Контрольная работа английский язык 11 класс spotlight: Spotlight 11. Английский в фокусе. 11 класс. Test Booklet (Контрольные задания) Афанасьева О.В., Дули Д. и др. — Учебники по английскому языку

Содержание

Тест по английскому языку (11 класс) на тему: Контрольная работа к учебнику Английский в фокусе 11 класс (Spotlight-11).

Контрольная работа к учебнику Английский в фокусе 11 класс (Spotlight-11)

(Автор-составитель Демержи Е.Е., учитель английского языка)

Раздел 1. Аудирование      

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–E и утверждениями, данными в списке 1–6. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

1. The speaker talks about his/her favourite subject.

2. The speaker talks about his/her after-class activities.

3. The speaker describes his/her school classroom.

4. The speaker explains how to use the school library.

5. The speaker describes a schoolbook exhibition.

6. The speaker explains what his/her friend is angry about.

Говорящий

А

B

C

D

E

Утверждение

                Раздел 2.Чтение               

Установите соответствие между текстами A–E и заголовками 1–6.

Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один

раз. В задании один заголовок лишний.

      1. BUILDING NEW RELATIONS

2. RENT A GRANNY

3. CARE AND SUPPORT

4. KEEPING FAMILY TOGETHER

5. GOING OUT TOGETHER

6. DIFFICULT RELATIVE

                                                               

  1. Of course, as your children grow, marry and have children of their own, it is not as easy to spend each holiday together. Be flexible and either alternate holidays or pick a few specific holidays where the entire family will be together. Sometimes it sounds like an overwhelming feat, especially if you have a large family, but as I said, children, even when they become adults, need those special occasions and traditions and they will go out of their way to make sure they happen.
  2. If you are lucky enough to have a sister, you already know that is a special bond unlike any other. Many factors can affect your relationship with your sister as you get older, however, such as age differences, geographic location, new family responsibilities — even sibling rivalry!
  3. If your sister-in-law is much younger than you, then it will be very easy for you to win her over. Little girls love spending time with their big brother’s girlfriends, and you’re this little girl’s big brother’s wife, so she’s going to be elated to spend time with you. Play together with Barbie dolls, or ask her to help you decorate some Christmas cookies. Become her friend, and take an active interest in her, and she will love you forever.
  4. A new «grannies-for-rent» service in Poland brings together elderly people without families, and people who miss having real grandparents. A local University for the Elderly set up the programme, which aims to benefit people from all generations. 
  5. Parents give an enormous amount to their children, and as a result they’re extremely invested in them, in helping them grow and thrive. They look out for their interests, stay up with them when they’re sick, clean up their messes when they’re sick — all of that investment helps the child grow and feel secure.

Раздел 3. Грамматика и Лексика

Запишите в поле ответа букву A, B или C,соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

  1. She went to school without … any breakfast.

A) eating                                           B) eat                                                 C) to eat                  [    ]      

      2. It was very unusual for  Mum … like that.

A) to shout                                       B) shouting                                        C) shout                   [    ]          

      3. How about …a pizza tonight?

A) order                                            B) ordering                                        C) to order               [    ]    

      4. My mum made me… her where I had been.

A)  telling                                         B) to tell                                            C) tell                       [    ]

      5. I’d love … your new puppy!

A)   see                                          B)  seeing                                              C)  to  see                [    ]    

  1. I enjoy …  new sports.

A) try

B) trying

C) to try                 [    ]          

  1. They didn’t let us …    with the housework.  

A) to help

B) help

C) helping              [    ]      

  1. I can’t stand …  breakfast  alone.

A) to have

B) have

C) having               [    ]

  1. You must …. the incident to the police

A) to report

B) reporting

C) report                [    ]

  1. I would like ….  famous when I’m older.

A) be         B) to be                                              C) being                 [    ]

     11. The kidnappers …the family with their demands.

A) grabbed                                        B) contacted                                       C) glared                [    ]

     12.  Fraudsters use a … to trick people and take their money.

A) fee                                               B)witness                                             C)scam                  [     ]

     13. The police … a stash of stolen goods during the course of the investigation.

A) contact                                          B) identify                                            C) seize                 [     ]

     14. I thought something was wrong when they asked me to pay a …to process my claim.

A) fee                                               B)witness                                              C)scam                 [      ]

    15. She … at her attacker as he was taken away.

A) grabbed                                       B) contacted                                           C) glared             [      ]

  1. The boy …the old lady’s bag and ran off.

A) grabbed  

B) glared

C) contacted          [      ]

  1. The man was attacked from behind so he couldn’t …. who did it.

A) contact

B) identify

C) seize                  [     ]

  1.   The police are holding a … for questioning.

A) suspect

B) scam

C) fee                     [     ]

  1.  Lawyers … the rights of their clients.

A) offend

B) defend

C) accept                [     ]

  1. I have to go to court because I was a … to a car accident.

A) fraudster                             B) kidnapper                                                 C) witness    [     ]

Spotlight 11. Английский в фокусе. 11 класс. Test Booklet (Контрольные задания) Афанасьева О.В., Дули Д. и др. — Английский язык 11 класс

Spotlight 11. Английский в фокусе. 11 класс. Test Booklet (Контрольные задания) Афанасьева О.В., Дули Д. и др.

TAPESCRIPT
доброе утро. Я звоню, чтобы узнать о курсе юридического секретаря в вашем колледже. Есть ли кто-то, с кем я могу поговорить об этом?
Конечно, ты можешь поговорить со мной. Меня зовут Рэйчел Генри, и я являюсь консультантом по приему на курс. Чем я могу вам помочь?
Что ж… Я видел курс, рекламируемый на страницах образования во вчерашней газете Guardian, и мне нужна была дополнительная информация.
Я могу отправить вам полный проспект колледжа, который расскажет вам обо всех курсах, которые мы предлагаем. Спасибо. Это здорово. Могу я задать вам еще пару вопросов?
Слушать 7
Конечно. Идти вперед. 
A: Ну, он говорит, что плата за этот курс составляет £1,500 за семестр, но ваша реклама говорит, что есть возможность финансирования. Как я могу узнать немного больше об этом?
B: существует целый ряд вариантов государственного финансирования, таких как кредиты и стипендии. Вся эта информация включена в проспект.

