Приложение №1
Образцы текущего контроля
для обучающихся
3 классов
по английскому языку
(Н. И. Быкова, Д. Дули, М.Д. Поспелова, В. Эванс. Английский язык. Контрольные задания. 3 класс. Пособие для учащихся общеобразовательных учреждений. - 6-е издание – М.: Express publishing: Просвещение, 2015)
I четверть
Цель: Проверить уровень сформированности лексико-грамматических навыков учащихся
Критерии оценивания:
Количество
баллов
80-75
70-65
60-50
Менее 50
Оценка
5
4
3
2
Ключи:
Vocabulary
ruler
pencil
pencil case
rubber
school
five
nineteen
three
eight
fourteen
thirteen
A
B
A
A
B
My name is Kate.
I’m nine
I’m in year three at school.
My favourite subject is English
II четверть
Цель: проверить уровень сформированности лексико-грамматических навыков
Критерии оценивания:
Количество
баллов
80-75
70-65
60-50
Менее 50
Оценка
5
4
3
2
Ключи:
Vocabulary
j 6. g
e 7. c
a 8. i
h 9. b
d 10. k
Grammar
D
A
B
A
Circle the word
some 4. some
any 5. any
any
Communication
Yes, I do. Yum!
No, I don’t. Yuk!
Yes, I do. Yum!
No, I don’t. Yuk!
III четверть
Цель: проверить уровень сформированности лексико-грамматических навык
Критерии оценивания:
Количество
баллов
80-75
70-65
60-50
Менее 50
Оценка
5
4
3
2
Ключи:
Vocabulary
glass
cupboard
mirror
desk
cooker
Grammar
is - in front of
is - behind
is – next to
are – on
are – under
Write the plurals
dishes
shelves
babies
boxes
mirrors
sandwiches
Communication
A
D
B
IV четверть
Цель: проверить уровень сформированности лексико – грамматических навыков
Ключи:
Vocabulary
c
f
a
d
b
Grammar
Peter is driving a car.
Helen and Laura are playing basketball.
Lucy is painting a picture.
Jude is wearing a mac.
Ben and Tim are playing soccer.
Communication
a 2. a 3. b 4. a
Reading and writing
is climbing
is painting
is working
is sleeping
is having
Критерии оценивания:
Количество баллов
100 - 88
82-76
74-68
Менее 68
Оценка
5
4
3
2
infourok.ru
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
Кочкуровская средняя школа
607936 Нижегородская область Починковский район
с. Кочкурово ул. Советская 1б
Итоговая контрольная работа
Класс: 3
Учебник: «Английский в фокусе 3»
Авторы: Н. И. Быкова, Д. Дули, М.Д. Поспелова, В Эванс
Издательство: «Просвещение» 2015
Выполнила:
Салина Елена Викторовна
учитель английского языка
МБОУ Кочкуровской СШ
2015-2016
Итоговая контрольная работа в 3 классе к УМО “Spotlight” (Английский в фокусе)
№1. Послушай рассказ и определи о ком он. (1 балл)
№2 Прочитай текст и напиши Yes или No. (7 баллов)
Max is a nice Russian boy. He is nine. He doesn’t like to paint pictures, but he likes to play computer games. Max likes to go to school. His favourite subject is Maths. Max has got a ball. He likes to go to the park and play soccer there.
Max likes to visit his grandpa. He visits his grandpa on Fridays. They play and read books.
Max likes to eat. His favourite food is pizza. He doesn’t like soup.
Max is from Russia. __________
Max is 10. __________
Max likes to paint pictures. __________
Max visits his grandpa on Fridays. __________
They fly a kite. __________
Max likes to eat. __________
His favourite food is sausages. __________
№3 Отметь треугольником предложения в Present Simple, кругом – в Present Continuous. (4 балла)
I ride a bike on Fridays.
She is driving a car now.
They have lunch at 2 o’clock.
We are having fun!
№4 Вставь am, is, are: (4 балла)
She ______ sleeping now.
You _____watching TV now.
I _____playing tennis now.
A cat_____eating now.
№5 Напиши множественное число следующих существительных:
(4 балла)
School - ____________
Foot -___________
Shelf- _________
Glass - ______________
№6 Выбери правильное слово и подчеркни его: (3 балла)
I’ve got some/any water in the glass.
We haven’t got some/any chairs in the room.
Has he got some/any toys in his bedroom?
№7 Вставь артикль а или an. (4 балла)
_______mouse
_______ear
________desk
__________armchair
№8 Вставь there is или there are: (4 балла)
_________________ a fridge in the kitchen.
_________________three toy-soldiers in the toy box.
_________________a sofa in the living-room.
_________________two chairs in my bedroom.
№9 Выбери и обведи подходящий перевод к предложению. (2 балла)
The girls’ ball is yellow.
Мячики девочек желтые.
Мячик девочки желтый.
Мячик девочек желтый.
The sister’s pen is blue.
Ручка сестры синяя.
Ручка сестер синяя.
Ручки сестер синие.
№10 Комплексное задание. Устная речь (повышенный уровень)
(6 баллов)
Расскажи своим одноклассникам о себе (Как зовут, сколько лет, что умеешь и не умеешь делать, где живешь и с кем, что любишь и не любишь есть)
Всего 39 баллов
\
Лист для учителя. Ответы к тесту.
Текст для аудирования
I have got a friend. His name is Mike. He is ten. He is from Great Britain. My friend is slim and brave. Mike has got big ears and a small nose. He is always merry and happy. Mike can run very well but he can’t sing and dance. He has got a pet. It’s a funny grey cat. Its name is Pussy.Pussy and Mike like to go to the river to fish together.
№1
1
№2
Yes; 2- No; 3- No; 4- Yes; 5- No; 6- Yes; 7- No.
№3
1 - 2- 3- 4-
№4.
- is; 2- are; 3- am; 4 –is
№5
1. Schools; 2.Feet; 3. Shelves; 4.Glasses
№6
some; 2. any; 3. any
№7
a; 2 an; 3 a ; 4 an
№8
there is; 2. there are; 3. there is; 4. there are
№9
c; 2. a
Пояснительная записка
Итоговая контрольная работа во 3 классе по УМО “Spotlight” состоит 10 заданий.
Задание №1 проверяет умение учащихся понимать текст на слух на английском языке, построенный на знакомом лексическом материале.
Задание №2 проверяет навыки чтения с полным пониманием текста.
Задание №3 проверяет знание признаков времен Present Simple и Present Continuous.
Задание №4 проверяет умение учащихся правильно употреблять глаголы to be.
Задание №5 проверяет умение учащихся образовывать множественное число существительных в английском языке
Задание №6 проверяет умение учащихся правильно употреблять количественные местоимения some, any.
Задание №7 проверяет знание учащимися гласных и согласных букв и правильное употребление неопределенных артиклей.
Задание №8 проверяет знание учащимися оборотов there is/are и умение правильно применять их на практике.
Задание №9 проверяет знание учащимися притяжательного падежа и умение правильно переводить предложения в данном падеже.
Задание №10 направлено на проверку умения составлять монологическое высказывание о себе.
Используемый источник: УМО “Spotlight” 3 класс (Английский в фокусе)
Порядок выполнения работы:
1. Сначала учащиеся выполняют задание по аудированию.
2. Далее выполнять задания можно в любой последовательности.
3.Работу можно выполнять 2 урока.
Оценивание работы:
«5» - 100 – 75% «4» - 74– 66%
«3» - 65 – 50% «2» - менее 50%
Отчёт о проведении итоговой работы в 4 классе ______________________школы.
баллы,% уровень
Ф.И.
аудирование-1
чтение
грамматика-1
баллы всего
аудирование-2
грамматика-2
письмо
всего
1.
2.
3.
Зам директора по учебной работе:
infourok.ru
Test №1
Вычеркни лишнее слово:
pen, boy, pencil, book
History, Larry, English, Maths
he, she, the, it
Найди значение слов:
Science _____ a) математика
Art ______ b) история
PE _____ c) английский
History _____ d) музыка
Music _____ e) искусство
English ____ f) естествознание
Maths ____ g) физкультура
3.Выбери верное предложение:
1.A Hello. I’m Paco.
B Hello, I Paco.
2.A This is my pet, Fluffy.
B This my pet, Fluffy.
3.A What your name?
B What’s your name?
4.A It’s a pen.
B It a pen.
4.Замени существительные местоимениями he, she, it, they:
sister ____
children ____
frog ____
boy ____
book ____
mummy ____
5. Bставь am, is, are:
a) I happy.
b) This my sister Lisa.
c) The apples red.
Test №2
Образуй множественное число существительных:
ruler-
pen-
book-
rubber-
pencil-
Подчеркни правильное слово:
She/Her name is Ann.
They/ Their are brothers.
Bob is he/his brother.
I/ My sister is little.
This is our/ we house.
Its/ It’s a doll.
Are you / your happy?
3.Замени существительные местоимениями he, she, it, they:
mother ____
brothers ____
cat ____
father ____
school ____
lamp ____
4. Bставь am, is, are:
a) It a pencil.
b) They my sisters.
c) This not my book.
d) Who he?
e) I happy today.
f) they your brother and sister?
5. Подбери соответствующую реплику:
1) What’s this? ____ a) Yes, it is.
2) What are they? ____ b) My name’s Jenny.
3) What’s your name? ____ c) They are chimps.
4) Is it a little mouse? ____ d) It’s a teddy.
Test №3
Найди значение слов:
meat _____ a) печенье
potatoes ______ b) сосиски
biscuits _____ c) рис
pasta _____ d) морковь
carrots _____ e) картофель
rice _____ f) макароны
sausages ____ g) мясо
Образуй множественное число существительных:
potatoes -
biscuit -
carrot -
meat -
rice -
sausage -
lemonade -
3.Выбери правильное слово:
a) I’ve got some/ any milk in the glass.
b) We haven’t got some/ any water on the table.
c) Have you got some /any vegetables in the bag?
d) Can I have some / any cake, please?
e) Has he got some / any flowers in the garden?
f) She’s got some/ any juice in the glass.
4.Выбери правильный вариант :
1 A They doesn’t like apples.
B They don’t like apples.
2 A Does Mandy like ice cream?
B Do Mandy like ice cream?
3 A He like cheese.
B He likes cheese.
4 A Do I like eggs?
B Does I like eggs?
5. Расположи реплики в правильной последовательности:
– I like ice cream.
- Here you are!
Test №4
Вычеркни лишнее слово:
armchair, doll, ball, rocking horse
chair, desk, tea set, bed
computer, chairs, armchairs, books
Найди значение слов:
bed _____ a) кресло
chair ______ b) кровать
armchair _____ c) письменный стол
train _____ d) самолет
aeroplane _____ e) поезд
desk ____ f) кукла
doll ____ g) стул
Вставь артикль a/an :
____armchair 4) ____ apple
____computer 5) ____ ball
____musical box 6)____ playroom
Выбери правильный ответ:
What’s this?
A It’s a ball.
B These are balls.
Whose is this?
A Tim’s
B Tim
What are these?
infourok.ru
Listening.
Mike has got a funny toy monster. His name is Bobo. Bobo is big and blue. His head is yellow. Bobo’s nose is long and pink. He has got three green eyes and four red ears. His mouth is very big. Bobo has got six arms and six legs. He can run and jump. Mike likes to play with his toy monster.
Reading.
Tom and Fred are brothers. They are ten. They go to school every day. Tom gets up at seven o’clock and Fred gets up at a quarter past seven. They have breakfast at half past seven. Then they go to school together. The lessons start at eight o’clock. Boys usually have got four or five lessons. At one o’clock they come home and have lunch. After lunch Tom watches TV and Fred plays on the computer. They do their homework at half past four. They have supper at seven o’clock. Boys always go to bed at ten o’clock.
вариант.
Listening. (True/False)
Mike has got a funny toy robot.
Bobo is big and blue.
Bobo’s nose is long and red.
Bobo has got six arms and six legs.
He can run and jump.
Reading. (Right order)
They do their homework at half past four.
They have breakfast at half past seven.
Boys always go to bed at ten o’clock.
At one o’clock they come home and have lunch.
Tom and Fred are brothers.
Grammar.
1) ____________ a cat near the table.
a) There is b) There are c) Is there
2) There is a black-board ____ the wall.
a) in b) on c) under
3) ____________ pens in the schoolbag?
a) There are b) Are there c) Is there
4) Cats can _______ well.
a) fly b) read c) jump
5) Children _______ to play.
a) have b) like c) likes
6) I often ___________ books.
a) read b) reads c) am reading
7) Tim ____________ now.
a) dance b) are dancing c) is dancing
8) My dog usually __________ meat.
a) eating b) eat c) eats
9) Look! They _____________ football.
a) is playing b) am playing c) are playing
10) We like to drink ________.
a) apples b) milk c) bananas
11) What’s the time? Half past eleven.
a) 11.15 b) 12.30 c) 11.30
12) What’s the time? 8.45?
a) a quarter to eight b) a quarter past eight c) a quarter to nine
13) The lessons at our school start at ___________.
a) half past eight b) eight o’clock c) a quarter to eight
14) I ________ got a big family.
a) have b) has c) can
15) Sam ___________got a cat.
a) hasn’t b) don’t c) haven’t
вариант.
Listening. (True/False)
Mike has got a funny toy monster.
Bobo is big and black.
Bobo’s nose is long and pink.
Bobo has got six arms and two legs.
He can swim and jump.
Reading. (Right order)
Boys always go to bed at ten o’clock.
After lunch Tom watches TV and Fred plays on the computer.
They have breakfast at half past seven.
They do their homework at half past four.
Boys usually have got four or five lessons.
Grammar.
1) ____________ two cats near the table.
a) There is b) There are c) Is there
2) There is a table ____ the room.
a) in b) on c) under
3) ____________ books in the schoolbag?
a) There are b) Are there c) Is there
4) Frogs can _______ well.
a) fly b) read c) jump
5) My sister _______ to play.
a) have b) like c) likes
6) We often ___________ books.
a) read b) reads c) am reading
7) Children ____________ now.
a) dance b) are dancing c) is dancing
8) I seldom __________ meat.
a) eating b) eat c) eats
9) Look! I _____________ football.
a) is playing b) am playing c) are playing
10) We like to eat ________.
a) coffee b) milk c) bananas
11) What’s the time? Half past twelve.
a) 11.15 b) 12.30 c) 11.30
12) What’s the time? 8.15?
a) a quarter to eight b) a quarter past eight c) a quarter to nine
13) The lessons at our school start at ___________.
a) half past eight b) a quarter to eight c) eight o’clock
14) Kate ________ got a big family.
a) have b) has c) can
15) They ___________got a cat.
a) hasn’t b) don’t c) haven’t
kopilkaurokov.ru
Год выпуска: 2012 г.Автор: Virginia Evans, Jenny Dooley, Bob Obee, Olga Afanasyeva, Irina Mikheeva /Афанасьева Ольга Васильевна, Дули Дженни, Михеева Ирина Владимировна, Оби Боб, Эванс ВирджинияИздатель: Просвещение, Express PublishingЯзык курса: АнглийскийФормат: PDFКачество: Отсканированные страницыКол-во страниц: 180ISBN: 978-5-09-029305-1Серия: "Английский в фокусе"
Описание: Учебник является центральным элементом учебно-методического комплекта серии "Английский в фокусе" для 3 классов общеобразовательных учреждений. Отличительной особенностью УМК является модульное построение учебника, наличие аутентичного материала о России, заданий, соответствующим требованиям международных экзаменов, готовящим постепенно к Единому государственному экзамену по английскому языку. Учебник получил положительные заключения РАН и РАО на соответствие федеральному компоненту Государственного образовательного стандарта среднего (полного) общего образования. Рекомендовано Министерством образования и науки Российской Федерации.
Скачать пособие
Spotlight 3. Аудиокурс к УМК для 3 класса.
Spotlight 3. Аудиокурс к тестовым заданиям для 3 класса.
Module 1 - (00:00:00)Module 2 - (00:06:22)Module 3 - (00:12:26)Module 4 - (00:18:56)Module 5 - (00:24:49)Module 6 - (00:31:47)Module 7 - (00:38:48)Module 8 - (00:44:49)
Credits. Welcome back! ex. 3, p. 5 (00:00:00)Module 1Unit 1a ex. 1, p. 10 (00:01:25)ex. 4, p. 11 (00:02:13)ex. 1, p. 12 (00:03:35)ex. 2, p. 12 (00:03:35)ex. 3, p. 13 (00:05:59)Unit 2a ex. 1, p. 14 (00:06:36)ex. 2, p. 16 (00:07:24)The Toy Soldier, p. 18 (00:09:10)Module 2Unit 3aex. 1, p. 26 (00:10:45)ex. 3, p. 27 (00:12:30)ex. 3, p. 29 (00:13:46)Unit 4aex. 1, p. 30 (00:14:22)ex. 3, p. 32 (00:15:01)The Toy Soldier, p. 34 (00:16:41)Arthur & Rascal. Episode 1, p. 40 (00:18:26)Module 3Unit 5a ex. 1, p. 42 (00:20:00)ex. 3, p. 43 (00:22:09)ex. 4, p. 45 (00:23:16)Unit 6a ex. 1, p. 46 (00:23:56)ex. 2, p. 48 (00:24:51)The Toy Soldier, p. 50 (00:26:14)Arthur & Rascal. Episode 2, p. 56 (00:27:36)Module 4Unit 7aex. 1, p. 58 (00:28:57)ex. 3, p. 59 (00:29:48)ex. 3, p. 61 (00:30:50)Unit 8a ex. 1, p. 62 (00:31:33)ex. 2, p. 64 (00:32:55)The Toy Soldier, p. 66 (00:34:08)Arthur & Rascal. Episode 3, p. 72 (00:35:38)Module 5Unit 9a ex. 1, p. 74 (00:36:52)ex. 5, p. 75 (00:37:48)ex. 2, p. 76 (00:39:02)ex. 4, p. 77 (00:40:03)Unit 10ex. 1, p. 78 (00:40:31)ex. 1, p. 80 (00:41:43)ex. 3, p. 80 (00:41:43)The Toy Soldier, p. 82 (00:44:47)Arthur & Rascal. Episode 4, p. 88 (00:46:11)СD2 Module 6Unit 11a ex. 1, p. 90 (00:47:41)ex. 3, p. 91 (00:49:19)ex. 3, p. 93 (00:50:36)Unit 12a ex. 1, p. 94 (00:51:09)ex. 3, p. 96 (00:51:49)The Toy Soldier, p. 98 (00:53:21)Module 7 Unit 13aex. 1, p. 106 (00:54:46)ex. 4, p. 107 (00:56:02)ex. 3, p. 109 (00:57:07)Ex.1, p.110 (00:57:40)ex. 2, p. 112 (00:59:16) Module 8Unit 15a ex. 1, p. 122 (01:00:59)ex. 3, p. 123 (01:02:28)ex. 3, p. 125 (01:03:26)Unit 16a ex. 1, p. 126 (01:04:10)ex. 2, p. 128 (01:07:07)The Toy Soldier, p. 130 (01:09:14)
Workbook ex.2 p.10 (00:00:00)Workbook ex.2 p.18 (00:01:42)Workbook ex.2 p.26 (00:02:46)Workbook ex.2 p.34 (00:04:10)Workbook ex.2 p.42 (00:05:36)Workbook ex.2 p.50 (00:07:07)Workbook ex.2 p.56 (00:08:34)Workbook ex.2 p.58 (00:10:04)Workbook ex 4 p.63 (00:11:43)Workbook ex.2 p.66 (00:13:11)
Test 1 (00:00:00)Test 2 (00:01:51) Test 3 (00:03:25)Test 4 (00:04:54)Test 5 (00:06:38)Test 6 (00:08:07)Test 7 (00:09:53)Test 8 (00:11:13)Exit Test (00:12:34)
Key to Tests
forkettle.ru