) damage c) disasters

5. … is a sudden shaking of the ground.

a) earthquake b) flood c) drought

6. There are about 1,000 … in our Galaxy.

a) satellites b) planets c) stars

7. Sometimes the British have weather from each … all in one day.

a) climate b) season c) place

8. We don’t know when men began to dream … travelling in space.

a) of b) about c) from

9. Why are you shaking … laughter? — It’s better to laugh than cry.

a) like b) with c) from

10. I haven’t seen them … last Halloween.

a) since b) for

III. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.

Example: DISASTER

More than 200 people were killed during the disastrous hurricane in 1992.

1. CHANGE

Thank goodness that our weather isn’t so … .

2. SUN

When we got to Spain, it was very hot and … .

3. EXPLORE

Neil Armstrong was the first … on the Moon.

4. SCIENCE

We have already discussed the most important … problems on our planet.

5. TYPE

A very violent wind is … of a tornado.

IV. Choose the correct form of the verb.

1. I … him before we met at the concert.

a) didn’t see b) wasn’t seeing c) hadn’t seen

2. When mother came home, the children … the soup.

a) ate b) were eating c) had eaten

3. The telegram … some minutes after he had left.

a) came b) was coming c) had come

4. While we … the road I saw Victor.

a) crossed b) were crossing c) had crossed

5. When … your sister … to London?

a) did … go b) was … going c) had gone

 8th form

Progress Check – 1

V – 2

I. Find the word with the same or similar meaning.

Example: research – c)

a) an experiment b) an achievement c) an exploration

1) cold

a) misty b) windy c) cool

2) miserable

a) hard b) terrible c) nasty

3) astronaut

a) spaceman b) space travel c) spaceship

4) to break

a) to damage b) to destroy c) to hurt

5) a problem

a) research b) information c) trouble

II. Choose the word which best completes the sentence.

Example: I’m sure that one day the scientists will … most of medical problems.

a) take b) solve c) explore

I’m sure that one day the scientists will solve most of medical problems.

1. Every year different natural disasters such as earthquakes, hurricanes, tornadoes and volcanic eruptions happen on our … .

a) star b) satellite c) planet

2. Jules Verne throws his heroes into … by means of a huge gun.

a) distance b) space c) the Moon

3. The terrible hurricane had … all the houses by that time.

a) destroyed b) damaged c) broken

4. We have been doing … into space for many years already.

a) damage b) research c) disasters

5. … is a long period of dry weather when there is not enough water.

a) flood b) earthquake c) drought

6. He climbed into his … and in a few minutes he was out in space.

a) spacesuit b) spaceship c) satellite

7. In Britain people often start conversations by talking about the … .

a) seasons b) weather c) disasters

8. The satellite was launched … space three days ago.

a) in b) into c) to

9. I shake … a leaf before every exam.

a) like b) with c) from

10. I haven’t been to any parties … a long time.

a) since b) for

III. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.

Example: DISASTER

More than 200 people were killed during the disastrous hurricane in 1992.

1. BRIGHT

When I arrived, the sun began to shine … .

2. FROST

It was lovely to ski down the hills in Switzerland and the weather was … and snowy.

3. CONSTUCT

Sergei Korolev was the … of the first spaceship.

4. DESTROY

The last earthquake in the USA was very … .

5. TYPE

What kind of weather is … of the northern part of Russia?

IV. Choose the correct form of the verb.

1. He … the house before I had time to ask him anything.

a) left b) was leaving c) had left

2. When I rang up Mike, he … still … the poem.

a) did … learnt b) was … learning c) had learnt

3. I … to the hotel after I had sent the telegram to my relatives.

a) returned b) was returning c) had returned

4. While Kate … in America, she learnt a lot about a famous pop star Madonna.

a) travelled b) was travelling c) had traveled

5. When … you … receive a letter from your friend?

a) did … receive b) were … receiving c) had … received

8th form

Progress Check – 2

V – 1

I. Find the word with the same or similar meaning.

Example: amazing – c)

a) frightening b) vital c) wonderful

1. to clear up

a) to protect b) to pollute c) to clean

2. garbage

a) danger b) litter c) bin

3. to save

a) to help b) to prohibit c) to avoid

4. human being

a) nature b) man c) animal

5. to destroy

a) to recycle b) to pack c) to damage

II. Complete each sentence with one of the words or phrases below.

pollution environment throw away poison waste plant

protected save recyclable environmental

1. You shouldn’t … the garbage in the forest, woods or park after you have had your picnic there.

2. You can see this notice by a river or a lake in some seasons when fish should be … .

3. Local government should support the idea of recycling and provide each house with bins for different types of …

4. Children should be taught more protecting the … .

5. We can … trees and create parks for endangered species.

6. Together we can … the planet and all of us with it.

7. The … of the environment is dangerous for people and wildlife.

8. If countries had spent more money on scientific research, scientists would have solved some … problems.

9. How much of … material is actually recycled?

10. Rivers, lakes and seas are filled with … : industrial, chemical and nuclear wastes.

III. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.

Example: DANGER

It was a very dangerous trip.

1. PROTECT

People of some professions should wear … clothing.

2. NATURE

If you care about the protection of the environment, you should buy only … food with no added chemicals.

3. ECOLOGY

You have probably already heard about such a profession as an … .

4. PREDICT

Scientists have made … and they are alarming.

5. USE

Many things that we throw away can still be … .

IV. Fill in the definite article the if needed.

1. … Volga runs into … Caspian Sea.

2. … Pacific Ocean is very deep.

3. … Kazbek is the highest peak of … Caucasus mountains.

4. I have never been to … Lake Onega.

5. … Washington is the capital of … United States.

6. … Europe and … America are separated by … Atlantic Ocean.

7. … Shetland Islands are situated to the north of … Great Britain.

V. Choose the correct translation of the sentences.

1. If she had asked me yesterday, I would certainly have told her all about it.

a) Если она спросит меня вчера, я конечно расскажу ей об этом.

b) Если бы она спросила меня сегодня, я конечно рассказала бы ей об этом.

с) Если бы она спросила меня вчера, я конечно рассказала бы ей об этом.

2. If he weren’t such an outstanding actor, he would not have so many admirers.

a) Если бы он не был столь выдающимся актером (сейчас), у него не было бы столько поклонников.

b) Если бы он не был столь выдающимся актером (тогда), у него не было бы столько поклонников.

3. If he lived in St Petersburg, he would go to the Hermitage every week.

a) Если он будет жить в Санкт-Петербурге, он будет ходить в Эрмитаж каждую неделю.

b) Если бы он жил в Санкт-Петербурге сейчас, он ходил бы в Эрмитаж каждую неделю.

с) Если бы он жил в Санкт-Петербурге тогда, он сходил бы в Эрмитаж на прошлой неделе.

VI. Complete the sentences, using Conditional II and III.

Example: If we … (throw away) less rubbish, our planet would be nicer and cleaner. — If we threw away less rubbish, our planet would be nicer and cleaner.

1. If you (do) your morning exercises every day, your health would be much better.

2. If I (be) you, I would agree to go to the museum.

3. If they (not go) to Moscow last year, they wouldn’t have heard that famous musician.

4. I (write) the composition long ago if you had not disturbed me.

5. If you really loved music, you (go) to the Philarmonic much more often.

6. If she hadn’t sent this letter yesterday, my brother (be) at home now.

7. If you (ring up) earlier, she would be here now.

3. If he lived in St Petersburg, he would go to the Hermitage every week.

a) Если он будет жить в Санкт-Петербурге, он будет ходить в Эрмитаж каждую неделю.

b) Если бы он жил в Санкт-Петербурге сейчас, он ходил бы в Эрмитаж каждую неделю.

с) Если бы он жил в Санкт-Петербурге тогда, он сходил бы в Эрмитаж на прошлой неделе.

VI. Complete the sentences, using Conditional II and III.

Example: If we … (throw away) less rubbish, our planet would be nicer and cleaner. — If we threw away less rubbish, our planet would be nicer and cleaner.

1. If you (do) your morning exercises every day, your health would be much better.

2. If I (be) you, I would agree to go to the museum.

3. If they (not go) to Moscow last year, they wouldn’t have heard that famous musician.

4. I (write) the composition long ago if you had not disturbed me.

5. If you really loved music, you (go) to the Philarmonic much more often.

6. If she hadn’t sent this letter yesterday, my brother (be) at home now.

7. If you (ring up) earlier, she would be here now.

 

3. If he lived in St Petersburg, he would go to the Hermitage every week.

a) Если он будет жить в Санкт-Петербурге, он будет ходить в Эрмитаж каждую неделю.

b) Если бы он жил в Санкт-Петербурге сейчас, он ходил бы в Эрмитаж каждую неделю.

с) Если бы он жил в Санкт-Петербурге тогда, он сходил бы в Эрмитаж на прошлой неделе.

VI. Complete the sentences, using Conditional II and III.

Example: If we … (throw away) less rubbish, our planet would be nicer and cleaner. — If we threw away less rubbish, our planet would be nicer and cleaner.

1. If you (do) your morning exercises every day, your health would be much better.

2. If I (be) you, I would agree to go to the museum.

3. If they (not go) to Moscow last year, they wouldn’t have heard that famous musician.

4. I (write) the composition long ago if you had not disturbed me.

5. If you really loved music, you (go) to the Philarmonic much more often.

6. If she hadn’t sent this letter yesterday, my brother (be) at home now.

7. If you (ring up) earlier, she would be here now.

3. If he lived in St Petersburg, he would go to the Hermitage every week.

a) Если он будет жить в Санкт-Петербурге, он будет ходить в Эрмитаж каждую неделю.

b) Если бы он жил в Санкт-Петербурге сейчас, он ходил бы в Эрмитаж каждую неделю.

с) Если бы он жил в Санкт-Петербурге тогда, он сходил бы в Эрмитаж на прошлой неделе.

VI. Complete the sentences, using Conditional II and III.

Example: If we … (throw away) less rubbish, our planet would be nicer and cleaner. — If we threw away less rubbish, our planet would be nicer and cleaner.

1. If you (do) your morning exercises every day, your health would be much better.

2. If I (be) you, I would agree to go to the museum.

3. If they (not go) to Moscow last year, they wouldn’t have heard that famous musician.

4. I (write) the composition long ago if you had not disturbed me.

5. If you really loved music, you (go) to the Philarmonic much more often.

6. If she hadn’t sent this letter yesterday, my brother (be) at home now.

7. If you (ring up) earlier, she would be here now.

8th form

Progress Check – 2

V – 2

I. Find the word with the same or similar meaning.

Example: amazing – c)

a) frightening b) vital c) wonderful

1. to throw away

a) to recycle b) to get rid of c) to avoid

2. rubbish

a) trash b) packaging c) can

3. to protect

a) to prohibit b) to pack c) to save

4. vital (problems)

a) environmental b) crucial c) dangerous

5. to disappear

a) to die out b) to pollute c) to clean

II. Complete each sentence with one of the words or phrases below.

environment cut down causes pollution packaging environmental

dangerous save protect litter

1. You shouldn’t use your car because it … noise and air pollution.

2. This notice can be seen at the zoo or at the circus to … people from danger.

3. He wants to become an ecologist himself to research and protect the … .

4. Recently, however, our beach has become more polluted with … left by tourists and locals.

5. Our forests are disappearing because they are … or burnt.

6. Your family can begin trying to … the Earth right now.

7. If you go the seaside, you’ll see the … around you.

8. If people hadn’t invented different machines and developed industry, the … problems wouldn’t have appeared.

9. Why is litter so … in the countryside?

10. When you buy packed goods, don’t drop the … .

III. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.

Example: DANGER

It was a very dangerous trip.

1. PROTECT

If you want to be healthy, you should care about the … of the environment.

2. ECOLOGY

If we want to protect our environment, lots of things should be changed in our life, but first of all should improve … education.

3. CHEMISTRY

Sometimes fish die out in rivers because plants and factories throw … waste there.

4. COLLECT

People should be fined for dropping litter and rubbish … should be made more often along our beach.

5. RECYCLE

Very little of … material is actually recycled.

IV. Fill in the definite article the if needed.

1. … Nile flows to … Mediterranean Sea.

2. There are small islands in … Pacific Ocean.

3. … Hymalayas are the highest mountains in … Asia.

4. … Lake Baikal is the deepest lake in the world.

5. … Glasgow is one of the biggest cities in … United Kingdom.

6. … Red Sea is between … Africa and … Asia.

7. … Great Britain is situated in … British Isles.

V. Choose the correct translation of the sentences.

1. If he had worked hard, he would have achieved great progress.

a) Если он будет работать усердно, он добьется больших успехов.

b) Если бы он работал сейчас усердно, он добился бы больших успехов.

с) Если бы он работал тогда усердно, он добился бы больших успехов.

2. If I got this book, I would be happy.

a) Если у меня будет эта книга, я буду счастлив.

b) Если бы у меня была эта книга, я была бы счастлива.

с) Если бы у меня была тогда эта книга, я была бы счастлива.

3. If you had gone to the theatre last week, you would have enjoyed the evening.

a) Если бы ты сходил в театр на следующей неделе, ты получил бы удовольствие от вечера.

b) Если бы ты сходил в театр на прошлой неделе, ты получил бы удовольствие от вечера.

VI. Complete the sentences, using Conditional II and III.

Example: If we … (throw away) less rubbish, our planet would be nicer and cleaner. — If we threw away less rubbish, our planet would be nicer and cleaner.

1. If I (know) the result now, I would phone her immediately.

2. If I (be) you, I would stay at home.

3. If you (not miss) the train, you would have arrived in time.

4. If they had known it before, they (take) measures.

5. Your brother (become) much stronger if he took cold baths regularly.

6. If he were a first-class sportsman now, he (not train) enough last year.

7. If I (write) the composition yesterday, I would be free now.

3. If you had gone to the theatre last week, you would have enjoyed the evening.

a) Если бы ты сходил в театр на следующей неделе, ты получил бы удовольствие от вечера.

b) Если бы ты сходил в театр на прошлой неделе, ты получил бы удовольствие от вечера.

VI. Complete the sentences, using Conditional II and III.

Example: If we … (throw away) less rubbish, our planet would be nicer and cleaner. — If we threw away less rubbish, our planet would be nicer and cleaner.

1. If I (know) the result now, I would phone her immediately.

2. If I (be) you, I would stay at home.

3. If you (not miss) the train, you would have arrived in time.

4. If they had known it before, they (take) measures.

5. Your brother (become) much stronger if he took cold baths regularly.

6. If he were a first-class sportsman now, he (not train) enough last year.

7. If I (write) the composition yesterday, I would be free now.

3. If you had gone to the theatre last week, you would have enjoyed the evening.

a) Если бы ты сходил в театр на следующей неделе, ты получил бы удовольствие от вечера.

b) Если бы ты сходил в театр на прошлой неделе, ты получил бы удовольствие от вечера.

VI. Complete the sentences, using Conditional II and III.

Example: If we … (throw away) less rubbish, our planet would be nicer and cleaner. — If we threw away less rubbish, our planet would be nicer and cleaner.

1. If I (know) the result now, I would phone her immediately.

2. If I (be) you, I would stay at home.

3. If you (not miss) the train, you would have arrived in time.

4. If they had known it before, they (take) measures.

5. Your brother (become) much stronger if he took cold baths regularly.

6. If he were a first-class sportsman now, he (not train) enough last year.

7. If I (write) the composition yesterday, I would be free now.

3. If you had gone to the theatre last week, you would have enjoyed the evening.

a) Если бы ты сходил в театр на следующей неделе, ты получил бы удовольствие от вечера.

b) Если бы ты сходил в театр на прошлой неделе, ты получил бы удовольствие от вечера.

VI. Complete the sentences, using Conditional II and III.

Example: If we … (throw away) less rubbish, our planet would be nicer and cleaner. — If we threw away less rubbish, our planet would be nicer and cleaner.

1. If I (know) the result now, I would phone her immediately.

2. If I (be) you, I would stay at home.

3. If you (not miss) the train, you would have arrived in time.

4. If they had known it before, they (take) measures.

5. Your brother (become) much stronger if he took cold baths regularly.

6. If he were a first-class sportsman now, he (not train) enough last year.

7. If I (write) the composition yesterday, I would be free now.

Read to the dialogue then do the tasks.

Mr Smith: Hello!

Andrew: Hello! This is Andrew. Can I speak to Ann, please?

Mr Smith: Hang on a moment, I’ll get her.

Ann: Hi, Andrew! What’s up?

Andrew: Hi, Ann! We’re going to arrange a “clean-up day” in the small park behind the school

next weekend.

Ann: OK. Not a bad idea. The park is where litter is a real problem, isn’t it?

Andrew: Could you draw a poster reminding people about pollution? We’ll put it in the park

when all the litter is cleared. People will see the clean park and our poster. Maybe

they’ll ask themselves why they drop litter for other people to clear up!

Ann: I’m afraid they won’t ask themselves this question. Anyway, I’ll try and do my best.

What time has the group arranged to meet?

Andrew: In the morning at 10 o’clock at school.

Ann: All right. Can I take Alex and Jess with me?

Andrew: Sure! They’ll have fun as well as helping the environment.

Ann: Bye for now.

Andrew: See you soon.

 

I. Answer the following questions.

1. What are people in the dialogue talking about?

2. What’s the main idea of the dialogue?

II. Mark the statements: T (true) or False (F).

1. Ann is out. Her mother is taking a phone message from Andrew.

2. Andrew and his friends are going to arrange a picnic in the park.

3. There will be a “clean-up day” in a small park behind the school next weekend.

4. They need a poster reminding people about youth problems.

5. Maybe people will see the clean park and the poster and will avoid dropping litter.

6. Andrew will be glad to see Alex and Jess next weekend.

8th form

Progress Check – 3

V – 1

I. Find the word with the same or similar meaning.

Example: dull – c)

a) original b) fascinating c) boring

1. to report

a) to borrow b) to inform c) to explain

2. advertisement

a) commercial b) review c) quiz

3. headline

a) article b) title c) conclusion

4. quality

a) popular b) original c) serious

5. handbook

a) manual b) guidebook c) encyclopedia

6. fascinating

a) gripping b) brilliant c) amusing

II. Complete each sentence with one of the words or phrases below.

whenever wisdom tabloids events celebrate prove

book broadcast issue suggested

1. … contain a lot of photographs and have a more sensational reporting style.

2. Smoking is bad. Can you … it?

3. Local newspapers give information on different … happening in the local area.

4. I’d like to … tickets for a group of students to London.

5. Series is a long drama or comedy or documentary that is … in parts, usually at a certain time of day.

6. The first … of the newspaper “The Daily Courant” was published in London in 1702.

7. … you ask for help, I’ll help you.

8. My uncle … making green tea as it is very good for the health.

9. Mikhail Lomonosov was known as a man of great … .

10. How did you … the turn of the century?

III. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.

Example: MANAGE

He is the manager of a popular singer.

1. DAY

… newspapers are published on every day of the week except Sunday.

2. COMMENT

Who is your favourite TV … ?

3. COMMUNCATE

Pamela thinks that the Internet is the most useful means of … .

4. CULTURE

I prefer to read articles about … affairs in our town.

5. PRINT

I think CD books will be much more popular with teenagers of my generation than … books.

IV. Complete the sentences. Choose the correct variant.

Example: I’ve got a lot of … (work/ works) to do for the weekend. –

I’ve got a lot of work to do for the weekend.

1. What (is/ are) her progress in English?

2. (Is/ Are) there any news from Andy?

3. Where (is/ are) Granny’s glasses?

4. (Is/ Are) these goods from America?

5. I got a lot of useful (information/ informations).

6. Do you eat much (fruit/ fruits)?

7. I like any kind of (weather/ weathers).

V. Complete the sentences. Choose the correct variant.

Example: My mother disapproved of … (to read/ reading) thrillers. —

My mother disapproved of reading thrillers.

1. I have never dreamed of (to win/ winning) a competition.

2. My sister always enjoys (to go/ going) for a walk.

3. The angry neighbour told the teenagers to stop (to speak/ speaking) too loud.

4. Do you think she’ll manage (to pass/ passing) her Maths exam?

5. My mum is always at home. She quitted (to work/ working) last year.

6. The teacher reminded us (to bring/ bringing) some flowers to decorate the classroom.

7. Linda suggested me (to drink/ drinking) a cup of tea now.

8th form

Progress Check – 3

V – 2

I. Find the word with the same or similar meaning.

Example: dull – c)

a) original b) fascinating c) boring

1. news

a) items b) articles c) affairs

2. report

a) advertisement b) information c) review

3. television

a) box b) paper c) cable

4. to quit

a) to prove b) to stop c) to borrow

5. to be keen on

a) to approve b) to be famous for c) to be interested in

6. gripping

a)exciting b) unusual c)amusing

II. Complete each sentence with one of the words or phrases below.

characters find whenever broadsheets article events

managed approve celebrated wisdom

1. … have many detailed articles about national and international events.

2. It wasn’t easy but the football team … to win the match.

3. The Times or The Daily Telegraph generally give information about … happening in London.

4. I have read the book. I … it very interesting and exciting.

5. Soap opera is a programme where one and the same … appear in everyday life situations.

6. Have you read the … about the reforms in Higher Education. It’s worth reading.

7. … I phone him he’s always out.

8. I always … of people who have their own opinion and able to defend it.

9. The … of the ancients could help our generation if we have learned from it.

10. What other holidays can be … in the same way?

III. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.

Example: MANAGE

He is the manager of a popular singer.

1. WEEK

We go to the swimming-pool … .

2. JOURNAL

A … is a person who reports on the important events.

3. INFORM

I can get a lot of useful … from newspapers.

4. DRAMA

Photographs are ready to put themselves in dangerous situations to take … pictures.

5. PUBLISH

Who is responsible for … a newspaper or a magazine?

IV. Complete the sentences. Choose the correct variant.

Example: I’ve got a lot of … (work/ works) to do for the weekend. –

I’ve got a lot of work to do for the weekend.

1. (Is/ Are) his knowledge in History good?

2. Where (is/ are) your clothes?

3. (Is/ Are) his trousers on the chair?

4. Whose (was/ were) that money?

5. He gave me some very good (advice/ advices).

6. I don’t like the colour of your (hair/ hairs).

7. I never eat much (bread/ breads).

V. Complete the sentences. Choose the correct variant.

Example: My mother disapproved of … (to read/ reading) thrillers. —

My mother disapproved of reading thrillers.

1. I don’t know the way of (to pass/ passing) the exams successfully.

2. We usually enjoy (to ride/ riding) a bicycle.

3. My neighbour asked me to stop (to skateboard/ skateboarding) in front of his house.

4. Do you believe we’ll manage (to get/ getting) there on time.

5. I quitted (to jog/ jogging) in the morning.

6. My friends offered me (to spend/ spending) the weekend in the countryside.

7. We want (to help/ helping) them, don’t we?

8th form

Progress Check – 4

V – 1

I. Find the word with the same or similar meaning.

Example: to defend – b)

a) to save b) to protect c) to help

1. ambition

a) independence b) lack c) purpose

2. to bully

a) to pick on b) to allow c) to convince

3. jealous

a) sick b) patient c) successful

4. profession

a) occupation b) threat c) person

5. to create

a) to earn b) to produce c) to argue

II. Complete each sentence with one of the words or phrases below.

congratulations defend wedding tolerant earn obey

sick obey lack victims owns

1. When her mother fell …, she said, “Sunitha, you have so much of contacts”.

2. He could not complain of any … of attention.

3. I think everyone should be … towards all religious beliefs.

4. Please accept our heartiest … on the marriage of your son.

5. What would fashion week be without fashion … .

6. She owns a chain of restaurants and café houses.

7. It is my duty to … you everywhere.

8. She really wants to see you at the … day.

9. America is a lovely place to be if you are here to … money.

10. I give you commands and you must … them.

III. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.

Example: COURAGE

Her mother encouraged her to try her luck in the competition.

1. THREAT

He may … to break with Rome, but I don’t think he will ever do so.

2. SUCCESS

It was one of his few … ventures (предприятий).

3. DEPEND

Teenagers and younger children should learn to be … as they should learn to be confident in their adult life.

4. EQUAL

But … , it has opportunities and a lot of potential.

5. CARE

If you are a … doctor you can achieve the greater success.

IV. Complete the sentences. Fill in do or make in an appropriate form.

Example: Have you … your homework? – Not yet.

Have you done your homework? – Not yet.

1. I’ve got nothing to … today.

2. I have to … three phone calls.

3. Can you … a cup of tea?

4. You can … what you want.

5. Did you manage to … a reservation for a room?

6. I … the housework a bit later.

7. I … my best to improve my English.

8. The performance … a great impression on me.

9. Try not to … any grammar mistakes in your writing.

10. It … more harm than good.

V. Complete the sentences. Fill in to if necessary.

1. Margaret asked the girl … close the window.

2. “If you want … cross it, give me your pocket money.”

3. My brother let me … play the computer game till 10 pm.

4. The policeman asked the boys not … talk very loudly.

5. Our teacher made me … take part in the literary competition.

 

8th form

Progress Check – 4

V – 2

I. Find the word with the same or similar meaning.

Example: to defend – b)

a) to save b) to protect c) to help

1. opportunity

a) right b) victim c) chance

2. to be frightened

a) to be tired of b) to be afraid of c) to be jealous of

3. person

a) individual b) owner c) bully

4. industrious

a) dependent b) equal c) hard-working

5. to succeed

a) to achieve b) to obey c) to encourage

II. Complete each sentence with one of the words or phrases below.

allowed right patient convince ambitious

encouraged bullies own social congratulate

1. Solve your problems on your …!

2. He … his son to study harder.

3. The fight of “Antares” will be the most … mission in modern history.

4. Do you have a … to punish me?

5. There are a lot of … websites in Internet nowadays.

6. You are not … to smoke here but if you want you may go out.

7. A gang of … was secretly sent to talk to the offender.

8. I … you on the success for final election.

9. Being … is very important if you want to succeed in sports.

10. How did he manage to … you to arrest the cop?

III. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.

Example: COURAGE

Her mother encouraged her to try her luck in the competition.

1. EQUAL

In my opinion, kids behave worse in more … societies.

2. DIFFER

Parents treat their children … .

3. SUCCESS

If technologies aren’t developed, we will not … .

4. THREAT

But, you know, I had a life- … illness.

5. DEPEND

On one hand, … means freedom within reasonable limits, of course.

IV. Complete the sentences. Fill in do or make in an appropriate form.

Example: Have you … your homework? – Not yet.

Have you done your homework? – Not yet.

1. She doesn’t … much money.

2. They … delicious food in this restaurant.

3. Will you … me a favour? Help me carry this table.

4. Harry is expected to … the final decision.

5. Earthquakes … a lot of damage.

6. Don’t … noise!

7. Louise … the shopping at weekends.

8. I hope Helen … her best to help me.

9. She is fond of … fun of her friends.

10. Sarah is … research on this topic.

V. Complete the sentences. Fill in to if necessary.

1. My mother makes us … read more books.

2. My parents want … go to the theatre on their wedding anniversary.

3. The teacher told the pupils not … open the textbooks.

4. He asked her … get there on time.

5. Some adults let their children … come home late evening.

Контрольный срез за 1 полугодие 8 класс УМК Биболетова М.З. — Разное — Английский язык — Портфолио

  • Категория:

  • Загрузок:

    0

  • Рейтинг:

    0.0/0

8 класс

1 вариант

  1. Отметьте прилагательное, которое не может быть использовано при описании погоды.
  1. attractive
  2. humid
  3. terrible
  4. miserable
  1. Составьте предложение, используя следующие слова.

the/ British/about/time/people/talk/the/all/weather

  1. Выберите для описания подходящее слово.

… is a large, round object that goes round a star.

  1. A planet
  2. A star
  3. A satellite
  4. A distance
  1. Выберите верное предложение.
  1. It is four oceans on the Earth.
  2. There is four oceans on the Earth.
  3. There are four oceans in the Earth.
  4. There are four oceans on the Earth.
  1. Вставьте the, если это необходимо.
  1. ____ sea
  2. _____space
  3. _____country
  4. _____Sun
  1. Составьте предложения, используя следующие слова.

group /called /the /Galaxy /star /is /the

  1. Выберите верную форму глагола.

1) I …TV when my friend phoned.

  1. watched                           c. was watching
  2. have watched                   d.  have been watching
    1. The telephone rang while I … a newspaper.
  1. have read                         c. read
  2. was reading                      d. have been reading
  1. Установите соответствие между  выражением и его переводом.
  1. space exploration                         а) космический корабль
  2. a spaceship                                   б) исследования космоса
  3. do research into space                 в) ключевая проблема
  4. a key problem                              с) исследовать космос
  1. Выберите нужное слово.

… is a long period of dry weather when there is not enough water.

  1. A flood
  2. A drought
  3. A hurricane
  4. A snowfall
  1. Выберите верный перевод.

Прежде чем уйти из дома, он сделал домашнюю работу.

  1. He had done the homework before he left home
  2. He has done the homework before he left home
  3. He did the homework before he left home.
  4. He had done the homework before he has left home.
  1. Выберите подходящее по смыслу слово.
  1. We should (protect/predict) wild animals.
  2. Each place has its own (geographical/ natural) name.
  1. Выберите верный перевод.

If I were you, I would go to the USA.

  1. Я бы поехал в США, если бы был с тобой.
  2. На твоем месте я бы поехал в США.
  3. Если бы не ты, я бы поехал в США.
  4. Если ты не против, я бы поехал в США.
  1. Выберите верную форму глагола.
  1. If I were careful, we … among litter and wastes.
  1. don’t live                    c. wouldn’t live
  2. won’t live                   d. wouldn’t have lived
  1. If people hadn’t thrown away litter, the streets of our town… cleaner.
  1. will be                        c. would be
  2. were                           d. would have been
  1. Составьте предложение, используя следующие слова.

the/ gone/ we/ weather/ country/ been/ would/ warm/ the/ if/ had/ have/ to

8 класс

2 вариант

  1. Отметьте прилагательное, которое не может быть использовано при описании погоды.
  1. stormy
  2. wet
  3. icy
  4. handsome
  1. Составьте предложение, используя следующие слова.

wind/ to/a/began/cold/blow

  1. Выберите для описания подходящее слово.

… is a rocket or other vehicle that can travel in space.

  1. The Solar System
  2. The Moon
  3. Space
  4. A spaceship
  1. Выберите верное предложение.
  1. Galaxy is like a huge disc.
  2. The Galaxy is like a huge disc.
  3. The Galaxy likes a huge disc.
  4. A Galaxy is like a huge disc.
  1. Вставьте the, если это необходимо.
  1. ____Universe
  2. _____Milky Way
  3. _____sky
  4. _____Earth
  1. Составьте предложения, используя следующие слова.

the /moves /Sun /round /Earth /the

  1. Выберите верную форму глагола.

1) I …supper when my friend phoned.

  1. had have                    c. been having
  2. have had                    d. was having

2) The telephone rang while I … TV.

  1. was watching                                    c. have been watching
  2. watched                                 d. have watched
  1. Установите соответствие между  выражением и его переводом.
  1. scientific research                              а) День космонавтики
  2. space travel                                        б) научное исследование
  3. Space Day                                         в) важные достижения
  4. Important achievements                    с) полет в космос
  1. Найдите слова с одинаковым значением.
  1. happen                              a) tornado
  2. hurricane                           b) destroy
  3. opportunity                      c) occur
  4. damage                            d) chance

10. Выберите верный перевод.

К тому времени он уже прочел книгу.

  1. He read this book by that time.
  2. He had read this book by that time.
  3. He was reading this book by that time.
  4. He has read this book by that time.

11. Выберите подходящее по смыслу слово.

  1. We shouldn’t (hurt/collect) the human beings.
  2. Scientists (explore/attract) many insect species.
  3. Выберите верный перевод.

If I were, I would buy a lot of things.

1) Я бы купил много вещей, если бы был с тобой.

2)На твоем месте я бы купил много вещей.

  1. Если бы не ты, я бы купил много вещей.
  2. Если ты не против, я бы купил много вещей.
    1. Выберите верную форму глагола.

1) If I planted more trees, we … in a fresh area.

  1. live                             c. will live
  2. would live                  d. would have lived

2) If people hadn’t invented machines, the environmental problems… .

  1. won’t appear                          c. wouldn’t appear
  2. appeared                                d. wouldn’t  have appeared

14. Составьте предложение, используя следующие слова.

          we/ down/ air/ if / fresh/ cut/ the/ forest/ would/ fewer/ be

Итоговая контрольная работа по английскому языку. 8 класс

Проверка знаний учащихся за курс 8 класса.

(справка о публикации находится на 2 листе в файле со свидетельством)

Годовая контрольная работа

по английскому языку

8 класс УМК K.Кауфман, М.Кауфман «Happy English.ru»

Составитель : учитель английского языка

Зорина Н.Е.

2015 г.

Годовая контрольная работа

8 класс

Вариант 1

Блок А . Complete the sentences:

А 1. On Valentine’s Day people send …………..

А2. In the UK there are two Houses in the Parliament: the House of Commons and …………

А 3. When the Queen arrives in the House of Lords to open the Parliament, she sits on ……………

A 4.If you copy the report that somebody else has written, it is ……………

A 5.There are two main types of newspapers in the UK: broadsheets and ……..

Блок В. Choose the right answer:

В 1. I hope he’ll get …. this disease.

a)up b)over c)back d)away

В2. My friend …. on the project for two weeks.

a)work b)worked c)has been working d)have been working

В3. It wasa very difficult text. I …. look up a lot of words in the dictionary.

a)must b)have to c)had to d)can

B 4.They can’t buy a car now but they …. buy it next year.

a)had to b)must c)will be able to d)should

B 5. You …. give up smoking.

a)has to b)should c)may d)mustn’t

B 6.The contract …. two days ago.

a)was signed b)signed c)will be signed d)is signed

B 7.The work …. tomorrow.

a)has been done b)will be done c)was done d)does

B 8.I didn’t like the new book. It was …. Interesting …. useful.

a)both … and b)either … or c)and …and d)neither … nor

B 9.He never thinks about his family. He always thinks about …

a)himself b)herself c)him d)he

B10. Kate has cooked dinner …

a)herself b)myself c)she d)her

БлокС. You have received a letter from your English- speaking pen-friend Tom who writes:

…I don’t think it will be a problem for me to choose a good job in the future as I’m really interested in foreign languages, cultures and countries and I hope I’ll work as a translator or teacher of foreign languages some day. Have you already decided on your career? What job are you going to choose? Why?

I’ve lived in the USA my whole life but I’d really love to travel to other countries…

Write a letter to Tom.

In your letter

answer his questions

ask 3 questions about his plans for travelling

Write 100-140 words

————,

I was very glad ……….. . Sorry ……….. . How are you getting on?

In your letter you tell me about your future profession and ask me about my choice. Of course I have decided on my future career. As for me I want to become ………….. .

I know that you are fond of travelling. ………………………………………. .

I must finish my letter because ……………………. .

…………………….

…………………….

…………….

Годовая контрольная работа

8 класс

Вариант 2

Блок А. Complete the sentences:

A1. Valentine’s Day is on …………..

A2. In the UK there are two Houses in the Parliament: the House of Lords and ……………

A3. …………. Sits on the Woolsack and presides over the House of Lords

A4. If you used somebody’s ideas and thoughts in your report, you should make a reference to the author and use quotation ………..

A5. Originally broadsheets was bigger than …………..

БлокВ. Choose the right answer:

B1. Some people get … at 7 a.m. every day.

a)up b)over c)back d)on

B2. The boys … football for two hours.

a)play b)are playing c)have been playing d)played

B3. When my parents went to school, they … do homework every day.

a)should b)had to c)have to d)can

B4. We … see this film tomorrow.

a)will be able to b)can c)must d)were able to

B5. You … take a bus to get to the museum. It is far from here.

a)has to b)mustn’t c)may d)should

B6. The room … every day.

a)is cleaned b)cleaned c)has cleaned d)clean

B7. A new car … tomorrow.

a)was bought b)will buy c)will be bought d)have been bought

B8. … crocodiles … cats can play football.

a)neither … nor b)and … and c)both … and d)either … or

B9. Mike has translated this text … .

a)his b)himself c)ourselves d)he

B10. I couldn’t answer this questions … . And I asked our teacher.

a)herself b)my c)myself d)me

Блок С. You have received a letter from your English- speaking pen-friend Andrew who writes:

… My dad bought me a laptop yesterday. It’s cool! Now I can play computer games everywhere! But it drives my mum crazy. She says that all computer shooting games are stupid.

What do teenagers in your country do in their free time? Do you like or dislike computer games? What do you use computers for?

I’m very happy now because tomorrow summer holidays will begin…….

Write a letter to Andrew.

In your letter

answer his questions

ask 3 questions about his plans for the coming holidays

Write 100-140 words

—————,

Thanks …………… . I’m sorry ……………… . How are you getting on?

You ask me about teenagers’ hobbies and my attitude towards computer.

In my country teenagers ……………….. .

As for summer holidays, it is great. ………………….. .

I must finish my letter because ……………………. .

…………………….

…………………….

……………

Ключи

1 вариант

2 вариант

БлокА. 1саrds

2 the House of Lords

3 the throne

4 plagiarism

5 tabloids

БлокА. 1 14February

2 the House of Commons

3 the Lord Chancellor

4 marks

5 tabloids

Блок В. 1 b

2 c

3 c

4 c

5 b

6 a

7 b

8 d

9 a

10 a

БлокВ. 1 a

2 c

3 b

4 a

5 d

6 a

7 c

8 a

9 b

10 c

8 значений

8 значений
Нажмите здесь, чтобы начать!

Что такое 8 значений?

8values ​​- это, по сути, политическая викторина, в которой делается попытка определить процентное соотношение восьми различных политических ценностей. Вам будет представлено заявление, а затем вы ответите своим мнением по поводу утверждения, от Полностью согласен до Полностью не согласен , причем каждый ответ немного влияет на ваши оценки. В конце викторины ваши ответы будут сравниваться с максимально возможным для каждого значения, что даст вам процентное значение.Отвечай честно!

Всего в тесте вопросов.

Какие восемь значений?

Есть четыре независимых оси — Экономическая, Дипломатическая, Государственная и Общественная — и каждой из них присвоены две противоположные ценности. Их:

Equality (Economic)
Те, у кого более высокий балл Equality, считают, что экономика должна равномерно распределять стоимость среди населения. Они склонны поддерживать прогрессивные налоговые кодексы, социальные программы, а при высоких ценностях — социализм.

Рынки (Экономический)
Те, у кого более высокий рейтинг рынка, считают, что экономика должна быть ориентирована на быстрый рост. Они, как правило, поддерживают более низкие налоги, приватизацию, дерегулирование, а при высоких ценностях — невмешательство в капитализм.

Нация (Дипломатическая)
Те, кто набрал более высокие баллы нации, являются патриотами и националистами. Они часто верят в агрессивную внешнюю политику, ценят вооруженные силы, силу, суверенитет и при высоких ценностях — территориальную экспансию.

Globe (Дипломатический)
Те, у кого больше очков Globe, являются космополитами и глобалистами. Они часто верят в мирную внешнюю политику, делая упор на дипломатию, сотрудничество, интеграцию и, имея высокие ценности, в мировое правительство.

Свобода (Государство)
Люди с более высокими показателями свободы верят в сильные гражданские свободы. Они склонны поддерживать демократию и выступать против вмешательства государства в личную жизнь. Обратите внимание, что это относится к гражданским, а не к экономическим свободам.

Власть (Государство)
Те, у кого более высокий балл Власти, верят в сильную государственную власть. Они, как правило, поддерживают вмешательство государства в личную жизнь, слежку со стороны правительства и цензуру или автократию при высоких ценностях.

Традиция (Общество)
Люди с более высокими показателями Традиции верят в традиционные ценности и строгое следование моральному кодексу. Хотя и не всегда, они обычно религиозны и поддерживают статус-кво или статус-кво анте.

Progress (Общество)
Те, у кого есть более высокие баллы Progress, верят в социальные перемены и рациональность. Хотя не всегда, они, как правило, светские или атеистические, поддерживают экологические акции и научные или технологические исследования.

Что означает «ближайшее соответствие» внизу результатов?

Помимо соответствия восьми ценностям, викторина также пытается сопоставить вас с политической идеологией. Эта работа еще не завершена, и она намного менее точна, чем значения и оси, поэтому не относитесь к этому слишком серьезно.Если вы не согласны с выбранной вами идеологией, отправьте нам электронное письмо на адрес [email protected] с вашими оценками, подходящей идеологией и предпочтительной идеологией, и мы рассмотрим возможность корректировки системы. Благодарность!

Мне не нравятся мои результаты!

¯ \ _ (ツ) _ / ¯
Если у вас есть какие-либо предложения или конструктивная критика, не стесняйтесь присылать их по адресу [email protected] или открывать вопрос на странице GitHub здесь: GitHub Page

Сдача Результаты IELTS / IELTS

Экзамен

IELTS — ваш результат

Каждый кандидат получает сертификат, в котором указан общий балл и балл по каждому разделу экзамена (т.е. Аудирование, чтение, письмо и речь). Общий балл группы рассчитывается путем взятия среднего из четырех баллов отдельных субтестов.

Результаты IELTS Band: как они рассчитываются

Общие баллы диапазона представлены с точностью до ближайшего целого или половины диапазона. Чтобы избежать путаницы, применяется следующее соглашение об округлении: если среднее значение по четырем навыкам заканчивается на 0,25, оно округляется до следующей половины диапазона, а если оно заканчивается на.75, оно округляется до следующего целого диапазона.

Таким образом, кандидат, набравший 6.5 по аудированию, 6.5 по чтению, 5.0 по письму и 7.0 по разговорной речи, получит общий балл 6.5 (25 ÷ 4 = 6.25 = Band 6.5).

Аналогичным образом, кандидат, достигший 4,0 по аудированию, 3,5 по чтению, 4,0 по письму и 4,0 по устной речи, получит общий балл по шкале 4,0 (15,5 ÷ 4 = 3,875 = диапазон 4,0).

Однако кандидат, набравший 6.5 баллов по аудированию, 6,5 по чтению, 5,5 по письму и 6,0 по устной речи получают балл 6 (24,5 ÷ 4 = 6,125 = балл 6).

Комментарии экзаменатора — Академическое письмо (pdf, 1.4 Мб)

Шкала оценки IELTS

9 — Опытный пользователь

Полностью владеет английским языком. Мгновенное и полное понимание.

8 — Очень хороший пользователь

Compehension полон лишь случайных мелких недоразумений.Способен справляться со сложной аргументацией.

7 — Хороший пользователь

Владеет языком, время от времени возникает недопонимание. У пользователя есть возможность следовать логике рассуждений.

6 — Компетентный пользователь

Не полное, но эффективное владение языком.Пользователь отображает ряд неточностей и недоразумений.

5 — Скромный пользователь

Пользователь частично владеет языком и имеет высокий уровень ошибки. Может общаться в знакомых повседневных ситуациях.

4 — Ограниченный пользователь

Имеет проблемы с пониманием языка.Пользователь не может справиться с выражением и использованием сложного языка.

3 — Чрезвычайно ограниченный пользователь

Связь нарушена, поскольку пользователь передает только ограниченные идеи.

2 — прерывистый режим

Неспособен общаться с другими, за исключением нескольких отдельных слов.Имеет большие трудности в письменной и устной речи.

1 — Нет пользователя

Не может использовать язык или не имеет языковых ресурсов. Пользователь не может общаться, кроме нескольких отдельных слов.

0 — Тест не пробовал

Информация отсутствует.

Сравнение результатов IELTS с европейской шкалой уровней английского языка:

Уровни

баллы IELTS

Уровень владения

8,0 — 9,0

Продвинутый

7.0–7,5

Выше среднего

6,0 — 6,5

Средний

5,0 — 5,5

Ниже среднего

4,0 — 4,5

Начальная

3.5 и ниже

В следующей таблице показан общий средний балл, необходимый для академической и неакадемической подготовки

Общий средний балл

9,0-7,5

7,0

6,5

6.0

5,5

Академические курсы с языковыми требованиями высокого уровня,

например, медицина, право, лингвистика, библиотечное дело

приемлемо

не всегда приемлемо

требуется дальнейшее изучение

требуется дальнейшее изучение

требуется дальнейшее изучение

Академические курсы с меньшими языковыми требованиями

e.г., сельское хозяйство, теоретическая математика, телекоммуникации

приемлемо

не всегда приемлемо

требуется дальнейшее изучение

требуется дальнейшее изучение

требуется дальнейшее изучение

Практические курсы с высокими языковыми требованиями:

e.г., инженерия, прикладные науки, промышленная безопасность

приемлемо

приемлемо

приемлемо

не всегда приемлемо

не всегда приемлемо

Практические курсы с низкими языковыми требованиями:

например, животноводство, услуги, пожаротушение, управление воздушным движением

приемлемо

приемлемо

приемлемо

приемлемо

приемлемо

B1 Предварительные результаты | Кембриджский английский

B1 Предварительные результаты представлены по Кембриджской шкале английского языка.

Вы получите отдельную оценку за каждый из четырех навыков (чтение, письмо, аудирование и говорение), что даст вам четкое представление о вашей работе. Эти четыре балла усредняются, чтобы дать вам общий результат экзамена. Вам также дадут оценку и уровень Общеевропейской компетенции владения иностранным языком (CEFR).

Для получения дополнительной информации о Кембриджской шкале английского языка загрузите наш информационный бюллетень


Когда я получу предварительный отчет о результатах B1?

Все кандидаты получают отчет о результатах , и если вы успешно сдали экзамен, вы также получите сертификат .

Ваш отчет о результатах публикуется в Интернете примерно через четыре-шесть недель после экзамена для бумажных экзаменов и через две-три недели после экзамена для компьютерных экзаменов. Самый быстрый способ получить результаты — это зарегистрироваться в нашей бесплатной онлайн-службе результатов.


Когда я получу предварительный сертификат B1?

Мы отправим ваш сертификат в экзаменационный центр примерно через три недели после получения результатов. Затем ваш экзаменационный центр отправит его вам.

  • Если вы сдавали бумажный экзамен , ваш сертификат будет отправлен в ваш центр через семь-девять недель после даты экзамена.
  • Если вы сдали компьютерный экзамен , ваш сертификат будет отправлен в ваш центр через пять-шесть недель после даты экзамена.

B1 Предварительная шкала баллов

В зависимости от того, в какой университет, колледж или организацию вы подаете заявление, вас могут попросить набрать определенный балл или оценку, либо в целом, либо по определенному навыку.Для В1 Предварительный, следующие баллы будут использоваться для сообщения результатов:

Оценка по Кембриджской шкале английского языка Марка Уровень CEFR
160–170 А B2
153–159 B B1
140–152 С B1
120–139 Уровень A2 A2

Экзамен нацелен на уровень B1 CEFR.Экзамен также обеспечивает надежную оценку на уровне выше B1 (уровень B2) и на уровне ниже (уровень A2).

Баллы от 102 до 119 также указаны в вашем отчете о результатах, но вы не получите сертификат предварительного тестирования по английскому языку.

Взаимосвязь между уровнями CEFR, Кембриджской шкалой английского языка и оценками, выставленными на предварительном этапе B1, показана ниже:

UHS Lahore MDCAT Entrance Test Date Sheet 2020

Обычно UHS проводит тест MDCAT в августе, а график этого теста объявляет на месяц раньше, чтобы учащиеся могли лучше подготовиться к тесту.Вечером тестового дня UHS также отображает ответную клавишу проведенного теста MDCAT. В 2020 году вступительный тест MDCAT будет проходить в ноябре года.

UHS просто отправляет уведомление студентам, информирующее их о необходимости подготовить необходимые документы для теста MDCAT 2020. В уведомлении также указано, что дата тестирования MDCAT 2020 будет где-то в октябре 2020 года. Как только мы получим дополнительную информацию от UHS, мы продолжим делиться ею на этой странице. Все студенты, получившие среднее медицинское или аналогичное образование и желающие поступить в медицинское учреждение для получения высшего образования, могут сдать тест MDCAT.Проведение теста MDCAT является обязанностью Университета медицинских наук.

Для организации экзаменов MDCAT временное правительство принимает меры и принимает меры по организации экзамена для поступления в медицинские колледжи или университеты (как частные, так и государственные). Тест измеряет знания учащихся по физике, химии, биологии, органической химии, словесному мышлению и аналитическому письму. UHS проводит тестирование в разных городах. Заинтересованные студенты должны подать заявку в соответствующий университет, чтобы продолжить свое медицинское образование.На этой странице вы можете просмотреть и загрузить MDCAT Date Sheet .

Заинтересованные кандидаты из Пенджаба, федерального столичного округа, AJK и северных областей, желающие пройти первый год обучения в программе MBBS на основе открытых заслуг / зарезервированных мест (за исключением тех, которые были назначены Отделом по экономическим вопросам, Исламабад), должны пройти тест MDCAT с минимальным баллом 33%. Вступительный тест действителен только для той же сессии. Кандидаты могут подать заявку, если они прошли FSC. (Доврачебный) Часть II или эквивалентный экзамен с минимальной оценкой 65%.

Университет медицинских наук организует тест MDCAT в Лахоре, Сахивале, Гуджрате, Гуджранвале, Саргодхе, MDCAT Entry Test. В Мултане Д.Г. Хан, проведение MDCAT является обязанностью Медицинского колледжа Ништар в Мултане. В Равалпинди Медицинский колледж Хасана Абдала в Равалпинди организует экзамен MDCAT. В Бахавалпуре MDCAT проводится Медицинским колледжем Каид-э-Азам, Бахавалпур. В Рахим Яр-Хане MDCAT проводится в Медицинском колледже Шейха Зида, Рахим Яр-Хан, а в Фейсалабаде MDCAT организован Пенджабским медицинским колледжем, Фейсалабад.

Как только будет выпущена официальная таблица данных MDCAT на 2020 год, она будет загружена на официальный сайт Университета медицинских наук uhs.edu.pk . Продолжайте посещать веб-портал UHS.

Leave a Reply

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *