СПЕЦИФИКАЦИЯ
Контрольной работы за 2 четверть по английскому языку для 4 класса.
1. Цель и содержание контрольной работы по английскому языку
Определить уровень знаний предлогов, 2 формы глагола, знание неправильных глаголов, употребления глагола в простом прошедшем времени у учащихся 4 классов по итогам 2 четверти.
2. Структура работы и характеристика заданий
В работу включены задания на контроль разных видов речевой деятельности: чтения, говорения, письма.
Работа содержит две группы заданий.
1 группа (№ 1,2,3,4) — задания базового уровня сложности.
В них проверяется освоение базовых знаний и умений по английскому языку. Учащимся предлагаются стандартные учебные или практические задачи репродуктивного характера, в которых ответ очевиден.
2 группа (№ 5,6) — задания повышенной сложности. В них проверяется готовность учащихся решать нестандартные учебные или практические задачи продуктивного характера, где учащийся должен самостоятельно найти способ решения поставленной практической задачи, комбинируя известные ему способы, привлекая знания из разных предметов, а также из внеязыкововй действительности. Содержание заданий предполагает либо возможность использования нескольких способов решения поставленной ситуации, либо применение комплексных умений, либо привлечение метапредметных знаний и умений.
В работе внутри содержательного блока одновременно представлены задания как базового, так и повышенного уровней. Задания повышенного уровня отмечены специальным значком: *, что позволит учащимся сориентироваться в трудности задания и правильно рассчитать свои силы и время.
В контрольной работе используются три типа заданий:
1) задания с выбором ответа (1, 3, 4 задания), к каждому из которых предлагается варианты ответов, из которых необходимо выбрать правильные;
2) задание с кратким ответом (задание 2), требующие один единственный самостоятельно подобранный ответ.
3) задания с развернутым ответом (5, 6), решение которого предполагает применение знаний из различных областей.
Выбор в качестве основных трех форм заданий — с выбором ответа, с записью краткого ответа и с развернутым ответом сделан осознанно, чтобы повысить полноту проверки за счет включения в работу достаточно большого количества заданий.
Работа содержит 6 заданий. Она рассчитана на один урок.
В ней 4 задания базового уровня сложности, 2 задания — повышенного уровня.
3. Условные обозначения
Уровень сложности: Б — базовый, П — повышенный. Тип задания: ВО — с выбором ответа, КО — с кратким ответом, РО – развернутый ответ, ПО – полный ответ
4. Время и способ выполнения контрольной работы
На выполнение проверочной работы отводится 45 минут.
Работа выполняется на отдельных листочках, наименование работы, ф.и.о. ученика, класс ученик подписывает самостоятельно. Выполненную работу можно приложить в «Портфель ученика»
5. Оценка выполнения заданий и контрольной работы в целом
Выполнение заданий разной сложности и разного типа оценивается с учетом следующих рекомендаций.
1. В заданиях с выбором ответа (№ 1, 3, 4) из предложенных вариантов ученик должен выбрать только один верный ответ.
2. В заданиях с кратким ответом ученик должен записать требуемый краткий ответ: поставить слово в скобках в нужную форму.
3. Выполнение каждого задания базового уровня сложности (№ 1, 2, 3, 4) оценивается по шкале:
1 балл (верно) — указан только верный ответ; в заданиях 2, 3, 4 предполагается 1 балл за каждый верный ответ
0 баллов — указан неверный ответ или несколько ответов.
4. Выполнение каждого задания повышенного уровня
сложности (№ 5, 6) оценивается по следующей шкале:
1 балл указан каждый верный ответ в задании (верно подставленное слово в пропуск, дан грамматически верный ответ).
5. Задание 5 оценивается следующим образом:
1 балл за каждое верное грамматически и лексически составленное предложение.
№
задания
Вид речевой деятельности
Объект оценивания
Уровень сложности
Тип задания
Максимальный балл за выполнение
1.
Письмо
Умение правильно выбрать нужный предлог
Б
ВО
4 (1 балл за каждый верный ответ)
2.
Письмо
Знание 2 формы глагола
Б
КО
7 (за каждое верно написанное слово)
3.
Чтение
Понимание общего смысла прочитанного
Б
ВО
5 (1 балл за каждый верный ответ)
4.
Говорение
Умение правильно выбрать подходящее время глагола
Б
ВО
10 (за каждое верно сказанное предложение)
*5
Говорение
Знание лексики. Постановка глагола в простое прошедшее время.
П
ВО
16 (1 балл за каждый верный краткий ответ)
*6
Говорение
Знание лексики, Умение задавать вопрос.
П
РО
8 (2 балла за грамматически и лексически правильно построенное предложение
итого
Б-4 зад.
П-2 зад.
ВО-4
КО -1
РО - 1
Б-26 б.
П-24 б.
Итого 50 б.
Оценка выполнения работы в целом осуществляется в несколько этапов в зависимости от целей оценивания.
1. Определяется балл, полученный учеником за выполнение заданий базового уровня.
2. Определяется балл, полученный учеником за выполнение заданий повышенного уровня. Выполнение этих заданий свидетельствует о том, что кроме усвоения необходимых для продолжения обучения знаниям, умениям, навыкам и способам работы повлияло на общее развитие учащегося.
3. Определяется общий балл учащегося.
Максимальный балл за выполнение всей работы — 50 баллов (за задания базового уровня сложности —26, повышенной сложности — 24 баллов).
Если ученик получает за выполнение всей работы 20 баллов и менее, то он имеет недостаточную подготовку по английскому языку.
Если ученик получает от 20 до 45 баллов, то его подготовка соответствует требованиям стандарта, ученик способен применять знания для решения различных коммуникативных задач.
При получении более 45 баллов учащийся демонстрирует способность выполнять задания по английскому языку повышенного уровня.
Контрольная работа по английскому языку 4 класс 2 четверть.
Выбери нужный предлог.
There are two desks next to/in/on the room.
There is no pantry on/in/at his flat.
There is a nice carpet at/on/in the floor.
There is a piano in/on/at the room .
Напишите 2 форму глаголов. Example: play-played say do take go dance eat be
Прочитай письмо Кейт и выпиши номера предложений, которые соответствуют тексту:
Dear Vera,
Thank you for your letter. I like your photos very much. Last week I was at London Zoo. It is very big. There are a lot of animals: tigers and bears, monkey and kangaroos, parrots and pelicans. There were many children in the Zoo. It was fun to visit in the Zoo! Tell me about your friend Dasha. Has she got a pet? What’s the name of her pet? Write to me soon. Bye, Kate
1. Kate has got some photos from Vera.
2. Kate was at London Zoo last year.
3. There are birds at London Zoo.
4. Kate asks Vera her school.
5. Kate wants to get letters from Vera
4. Прочитайте предложения. Выберите правильный глагол в Present Simple(am, is, are) или Past Simple( was, were)
1) My mother wasn’t/ weren’t in London last year. 2) What are/is your phone number? 3) My brother were/was a worker. 4) My father’s car are/is black. 5) The weather are/is sunny today. 6) There is/are a lot of green gardens in the country. 7) There is/are many cars in the streets. 8) My grandmother is /was a good actress 20 days ago. 9) The crocodile is/isn’t red. 10)The dolphin is/ isn’t a nice animal.
5.* Помогите Джим написать о том, что он делал вчера. Yesterday I (go) to school. I (have) 5 lessons. The weather (is) bad yesterday. It (is) raining. I (come) back home at 3 o’clock. Then I (do) my homework. I (play) computer games, (help) my mother. I (water) the flowers, (look) after my little brother. In the evening I (sit) in the sofa and (watch) TV. My mother(cook). My father (read) a newspaper. Our cat (drink) milk. My brother (do) his homework. I (go) to bed at 11 o’clock. 6. * Поставьте вопросы к предложениям. Начни со слов, которые даются в скобках. 1) Last year I went to the country.(When) 2) They danced yesterday.(Did) 3) The weather was bad last night.(Was) 4) My sister drеw pictures very quickly yesterday.(How)
Ответы:
1. Выбери нужный предлог:
In
In
On
In
2. Напиши вторую форму глагола:
Say – said
Do – did
Take – took
Go – went
Dance - danced
Eat – ate
Be- was/were
3.Прочитай письмо Кейт и выпиши номера предложений, которые соответствуют тексту:
1, 3, 5.
4.Прочитай предложения. Выбери правильный глагол:
1. Wasn’t
2. are
3. was
4. is
5. is
6. are
7. are
8. was
9. isn’t
10. is
5.*Помоги Джим написать о том, что он сделал вчера:
Went, had, was, was, came, did, played ,helped, watered, looked, sat, watched, cooked, read, drank, did, went.
6.*Поставь вопросы к предложениям:
1. When did I go to the country?
2. Did they danced yesterday?
3. Was the weather bad last night?
4. How did my sister draw picture yesterday?
infourok.ru
Безверхова Ирина Станиславовна, учитель английского языка
МБОУ «Средняя общеобразовательная школа № 6 г. Сосновый Бор Ленинградской области»
Пояснительная записка
Данная итоговая контрольная работа по английскому языку для 4 класса составлена в соответствие с требованиями Примерной программы основного общего образования по английскому языку, соответствует учебным возможностям учащихся данной ступени обучения и возраста, и направлена на выявление уровня овладения учащихся лексико-грамматических знаний, умений и навыков по пройденным темам (ЛЕ по темам: «Еда», «Дом», «Любимое время года», «Мир моих увлечений», грамматика по темам: «Настоящее время», «Будущее время», «Прошедшее время», «Предлоги» «Степени сравнения прилагательного», «структура повествовательного, отрицательного и вопросительного предложения»). Учащимся предложено 9 заданий. Максимальное количество 85 баллов.
78 – 85 «5»
65 – 77 « 4»
45 – 64 «3»
< 44
Итоговая контрольная работа
по английскому языку 4 класс
Прочитай транскрипцию и напиши слово буквами.
[`s^ni]
[waid]
[teik]
[dji:nz]
[‘ru:lə] /5
Составь словосочетания и запиши их.
2.кататься на велосипеде- ____________________________________________
3.большая кухня- ___________________________________________________
4.теплый ковер- ____________________________________________________
5.работать в саду- __________________________________________________
6.поливать цветы- __________________________________________________
7.сидеть в кресле- __________________________________________________
8.играть в снежки- __________________________________________________
9. мыть посуду-_____________________________________________________
10.учить наизусть- __________________________________________________
/20
Заполни пропуски предлогами.
Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.
1.He likes to ski _____ winter.
2.Do you like to listen _____ music?
3.I play tennis _____ Sunday.
4.What is there _____ the room.
5.There is a nice picture _____the table. /5
Составь предложения из слов.
1. is, an armchair, there, in your kitchen?
_________________________________
2. did, clean, your room, you, yesterday?
_________________________________
3.it, in winter, is, very cold.
_________________________________
4.a lot of sweets, there, in the box, were.
_________________________________
5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.
_______________________________________________ /10
Раскрой скобки, употребив глагол в Past Simple.
The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass. In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life. One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not. /9
Переделай предложения по образцу.
Образец: She watches TV every day. – Yesterday she watched TV too.
1.We wash our hands every day. – Yesterday we ___________ our hands too.
2.I go to school every morning. – Yesterday I ___________ there too.
3.She waters flowers every day. – Yesterday she __________ flowers too.
4.My cat catches a mouse every day. – Yesterday my cat __________ a mouse too.
5.I see my friends every day. – Yesterday I __________ my friends too.
/10
Выбери нужное слово и заполни пропуски.
1.I always ______ my homework in the evening.
a)have
b)do
c)make
2.Mag ______ the flowers every morning.
a)washes
b)waters
c)cleans
3.When do you usually ______ lunch?
a)go
b)have
c)do
4.______ you do your homework two days ago?
a)Do
b)Will
c)Did
5.His sister ______ puzzles yesterday.
a) didn’t play
b) doesn’t play
c) won’t play /5
Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.
1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.
2.It is a very __________ (funny) English book.
3.This baby is the __________ (smart) baby in the world.
4.My bike is __________ (small) than your bike.
5.Tigers are __________ (big) than dogs. /5
Заполни таблицу.
/1
Ключи:
1)
sunny
wide
take
jeans
ruler
2)
1.ходить в школу- go to school
2.кататься на велосипеде- ride a bike
3.большая кухня- large kitchen
4.теплый ковер- warm carpet
5.работать в саду- work in the garden
6.поливать цветы- water the flowers
7.сидеть в кресле- sit in the armchair
8.играть в снежки- play snowballs
9. мыть посуду – do the washing up
10.учить наизусть – learn by heat
3)
1. in
2. to
3. on
4. in the middle
5. above
4)
1. Is there an armchair in your kitchen?
2. Did you clean your room yesterday?
3. It is very cold in winter.
4. There were a lot of sweets in the box.
5. .My mother will take me to the Black Sea next summer.
5)
The Red Cow (1) __lived_ in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _gave lessons to her daughter. In the afternoon they (3) __ate___ sweet green grass. In the evening the Red Cow (4) _thought____ about her happy life. One night the Red Cow (5) _got____ up suddenly and (6) _began____ to dance. There (7) __was___ no music but she (8) _danced. Then she (9) wanted to stop but she could not.
6)
.We wash our hands every day. – Yesterday we __washed_________ our hands too.
2.I go to school every morning. – Yesterday I _went__________ there too.
3.She waters flowers every day. – Yesterday she ___watered_______ flowers too.
4.My cat catches a mouse every day. – Yesterday my cat ____caught______ a mouse too.
5.I see my friends every day. – Yesterday I ____saw______ my friends too.
7)
1. b)do
2. b)waters
3. b)have
4. c)Did
5. a) didn’t play
8)
1.My sister is the __best________ (good) pupil in her class.
2.It is a very _____funny_____ (funny) English book.
3.This baby is the ___smartest_______ (smart) baby in the world.
4.My bike is ___smaller_______ (small) than your bike.
5.Tigers are ____bigger______ (big) than dogs.
9)
Список литературы
1. Учебник для 4 класса. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English-3.- Обнинск: Титул, 2012.
2. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English-4. Рабочая тетрадь.- Обнинск: Титул, 2012.
3. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Книга для учителя с поурочным планированием к УМК Enjoy English 4. –Обнинск: Титул, 2012.
infourok.ru
В настоящее пособие включены проверочные задания для контроля усвоения лексического и грамматического материала 2-4 классов по разделам учебника в соответствии с триместровой системой обучения в школе. Каждая контрольная работа дается в двух вариантах. Проверочные работы можно использовать в дидактических целях.
2 класс
Lessons 23-45
Контрольная работа
1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat
BIG-________ RUN -_________ HEN -__________
SWIM -________ PIG -________ FOX - ___________
2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:
a i k s c
[z] [x] [I] [k] [s]
3. Составьпредложения:
1. is, Tom, big. – ___________________________________________
2. skips, Ann. – ____________________________________________
3. pig, His, is, fat. – ______________________________________
4. has, got, cats, John, six. –_________________________________
5. can, Ann’s, sing, cat. – __________________________________
4.Напиши по-английски:
шесть кошек_______________________
десять поросят___________________
пять кроликов____________________
5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки
[I]:__________________________________________________________
[x]:_________________________________________________________
[e]:_________________________________________________________
six, cat, sing, ten, has, sit, pen, is, fat, his, skip, swim, Ann, and, hen, can.
6. Вставь пропущенные слова:
can, has got, is, red, six |
1. Bill has____________a red pen.
2. His pig_________ big.
3. Ann’s cat is _________.
4. Tom’s cat ________skip.
5. Nick has got _______ rabbits.
7. Найди лишнее слово:
1) pig, Jump, sing, run
2) pink, red, big, grey, black
3) dog, cat, crocodile, rabbit
4) seven, six, five, pen, ten
8. Составь словосочетания и запиши их:
Ann’s Nick’s Tim’s a fat his a red | hen pig cats dog cat rabbits |
кролик Ника____________________________________
толстый поросенок________________________________
Анина собака_________________________________
его коты_________________________________________
кролики Тима____________________________________
черный кот_______________________________________
Контрольная работа
1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat
NICE -________ JUMP -_________ RABBIT -__________
SLIM -________ BLACK -________ BOX - ___________
2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:
k a i s c
[k] [x] [I] [z] [s]
3. Составьпредложения:
1. is, It, pink. – ___________________________________________
2. swims, Tom. – ____________________________________________
3. cat, His, is, fat. – ______________________________________
4. has, got, rabbits, Nick, ten. –_________________________________
5. can, Tom’s, sing, parrot. – __________________________________
4.Напиши по-английm кошек_______________________
десять кроликов ___________________
семь поросят ____________________
5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки
[I]:_________________________________________________________
[x]:_________________________________________________________
[e]:________________________________________________________
swim, Ann, has, sit, six, cat, sing, ten, pen, is, fat, his, jump, and, hen, can.
6. Вставьпропущенныеслова:
has got, is, red, can, ten |
1. Nick____________a red hen.
2. His cat_________ big.
3. Tom’s dog is _________.
4. Tim’s cat ________swim.
5. Jack has got _______ rabbits.
7. Найди лишнее слово:
1), crocodile, rabbit, cat, dog
2) red, pink, big, grey, black
3) skip, pig, swim, sing
4) six, eight, pen, ten, seven
8. Составь словосочетания и запиши их:
Ann’s Nick’s Tim’s a fat his a red | rabbit pig cats dog cat rabbits |
Анина кошка_________________________________
кролик Ника____________________________________
кролики Тима____________________________________
толстый кот__________________________________________
его коты____________________________________________
рыжая собака_______________________________________
Lessons 46-68
Контрольная работа
1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):
has, name, skate, face, cat, brave, Kate, fat, bad, lazy, can, Ann, rabbit.
[x] | [eI] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Соедини слова с противоположным значением:
happy kind
clever sad
slim stupid
angry fat
3. Зачеркни лишнее слово
1) blue, red, green, brave
2) we, I, not, they, he
3) sings, swims, runs, cats
4) forest, clever, happy, lazy
4. Составь из букв знакомые слова:
n,e,t -____________(десять) e, v i, f ____________(пять)
i, p, n, k - ___________(розовый) a,f, t ____________(толстый)
e,r,d ______________(красный) e,s,y -_____________ (да)
5. Вставьте is, am, are:
The hen ___________red.
I _________fine.
You _________happy.
They ________good students.
6. Составь предложения:
1. rabbits, She, likes. – _______________________________________
2. has, got, pencils, Nick, six.–___________________________________
3. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________
4. not, five, is, Ann. – _______________________________________
7.Ответь кратко на вопросы:
What is your name?____________________________
Can you swim well?____________________________
Are you a student?_______________________________
Can you play football?___________________________
Have you got a dog?___________________________
Контрольная работа
1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):
face, cat, brave, Kate, has, name, skate, fat, bad, play, can, Ann, rabbit.
[x] | [eI] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Соедини слова с противоположным значением:
angry fat
merry sad
slim stupid
clever kind
3. Зачеркни лишнее слово
1) red, green, brave, pink
2) you, I, cat, they, she
3) likes, swims, runs, crocodiles
4) smart, angry,river, lazy
4. Составь из букв знакомые слова:
i, p, n, k - _____________(розовый) i, l, k, e ___________ (любить )
n,e,t -___________________(десять) x, s, i -_______(шесть)
e,r,d _________________(красный) e,s,y -_____________(__да
5. Вставьте is, am, are:
Her fox ___________red.
I _________big.
They ________good students.
You _________nice.
6. Составь предложения:
1. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________
2. not, seven, is, Bill. – _______________________________________
3. crocodiles, He, likes. – _______________________________________
4. has, got, pencils, Ann, six.–_____________________________________
7.Ответь на вопросы:
What is your name?____________________________
Are you a pupil?_______________________________
Can you ride a bike?___________________________
Can you swim well?____________________________
Have you got a cat?____________________________
3 класс
Lessons 1-22
Контрольная работа
1. Зачеркни лишнее слово:
Saturday, Monday, Tuesday, October
orange, potato, tomato, cucumber, carrot
read, write, happy, play, dance, sing
crocodile, fox, giraffe, bird, tiger
eye, neck, face, cake, nose
2. Соедини слова с транскрипцией:
corn [CJz]
fish [kPfI]
tea [fIS]
coffee [tJ]
cheese [ bAtq]
butter [kLn]
3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:
____You are welcome.
____Here you are.
____No, thank you. But I would like a sandwich.
____Would you like some tea?
____Thank you.
4. Закончи рассказ мальчика, используя слова:
seven breakfast write together milk friends school |
I am John. I am___________. I go to ____________. I can read and____________. I like cheese and_________ for___________________.
I have got a lot of _____________. We go to school __________________.
5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are
They______smart. You______ strong.
I _____ a student. He _______nine. She_______fine. We_______friends.
6. Дай краткий ответ на вопросы:
Are you a pupil? - _________________
Do you like milk?_________________
Does your friend go to school on Sundays?___________________
Do cats like fish?___________________________
Can you swim well?_________________________
7. Составь из слов предложения:
1) your, name, what, is?_____________________________________
2) you, would, some, like, juice?____________________________
3) coffee, don’t, I, like.____________________________________
4) milk, cats, like._________________________________________
5) on, he, plays, Monday, voleyball.___________________________
8. Cоставь словосочетания и запиши их:
long black big funny short white clean smart strong | book eyes nose face teeth boy rabbit skirt parrot |
|
Контрольная работа
1. Зачеркни лишнее слово:
Monday, Tuesday, Saturday, February
apple, potato, tomato, cucumber, carrot
read, write, nice, play, dance, swim
crocodile, fox, giraffe, dog, lion
ear, neck, face, girl, nose
2. Соедини слова с транскрипцией:
tea [fIS]
coffee [tJ]
corn [CJz]
fish [kPfI]
cheese [ bAtq]
butter [kLn]
3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:
____You are welcome.
____No, thank you. But I would like a sandwich.
____Would you like some cheese?
____Thank you.
____Here you are.
4. Закончирассказдевочки, используяслова:
Write seven breakfast together cakes friends school |
I am Kate. I am___________. I go to ____________. I can read and___________. I like cheese and_________ for___________________.
I have got a lot of _____________. We go to school __________________.
5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are
I _____ a student. He _______nine. They______clever. You______ strong.
She_______healthy. We_______friends.
6.Дай краткий ответ на вопросы:
Are you healthy? - _________________
Do you like bananas?_________________
Does your friend go to school on Sundays?___________________
Do cats like fish?___________________________
Can you swim well?_________________________
7. Составь из слов предложения:
1) milk, cats, like._____________________________________________
2) you, would, some, like, juice?_________________________________
3) don’t, I, fish, like.___________________________________________
4) your, name, what, is?__________________________________________
5) on, he, plays, Sunday, tennis.____________________________________
8. Cоставь словосочетания и запиши их:
long funny short big strong white clean clever grey | book eyes nose face ears boy rabbit shirt cock |
Lessons 23-45
Контрольная работа
1. Зачеркнилишнееслово:
1) apple, nut, cabbage, fish, carrot
2) fifteen, thirteen, twelve, eleven, five
3) bread, breakfast, healthy, tea, head
2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:
1) Do you go to school? a) Yes,I think I can.
2) Are you a student? b) No, he doesn’t.
3) Can you draw a tiger? c) Yes, I am.
4) Where do you ski? d) In the forest.
5) Does he like apples? e) Yes, I do.
3. ПрочитайписьмоДжейнивыполнизадания:
Dear friend, My name is Tom. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 17th of June. What is your name? How old are you? I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a cat. Have you got a pet? I can play basketball very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well? Please write back. Tom Brown. |
1) Закончипредложение: Tom’sbirthday is…
a) on the seventh of June.
b) on the seventeenth of February.
c) on the seventeenth of June.
2) Что умеет делать Tom? Выбери правильный ответ:
a) He can play basketball, draw, ride a bike and swim.
b) He can play tennis, draw, ride a bike and play computer games.
c) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.
3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:
a) Tom has got a pet.
b) Tom would like to have a cat.
c) Tom can ride a bike.
d) Kitty is black and white.
4. Выбери нужное слово:
1) My cat are / is funny.
2) Ann likes / like winter.
3) Bill does not lives / live in a big house.
4) February is the first / second month of the year.
5) May is the second / third month of spring.
5. Напиши словами:
23 февраля ______________________________
1 мая____________________________________
8 марта___________________________________
1 апреля__________________________________
6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок
Контрольная работа
1. Зачеркнилишнееслово:
1) autumn, spring, winter, month, summer
2) first, third, fourth, birthday, second
3) December, June, January, February
2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:
1) Do you like your school? a) Yes, I think I can.
2) Are you a student ? b) Yes, I do.
3) Can you draw a crocodile? c) Yes, I am.
4) Where do you skate? d) No, he doesn’t.
5) Does he like fish? e) In the park
3. ПрочитайписьмоДжeкаивыполнизадания:
Dear friend, My name is Jack. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 19th of June. What is your name? How old are you? I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a dog. Have you got a pet? I can play tennis very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well? Please write back. Ann Hope. |
1) Закончипредложение:Ann’sbirthdayis…
a) on the ninth of May.
b) on the nineteenth of July.
c) on the nineteenth ofMarch.
2) Что умеет делать Джек? Выбери правильный ответ:
a) He can pla y football, draw, ride a bike and sing.
b) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.
c) He can play tennis, draw, ride a bike and play piano.
3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:
a) Jack has got a pet.
b) Jack would like to have a cat.
c) Kitty is black and white.
d) Jack can ride a bike.
4. Выбери нужное слово:
1) My friends are / is nice.
2) He likes / like winter.
3) Mary does not lives / live in a big town.
4) February is the first / second month of the year.
5) April is the second / third month of spring.
5. Напиши словами:
7 января ______________________________
2 июня____________________________________
8 марта___________________________________
10 апреля__________________________________
6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок.
Lessons 45-68
Контрольная работа
1. Зачеркнилишнееслово:
1) Saturday, December, Sunday, Wednesday, Tuesday
2) first, second, twelfth, birthday, second
3) July, June, January, March
4) envelope, letter, stamp, postcard, friend
5) ears, eyes, nose, hand, mouth
2.Ответь на вопросы:
1) Do you like fairy tales?________________________
2) When is your birthday?_________________________
3) Can you play badminton?_______________________
4) Where do you live? ___________________________
5) What season do you like?________________________
3. Выбери нужное слово:
1) My friend’s name ______ (are, is) John.
2) He _______________ (likes, like) to go to school.
3) The family does not_________ (lives, live) in a big house.
4) June is the __________ (first, third) month of summer.
5) Cockerels _______________(sing, sings) in the morning.
4. Расставь слова в правильном порядке:
1) you, Vladimir, do, in, live?
2) in, to walk, he, likes, the park.
3) go, they, do, where?
4) a dog, have, got, you?
5) washes, Nick, hands, his, day, every.
6. Заполни пропуски ( am / is / are ):
1) Mary _________ at school.
2) I _______happy today!
3) ________you a good pupil?
4) We________ in London.
5) ______it healthy to eat apples every day?
7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:
home, his, gets up, breakfast, face, usually, watches
Andrew lives with his mum, dad and little sister Rose. Andrew is a pupil. He goes to school every day. He_____________ at seven o’clock. He washes his________- and hands, cleans his teeth. Andrew and his dad have ____________ at 7.45 am. Andrew comes _________ at 2 pm. After lunch he does ____________ homework and plays with Rose. In the evening Andrew ____________TV or reads books. He goes to bed at 9 pm.
8. Напишиписьмодругу по переписке:
Dear friend
I am from_____________________________________________________ I live with_____________________________________________________ |
My birthday is on the____________________________________________
My favourite season is ___________________________________________
I like to_______________________________. I can___________________
I have got_____________________________________________________
Please write back.
Your friend_________________________.
Контрольная работа
1. Зачеркнилишнееслово:
1) letter, envelope, stamp, postcard pen- friend
2) first, third, twelfth, birthday, second
3) July, June, January, August
4) May, Sunday, Wednesday, Saturday, Tuesday
5) ears, eyes, nose, toes, mouth
2. Найди ответы на вопросы, запиши нужную букву:
1) Do you like fairy tales?______ a)Yes, I can.
2) When is your birthday?_______ b)Spring.
3) Can you play badminton?_____ c)on the 10th May.
4) Where do you live? _________ d) In Moscow.
5) What season do you like?______ e) Yes, I do
3. Выбери нужное слово:
1) My dog’s names ______ (are, is) Dick and Jack.
2) Tom _______________ (likes, like) to go to school.
3) Tim does not_________ (lives, live) in a big house.
4) May is the __________ (first, third) month of spring.
5) Birds _______________(sing, sings) in spring.
4. Расставь слова в правильном порядке:
1) go, they, do, where? ________________________________________
2) in, to walk, he, likes, the park.________________________________
3) you, Vladimir, do, in, live?____________________________________
4) a dog, have, got, you? _______________________________________
5) washes, Nick, hands, his, day, every. ___________________________
5. Напишикраткийответ:
1) Do you go to school? ___________________________
2) Are you healthy? _______________________________
3) Do Jim and Jill like to play?________________________
4) Does your mum play the piano?______________________
5) Is your father a doctor? ____________________________
6. Заполни пропуски ( am / is / are ):
1) Mary _________ at school.
2) I _______happy today!
3) ________you a good pupil?
4) We________ in Moscow.
5) ______it healthy to eat apples every day?
7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:
gets up, breakfast, home, her, reads face, usually,
Helen lives with her mum, dad and little brother Martin. Helen is a student. She goes to school every day. She_____________ at seven o’clock. Then she washes her________ and hands, cleans her teeth. Helen has ____________ at 7.30 am. Helen comes _________ at 3 pm. After lunch she does ____________ homework and plays with Bill. In the evening Helen watches TV or ____________ books. She goes to bed at 9.15 pm.
8. Напишиписьмодругу по переписке:
Dear friend
I am from_____________________________________________________ I live with_____________________________________________________ |
My birthday is on the____________________________________________
My favourite season is ___________________________________________
I like to_______________________________. I can___________________
I have got_____________________________________________________
Please write back.
Your friend_________________________.
4 класс
Lessons 1-22
Контрольная работа
1. Зачеркни лишнее слово:
hall, chair, sofa, shelf, bed
above, between, kitchen, under, behind
cold,rainy, windy, winter, sunny
wide,town, nice, big, small, tall
2. Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)
1. watch TV - ________________________________
2. have breakfast -_______________________________
3. go to bed -__________________________________
4. wash your face -_____________________________
3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be» в нужной форме:
1) He_________ at school today.
2) I______ sad.
3) ________your friend nice?
4) We________ in Moscow now.
5) The weather _______sunny and fine tomorrow.
4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:
1) windy, today , is, it?________________________________________
2) country, biggest, the, is, Russia._______________________________
3) go, they, will, where, tomorrow? ______________________________
4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.
5) in, flat, there, rooms, are, four, our.
5. Запиши краткие ответы на вопросы:
Can your mother play the piano?______________________
Do you like to skate in winter?_________________________
Have you got a room of your own? ___________________
Is your flat big? ___________________________________
Is there a sofa in your flat?______________________
6. Употреби существительные во множественном числе:
A man, a cow, a room, a sheep, a town, a town, a child, a mouse, a fish: _________________________________________________________________
7. Прочитай предложения, заполни пропуски:
My friend (любит)_____________________ milk.
He (ходит)_______________________ to school on Sundays.
(Есть) _____________________________a window in your room?
Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.
(Ты хотел бы ) ______________________to go to the park with me?
I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.
There is a shop (рядом)_____________________my house.
8. Cоставь словосочетания и запиши их:
clean white wide tall funny large English cold interesting long |
book house flat street kitten river sheep town weather road __________________________________________________________________
Контрольная работа
1. Зачеркни лишнее слово:
sofa, bedroom, arm- chair, shelf, bed
rainy, windy, cold, winter, sunny
above, between, house, under, behind
town, nice, large, short, small, tall
2. Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)
1. wash hands - ________________________________
2. have breakfast -_______________________________
3. go to bed -__________________________________
4. play the piano -___________________________________
3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be» в нужной форме:
1) Mary _________ at school today.
2) The weather _______sunny and fine tomorrow.
3) ________your friend nice?
4) We________ in London now.
5) ______it interesting at the zoo?
4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:
1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________
2) country, biggest, the, is, Russia._________________________________
3) sunny, today , is, it?_____________________________________
4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.
5) in, flat, there, rooms, are, four, our.__________________________________________________________________
5. Запиши краткие ответы на вопросы:
Can your brother play basketball?______________________
Do you like to skate in winter?_________________________
Have you got a room of your own? ___________________
Is your flat big? ___________________________________
Is there a piano in your flat?______________________
6. Употреби существительные во множественном числе:
A man, a cow, a room, a sheep, a city, a town, a child, a mouse, a fish: __________________________________________________________________
7. Прочитай предложения, заполни пропуски:
(Есть) _____________________________a table in your room?
My friend (любит)_____________________ apples.
Tom (ходит)_______________________ to school on Saturdays.
Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.
I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.
The shop is (рядом)_____________________the theatre.
(Ты хотел бы ) _______________________to go to the zoo with me?
8. Cоставь словосочетания и запиши их:
warm interesting clean grey large Russian long wide tall funny |
book house flat street kitten river sheep town weather road _____________________________________________________________
Lessons 23-45
Контрольная работа
Фамилия, имя__________________________________________
1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:
смотрели телевизор____________________________________
играли в снежки________________________________________
пошли в лес____________________________________________
делали уроки___________________________________________
катались на лыжах______________________________________
2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be» в нужной форме:
1) David _________ at school yesterday.
2) The weather _______frosty and fine tomorrow.
3) ________you in the mountains last month?
4) We________ in Moscow last summer.
5) ______it interesting at the party at school yesterday?
3. Напиши вопросительное и отрицательное предложение:
They went to the zoo last Sunday.
4.Напишикраткийответ:
1) Did you go to school yesterday? – ___________________________
2) Were you in the country last summer? –_______________________
3) Will Tom and Annl go to the Zoo tomorrow? –__________________
4) Does your mum play the piano? – ____________________________
5) Was your father in Moscow last spring? – ___________________
5. Напиши вторую форму глаголов:
go -____________meet -______________ be -___________
ski - __________ skate -____________ like - __________
want - ___________ have - _____________ do -____________
6. Расставь слова в правильном порядке:
1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________
2) last, month, he, to, went, the park.______________________________
3) you, last, autumn , did, to the Zoo, go?____________________________
4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________
5) in, room, there, chairs, are, four, the. ____________________________
7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:
_____________________________________________________________
Контрольная работа
1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:
гуляли в лесу____________________________________________
катались на коньках____________________________________
рисовали картинки________________________________________
делали уроки___________________________________________
играли в снежки______________________________________
2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be» в нужной форме:
1)We________ in Moscow last summer.
2) The weather _______sunny and fine tomorrow.
3) ________you in the mountains last month?
4) John _________ at school yesterday.
5) ______he happy now?
3. Напиши вопросительное и отрицательное предложение:
They made a tasty cake last Saturday. ___________________________
4.Напишикраткийответ:
1) Does your dad play chess? – ____________________________
2) Were you at school last Sunday? –_________________________
3) Will they go to the cinema tomorrow? –____________________
4) Did you go to school yesterday? – _________________________
5) Was your friend in Moscow last spring? – ___________________
5. Напиши вторую форму глаголов:
make -____________ has - _____________ be -___________
want - __________ skate -____________ play - __________
go - ___________ do -____________ draw -___________
6. Расставь слова в правильном порядке:
1) last, Monday, he, to, went, the park.______________________________
2) in, garden, there, flowers, are, many, the. ____________________________
3) you, last, autumn , did, to London , go?________________________
4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________
5) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________
7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:
_____________________________________________________________
Lessons 45-68
Контрольная работа
1. Зачеркните лишнее слово:
sea, mountee, river, ocean
rainy, autumn, windy, hot, sunny
fox, tagle, wolf, bear
tomato, cabbage, ice-cream, potato, cucumber
suit, T-shirt, blouse, cheese, dress
2. Соотнесите:
5:10 It’s a quarter past six
11:30 It’s ten minutes past ten
9:50 It’s half past eleven
6:15 It’s ten minutes to five
2:30 It’s half past two
3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:
Monday
It is Monday. We have four classes. 0. today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is English. 3. _____________ begins at half past eight. The teacher 4. __________________ in and we say «good morning» 5. _______________ read, write and play in our English lessons. It's fun!
0. today yesterday tomorrow
1. after from to
2. first last good
3. they it he
4. smiles comes sits
5. I They We
4. Подберите по три прилагательных к существительным:
Cold, funny, new, interesting, Russian, tasty, beautiful, big, sunny, small, white, long, red, rainy, old, smart, little, tall |
Book_______________ Rabbit______________ Dress_______________ Cake________________ | Town___________ Boy_____________ Day____________ Game___________ |
5. Прочитай предложения, заполни пропуски:
What is (его)____________________name?
Tom (ходил ) ________________ to the zoo with me last week.
Giraffes are (выше) __________than horses.
I (буду делать)__________________my homework tomorrow.
Ann (не была) ___________________ at home yesterday.
The ball is (под)________________the desk.
6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)
_____________________________________________________________
Контрольная работа
1. Зачеркните лишнее слово:
rainy, autumn, windy, cold, sunny
sea, desert, river, ocean
fox, whale, wolf, bear
T-shirt, coat, blouse, cheese, dress
ice-cream, tomato, cabbage, potato, cucumber
2. Соотнесите:
5:10 It’s a quarter past eight
10:30 It’s ten minutes past five
4:50 It’s half past ten
8:15 It’s ten minutes to five
7:30 It’s half past seven
3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:
Friday
It is Friday. We have five classes. 0. today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is Maths. 3. ______ begins at half past eight. The teacher 4. ________ in and we say «good morning» 5. ____________ read, write and play in our English lessons. It's fun!
0. today yesterday tomorrow
1. to after from
2. last first good
3. she he it
4. goes comes stands
5. I They We
4. Подберите по три прилагательных к существительным:
Cold, funny, new, interesting, English, tasty, beautiful, warm, big, sunny, small, white, long, red, rainy, old, smart, little, tall |
Girl___________________ Day___________________ hat__________________ Cake__________________ | Town_____________ Book_____________ Cat____________ Game____________ |
5. Прочитай предложения, заполни пропуски:
What is (её)____________________name?
Mike (ходил ) ________________ to the Zoo last week.
Elephants are (больше) __________than camels.
I (буду делать)__________________a cake tomorrow.
He (не была) ___________________ at home yesterday.
His pen is (под)________________the desk.
6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)
_____________________________________________________________
Источники:
1. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 2 класс обнинск: титул, 2010
2. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 3 класс Обнинск: Титул, 20009
3. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 4 класс Обнинск: Титул, 2009
kopilkaurokov.ru
Итоговая контрольная работа
по английскому языку 4 класс
1 вариант
Прочитай транскрипцию и напиши слово буквами.
[‘windi]__________________ jeans
[‘k^ntri]__________________ take
[teik]_____________________ country
[dji:nz]____________________ ruler
[‘ru:lə]____________________ windy
Составь словосочетания и запиши их.
Go
by heart
Ride
snowballs
Large
in the armchair
Warm
in the garden
Work
flowers
Water
the washing up
Sit
carpet
Play
a bike
Do
kitchen
learn
to school
1.ходить в школу- __________________________________________________
2.кататься на велосипеде- ____________________________________________
3.большая кухня- ___________________________________________________
4.теплый ковер- ____________________________________________________
5.работать в саду- __________________________________________________
6.поливать цветы- __________________________________________________
7.сидеть в кресле- __________________________________________________
8.играть в снежки- __________________________________________________
9. мыть посуду-_____________________________________________________
10.учитьнаизусть- __________________________________________________
Заполни пропуски предлогами.
Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.
1.He likes to ski _____ winter.
2.Do you like to listen _____ music?
3.I play tennis _____ Sunday.
4.What is there _____ the room.
5.There is a nice picture _____the table.
Составь предложения из слов.
1.is, an armchair, there, in your kitchen?
_________________________________
2. did, clean, your room, you, yesterday?
_________________________________
3.it, in winter, is, very cold.
_________________________________
4.a lot of sweets, there, in the box, were.
_________________________________
5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.
_______________________________________________
Раскрой скобки, употребив глагол в Past Simple.
The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass.In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life.
One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not.
Выбери нужное слово и заполни пропуски.
1.I always ______ my homework in the evening.
a)have b)do c)make
2.Mag ______ the flowers every morning.
a)washes b)waters c)cleans
3.When do you usually ______ lunch?
a)go b)have c)do
4.______ you do your homework two days ago?
a)Do b)Will c)Did
5.His sister ______ puzzles yesterday.
a) didn’t play b) doesn’t play c) won’t play
Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.
1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.
2.It is a very __________ (funny) English book.
3.This baby is the __________ (smart) baby in the world.
4.My bike is __________ (small) than your bike.
5.Tigers are __________ (big) than dogs.
Заполни таблицу.
Давать
give
gave
go
Приносить
get
Покупать
made
put
Слышать
fell
infourok.ru
Ермилова Н.В.,
учитель английского языка
муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения
«Школа №117»
г. Нижний Новгород
Промежуточная контрольная работа
за | полугодие
по английскому языку
по программе «Enjoy English» автор: Биболетова М. З.
4 класс
Заполните Ваши данные печатными буквами
ФАМИЛИЯ:
ИМЯ:
Класс :
А. Аудирование
B. Чтение
B1. Прочитайте текст и вставьте необходимые по смыслу слова.
A. ball | B. meat | C. fox baby | D. mushrooms | E. river |
My name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa.
There is a big forest and a (1) near our village.
Every day my friends and I went to the river. We swam and played with a (2) on the green grass.
One day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There were many (3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered berries and mushrooms.
Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What is this?”
We ran up to him and saw a small (4) under a big tree. It was very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.
We took the fox baby home. We gave him fish and (5). He grew up quickly. We named him “July”. July liked to play with us. We were friends.
One day when we wanted to play with July we couldn’t find him. He ran away to the forest.
Ответы:
B2 . Last summer David lived in … . B6. One day July ran away… .
town a. to the village
the village b. to the river
the forest c. to the forest
B3. Every day the boys went … .
a. to the forest
b. to the zoo
c. to the river
B4. The boys saw a baby fox … .
under a big tree
near the river
in the village
B5. The boys gave July … .
a. berries and mushrooms
b. meat and fish
c. some water
C. Грамматика
C1. Поставьте глаголы в нужную форму. Запишите грамматически правильное предложение
1. My brother _______yesterday.
a)will cry b) cries c) cried
2.Granny_____to us last week.
a)came b)will come c) comes
3.Mary often____at the parties.
a)will sing b)sings c)didn’t sing
4.Our family____to London next year.
a)will go b)went c)goes
5.I usually ____up at 7 o’clock.
a) get b) will get c) got
6. This girl____in the park tomorrow.
a) skates b) skated c)will skate
С2. Поставьте глаголы в Past Simple.
1. to live-______________ 6. to try-__________
2. to give-_____________ 7. to watch-_________
3. to eat-______________ 8. to do-___________
4. to think-____________ 9. to want-_________
5. to play-_____________ 10. to be-___________
C3. Образуйте форму множественного числа
Tooth _______________________________________________________
Lady ________________________________________________________
Fox __________________________________________________________
Child ________________________________________________________
Book________________________________________________________
C4. Раскройте скобки, употребив прилагательное в правильной форме.
1. My sister is the __________ (lazy) pupil in her class.
2. It is a very __________ (interesting) English book.
3. This baby is the __________ (nice) baby in the world.
4. My bike is __________ (good) than your bike.
5. Tigers are __________ (big) than dogs.
С5. Заполните пропуски предлогами.
Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.
1. He likes to ski _____ winter.
2. Do you like to listen _____ music?
3. I play tennis _____ Sunday.
4. What is there _____ the room?
5. There is a nice picture _____the table.
С 6. Вставьте пропущенные слова is или are.
1) There a nice woman in the kitchen.
2) there an old armchair in Tiny's house?
3) There ______ five shelves with interesting books in his room.
There no clocks in the living room.
There a sofa, a table and three chairs in the living room.
С 7. Вставьте артикль(a,an,the), где необходимо.1. I see…elephant on … table. …toy elephant is big.
2. This ... book is good. I like…book.
3. Give me ... chair, please.
4. They have ... dog and two ... cats.
5. I have ... spoon in my ... cup, but I have no ... tea in it.
C8. Составьте предложения из слов.
1.is, an armchair, there, in your kitchen?
_________________________________
2. did, clean, your room, you, yesterday?
_________________________________
3. it, in winter, is, very cold.
_________________________________
4. sweets, not, there, in the box, any, were.
_________________________________
5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.
_______________________________________________
multiurok.ru
Итоговая контрольная работа
по английскому языку 4 класс база
1 вариант
1. Составь словосочетания и запиши их.
1.ходить в школу- __________________________________________________
2.кататься на велосипеде- ____________________________________________
3.большая кухня- ___________________________________________________
4.теплый ковер- ____________________________________________________
5.работать в саду- __________________________________________________
2. Заполни пропуски предлогами.
Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.
1.He likes to ski _____ winter.
2.Do you like to listen _____ music?
3.I play tennis _____ Sunday.
4.What is there _____ the room?
5.There is a nice picture _____the table.
3. Составь предложения из слов.
1.is, an armchair, there, in your kitchen?
_________________________________
2. did, clean, your room, you, yesterday?
_________________________________
3.it, in winter, is, very cold.
_________________________________
4.a lot of sweets, there, in the box, were.
_________________________________
5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.
_______________________________________________
4. Раскрой скобки, употребив глагол в PastSimple.
The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass.In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life.
One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not.
5.Переделай предложения по образцу.
Образец: She watches TV every day. – Yesterday she watched TV too.
1.We wash our hands every day. – Yesterday we ___________ our hands too.
2.I go to school every morning. – Yesterday I ___________ there too.
3.She doesn’t water flowers every day. – Yesterday she __________ flowers too.
4.My cat catches a mouse every day. – Yesterday my cat __________ a mouse too.
5.I see my friends every day. – Yesterday I __________ my friends too.
6. Выбери нужное слово и заполни пропуски.
1.I always ______ my homework in the evening.
a)have
b)do
c)make
2.Mag ______ the flowers every morning.
a)washes
b)waters
c)cleans
3.When do you usually ______ lunch?
a)go
b)have
c)do
4.______ you do your homework two days ago?
a)Do
b)Will
c)Did
5.His sister ______ puzzles yesterday.
a) didn’t play
b) doesn’t play
c) won’t play
7.Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.
1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.
2.It is a very __________ (funny) English book.
3.This baby is the __________ (smart) baby in the world.
4.My bike is __________ (small) than your bike.
5.Tigers are __________ (big) than dogs.
8. Заполни таблицу.
Итоговая контрольная работа
по английскому языку 4 класс база
2 вариант
1. Составь словосочетания и запиши их.
1.поливать цветы- __________________________________________________
2.сидеть в кресле- __________________________________________________
3.играть в снежки- __________________________________________________
4. мыть посуду-_____________________________________________________
5.учить наизусть- __________________________________________________
2. Заполни пропуски предлогами.
Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.
1. There are some books _____the table.
2. He plays football _____ Wednesday.
3. She likes to swim _____ summer.
4.What is there _____ the living-room?
5. Does your sister like to listen _____ music?
3. Составь предложения из слов.
1.are, chairs, there, in your room?
_________________________________
2. did, cook, a tasty dinner, mother, yesterday?
_________________________________
3.it, in summer, is, very hot.
_________________________________
4.a lot of pencils, there, in the box, were.
_________________________________
5.my brother, next July, will take me, to the Black Sea.
_______________________________________________
4. Раскрой скобки, употребив глагол в PastSimple.
The Grey Cat (1) _____ (live) in a beautiful house near the forest. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her three little kittens. In the afternoon they (3) _____ (eat) sour cream and (4) _________(drink) milk.
One day the Grey Cat (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to sing. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (sing). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not.
5.Переделай предложения по образцу.
Образец: She watches TV every day. – Yesterday she watched TV too.
1.We help our mum every day. – Yesterday we ___________ her too.
2.I don’t go to school on Sunday. – Yesterday I ___________ there too.
3.She plays tennis every day. – Yesterday she __________ tennis too.
4.My dog brings a mouse every day. – Yesterday my dog __________ a mouse too.
5.I try to help my friends every day. – Yesterday I __________ to help them too.
6. Выбери нужное слово и заполни пропуски.
1.My sister always ______ her homework in the evening.
a)make
b)do
c)does
2.The children ______ the flowers every morning.
a)wash
b)waters
c)water
3.When did you ______ lunch yesterday?
a)go
b)have
c)had
4.When ______ you usually do your homework?
a)do
b)will
c)did
5.My brother ______ hopscotch yesterday.
a) didn’t play
b) doesn’t play
c) won’t play
7.Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.
1.He is the __________ (bad) player.
2.She is a very __________ (nice) girl.
3.This man is the __________ (happy) man in the world.
4.My poem is __________ (long) than your poem.
5.Summer is __________ (hot) than spring.
8. Заполни таблицу.
infourok.ru
В настоящее пособие включены проверочные задания для контроля усвоения лексического и грамматического материала 2-4 классов по разделам учебника в соответствии с триместровой системой обучения в школе. Каждая контрольная работа дается в двух вариантах. Проверочные работы можно использовать в дидактических целях.
2 класс
Lessons 23-45
Контрольная работа
1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat
BIG-________ RUN -_________ HEN -__________
SWIM -________ PIG -________ FOX - ___________
2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:
a i k s c
[z] [x] [I] [k] [s]
3. Составьпредложения:
1. is, Tom, big. – ___________________________________________
2. skips, Ann. – ____________________________________________
3. pig, His, is, fat. – ______________________________________
4. has, got, cats, John, six. –_________________________________
5. can, Ann’s, sing, cat. – __________________________________
4.Напиши по-английски:
шесть кошек_______________________
десять поросят___________________
пять кроликов____________________
5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки
[I]:__________________________________________________________
[x]:_________________________________________________________
[e]:_________________________________________________________
six, cat, sing, ten, has, sit, pen, is, fat, his, skip, swim, Ann, and, hen, can.
6. Вставь пропущенные слова:
can, has got, is, red, six
1. Bill has____________a red pen.
2. His pig_________ big.
3. Ann’s cat is _________.
4. Tom’s cat ________skip.
5. Nick has got _______ rabbits.
7. Найди лишнее слово:
1) pig, Jump, sing, run
2) pink, red, big, grey, black
3) dog, cat, crocodile, rabbit
4) seven, six, five, pen, ten
8. Составь словосочетания и запиши их:
Ann’s
Nick’s
Tim’s
a fat
his
a red
hen
pig
cats
dog
cat
rabbits
кролик Ника____________________________________
толстый поросенок________________________________
Анина собака_________________________________
его коты_________________________________________
кролики Тима____________________________________
черный кот_______________________________________
Контрольная работа
1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat
NICE -________ JUMP -_________ RABBIT -__________
SLIM -________ BLACK -________ BOX - ___________
2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:
k a i s c
[k] [x] [I] [z] [s]
3. Составьпредложения:
1. is, It, pink. – ___________________________________________
2. swims, Tom. – ____________________________________________
3. cat, His, is, fat. – ______________________________________
4. has, got, rabbits, Nick, ten. –_________________________________
5. can, Tom’s, sing, parrot. – __________________________________
4.Напиши по-английm кошек_______________________
десять кроликов ___________________
семь поросят ____________________
5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки
[I]:_________________________________________________________
[x]:_________________________________________________________
[e]:________________________________________________________
swim, Ann, has, sit, six, cat, sing, ten, pen, is, fat, his, jump, and, hen, can.
6. Вставьпропущенныеслова:
has got, is, red, can, ten
1. Nick____________a red hen.
2. His cat_________ big.
3. Tom’s dog is _________.
4. Tim’s cat ________swim.
5. Jack has got _______ rabbits.
7. Найди лишнее слово:
1), crocodile, rabbit, cat, dog
2) red, pink, big, grey, black
3) skip, pig, swim, sing
4) six, eight, pen, ten, seven
8. Составь словосочетания и запиши их:
Ann’s
Nick’s
Tim’s
a fat
his
a red
rabbit
pig
cats
dog
cat
rabbits
Анина кошка_________________________________
кролик Ника____________________________________
кролики Тима____________________________________
толстый кот__________________________________________
его коты____________________________________________
рыжая собака_______________________________________
Lessons 46-68
Контрольная работа
1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):
has, name, skate, face, cat, brave, Kate, fat, bad, lazy, can, Ann, rabbit.
[x]
[eI]
2. Соедини слова с противоположным значением:
happy kind
clever sad
slim stupid
angry fat
3. Зачеркни лишнее слово
1) blue, red, green, brave
2) we, I, not, they, he
3) sings, swims, runs, cats
4) forest, clever, happy, lazy
4. Составь из букв знакомые слова:
n,e,t -____________(десять) e, v i, f ____________(пять)
i, p, n, k - ___________(розовый) a,f, t ____________(толстый)
e,r,d ______________(красный) e,s,y -_____________ (да)
5. Вставьте is, am, are:
The hen ___________red.
I _________fine.
You _________happy.
They ________good students.
6. Составь предложения:
1. rabbits, She, likes. – _______________________________________
2. has, got, pencils, Nick, six.–___________________________________
3. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________
4. not, five, is, Ann. – _______________________________________
7.Ответь кратко на вопросы:
What is your name?____________________________
Can you swim well?____________________________
Are you a student?_______________________________
Can you play football?___________________________
Have you got a dog?___________________________
Контрольная работа
1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):
face, cat, brave, Kate, has, name, skate, fat, bad, play, can, Ann, rabbit.
[x]
[eI]
2. Соедини слова с противоположным значением:
angry fat
merry sad
slim stupid
clever kind
3. Зачеркни лишнее слово
1) red, green, brave, pink
2) you, I, cat, they, she
3) likes, swims, runs, crocodiles
4) smart, angry,river, lazy
4. Составь из букв знакомые слова:
i, p, n, k - _____________(розовый) i, l, k, e ___________ (любить )
n,e,t -___________________(десять) x, s, i -_______(шесть)
e,r,d _________________(красный) e,s,y -_____________(__да
5. Вставьте is, am, are:
Her fox ___________red.
I _________big.
They ________good students.
You _________nice.
6. Составь предложения:
1. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________
2. not, seven, is, Bill. – _______________________________________
3. crocodiles, He, likes. – _______________________________________
4. has, got, pencils, Ann, six.–_____________________________________
7.Ответь на вопросы:
What is your name?____________________________
Are you a pupil?_______________________________
Can you ride a bike?___________________________
Can you swim well?____________________________
Have you got a cat?____________________________
3 класс
Lessons 1-22
Контрольная работа
1. Зачеркни лишнее слово:
Saturday, Monday, Tuesday, October
orange, potato, tomato, cucumber, carrot
read, write, happy, play, dance, sing
crocodile, fox, giraffe, bird, tiger
eye, neck, face, cake, nose
2. Соедини слова с транскрипцией:
corn [CJz]
fish [kPfI]
tea [fIS]
coffee [tJ]
cheese [ bAtq]
butter [kLn]
3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:
____You are welcome.
____Here you are.
____No, thank you. But I would like a sandwich.
____Would you like some tea?
____Thank you.
4. Закончи рассказ мальчика, используя слова:
seven breakfast write together milk friends school
I am John. I am___________. I go to ____________. I can read and____________. I like cheese and_________ for___________________.
I have got a lot of _____________. We go to school __________________.
5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are
They______smart. You______ strong.
I _____ a student. He _______nine. She_______fine. We_______friends.
6. Дай краткий ответ на вопросы:
Are you a pupil? - _________________
Do you like milk?_________________
Does your friend go to school on Sundays?___________________
Do cats like fish?___________________________
Can you swim well?_________________________
7. Составь из слов предложения:
1) your, name, what, is?_____________________________________
2) you, would, some, like, juice?____________________________
3) coffee, don’t, I, like.____________________________________
4) milk, cats, like._________________________________________
5) on, he, plays, Monday, voleyball.___________________________
8. Cоставь словосочетания и запиши их:
long
black
big
funny
short
white
clean
smart
strong
book
eyes
nose
face
teeth
boy
rabbit
skirt
parrot
Контрольная работа
1. Зачеркни лишнее слово:
Monday, Tuesday, Saturday, February
apple, potato, tomato, cucumber, carrot
read, write, nice, play, dance, swim
crocodile, fox, giraffe, dog, lion
ear, neck, face, girl, nose
2. Соедини слова с транскрипцией:
tea [fIS]
coffee [tJ]
corn [CJz]
fish [kPfI]
cheese [ bAtq]
butter [kLn]
3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:
____You are welcome.
____No, thank you. But I would like a sandwich.
____Would you like some cheese?
____Thank you.
____Here you are.
4. Закончирассказдевочки, используяслова:
Write seven breakfast together cakes friends school
I am Kate. I am___________. I go to ____________. I can read and___________. I like cheese and_________ for___________________.
I have got a lot of _____________. We go to school __________________.
5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are
I _____ a student. He _______nine. They______clever. You______ strong.
She_______healthy. We_______friends.
6.Дай краткий ответ на вопросы:
Are you healthy? - _________________
Do you like bananas?_________________
Does your friend go to school on Sundays?___________________
Do cats like fish?___________________________
Can you swim well?_________________________
7. Составь из слов предложения:
1) milk, cats, like._____________________________________________
2) you, would, some, like, juice?_________________________________
3) don’t, I, fish, like.___________________________________________
4) your, name, what, is?__________________________________________
5) on, he, plays, Sunday, tennis.____________________________________
8. Cоставь словосочетания и запиши их:
long
funny
short
big
strong
white
clean
clever
grey
book
eyes
nose
face
ears
boy
rabbit
shirt
cock
Lessons 23-45
Контрольная работа
1. Зачеркнилишнееслово:
1) apple, nut, cabbage, fish, carrot
2) fifteen, thirteen, twelve, eleven, five
3) bread, breakfast, healthy, tea, head
2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:
1) Do you go to school? a) Yes,I think I can.
2) Are you a student? b) No, he doesn’t.
3) Can you draw a tiger? c) Yes, I am.
4) Where do you ski? d) In the forest.
5) Does he like apples? e) Yes, I do.
3. ПрочитайписьмоДжейнивыполнизадания:
Dear friend,
My name is Tom. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 17th of June. What is your name? How old are you?
I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a cat. Have you got a pet?
I can play basketball very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well?
Please write back.
Tom Brown.
1) Закончипредложение: Tom’sbirthday is…
a) on the seventh of June.
b) on the seventeenth of February.
c) on the seventeenth of June.
2) Что умеет делать Tom? Выбери правильный ответ:
a) He can play basketball, draw, ride a bike and swim.
b) He can play tennis, draw, ride a bike and play computer games.
c) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.
3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:
a) Tom has got a pet.
b) Tom would like to have a cat.
c) Tom can ride a bike.
d) Kitty is black and white.
4. Выбери нужное слово:
1) My cat are / is funny.
2) Ann likes / like winter.
3) Bill does not lives / live in a big house.
4) February is the first / second month of the year.
5) May is the second / third month of spring.
5. Напиши словами:
23 февраля ______________________________
1 мая____________________________________
8 марта___________________________________
1 апреля__________________________________
6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок
Контрольная работа
1. Зачеркнилишнееслово:
1) autumn, spring, winter, month, summer
2) first, third, fourth, birthday, second
3) December, June, January, February
2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:
1) Do you like your school? a) Yes, I think I can.
2) Are you a student ? b) Yes, I do.
3) Can you draw a crocodile? c) Yes, I am.
4) Where do you skate? d) No, he doesn’t.
5) Does he like fish? e) In the park
3. ПрочитайписьмоДжeкаивыполнизадания:
Dear friend,
My name is Jack. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 19th of June. What is your name? How old are you?
I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a dog. Have you got a pet?
I can play tennis very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well?
Please write back.
Ann Hope.
1) Закончипредложение:Ann’sbirthdayis…
a) on the ninth of May.
b) on the nineteenth of July.
c) on the nineteenth ofMarch.
2) Что умеет делать Джек? Выбери правильный ответ:
a) He can pla y football, draw, ride a bike and sing.
b) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.
c) He can play tennis, draw, ride a bike and play piano.
3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:
a) Jack has got a pet.
b) Jack would like to have a cat.
c) Kitty is black and white.
d) Jack can ride a bike.
4. Выбери нужное слово:
1) My friends are / is nice.
2) He likes / like winter.
3) Mary does not lives / live in a big town.
4) February is the first / second month of the year.
5) April is the second / third month of spring.
5. Напиши словами:
7 января ______________________________
2 июня____________________________________
8 марта___________________________________
10 апреля__________________________________
6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок.
Lessons 45-68
Контрольная работа
1. Зачеркнилишнееслово:
1) Saturday, December, Sunday, Wednesday, Tuesday
2) first, second, twelfth, birthday, second
3) July, June, January, March
4) envelope, letter, stamp, postcard, friend
5) ears, eyes, nose, hand, mouth
2.Ответь на вопросы:
1) Do you like fairy tales?________________________
2) When is your birthday?_________________________
3) Can you play badminton?_______________________
4) Where do you live? ___________________________
5) What season do you like?________________________
3. Выбери нужное слово:
1) My friend’s name ______ (are, is) John.
2) He _______________ (likes, like) to go to school.
3) The family does not_________ (lives, live) in a big house.
4) June is the __________ (first, third) month of summer.
5) Cockerels _______________(sing, sings) in the morning.
4. Расставь слова в правильном порядке:
1) you, Vladimir, do, in, live?
2) in, to walk, he, likes, the park.
3) go, they, do, where?
4) a dog, have, got, you?
5) washes, Nick, hands, his, day, every.
6. Заполни пропуски ( am / is / are ):
1) Mary _________ at school.
2) I _______happy today!
3) ________you a good pupil?
4) We________ in London.
5) ______it healthy to eat apples every day?
7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:
home, his, gets up, breakfast, face, usually, watches
Andrew lives with his mum, dad and little sister Rose. Andrew is a pupil. He goes to school every day. He_____________ at seven o’clock. He washes his________- and hands, cleans his teeth. Andrew and his dad have ____________ at 7.45 am. Andrew comes _________ at 2 pm. After lunch he does ____________ homework and plays with Rose. In the evening Andrew ____________TV or reads books. He goes to bed at 9 pm.
8. Напишиписьмодругу по переписке:
Dear friend
I am from_____________________________________________________
I live with_____________________________________________________
My birthday is on the____________________________________________
My favourite season is ___________________________________________
I like to_______________________________. I can___________________
I have got_____________________________________________________
Please write back.
Your friend_________________________.
Контрольная работа
1. Зачеркнилишнееслово:
1) letter, envelope, stamp, postcard pen- friend
2) first, third, twelfth, birthday, second
3) July, June, January, August
4) May, Sunday, Wednesday, Saturday, Tuesday
5) ears, eyes, nose, toes, mouth
2. Найди ответы на вопросы, запиши нужную букву:
1) Do you like fairy tales?______ a)Yes, I can.
2) When is your birthday?_______ b)Spring.
3) Can you play badminton?_____ c)on the 10th May.
4) Where do you live? _________ d) In Moscow.
5) What season do you like?______ e) Yes, I do
3. Выбери нужное слово:
1) My dog’s names ______ (are, is) Dick and Jack.
2) Tom _______________ (likes, like) to go to school.
3) Tim does not_________ (lives, live) in a big house.
4) May is the __________ (first, third) month of spring.
5) Birds _______________(sing, sings) in spring.
4. Расставь слова в правильном порядке:
1) go, they, do, where? ________________________________________
2) in, to walk, he, likes, the park.________________________________
3) you, Vladimir, do, in, live?____________________________________
4) a dog, have, got, you? _______________________________________
5) washes, Nick, hands, his, day, every. ___________________________
5. Напишикраткийответ:
1) Do you go to school? ___________________________
2) Are you healthy? _______________________________
3) Do Jim and Jill like to play?________________________
4) Does your mum play the piano?______________________
5) Is your father a doctor? ____________________________
6. Заполни пропуски ( am / is / are ):
1) Mary _________ at school.
2) I _______happy today!
3) ________you a good pupil?
4) We________ in Moscow.
5) ______it healthy to eat apples every day?
7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:
gets up, breakfast, home, her, reads face, usually,
Helen lives with her mum, dad and little brother Martin. Helen is a student. She goes to school every day. She_____________ at seven o’clock. Then she washes her________ and hands, cleans her teeth. Helen has ____________ at 7.30 am. Helen comes _________ at 3 pm. After lunch she does ____________ homework and plays with Bill. In the evening Helen watches TV or ____________ books. She goes to bed at 9.15 pm.
8. Напишиписьмодругу по переписке:
Dear friend
I am from_____________________________________________________
I live with_____________________________________________________
My birthday is on the____________________________________________
My favourite season is ___________________________________________
I like to_______________________________. I can___________________
I have got_____________________________________________________
Please write back.
Your friend_________________________.
4 класс
Lessons 1-22
Контрольная работа
1. Зачеркни лишнее слово:
hall, chair, sofa, shelf, bed
above, between, kitchen, under, behind
cold,rainy, windy, winter, sunny
wide,town, nice, big, small, tall
2. Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)
1. watch TV - ________________________________
2. have breakfast -_______________________________
3. go to bed -__________________________________
4. wash your face -_____________________________
3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be» в нужной форме:
1) He_________ at school today.
2) I______ sad.
3) ________your friend nice?
4) We________ in Moscow now.
5) The weather _______sunny and fine tomorrow.
4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:
1) windy, today , is, it?________________________________________
2) country, biggest, the, is, Russia._______________________________
3) go, they, will, where, tomorrow? ______________________________
4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.
5) in, flat, there, rooms, are, four, our.
5. Запиши краткие ответы на вопросы:
Can your mother play the piano?______________________
Do you like to skate in winter?_________________________
Have you got a room of your own? ___________________
Is your flat big? ___________________________________
Is there a sofa in your flat?______________________
6. Употреби существительные во множественном числе:
A man, a cow, a room, a sheep, a town, a town, a child, a mouse, a fish: _________________________________________________________________
7. Прочитай предложения, заполни пропуски:
My friend (любит)_____________________ milk.
He (ходит)_______________________ to school on Sundays.
(Есть) _____________________________a window in your room?
Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.
(Ты хотел бы ) ______________________to go to the park with me?
I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.
There is a shop (рядом)_____________________my house.
8. Cоставь словосочетания и запиши их:
clean white wide tall funny
large English cold interesting long
book house flat street kitten river sheep town weather road __________________________________________________________________
Контрольная работа
1. Зачеркни лишнее слово:
sofa, bedroom, arm- chair, shelf, bed
rainy, windy, cold, winter, sunny
above, between, house, under, behind
town, nice, large, short, small, tall
2. Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)
1. wash hands - ________________________________
2. have breakfast -_______________________________
3. go to bed -__________________________________
4. play the piano -___________________________________
3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be» в нужной форме:
1) Mary _________ at school today.
2) The weather _______sunny and fine tomorrow.
3) ________your friend nice?
4) We________ in London now.
5) ______it interesting at the zoo?
4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:
1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________
2) country, biggest, the, is, Russia._________________________________
3) sunny, today , is, it?_____________________________________
4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.
5) in, flat, there, rooms, are, four, our.__________________________________________________________________
5. Запиши краткие ответы на вопросы:
Can your brother play basketball?______________________
Do you like to skate in winter?_________________________
Have you got a room of your own? ___________________
Is your flat big? ___________________________________
Is there a piano in your flat?______________________
6. Употреби существительные во множественном числе:
A man, a cow, a room, a sheep, a city, a town, a child, a mouse, a fish: __________________________________________________________________
7. Прочитай предложения, заполни пропуски:
(Есть) _____________________________a table in your room?
My friend (любит)_____________________ apples.
Tom (ходит)_______________________ to school on Saturdays.
Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.
I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.
The shop is (рядом)_____________________the theatre.
(Ты хотел бы ) _______________________to go to the zoo with me?
8. Cоставь словосочетания и запиши их:
warm interesting clean grey
large Russian long wide tall funny
book house flat street kitten river sheep town weather road _____________________________________________________________
Lessons 23-45
Контрольная работа
Фамилия, имя__________________________________________
1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:
смотрели телевизор____________________________________
играли в снежки________________________________________
пошли в лес____________________________________________
делали уроки___________________________________________
катались на лыжах______________________________________
2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be» в нужной форме:
1) David _________ at school yesterday.
2) The weather _______frosty and fine tomorrow.
3) ________you in the mountains last month?
4) We________ in Moscow last summer.
5) ______it interesting at the party at school yesterday?
3. Напиши вопросительное и отрицательное предложение:
They went to the zoo last Sunday.
4.Напишикраткийответ:
1) Did you go to school yesterday? – ___________________________
2) Were you in the country last summer? –_______________________
3) Will Tom and Annl go to the Zoo tomorrow? –__________________
4) Does your mum play the piano? – ____________________________
5) Was your father in Moscow last spring? – ___________________
5. Напиши вторую форму глаголов:
go -____________meet -______________ be -___________
ski - __________ skate -____________ like - __________
want - ___________ have - _____________ do -____________
6. Расставь слова в правильном порядке:
1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________
2) last, month, he, to, went, the park.______________________________
3) you, last, autumn , did, to the Zoo, go?____________________________
4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________
5) in, room, there, chairs, are, four, the. ____________________________
7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:
_____________________________________________________________
Контрольная работа
1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:
гуляли в лесу____________________________________________
катались на коньках____________________________________
рисовали картинки________________________________________
делали уроки___________________________________________
играли в снежки______________________________________
2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be» в нужной форме:
1)We________ in Moscow last summer.
2) The weather _______sunny and fine tomorrow.
3) ________you in the mountains last month?
4) John _________ at school yesterday.
5) ______he happy now?
3. Напиши вопросительное и отрицательное предложение:
They made a tasty cake last Saturday. ___________________________
4.Напишикраткийответ:
1) Does your dad play chess? – ____________________________
2) Were you at school last Sunday? –_________________________
3) Will they go to the cinema tomorrow? –____________________
4) Did you go to school yesterday? – _________________________
5) Was your friend in Moscow last spring? – ___________________
5. Напиши вторую форму глаголов:
make -____________ has - _____________ be -___________
want - __________ skate -____________ play - __________
go - ___________ do -____________ draw -___________
6. Расставь слова в правильном порядке:
1) last, Monday, he, to, went, the park.______________________________
2) in, garden, there, flowers, are, many, the. ____________________________
3) you, last, autumn , did, to London , go?________________________
4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________
5) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________
7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:
_____________________________________________________________
Lessons 45-68
Контрольная работа
1. Зачеркните лишнее слово:
sea, mountee, river, ocean
rainy, autumn, windy, hot, sunny
fox, tagle, wolf, bear
tomato, cabbage, ice-cream, potato, cucumber
suit, T-shirt, blouse, cheese, dress
2. Соотнесите:
5:10 It’s a quarter past six
11:30 It’s ten minutes past ten
9:50 It’s half past eleven
6:15 It’s ten minutes to five
2:30 It’s half past two
3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:
Monday
It is Monday. We have four classes. 0. today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is English. 3. _____________ begins at half past eight. The teacher 4. __________________ in and we say «good morning» 5. _______________ read, write and play in our English lessons. It's fun!
0. today yesterday tomorrow
1. after from to
2. first last good
3. they it he
4. smiles comes sits
5. I They We
4. Подберите по три прилагательных к существительным:
Cold, funny, new, interesting, Russian, tasty, beautiful, big, sunny, small, white, long, red, rainy, old, smart, little, tall
Book_______________
Rabbit______________
Dress_______________
Cake________________
Town___________
Boy_____________
Day____________
Game___________
5. Прочитай предложения, заполни пропуски:
What is (его)____________________name?
Tom (ходил ) ________________ to the zoo with me last week.
Giraffes are (выше) __________than horses.
I (буду делать)__________________my homework tomorrow.
Ann (не была) ___________________ at home yesterday.
The ball is (под)________________the desk.
6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)
_____________________________________________________________
Контрольная работа
1. Зачеркните лишнее слово:
rainy, autumn, windy, cold, sunny
sea, desert, river, ocean
fox, whale, wolf, bear
T-shirt, coat, blouse, cheese, dress
ice-cream, tomato, cabbage, potato, cucumber
2. Соотнесите:
5:10 It’s a quarter past eight
10:30 It’s ten minutes past five
4:50 It’s half past ten
8:15 It’s ten minutes to five
7:30 It’s half past seven
3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:
Friday
It is Friday. We have five classes. 0. today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is Maths. 3. ______ begins at half past eight. The teacher 4. ________ in and we say «good morning» 5. ____________ read, write and play in our English lessons. It's fun!
0. today yesterday tomorrow
1. to after from
2. last first good
3. she he it
4. goes comes stands
5. I They We
4. Подберите по три прилагательных к существительным:
Cold, funny, new, interesting, English, tasty, beautiful, warm, big, sunny, small, white, long, red, rainy, old, smart, little, tall
Girl___________________
Day___________________
hat__________________
Cake__________________
Town_____________
Book_____________
Cat____________
Game____________
5. Прочитай предложения, заполни пропуски:
What is (её)____________________name?
Mike (ходил ) ________________ to the Zoo last week.
Elephants are (больше) __________than camels.
I (буду делать)__________________a cake tomorrow.
He (не была) ___________________ at home yesterday.
His pen is (под)________________the desk.
6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)
_____________________________________________________________
Источники:
1. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 2 класс обнинск: титул, 2010
2. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 3 класс Обнинск: Титул, 20009
3. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 4 класс Обнинск: Титул, 2009
infourok.ru