A: О, хорошо, это звучит здорово. Кроме того, какие квалификации вам нужно получить на курсе? Важны ли результаты моих школьных экзаменов?
B: ну, мы посмотрим на ваши результаты экзамена, но мы также рассмотрим вашу работу на собеседовании. Мы так же заинтересованы в вашем отношении, как и результаты вашего экзамена.
А: О! Это хорошо знать! И сколько мест есть в наличии на курсе?
Б: не больше тридцати. Но мы обычно получаем около шестидесяти заявок в общей сложности.
А: понятно. Большое спасибо за вашу помощь!
Б: всегда пожалуйста. Вообще-то, у нас будет День открытых дверей в пятницу на следующей неделе. Я очень рекомендую вам приехать. Это отличная возможность осмотреть колледж, встретиться с преподавателями курса и задать еще какие-либо вопросы, которые у вас есть. Если вы заинтересованы, я могу отправить вам детали по электронной почте.
А: о да, спасибо. Мне бы это определенно было интересно. Когда заканчивается прием заявок?
B: дата закрытия-конец января.
А: о, так у меня чуть больше месяца.
Б: это верно. Я с нетерпением буду ждать вашего заявления. Теперь позвольте мне взять ваши данные, чтобы я мог отправить вас …
Фокус V спрашивая о друзьях
Объясните задачу.
Воспроизведение записи.  слушайте и выбирайте правильный ответ.
разыгрывают обмены в парах. Контролируйте деятельность и при необходимости оказывайте помощь. Предложите нескольким парам разыграть обмены для класса
Ключ Ответа
3 б
1б 2 а
9 фокус в понимании идиом
Объясните, что задача состоит в том, чтобы завершить предложения с правильным словом, так что он образует идиому.
завершить задание в индивидуальном порядке.
Проверьте ответы с помощью списка слов и спросите, если
в их языке есть похожие идиомы.
В качестве расширения попросите Ss выбрать идиому и
нарисуйте картинку, чтобы проиллюстрировать ее смысл.
Ss, в группах, обмен бумагами и угадайте, какие
Скажи это правильно 8

Умение Слушать И Говорить
идиома рисунок иллюстрирует.
Ключ Ответа

1 бьет 3 осуществляют 5 учиться
2 сон 4 учить

4 грамматика в использовании

Целеполагание
Грамматика: условные типы 1, 2 и 3; инверсия в условных предложениях; нереальное прошлое словарь: фразовые глаголы с переносом; зависимые предлоги
Фокус в выявлении различных типов
* Сосредоточьте внимание на трех цитатах. определяет типы используемых условных обозначений.
* Подтвердите правильные ответы.
* Просмотрите различные типы условных обозначений с помощью Ss, выделив / предоставив несколько примеров предложений и написав их на доске.
Два
* Дайте время для изучения таблицы.
Фокус в обеспечении правильной формы
глагол (пробел-заполнение)
* Объясните задачу и выполните пункт 1 в качестве примера. 

•  выполните остальные задания в отдельности.
Пять
* Проверьте ответы с классом и уточнить любые
точки сложности.
Ключ Ответа
1 бы сделал-Тип 3
2 будет-тип 2
3 не впустую-Тип 3
4 были-тип 2
5 вспомнил-Тип 3
6 had-тип 2
7 не будет стоять шанс-тип 1
8 будет/должна/должны/должен позвонить — тип 1
Grammar грамматика в использовании
Фокус V переписать предложения, используя инверсию
Выберите 3, чтобы прочитать примеры. Поясните, что такое же значение выражено в скобках. Обратите внимание на форму предложений (инверсия глагола). Объясните задачу и дайте Ss время, чтобы переписать предложения, опуская «если». Проверьте ответы Ss по всему классу.
Ключ Ответа
2 Если бы Павел прислушался к совету, он сделал бы то, что вы предложили.
Если бы Сью хорошо выполняла свою работу,ее бы повысили.
4 Если бы вы сдали свой проект, вы бы прошли курс.
Если бы поезд ушел вовремя, они бы уже приехали.
Если бы Кейт не занималась всю ночь, она не была бы так измучена сейчас.

[свернуть]

Итоговая контрольная работа по английскому языку 11 класс «Spotlight»

LISTENING

Cheeses

I remember a friend of mine buying a couple of cheeses in Liverpool. Splendid cheeses they were, with a two hundred horsepower scent about them. I was in Liverpool at the time, and my friend asked me to take them back with me to London as he was not coming up for a day or two.

“Oh, with pleasure, dear boy,” I replied, “with pleasure.”

I called for the cheeses and took them to the station. I took my ticket, and marched proudly up the platform, with my cheeses, the people falling back respectfully on other side. The train was crowded, and I had to get into a carriage where there were already seven other people. A few minutes passed, and then an old gentleman began to fidget.

“Very close in here,” he said.

“Yes,” said the man next him.

And then they both rose up without another word and went out.

From the next station I had the compartment to myself, though the train was crowded.

In London, I took the cheeses down to my friend’s house. When his wife came into the room she smelt round for a moment.

Then she said:

“What is it? Tell me the worst.”

I said:

“It’s cheeses. Tom bought them in Liverpool, and asked me to bring them up with me.”

Three days later, as my friend hadn’t returned home, his wife called on me.

She said:

“What did Tom say about those cheeses?”

I replied that he had said they must be kept in moist place, and that nobody must touch them.

She said:

“Nobody is going to touch them. Had he smelt them?”

I thought he had, and added that he liked them very much.

“Do you think he will be upset,” she asked, “if I give a man some money to take them away and bury them?”

I answered that I thought he would never smile again.

“Very well, then,” said my friend’s wife, rising, “all I have to say is, that I shall take the children and go to a hotel until those cheeses are eaten. I don’t want to live any longer in the same house with them.”

She kept her word and went to live in a hotel.

When my friend returned he had to pay fifteen pounds for the hotel. He said he dearly loved a bit of cheese, but it was too expensive for him, so he decided to get rid of them.

He took them down to a seaside town, and buried them on the beach. It gained the place quite a reputation. Visitors said they had never noticed before how strong the air was.

Choose the correct item to complete the sentences.

  1. A friend asked me…

  1. to buy cheeses in Liverpool .

  2. to take cheeses to Liverpool.

  3. to take cheeses to London.

  4. to buy cheeses in London.

  1. The train was crowded, and there were… other people in my carriage.

  1. ten

  2. three

  3. seven

  4. eight

  1. A few moments passed, and … went out.

  1. I

  2. a woman

  3. a man

  4. two men

  1. From the next station there were only… in the compartment.

  1. cheeses and I

  2. a man and a woman

  3. two men

  4. two women

  1. My friend’s wife…

  1. didn’t know what to do with the cheeses.

  2. ate the cheeses.

  3. liked their smell.

  4. threw the cheeses away.

  1. Her husband gave the instructions…

  1. to eat the cheeses.

  2. to bury the cheeses.

  3. not to touch the cheeses.

  4. to throw them away.

  1. The family left the house and went to… until the cheeses were eaten.

  1. London

  2. a seaside town

  3. a hotel

  4. a beach

  1. My friend had to pay… for the hotel.

  1. fifty pounds

  2. fifteen pounds

  3. sixty pounds

  4. sixteen pounds

  1. My friend decided

  1. to leave the cheeses in the hotel.

  2. to eat all the cheeses himself.

  3. to get rid of the cheeses.

  4. to eat all the cheeses with his family.

  1. My friend buried the cheeses

  1. on the beach

  2. in the garden.

  3. in the yard.

  4. on the cemetery.

READING

Real Life Drama:

Face to Face with Hurricane Camille

John Koshak knew that Hurricane Camille would be bad. He had heard warnings on the radio and TV all day as the storm rushed northwest across the Gulf of Mexico. He didn’t think he and his family were in any real danger, however.

“Our house is twenty-three feet above sea level,” he said to his father, “and 250yards from the ocean. This house has stood here since 1915, and no hurricane has blown it away. We’ll be safe here.”

John and his father prepared for the storm. They filled the bathtub and every bucket they could find with water. This was in case the water mains were damaged. They checked the batteries in their flashlights and put kerosene in two lanterns in case there was a power failure. They closed the shutters on the windows.

It grew dark before seven o’clock. They had never seen such wind and rain before; the house was shaking.

The sea water was up to the door. Suddenly the door blew off; sea water filled the downstairs, and the electricity went off.

“Everybody on the stairs,” shouted John.

The Koshak family – John, his parents, wife, children, and a cat and a dog – sat on the stairs and watched the water rise higher and higher.

“I can’t swim!” one of the children cried.

“Everybody upstairs to the second floor,” John shouted.

A moment later, the wind lifted the roof off the house, and the bedroom walls collapsed.

“On the floor! Everybody lie on the floor!”

John pulled mattresses from the beds and threw them over his family. His father tore the doors from the closets.

“If the floor goes, use these doors as rafts,” he shouted.

The water was already running across the floor. The dog and the cat had disappeared. The Koshaks huddled on the floor and prayed. After what seemed an eternity, the wind dropped, and the water stopped rising. The hurricane had passed, the family had survived.

Later, Grandmother Koshak said, “We lost all our possessions, but the family came through. When I think of that, I realize that we haven’t lost anything important.”

Two days after the hurricane, the family’s cat and dog reappeared.

Read the text. Are the following statements about the text true or false? Change the false statements to make them true.

  1. John Koshak knew that Hurricane Camille would be bad.

  2. He had heard warnings on the radio and TV and thought he and his family were in a real danger.

  3. His house was 250 yards from the ocean, and no hurricane had blown it away.

  4. His house was built in1916.

  5. John and his father prepared for the storm.

  6. They prepared water, kerosene and closed the shutters on the windows.

  7. It grew light before six o’clock.

  8. The wind was very strong, but their house was not damaged.

  9. The cat and the dog were with the family during hurricane.

  10. The family had survived.

  11. They hadn’t lost anything important.

When Did Man First Dream of Space Travel?

The dream of leaving the earth and reaching another world can be traced back in history to the second century A. D. At the time a Greek, Lucian of Samos, wrote a fantasy about a man who was carried to the moon by a waterspout during a storm. In his second story about space, Lucian’s hero flew to the moon with a pair of wings he had made himself.

The moon was the obvious destination for such fantasies because it is so large and has clearly visible markings, which could be thought of as a land and sea areas. But for the next 1400 years, the dream of reaching the moon was abandoned.

It was not until 300 years ago, when the famous Italian astronomer Galileo looked through his telescope and told about the other worlds he saw, that men realized there were other worlds in addition to our earth. Again, they began to dream of reaching these worlds.

In 1634, there appeared a story about a journey to the moon by Johannes Kepler, the German astronomer who discovered how the planets moved about the sun. Although Kepler was a scientist, he transported his hero to the moon by “magic moon people” who could fly through space. Kepler included a detailed description of the surface of the moon, which he had seen through his telescope.

After Kepler’s book, there were many others about space travel and voyages to the moon. The first serious discussion of space travel was written in 1640 by Bishop Wilkins of England. It contained a description of physical conditions on the moon and discussed ways in which man could possibly live on the moon. The first man who wrote about a rocket as a spaceship was the noted Frenchman, Cyrano de Bergerac. In his Voyage to the Moon and History of the Republic of the Sun, he had his space travelers flying to the moon and the sun inside a rocket.

When these books were written, no one seriously thought that it would be possible to fly through space. It was not until Jules Verne, the French novelist, wrote his story From the Earth to the Moon in 1865 that any attempt was made to apply scientific principles to the space vehicle. By the time that H. G. Wells, the English author, wrote The First Men on the Moon in 1901, man was already at the beginning of a new era in the development of air travel and conquest of space.

Read the text and choose the correct item to complete the sentences.

  1. The dream of leaving the earth can be traced back in history to the

  1. second century A. D.

  2. seventh century A. D.

  3. seventh century B. C.

  4. second century B. C.

  1. In his first story a Greek, Lucian wrote about a man who was carried to the moon by

  1. a wave.

  2. a waterspout.

  3. a wind.

  4. a lightening.

  1. In his second story Lucian’s hero flew to the moon

  1. with a pair of magic shoes.

  2. with a magic carpet.

  3. with a pair of wings.

  4. with an umbrella.

  1. For the next 1400 years, people

  1. wrote many books about moon.

  2. abandoned their dreams to fly to the moon.

  3. continued dreaming about flying to the moon.

  4. looked through their telescopes.

  1. The telescope was invented by

  1. Galileo.

  2. Jules Verne.

  3. Kepler.

  4. Cyrano de Bergerac.

  1. In 1634 Kepler wrote about

  1. Magic moon animals.

  2. Magic earth people.

  3. Magic moon people.

  4. Magic planets.

  1. The first serious discussion of space travel was written in

  1. 1865.

  2. 1640.

  3. 1634.

  4. 1632.

  1. The first man who wrote about a rocket as a spaceship was

  1. Galileo.

  2. Kepler.

  3. Cyrano de Bergerac.

  4. Jules Verne.

  1. Cyrano de Bergerac wrote

  1. Voyage to the Star Republic.

  2. Voyage to the Sun.

  3. History of the Republic of the Moon.

  4. Voyage to the Moon.

  1. Jules Verne was… novelist.

  1. an Italian

  2. a French

  3. a German

  4. an English

  1. “The First Men on the Moon” was written by

  1. Jules Verne.

  2. Kepler.

  3. Cyrano de Bergerac.

  4. H. G. Wells.

GRAMMAR AND VOCABULARY

1. Choose the right answer

Wind power is going to be essential to our planet in the near future. But do you really know how the wind power works? It looks easy but there are several components involved 1_______ generating wind power. This type of power can not only save us a good 2_______ of money on our utility bills, but it will also play an important role in saving our planet.                                                                                                                         For many of us, wind just looks invisible and does not actually have any properties but in 3_______, air is a fluid that contains particles constructed of gas. We can turn these gas particles into power because as the wind gusts, kinetic energy is created, which then can be harnessed and changed over into power. Having access to wind is very essential for this operation to work but another indispensable ingredient is the blades that are used. Their design is very 4_______ to the effectiveness of the turbine. The other important component is simply the size of the blade. The bigger the blade is, the more energy is seized and more power can be created for us in the form of electricity.                                                                                                                   Much also depends 5_______ where you live to figure out the right blade size. In regions with law wind levels, small blades work better because more wind is required to push the larger turbine blades. In an area that is very windy, it is much better to use large blades in 6______ to use all of the wind available.                                                                    This gives you the fundamental principles of how electricity is produced from the wind. Today is a fantastic time to do as much 7_____ as you can about wind power so you will be able to make educated decisions in the future.

1.   1) at      2) from    3) by                     4) in                                     

2.   1) number         2) deal         3) quantity           4) lot                                    

3.  1) real terms        2) realism       3) real life                 4) reality                     

4.   1) critical     2) significant      3) valuable       4) precious                            

5.   1) from          2) by        3) on           4) about                                   

6.   1) favour               2) order 3) effect                 4) attempt                              

7.   1) discovery         2) research        3) search 4) investigation

2. Put the following sentences into the correct tense: Past Simple, Present Simple, Present Continuous or Past Continuous, Present Perfect.

1. I ________ (listen) to the radio while Mary __________ (cook) dinner.

2. You __________ (buy) this book yesterday?

3. Last Friday Jill __________ (go) home early because she __________ (want) to see a film.

4. When your brother usually __________ (get) home in the evening?

5. Jane always __________ (bring) us a nice present.

6. What those people __________ (do) in the middle of the road?

7. You __________ (read) this book?

3. Put the verbs in brackets in the correct tense form (Present Simple, Present Perfect, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous).

  1. Alice … (not to take) the bus to school every day.

  2. She usually … (to walk) to school… (to take) … you the bus to get to school or … (to walk) you?

  3. Who is this man? I … (to think) that I … (to know) him, but I … (to forget) his name.

  4. The children … (to have) a good time in the park yesterday. They … (to give) small pieces of bread to the ducks. Then they … (to take) pictures of themselves.

  5. Where are the children? They … (to watch) TV in the room now.Some minutes ago they … (to play) a game.

  6. Now I am in my class. I… (to sit) at my desk. I always … (to sit) at the same desk.

Контрольная работа по английскому языку 11 класс (Spotlight)

Test 11 — 6

1. Fill in: establish, extraterrestrial, waves, signals, technologically, race

1) ___________ race

2) ________ communication

3) send communication _________

4) human __________

5) ________ advanced

6) radio ____________

2. Use the phrases from ex. 1 to complete the sentences

1) My job at the Aeronautical Agency is to __________ through radar.

2) Some people believe that aliens have tried to _______________.

3) Are other planets inhabited by ______________?

4) Some of the most __________ companies are located in the US.

5) ___________ transmit information over millions miles.

6) A major part of the science biology is the study of the ________.

3. Rewrite the following sentences in Reported Speech

1) “I am watching a documentary on the SETI programme,” Andrew said.

2) “I may get a job with the local TV station,” Helen said.

3) “Peter won’t like the news at all,” he told her.

4) “John thinks his neighbor is an alien!” she said to Betty.

5) “Peter lent me a book about UFO’s,” Sammy said.

6) “The scandal will be all over the press tomorrow”, she told me.

7) “Did he visit the Science Museum?” Mark asked.

8) “You must inform the police about your problem”, my friend told me.

9) “Tabloid journalists are calling my house,” he said.

10) “I did not say anything to those reporters!” she said.

4. Complete the phrasal verbs with the correct particle.

  1. I never talk _______ to anyone – it’s not nice.

  2. Jack managed to talk Tim _____ and they are friends again.

  3. Talking ______ to your teacher is rude.

  4. My friend talked me ______ buying a new mobile although I didn’t need one.

  5. I always talk _____ my problems with my mum.

5. Fill in the gaps with the correct preposition.

  1. Our teacher insists ______ correct punctuation.

  2. He has been complaining ______ backache for several days now.

  3. The new employee assured his boss ______ his complete honestly.

  4. Don’t apologise _____ breaking the vase. I didn’t like it anyway.

  5. Danny’s always complaining ____ not having enough money.

Тест по английскому языку (11 класс): Контрольная работа (тест) Spotlight 11 (module 2)

К1

Решение коммуникативной задачи

Коммуникативная задача решена, соблюдены основные правила оформления текста, очень незначительное количество орфографических и лексико-грамматических погрешностей

Коммуникативная задача решена, но лексико-грамматические погрешности, в том числе выходящих за базовый уровень, препятствуют пониманию

Коммуникативная задача решена, но языковые погрешности, в том числе при применении языковых средств, составляющих базовый уровень, препятствуют пониманию текста.

Коммуникативная задача не решена.

К2

Организация текста

Логичное и последовательное изложение материала с делением текста на абзацы

Мысли не всегда изложены логично. Деление текста на абзацы недостаточно последовательно или вообще отсутствует. Ошибки в использовании средств передачи логической связи между отдельными частями текста

Не используются средства передачи логической связи между частями текста. Формат письма не соблюдается.

К3

Лексико-грамматическое оформление текста

Учащийся показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка. Практически нет ошибок. Соблюдается правильный порядок слов.

допустимо небольшое количество ошибок, которые не нарушают понимание текста.

Учащийся использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов или ограниченный запас слов, но эффективно и правильно, с учетом норм иностранного языка. 

Учащийся использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка.  В работе либо часто встречаются грамматические ошибки элементарного уровня, либо ошибки немногочисленны, но так серьезны, что затрудняют понимание текста.

Грамматические правила не соблюдаются. Правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

К4

Орфография и пунктуация

Почти нет орфографических ошибок. ( допускается не более 2 ошибок не затрудняющих понимания текста)

Допущены орфографические и пунктуационные ошибки не затрудняющие понимая текста ( не более 4 ошибок)

Имеются многие ошибки, орфографические и пунктуационные, некоторые из них могут приводить к непониманию текста

Тест по английскому языку (11 класс) на тему: Spotlight 11.Module 1.Test

Spotlight 11.Module 1

Task 1.Match the words.

1. cultural                         a. behavior

2. maternal                       b. moment

3.birth                               c. look

4. nuclear                         d. traditions

5. poor                              e. marriage

6. dull                               f . grandmother

7.arranged                        g. rates

8. inside                          h. family

Task 2.Choose the correct word.

1. Amir lives with uncles, aunties and other members of his… family.

a extended b immediate

2. ………is important for the Chang family, who are respected members of the community.

a Honour b Support

3. Jeff is high up in the management…………….

a authority b hierarchy

4. The town has a low crime rate since most of its citizens respect and……..the law.

a comply b obey

Task 3. Fill in: foster, stroll, engaged, widow, reputation, priority, divorced, in-laws. 

1 The people of the island have a ………… for being kind and polite.

2 We are going to spend the summer holiday with my ……………..

3 Young Jeremy was placed in a …………… home.

 4 The recently………………couple are planning a summer wedding

Task 4. Fill in: blood, trousers, sheep, apple. 

1 Jill has always been the……………… of her father’s eye. He simply adores her.

2 I love my best friend as if he were my own flesh and… .

 Task 5. Use the correct tense.

1 This jacket belongs/is belonging to Catherine.

 2 I am knowing/have known Edward since he was a child.

 3 Steven reads/is reading a few pages of his book before bedtime every night.

4 I’m not visiting/haven’t visited my grandparents this week, so I’ll visit them next week.

5 The basketball game starts/has started at 7:00 pm.

 6 Nancy cleans/is cleaning her bedroom right now.

 Task 6. Choose the correct item  А,В,С or D.

1 I’m going on holiday to Majorca. This time next week, I… in the sun.

 A will be lying B will lie C am lying D will have been lying

2 Mind the low ceiling! You your head!

A are hitting B are going to hit C will hit D will be hitting

 3 I’m sure Jim…. the job.

A is going to get B gets C is getting D will get

Task 7. Put the verbs in brackets into the correct past tense.

1 Where……………….(be) you? I………………. (try) to get in touch with you all day yesterday.

2 By the time Jenny ………………………(get) to the theatre, the play … (already/start).

3 Frank ………………….(drive) to work when, all of a sudden, a tree branch……………..(come) crashing down on the road.

4 Before his accident, Peter ………………….. (ski) for 5 years

Task 8. Complete the sentences with the following prepositions: about, to ,of.

  1 Margaret feels very close….hersister-in-law.

2 Aren’t you ashamed…..treating her that way?

3 Frank has a great deal of respect …… his teachers.

 4 William is very attached ……. his friends at school.

5 Couples often argue……money.

Контрольная работа по английскому языку в 11 классе УМК Spotlight

Контрольная работа по английскому языку в 11 классе

(УМК Spotlight»)

Пояснительная записка

Тест составлен в соответствии с государственным образовательным стандартом. Объектами контроля являются элементы языка (лексика, грамматика) и речевая деятельность (чтение). Тест состоит из пяти разделов.

Часть I (Чтение, базовый уровень): понимание общего содержания текста. Тип задания: установление соответствия; каждый заголовок соответствует только одному тексту, при этом, один заголовок лишний.

Часть II (Чтение, повышенный уровень): умение находить запрашиваемую информацию. Тип задания: установление соответствия между вопросами и содержанием текстов, при этом, вопросов на один больше чем текстов.

Часть III (Чтение, высокий уровень): на понимание связного текста. Тип задания: выбор правильного ответа из 3-х предложенных.

Часть IV (Грамматика; базовый уровень): восстановление пропущенного слова в связном тексте. Тип задания: выбор правильного ответа из 4-х предложенных.

Часть V (Лексика; повышенный уровень): восстановление пропущенного слова в связном тексте. Тип задания: словообразование.

Данный тест предназначен для учащихся 11-го класса, которые занимаются по УМКSpotlight

Продолжительность теста составляет 60 минут. Работа проводится в конце первого полугодия.

Тестовая работа имеет критерии оценивания результатов и ключ.

За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов 30. Успешность выполнения теста определяется из следующего соответствия:

25 – 30 баллов “5” (отлично)

16 – 24 балла “4” (хорошо)

10 – 15 баллов “3” (удовлетворительно)

менее 10 баллов “2” (неудовлетворительно)

Ключ к тесту:

Задание 1 (базовый уровень): 1b, 2c, 3a, 4d, 5f, 6g

Задание 2 (повышенный уровень): A3, B5, C2, D6, I1, F7

Задание 3 (высокий уровень): 1a, 2b, 3c, 4b, 5c, 6b.

Задание 4 (базовый уровень): 1b, 2b, 3c, 4c, 5c, 6c.

Задание 5 (повышенныйуровень): cooperation, development, independent, setting, supporting, activities.

Задание 1 Чтение, базовый уровень

Прочитайте тексты 1-6 и установите их соответствие рубрикам A-G, которым они могут быть отнесены. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании имеется одна лишняя рубрика.

EDUCATION

ECONOMY

HISTORY

POLITICAL NEWS

TRAVELLING

ECOLOGICAL NEWS

MEDICINE

In 2004 Australia was ranked the fourth most competitive economy in the world, up from the seventh place in 2003 and the tenth in 2002.

Australia is one of the world’s oldest landmasses and has been populated for an estimated 60 000 years. Before the arrival of European settlers, Aboriginal peoples inhabited most areas of the continent. Australia’s contemporary history is quite short, with the first European settlement established by England in 1788.

On average, Australians spend more years in primary and secondary school than in many other countries, including Japan, Germany and the United Kingdom. Each year Australia welcomes an increasing number of international students.

Australia’s system of government reflects the British and North American models of liberal democracy, but has uniquely Australian features.

A great number of Australia’s native plants, animals and birds exist nowhere else in the world. Australia is committed to conserving its unique environment and natural heritage by a wide range of protecting measures.

State and Territory government have primary responsibility under the Constitution for the actual position of health services.

Текст

1

2

3

4

5

6

Рубрика

Задание 2 Чтение, повышенный уровень

Прочитайте вопросы 1-6 и тексты, обозначенные буквами A-G. Ответ на каждый вопрос можно найти только в одном тексте. В задании один вопрос лишний. Занесите свои ответы в таблицу.

What facts from the history of Australia describe

born of nation

contemporary Australia

the impact of war

Depression years

ancient heritage of Australia

a changing society

the first European settlement

During the Second World War Australian forces made a contribution to the Allied victory. The generation that fought in the war and survived came out of the war with a sense of pride in Australia’s capabilities.

Before the arrival of European settlers, Aborigines inhabited most areas of Australia. Each people spoke one or more of hundreds of separate languages, had cultural traditions that differed according to the region in which they lived.

Nowadays Australia is one of the most dynamic societies in the world. Over 200 languages are spoken, with English the common language. The nation has ethnic media, an international business reputation, an innovative artistic community, diverse religious and cultural activities.

The1960s was a difficult period for Australia, all contributed to an atmosphere of political, economic and social change.

The Commonwealth of Australia was formed in 1901 through the federation of 6 states under a single constitution.

In 1770 Captain James Cook reached the east coast of Australia and claimed it for the British Crown.11 ships carried about 1500 people – half of them convicts. The fleet arrived Sydney Harbor on 26 January 1788.

Текст

A

B

C

D

E

F

Ответ

Задание 3 Чтение, высокий уровень

Прочитайте отрывок из романа австралийской писательницы Коллин Маккаллоу ”Поющие в терновнике” и выполните задания с 1 по 6 , обводя букву a), b), c) соответствующую ответу, который Вам кажется наиболее верным.

From the novel “The Thorn Birds” by Colleen McCullough.

There was no help for it, Meggie had to come home. Fee could not manage without her. When Meggie saw her mother, she felt as if an awful weight settled upon her being. Outwardly there was no change, aside from the big belly; but inwardly Fee had slowed down like a tired old clock. And there was no joy in her for the coming baby, not even the rigidly controlled content she had shown over her little son Hal.

That little red-haired fellow was toddling all over the house, constantly into everything, but Fee made no attempt to discipline him, or even supervise his activities. She plodded in her self-perpetuating circle of stove, worktable and sink as if nothing else existed. So Meggie had no choice; she simply filled the vacuum in the child’s life and became his mother. It wasn’t any sacrifice, for she loved him dearly. He cried for her, he spoke her name before all others, he lifted his arms to her to be picked up; it was so satisfying it filled her with joy. In spite of the drudgery, the knitting and mending and sewing, the washing, the ironing, the hens, all the other jobs she had to do, Meggie found her life very pleasant.

There were two new lives in the house. Fee was delivered of twins, two more tiny red-haired Cleary boys, christened James and Patrick. Beyond giving them milk Fee took no interest in them. Soon their names were shortened to Jims and Patsy; they were prime favorites with the women up at the big house, the two spinster maids and the widowed childless housekeeper. It was made magically easy for Fee to forget them – they had three very eager mothers – and as time went on it became the accepted thing that they should spend most of there waking hours up at the big house. Meggie just didn’t have time to take them under her wing because she had to manage Hal. Maggie was the loving nucleus of Hal’s world; he wanted no one but Meggie, he would have no one but Meggie.

Why did Meggie have to come home?

Her mother couldn’t manage without her.

She wanted to see her mother.

She had to look after the baby.

What inward change did Meggie notice about her mother?

She had a big belly.

She had slowed down like a tired old clock.

Outwardly there was no change.

Did Fee take any interest in her son Hal?

She made attempts to discipline him.

She supervised his activities.

He didn’t exist for her.

Why did Meggie find her life very pleasant?

She had a lot of work to do.

She loved Hal dearly and he was fond of her.

She became a mother of twins.

What was Fee interested in?

She was interested in her son Hal.

She took interest only in her new-born twins.

Only her stove, worktable and sink existed for her.

Why did Fee forget about her new-born twins so easily?

Meggie took them under her wing.

The twins had three eager mothers and spent most of their time with them.

Meggie was the loving nucleus of Fee’s world.

Задание 4 Грамматика, базовый уровень

Прочитайте текст с пропусками, выполните задания 1-6, обводя букву а),в),с),d), соответствующую ответу, который Вы считаете правильным.

In 1801, when he was just twenty years of age, Roderick Armstrong 1 _____________ to transportation for the term of his life. All through the unspeakable eight month’ voyage to New South Wales he proved 2_____________ a difficult prisoner. When he arrived 3 _____________ Sydney in 1803 his behavior worsened, so he was shipped to Norfolk Island. They starved him and he laughed at them. At first opportunity he and ten 4 _____________ convicts killed their guards and ran away. They stole a longboat and set off across 5 _____________ without food, water or sails. He never spoke about that incredible journey, but it was whispered that the three had survived by 6 _____________ and _____________ their weaker companions.

1a) sentencedb) was sentencedc) is sentenced d) had been sentenced

2a) beb) to bec) isd) are

3a) atb) forc) ind) to

4a) anotherb) the otherc) otherd) others

5a) Tasman Seab) a Tasman Seac) the Tasman Sead) of Tasman Sea

6a) kill, eatb) killed, atec) killing, eatingd) kills, eats

Задание 5 Лексика, повышенный уровень

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они соответствовали содержанию текста лексически и грамматически. ВпишитеобразованныеВамисловавтаблицу.

Australia works with international organizations,
including the World Health Organization and the
Organization for Economic (1)_______________ COOPERATE
and (2)_______________, health ministries in DEVELOP
other countries, and with (3)__________________ DEPENDENCE
research institutes to prevent and control the spread
of disease, in (4)_______________ international SET
health standards and in (5)__________________ SUPPORT
health promotion (6)__________________ . ACTIVE

Тест (11 класс): Spotlight 11 Вступительный тест

Sp11 Вступительный тест 2020-2021

Упражнение 1 Слушайте и напишите правильный ответ

  1. Нэнси из _______
  2. Ей ________ лет
  3. Будущая профессия Нэнси _______
  4. Нэнси любит _______ из всех предметов
  5. Нэнси читает _______ ведущих биологов.

Упражнение 2 Введите соответствующее выражение в отведенные места. Запишите следующее:

Число — выражение Пример 12 — чьи листья падают

Посещение Королевских парков

Лондон имеет заслуженную репутацию одного из самых зеленых городов Европы с огромным количеством открытых пространств. центр города.Туристы 6_______________________ всегда могут отдохнуть в прекрасном тихом лондонском парке. Королевские парки, такие как Сент-Джеймс, Грин-парк, Риджентс-парк, Гайд-парк, Ричмонд, Гринвич, Буши-парк и Кенсингтонские сады, находятся в прекрасном состоянии и пользуются популярностью среди местных жителей и гостей отеля. Многие из них — бывшие охотничьи угодья английских монархов, сохранившиеся под открытым небом 7_______________________. Это идеальные места, чтобы расслабиться и позагорать летом, а весной насладиться великолепными клумбами 8_______________________.Королевские парки предоставляют фантастические зеленые маршруты в Лондоне 9_______________________ и через некоторые из самых привлекательных районов столицы. Пикники в парках также популярны, особенно в жаркие летние месяцы. Собаки приветствуются во всех Королевских парках, хотя есть несколько мест 10_______________________. Они четко обозначены в каждом парке и обычно представляют собой экологически уязвимые места, детские игровые площадки, рестораны, кафе и некоторые спортивные площадки.

А.в то время как город вырос вокруг них

B. и восхищаться изменяющимися листьями по мере приближения осени

C. Где они не разрешены или должны оставаться на дороге

D., которые уводят велосипедистов от движения

E. кто устал от шума, толпы и возбуждения от осмотра достопримечательностей

Упражнение 3 Запишите правильную форму слова в соответствии с текстом ниже

Некоторые изучающие английский язык считают, что произношение не очень важно. Это неправильно.(АБСОЛЮТНО) Даже если у вас приемлемое понимание английского языка, хорошая грамматика и словарный запас 12 __________________ (EXTEND), носителям английского языка может быть очень трудно вас понять, если вы не будете работать над своим произношением. Правильное, четкое произношение — 13 __________________ (СУТЬ), если вы действительно хотите повысить свой уровень английского. Обращайте особое внимание на любые звуки, которые вам 14 __________________. (ЗНАКОМСТВО) или которые не существуют на вашем родном языке. Например, 15 __________________ (РОССИЯ) испытывают трудности с произнесением звука «th», поскольку его нет на их родном языке.Помните, что произношение некоторых английских слов зависит от региона, в котором они говорят.


Мастер

Упражнение 1

  1. Южная Африка
  2. Sitxeen
  3. Доктор
  4. Биология
  5. статей

Привет! Я Нэнси Смит. Я из Южной Африки. Я здесь родился и живу здесь всю свою жизнь. Мне шестнадцать. Я хочу быть врачом, как моя мама. В следующем году, когда мне исполнится семнадцать, я планирую работать волонтером в ее больнице.Это поможет мне лучше понять работу, прежде чем я пойду в медицинский колледж.

Естественно, хорошие оценки очень важны для меня, и я трачу много времени на изучение химии, биологии, математики и других предметов. Больше всего мне нравится биология, хотя это непросто. Помимо выполнения домашних заданий, я читаю статьи ведущих биологов в научных журналах и участвую во всевозможных конкурсах на эту тему. Теперь вы видите, что у меня не так много времени для занятий спортом, что является проблемой, потому что я хочу быть в форме и здоровым.Но сейчас я могу заниматься только плаванием. Это потому, что в нашем районе нет ни танцевального клуба, ни теннисного корта. К счастью, прямо через дорогу есть большой бассейн, и я хожу туда три или четыре раза в неделю. Здоровая диета также важна, и я стараюсь избегать нездоровой пищи, такой как гамбургеры и картофель фри. Я никогда не могу устоять перед мороженым. Я просто обожаю это, и мама шутит, что самой счастливой карьерой для меня будет работа продавца мороженого. В ее словах есть смысл — что может быть лучше, чем продавать ванильное и шоколадное мороженое где-нибудь в парке? Только быть врачом.И я сейчас не шучу! Я понял, что хочу работать в медицине, когда нам пришлось отвести нашу пони Китти к ветеринару. Мы все ее очень любим, и я катался на ней, когда был маленьким. Китти — идеальная пони для обучения детей верховой езде — она ​​очень спокойная и терпеливая. Однако в тот день она проглотила полиэтиленовый пакет, когда паслась на траве, и ветеринару пришлось оперировать ее, чтобы спасти ее жизнь.

Упражнение 2

6 E., усталые от шума, толпы и азарта осмотра достопримечательностей

7 A.в то время как город вырос вокруг них

8 B. и любуйтесь меняющимися листьями по мере приближения осени

9 D., которые уводят велосипедистов от движения

10 C. там, где им запрещено или их следует держать на поводке

Упражнение 3

11-Абсолютно

12 Расширенное / расширенное

13 Основное

14 Незнакомое

15 Русские

.

В центре внимания 11 Модуль 5 Тест 5

Фамилия _____________________________________ форма 11 01.03.16

ТЕСТ 5

ЧТЕНИЕ

Прочтите текст и заполните пропуски (1-5) с пропущенными предложениями (A-F).

Если вы посмотрите с вертолета на любой английский город, вы увидите, что жилые районы состоят из рядов небольших ящиков, на каждой из которых есть свой небольшой участок зелени.1____ Однако принцип будет ясен: все англичане хотят жить в своих частных домах со своими садами.

То, чего вы не видите со своего вертолета, вы узнаете, как только попытаетесь посетить английский дом. 2____ Некоторые юмористы утверждают, что это результат «заговора с целью ввести иностранцев в заблуждение», указывая на то, что наши улицы никогда не бывают прямыми, каждый раз, когда улица изгибается, ей дают другое название, есть как минимум 60 сбивающих с толку синонимов «улица». .

Номера домов по крайней мере так же замаскированы, как и названия улиц.3____ Один таксист объяснил: «Дом англичанина — это его замок, верно? На самом деле у нас не может быть массивных стен вокруг него, но мы можем затруднить доступ к нему ».

Дом англичанина — это гораздо больше, чем просто его замок; это также его личность и его главная навязчивая идея. 4____ Широко распространена мания по благоустройству дома. Исследования показывают, что только 2% английских мужчин и 12% женщин никогда не занимались своими делами.

Работа над улучшением дома — это возможность проявить свои творческие способности.5____ Хотя иногда это может быть экономической необходимостью, мы рассматриваем обустройство, меблировку и украшение наших домов как выражение нашего уникального личного вкуса.

  1. У вас могут быть его адрес и карта, но вам будет очень сложно найти дом, который вы ищете.

  2. Или, по крайней мере, мы так думаем.

  3. Это неписаное правило владения домом и ритуала вселения.

  4. Они либо скрыты, либо их нет вовсе.

  5. В более благополучных районах эти коробки будут дальше друг от друга, а прикрепленные к ним зеленые участки будут больше.

  6. Вот почему дом — это не то, что вы просто пассивно «имеете», это то, над чем вы постоянно «работаете».

СЛОВАРЬ

Сопоставьте слова и переведите их.

1

make up

A

labour

1

2

national

B

one mind

2

3

traffic

C park 4

бродячие

D

заторы

4

5

лачуги

E

бизнес

5

6

отсутствие

F

G

город

7

8

ребенок

H

деревья

8

9

птица

I

животных

9

9

9000 9000 2 беспорядок

10

ГРАММАТИКА

Завершите диалоги, введя: должно, не должно, можно, нельзя, не нужно, может, придется, будет.

  1. ……… .. Я гуляю со своим другом, мама? — Нет, Бен, пока не закончишь уроки!

  2. Вы ………………. Пользуетесь мобильным телефоном во время вождения. — Ты прав. Мне жаль, что я кладу трубку.

  3. Хочешь пойти со мной в парк? — Не могу. Я …………………. Встречу своего брата через полчаса.

  4. Вы ……………………. Забираете меня с вокзала. Я возьму такси. Но почему? Я был бы счастлив забрать тебя.

  5. Как Келли успевает в школе в этом году? — Ну, она …………… .. работает больше.

  6. Какое симпатичное маленькое кафе! Давай зайдем поесть. — Да, конечно. ……… ..… любишь чашку кофе и кусок торта? Я плачу.

  7. Идем в кино. Ты с нами? — Боюсь, я … ……. Я ……… .забываю свою комнату и помогаю маме по дому.

  8. Джек, почему ты такой грустный? –Мой компьютер вышел из строя. Это ……… быть сломанным.

  9. Смотрите! Я купила праздничный торт. –Ты ………… Я только что сделал один.

  10. Дети, идем в зоопарк. Вы помните правила? –Да, есть. Мы ………… .. кормим животных и ………… бросаем подстилку.

.
Leave a Reply

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *