Контрольная работа по английскому языку 4 класс по программе "Enjoy English", автор Биболетова М.З. Биболетова 4 класс контрольные


Контрольная работа 4 класс к УМК “Enjoy English” Биболетова М.З.

СПЕЦИФИКАЦИЯ

Контрольной  работы за 2 четверть по английскому языку для 4 класса.

1. Цель и содержание контрольной работы по английскому языку

Определить уровень  знаний предлогов, 2 формы глагола, знание неправильных глаголов, употребления глагола в простом прошедшем времени у учащихся 4 классов по итогам 2 четверти.

2. Структура работы и характеристика заданий

В работу включены задания на контроль разных видов речевой деятельности: чтения, говорения, письма.

Работа содержит две группы заданий.

1 группа (№ 1,2,3,4) — задания базового уровня сложности.

В них проверяется освоение базовых знаний и умений по английскому языку. Учащимся предлагаются стандартные учебные или практические задачи репродуктивного характера, в которых ответ очевиден.

2 группа (№ 5,6)  — задания повышенной сложности. В них проверяется готовность учащихся решать нестандартные учебные или практические задачи продуктивного характера, где учащийся должен самостоятельно найти способ решения поставленной практической задачи, комбинируя известные ему способы, привлекая знания из разных предметов, а также из внеязыкововй действительности. Содержание заданий предполагает либо возможность использования нескольких способов решения поставленной ситуации, либо применение комплексных умений, либо привлечение метапредметных знаний и умений.

В работе внутри содержательного блока одновременно представлены задания как базового, так и повышенного уровней. Задания повышенного уровня отмечены  специальным значком: *, что позволит учащимся сориентироваться в трудности задания и правильно рассчитать свои силы и время.

В контрольной работе используются три типа заданий:

1) задания с выбором ответа (1, 3, 4 задания), к каждому из которых предлагается  варианты ответов, из которых необходимо выбрать правильные;

2) задание с кратким ответом (задание 2), требующие один единственный самостоятельно подобранный ответ.

3) задания с развернутым ответом (5, 6), решение которого предполагает применение знаний из различных областей.

Выбор в качестве основных трех форм заданий — с выбором ответа, с записью краткого ответа и с развернутым ответом сделан осознанно, чтобы повысить полноту проверки за счет включения в работу достаточно большого количества заданий.

Работа содержит 6 заданий. Она рассчитана на один урок.

В ней 4 задания базового уровня сложности, 2 задания — повышенного уровня.

3. Условные обозначения

Уровень сложности: Б — базовый, П — повышенный. Тип задания: ВО — с выбором ответа, КО — с кратким ответом, РО – развернутый ответ, ПО – полный ответ

4. Время и способ выполнения контрольной работы

На выполнение проверочной работы отводится 45 минут.

Работа выполняется на отдельных листочках, наименование работы, ф.и.о. ученика, класс ученик подписывает самостоятельно. Выполненную работу можно приложить в «Портфель ученика»

5. Оценка выполнения заданий и контрольной  работы в целом

Выполнение заданий разной сложности и разного типа оценивается с учетом следующих рекомендаций.

1. В заданиях с выбором ответа (№ 1, 3, 4) из  предложенных вариантов ученик должен выбрать только один верный ответ.

2. В заданиях с кратким ответом ученик должен записать требуемый краткий ответ: поставить слово в скобках в нужную форму.

3. Выполнение каждого задания базового уровня сложности (№ 1, 2, 3, 4) оценивается по шкале:

1 балл (верно) — указан только верный ответ; в заданиях 2, 3, 4 предполагается 1 балл за каждый верный ответ

0 баллов — указан неверный ответ или несколько ответов.

4. Выполнение каждого задания повышенного уровня

сложности (№ 5, 6) оценивается по следующей шкале:

1 балл указан каждый верный ответ в задании (верно подставленное слово в пропуск, дан грамматически верный ответ).

5. Задание 5 оценивается следующим образом:

1 балл за каждое верное грамматически и лексически составленное предложение.

задания

Вид речевой деятельности

Объект оценивания

Уровень сложности

Тип задания

Максимальный балл за выполнение

1.

Письмо

Умение правильно выбрать нужный предлог

Б

ВО

4 (1 балл за каждый верный ответ)

2.

Письмо

Знание 2 формы глагола

Б

КО

7 (за каждое верно написанное слово)

3.

Чтение

Понимание общего смысла прочитанного

Б

ВО

5 (1 балл за каждый верный ответ)

4.

Говорение

Умение правильно выбрать подходящее время глагола

Б

ВО

10 (за каждое верно сказанное предложение)

*5

Говорение

Знание лексики. Постановка глагола в простое прошедшее время.

П

ВО

16 (1 балл за каждый верный краткий ответ)

*6

Говорение

Знание лексики, Умение задавать вопрос.

П

РО

8 (2 балла за грамматически и лексически правильно построенное предложение

итого

Б-4 зад.

П-2 зад.

ВО-4

КО -1

РО - 1

Б-26 б.

П-24 б.

Итого 50 б.

Оценка выполнения работы в целом осуществляется в несколько этапов в зависимости от целей оценивания.

1. Определяется балл, полученный учеником за выполнение заданий базового уровня.

2. Определяется балл, полученный учеником за выполнение заданий повышенного уровня. Выполнение этих заданий свидетельствует о том, что кроме усвоения необходимых для продолжения обучения знаниям, умениям, навыкам и способам работы повлияло на общее развитие учащегося.

3. Определяется общий балл учащегося.

Максимальный балл за выполнение всей работы — 50 баллов (за задания базового уровня сложности —26, повышенной сложности — 24 баллов).

Если ученик получает за выполнение всей работы 20 баллов и менее, то он имеет недостаточную подготовку по английскому языку.

Если ученик получает от 20 до 45 баллов, то его подготовка соответствует требованиям стандарта, ученик способен применять знания для решения различных коммуникативных задач.

При получении более 45 баллов учащийся демонстрирует способность выполнять задания по английскому языку повышенного уровня.

Контрольная работа по английскому языку 4 класс 2 четверть.

  1. Выбери нужный предлог.

  1. There are two desks next to/in/on the room.

  2. There is no pantry on/in/at his flat.

  3. There is a nice carpet at/on/in the floor.

  4. There is a piano in/on/at the room .

  1. Напишите 2 форму глаголов.  Example: play-played say do take go dance eat be 

  1. Прочитай письмо Кейт и выпиши номера предложений, которые соответствуют тексту:

Dear Vera,

Thank you for your letter. I like your photos very much. Last week I was at London Zoo. It is very big. There are a lot of animals: tigers and bears, monkey and kangaroos, parrots and pelicans. There were many children in the Zoo. It was fun to visit in the Zoo! Tell me about your friend Dasha. Has she got a pet? What’s the name of her pet? Write to me soon. Bye, Kate

1. Kate has got some photos from Vera.

2. Kate was at London Zoo last year.

3. There are birds at London Zoo.

4. Kate asks Vera her school.

5. Kate wants to get letters from Vera

4. Прочитайте предложения. Выберите правильный глагол в Present Simple(am, is, are) или Past Simple( was, were)

1) My mother wasn’t/ weren’t in London last year. 2) What are/is your phone number? 3) My brother were/was a worker. 4) My father’s car are/is black. 5) The weather are/is sunny today. 6) There is/are a lot of green gardens in the country. 7) There is/are many cars in the streets. 8) My grandmother is /was a good actress 20 days ago. 9) The crocodile is/isn’t red. 10)The dolphin is/ isn’t a nice animal. 

5.* Помогите Джим написать о том, что он делал вчера. Yesterday I (go) to school. I (have) 5 lessons. The weather (is) bad yesterday. It (is) raining. I (come) back home at 3 o’clock. Then I (do) my homework. I (play) computer games, (help) my mother. I (water) the flowers, (look) after my little brother. In the evening I (sit) in the sofa and (watch) TV. My mother(cook). My father (read) a newspaper. Our cat (drink) milk. My brother (do) his homework. I (go) to bed at 11 o’clock. 6. * Поставьте вопросы к предложениям. Начни со слов, которые даются в скобках. 1) Last year I went to the country.(When) 2) They danced yesterday.(Did) 3) The weather was bad last night.(Was) 4) My sister drеw pictures very quickly yesterday.(How) 

Ответы:

1. Выбери нужный предлог:

  1. In

  2. In

  3. On

  4. In

2. Напиши вторую форму глагола:

Say – said

Do – did

Take – took

Go – went

Dance - danced

Eat – ate

Be- was/were

3.Прочитай письмо Кейт и выпиши номера предложений, которые соответствуют тексту:

1, 3, 5.

4.Прочитай предложения. Выбери правильный глагол:

1. Wasn’t

2. are

3. was

4. is

5. is

6. are

7. are

8. was

9. isn’t

10. is

5.*Помоги Джим написать о том, что он сделал вчера:

Went, had, was, was, came, did, played ,helped, watered, looked, sat, watched, cooked, read, drank, did, went.

6.*Поставь вопросы к предложениям:

1. When did I go to the country?

2. Did they danced yesterday?

3. Was the weather bad last night?

4. How did my sister draw picture yesterday?

infourok.ru

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 4 классе по УМК

Безверхова Ирина Станиславовна, учитель английского языка

МБОУ «Средняя общеобразовательная школа № 6 г. Сосновый Бор Ленинградской области»

Пояснительная записка

Данная итоговая контрольная работа по английскому языку для 4 класса составлена в соответствие с требованиями Примерной программы основного общего образования по английскому языку, соответствует учебным возможностям учащихся данной ступени обучения и возраста, и направлена на выявление уровня овладения учащихся лексико-грамматических знаний, умений и навыков по пройденным темам (ЛЕ по темам: «Еда», «Дом», «Любимое время года», «Мир моих увлечений», грамматика по темам: «Настоящее время», «Будущее время», «Прошедшее время», «Предлоги» «Степени сравнения прилагательного», «структура повествовательного, отрицательного и вопросительного предложения»). Учащимся предложено 9 заданий. Максимальное количество 85 баллов.

78 – 85 «5»

65 – 77 « 4»

45 – 64 «3»

< 44

Итоговая контрольная работа

по английскому языку 4 класс

  1. Прочитай транскрипцию и напиши слово буквами.

[`s^ni]

[waid]

[teik]

[dji:nz]

[‘ru:lə] /5

  1. Составь словосочетания и запиши их.

1.ходить в школу- __________________________________________________

2.кататься на велосипеде- ____________________________________________

3.большая кухня- ___________________________________________________

4.теплый ковер- ____________________________________________________

5.работать в саду- __________________________________________________

6.поливать цветы- __________________________________________________

7.сидеть в кресле- __________________________________________________

8.играть в снежки- __________________________________________________

9. мыть посуду-_____________________________________________________

10.учить наизусть- __________________________________________________

/20

  1. Заполни пропуски предлогами.

Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.

1.He likes to ski _____ winter.

2.Do you like to listen _____ music?

3.I play tennis _____ Sunday.

4.What is there _____ the room.

5.There is a nice picture _____the table. /5

  1. Составь предложения из слов.

1. is, an armchair, there, in your kitchen?

_________________________________

2. did, clean, your room, you, yesterday?

_________________________________

3.it, in winter, is, very cold.

_________________________________

4.a lot of sweets, there, in the box, were.

_________________________________

5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.

_______________________________________________ /10

  1. Раскрой скобки, употребив глагол в Past Simple.

The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass. In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life. One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not. /9

  1. Переделай предложения по образцу.

Образец: She watches TV every day. – Yesterday she watched TV too.

1.We wash our hands every day. – Yesterday we ___________ our hands too.

2.I go to school every morning. – Yesterday I ___________ there too.

3.She waters flowers every day. – Yesterday she __________ flowers too.

4.My cat catches a mouse every day. – Yesterday my cat __________ a mouse too.

5.I see my friends every day. – Yesterday I __________ my friends too.

/10

  1. Выбери нужное слово и заполни пропуски.

1.I always ______ my homework in the evening.

a)have

b)do

c)make

2.Mag ______ the flowers every morning.

a)washes

b)waters

c)cleans

3.When do you usually ______ lunch?

a)go

b)have

c)do

4.______ you do your homework two days ago?

a)Do

b)Will

c)Did

5.His sister ______ puzzles yesterday.

a) didn’t play

b) doesn’t play

c) won’t play /5

  1. Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.

1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.

2.It is a very __________ (funny) English book.

3.This baby is the __________ (smart) baby in the world.

4.My bike is __________ (small) than your bike.

5.Tigers are __________ (big) than dogs. /5

  1. Заполни таблицу.

/1

Ключи:

1)

sunny

wide

take

jeans

ruler

2)

1.ходить в школу- go to school

2.кататься на велосипеде- ride a bike

3.большая кухня- large kitchen

4.теплый ковер- warm carpet

5.работать в саду- work in the garden

6.поливать цветы- water the flowers

7.сидеть в кресле- sit in the armchair

8.играть в снежки- play snowballs

9. мыть посуду – do the washing up

10.учить наизусть – learn by heat

3)

1. in

2. to

3. on

4. in the middle

5. above

4)

1. Is there an armchair in your kitchen?

2. Did you clean your room yesterday?

3. It is very cold in winter.

4. There were a lot of sweets in the box.

5. .My mother will take me to the Black Sea next summer.

5)

The Red Cow (1) __lived_ in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _gave lessons to her daughter. In the afternoon they (3) __ate___ sweet green grass. In the evening the Red Cow (4) _thought____ about her happy life. One night the Red Cow (5) _got____ up suddenly and (6) _began____ to dance. There (7) __was___ no music but she (8) _danced. Then she (9) wanted to stop but she could not.

6)

.We wash our hands every day. – Yesterday we __washed_________ our hands too.

2.I go to school every morning. – Yesterday I _went__________ there too.

3.She waters flowers every day. – Yesterday she ___watered_______ flowers too.

4.My cat catches a mouse every day. – Yesterday my cat ____caught______ a mouse too.

5.I see my friends every day. – Yesterday I ____saw______ my friends too.

7)

1. b)do

2. b)waters

3. b)have

4. c)Did

5. a) didn’t play

8)

1.My sister is the __best________ (good) pupil in her class.

2.It is a very _____funny_____ (funny) English book.

3.This baby is the ___smartest_______ (smart) baby in the world.

4.My bike is ___smaller_______ (small) than your bike.

5.Tigers are ____bigger______ (big) than dogs.

9)

Список литературы

1. Учебник для 4 класса. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English-3.- Обнинск: Титул, 2012.

2. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English-4. Рабочая тетрадь.- Обнинск: Титул, 2012.

3. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Книга для учителя с поурочным планированием к УМК Enjoy English 4. –Обнинск: Титул, 2012.

infourok.ru

Контрольные работы для 2-4 классов к учебникам М.З. Биболетовой "Enjoy English"

 

В настоящее пособие включены проверочные задания для контроля усвоения лексического и  грамматического материала 2-4 классов по разделам учебника в соответствии с триместровой системой обучения в школе. Каждая контрольная работа дается в двух вариантах. Проверочные работы можно использовать в дидактических целях.

2 класс

Lessons 23-45 

Контрольная работа

1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat

BIG-________     RUN -_________          HEN -__________

SWIM -________   PIG -________        FOX - ___________ 

2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:

         a                 i                 k                s                 c

        

         [z]              [x]             [I]               [k]              [s]

3. Составьпредложения:

1. is, Tom, big. – ___________________________________________

2. skips, Ann. – ____________________________________________

3. pig, His, is, fat. – ______________________________________

4. has, got, cats, John, six. –_________________________________

5. can, Ann’s, sing, cat. – __________________________________

4.Напиши по-английски:

шесть кошек_______________________

десять поросят___________________

пять кроликов____________________

5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки

[I]:__________________________________________________________

[x]:_________________________________________________________

[e]:_________________________________________________________

six, cat, sing, ten, has, sit, pen, is, fat, his, skip, swim, Ann, and, hen, can.

6. Вставь пропущенные слова:

can, has got, is, red, six

1. Bill has____________a red pen.

2. His pig_________ big.

3. Ann’s cat is _________.

4. Tom’s cat ________skip.

5. Nick has got _______ rabbits.

7. Найди лишнее слово:

1) pig, Jump, sing, run

2) pink, red, big, grey, black

3) dog, cat, crocodile, rabbit

4) seven, six, five, pen, ten

8. Составь словосочетания и запиши их:

Ann’s

Nick’s

Tim’s

a fat

his

a red

hen

pig

cats

dog

cat

 rabbits

кролик Ника____________________________________

толстый поросенок________________________________

Анина собака_________________________________

его коты_________________________________________

кролики Тима____________________________________

черный кот_______________________________________

Контрольная работа

1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat

NICE -________  JUMP -_________         RABBIT -__________

SLIM -________   BLACK -________         BOX - ___________ 

2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:

         k                a                i                 s                 c

        

         [k]              [x]              [I]              [z]              [s]

3. Составьпредложения:

1. is, It, pink. – ___________________________________________

2. swims, Tom. – ____________________________________________

3. cat, His, is, fat. – ______________________________________

4. has, got, rabbits, Nick, ten. –_________________________________

5. can, Tom’s, sing, parrot. – __________________________________

4.Напиши по-английm кошек_______________________

десять кроликов ___________________

семь поросят ____________________

5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки

[I]:_________________________________________________________

[x]:_________________________________________________________

[e]:________________________________________________________

swim, Ann, has, sit, six, cat, sing, ten,  pen, is, fat, his, jump,  and, hen, can.

6. Вставьпропущенныеслова:

has got, is, red, can, ten

1. Nick____________a red hen.

2. His cat_________ big.

3. Tom’s dog is _________.

4. Tim’s cat ________swim.

5. Jack has got _______ rabbits.

7. Найди лишнее слово:

1), crocodile, rabbit,  cat, dog

2) red, pink, big, grey, black

3) skip, pig, swim, sing

4) six, eight, pen, ten, seven

8. Составь словосочетания и запиши их:

Ann’s

Nick’s

Tim’s

a fat

his

a red

rabbit

pig

cats

dog

cat

rabbits

Анина кошка_________________________________

кролик Ника____________________________________

кролики Тима____________________________________

толстый кот__________________________________________

его коты____________________________________________

рыжая собака_______________________________________

Lessons 46-68

Контрольная работа

1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):

has, name, skate, face, cat, brave, Kate, fat, bad, lazy, can, Ann, rabbit.

[x]

[eI]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Соедини слова с противоположным значением:

happy                 kind  

clever                 sad

slim                      stupid

angry                   fat

3. Зачеркни лишнее слово

1) blue, red, green, brave

2) we, I, not, they, he

3) sings, swims, runs, cats

4) forest, clever, happy, lazy

4. Составь из букв знакомые слова:

n,e,t  -____________(десять)                     e, v i, f   ____________(пять)

i, p, n, k - ___________(розовый)              a,f, t ____________(толстый)

e,r,d ______________(красный)                e,s,y -_____________ (да)

5. Вставьте is, am, are:

The hen ___________red.

I _________fine.

You _________happy.

They ________good students.     

6. Составь предложения:

1. rabbits, She, likes. – _______________________________________

2. has, got, pencils, Nick, six.–___________________________________

3. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________

4. not, five, is, Ann. – _______________________________________

7.Ответь кратко на вопросы:

What is your name?____________________________

Can you swim well?____________________________

Are you a student?_______________________________

Can you play football?___________________________

Have you got a dog?___________________________

Контрольная работа

1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):

face, cat, brave, Kate, has, name, skate, fat, bad, play, can, Ann, rabbit.

[x]

[eI]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Соедини слова с противоположным значением:

angry                   fat

merry                   sad

slim                      stupid

clever                  kind

3. Зачеркни лишнее слово

1) red, green, brave, pink

2) you, I, cat, they, she

3) likes, swims, runs, crocodiles

4) smart, angry,river, lazy

4. Составь из букв знакомые слова:

i, p, n, k - _____________(розовый)          i, l, k, e ___________ (любить )

n,e,t  -___________________(десять)            x, s, i    -_______(шесть)

e,r,d _________________(красный)                e,s,y -_____________(__да

5. Вставьте is, am, are:

Her fox ___________red.

I _________big.

They ________good students.

You _________nice.

6. Составь предложения:

1. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________

2. not, seven, is, Bill. – _______________________________________

3. crocodiles, He, likes. – _______________________________________

4. has, got, pencils, Ann, six.–_____________________________________

7.Ответь на вопросы:

What is your name?____________________________

Are you a pupil?_______________________________

Can you ride a bike?___________________________

Can you swim well?____________________________

Have you got a cat?____________________________

3 класс

Lessons 1-22 

Контрольная работа

1. Зачеркни лишнее слово:

  1. Saturday,  Monday, Tuesday, October

  2. orange,  potato,  tomato,  cucumber,  carrot

  3. read,   write,  happy,  play,  dance,  sing

  4. crocodile, fox,  giraffe,  bird,  tiger

  5. eye,  neck,  face,   cake,  nose

2. Соедини слова с транскрипцией:

corn                                       [CJz]

fish                                        [kPfI]        

tea                                         [fIS]

coffee                                             [tJ]

cheese                                    [ bAtq]

butter                                     [kLn]

3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:

____You are welcome.

____Here you are.

____No, thank you. But I would like a sandwich.

____Would you like some tea?

____Thank you.

4. Закончи рассказ мальчика, используя слова:

seven      breakfast    write     together      milk     friends   school

I am John. I am___________.  I go to ____________. I can read and____________. I like cheese and_________ for___________________.

I have got a lot of _____________. We go to school __________________.

5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are

They______smart.                  You______ strong.                

I _____ a student.                       He _______nine.                              She_______fine.                     We_______friends.

6. Дай краткий ответ на вопросы:

Are you a pupil? - _________________

Do you like milk?_________________

Does your friend go to school on Sundays?___________________

Do cats like fish?___________________________

Can you swim well?_________________________

7. Составь из слов предложения:

1)  your, name, what, is?_____________________________________

2)  you,  would,  some,  like,  juice?____________________________

3) coffee,  don’t,  I, like.____________________________________

4) milk, cats,  like._________________________________________

5) on, he, plays, Monday, voleyball.___________________________

 8. Cоставь словосочетания и запиши их:

long

black

big

funny

short

white

clean

smart

strong

book

eyes

nose

face

teeth

boy

rabbit

skirt

parrot

 

 

Контрольная работа

1. Зачеркни лишнее слово:

  1. Monday, Tuesday,  Saturday,  February

  2. apple,  potato,  tomato,  cucumber,  carrot

  3. read,   write,  nice,  play,  dance,  swim

  4. crocodile, fox,  giraffe,  dog,  lion

  5. ear,  neck,  face,   girl,  nose

2. Соедини слова с транскрипцией:

tea                                         [fIS]

coffee                                             [tJ]

corn                                       [CJz]

fish                                        [kPfI]        

cheese                                    [ bAtq]

butter                                     [kLn]

3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:

____You are welcome.

____No, thank you. But I would like a sandwich.

____Would you like some cheese?

____Thank you.

____Here you are.

4. Закончирассказдевочки, используяслова:

Write     seven      breakfast    together      cakes     friends   school

I am Kate. I am___________.  I go to ____________. I can read and___________. I like cheese and_________ for___________________.

I have got a lot of _____________. We go to school __________________.

5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are

I _____ a student.                       He _______nine.                              They______clever.                          You______ strong.               

She_______healthy.                 We_______friends.

6.Дай краткий ответ на вопросы:

Are you healthy? - _________________

Do you like bananas?_________________

Does your friend go to school on Sundays?___________________

Do cats like fish?___________________________

Can you swim well?_________________________

7. Составь из слов предложения:

1)  milk, cats,  like._____________________________________________

2)  you,  would,  some,  like,  juice?_________________________________

3) don’t,  I,  fish,  like.___________________________________________

4) your, name, what, is?__________________________________________

5) on, he, plays, Sunday, tennis.____________________________________

8. Cоставь словосочетания и запиши их:

long

funny

short

big

strong

white

clean

clever

grey

book

eyes

nose

face

ears

boy

rabbit

shirt

cock

 

Lessons 23-45

Контрольная работа

1. Зачеркнилишнееслово:

1) apple,  nut,  cabbage,  fish,  carrot

2) fifteen,  thirteen,  twelve,  eleven,  five

3) bread,  breakfast,  healthy,  tea, head

2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:

1) Do you go to school?                                      a) Yes,I think I can.       

2) Are you a student?                                             b) No, he doesn’t.

3) Can you draw a tiger?                                  c) Yes, I am.

4) Where do you ski?                                          d) In the forest.

5) Does he like apples?                                        e) Yes, I do.

3.  ПрочитайписьмоДжейнивыполнизадания:

Dear friend,

My name is Tom. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 17th of June.  What is your name? How old are you?

I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a cat.  Have you got a pet?

I can play basketball very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well?

Please  write back.

Tom Brown.

 

1) Закончипредложение: Tom’sbirthday is…

         a) on the seventh of June.

         b) on the seventeenth of February.

         c) on the seventeenth of June.

2) Что умеет делать Tom? Выбери правильный ответ:

         a) He can play basketball, draw, ride a bike and swim.

         b) He can play tennis, draw, ride a bike and play computer games.

         c) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.

3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:

         a) Tom has got a pet.

         b) Tom would like to have a cat.

         c) Tom can ride a bike.

d) Kitty is black and white.

4. Выбери нужное слово:

1) My  cat  are  /  is  funny.

2) Ann   likes / like  winter.

3) Bill does not  lives / live  in a big house.

4) February is the  first / second  month of the year.

5) May is the second / third  month of spring.

5. Напиши  словами:

23 февраля ______________________________

1 мая____________________________________

8 марта___________________________________

1 апреля__________________________________

6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок

 

Контрольная работа

1. Зачеркнилишнееслово:

1) autumn,  spring,  winter,  month,  summer

2) first,  third,  fourth,  birthday,  second

3) December,  June,  January,  February

2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:

1) Do you like your school?                                 a) Yes, I think I can.      

2) Are you a student ?                                             b) Yes, I do.

3) Can you draw a crocodile?                                  c) Yes, I am.

4) Where do you skate?                                       d) No, he doesn’t.

5) Does he like fish?                                           e) In the park

3.  ПрочитайписьмоДжeкаивыполнизадания:

Dear friend,

My name is Jack. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 19th of June.  What is your name? How old are you?

I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a dog.  Have you got a pet?

I can play tennis very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well?

Please  write back.

Ann Hope.

 

1) Закончипредложение:Ann’sbirthdayis…

         a) on the ninth of May.

         b) on the nineteenth of July.

         c) on the nineteenth ofMarch.

2) Что умеет делать Джек? Выбери правильный ответ:

         a) He can pla y football, draw, ride a bike and sing.

         b) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.

         c) He can play tennis, draw, ride a bike and play piano.

3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:

         a) Jack has got a pet.

         b) Jack would like to have a cat.

         c) Kitty is black and white.

d) Jack can ride a bike.

4. Выбери нужное слово:

1) My  friends  are  /  is  nice.

2) He   likes / like  winter.

3) Mary does not  lives / live  in a big town.

4) February is the  first / second  month of the year.

5) April is the second / third  month of spring.

5. Напиши  словами:

7 января ______________________________

2 июня____________________________________

8 марта___________________________________

10 апреля__________________________________

6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок.

Lessons 45-68

Контрольная работа

1. Зачеркнилишнееслово:

1) Saturday, December, Sunday, Wednesday, Tuesday

2) first,  second,  twelfth,  birthday,  second

3) July,  June,  January,  March

4) envelope, letter, stamp, postcard, friend

5) ears, eyes, nose, hand, mouth

2.Ответь на вопросы:

1) Do you like fairy tales?________________________           

2) When is your birthday?_________________________         

3) Can you play badminton?_______________________                  

4) Where do you live?     ___________________________               

5) What season do you like?________________________                

3. Выбери нужное слово:

1) My  friend’s name ______ (are, is)  John.

2) He  _______________ (likes, like)  to go to school.

3) The family does not_________ (lives, live) in a big house.

4) June is the __________ (first, third)  month of summer.

5) Cockerels _______________(sing, sings)  in the morning.

4. Расставь слова в правильном порядке:

1) you, Vladimir, do, in, live?

2) in, to walk, he, likes, the park.

3) go, they, do, where?

4) a dog, have, got, you?

5) washes, Nick, hands, his, day, every.

 6.  Заполни пропуски  ( am / is / are ):

1) Mary _________ at school.

2) I _______happy today!

3) ________you a good pupil?

4) We________ in London.

5) ______it healthy to eat apples every day?

7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:

home, his, gets up, breakfast, face, usually, watches

Andrew lives with his mum, dad and little sister Rose. Andrew is a pupil. He goes to school every day. He_____________ at seven o’clock. He washes his________- and hands, cleans his teeth. Andrew and his dad have ____________ at 7.45 am. Andrew comes _________ at 2 pm. After lunch he does ____________ homework and plays with Rose. In the evening Andrew ____________TV or reads books. He goes to bed at 9 pm.

8.  Напишиписьмодругу по переписке:

Dear friend

I am from_____________________________________________________

I live with_____________________________________________________

My birthday is on the____________________________________________

My favourite season is ___________________________________________

I like to_______________________________. I can___________________

I have got_____________________________________________________

Please write back.

Your friend_________________________.

Контрольная работа

1. Зачеркнилишнееслово:

1) letter, envelope, stamp, postcard pen- friend

2) first,  third,  twelfth,  birthday,  second

3) July,  June,  January,  August

4) May, Sunday, Wednesday, Saturday, Tuesday

5) ears, eyes, nose, toes, mouth

2. Найди ответы на вопросы, запиши нужную букву:

1) Do you like fairy tales?______                         a)Yes, I can.        

2) When is your birthday?_______                       b)Spring.

3) Can you play badminton?_____                        c)on the 10th May.

4) Where do you live?     _________                    d) In Moscow.

5) What season do you like?______                      e) Yes, I do

3. Выбери нужное слово:

1) My  dog’s names ______ (are, is)  Dick and Jack.

2) Tom  _______________ (likes, like)  to go to school.

3) Tim does not_________ (lives, live) in a big house.

4) May is the __________ (first, third)  month of spring.

5) Birds _______________(sing, sings)  in spring.

4. Расставь слова в правильном порядке:

1) go, they, do, where? ________________________________________

2) in, to walk, he, likes, the park.________________________________

3) you, Vladimir, do, in, live?____________________________________

4) a dog, have, got, you? _______________________________________

5) washes, Nick, hands, his, day, every. ___________________________

5. Напишикраткийответ:

1) Do you go to school? ___________________________

2) Are you healthy? _______________________________

3) Do Jim and Jill like to play?________________________

4) Does  your mum play the piano?______________________

5) Is your father  a doctor? ____________________________

6.  Заполни пропуски  ( am / is / are ):

1) Mary _________ at school.

2) I _______happy today!

3) ________you a good pupil?

4) We________ in Moscow.

5) ______it healthy to eat apples every day?

7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:

gets up, breakfast, home, her, reads face, usually,

Helen lives with her mum, dad and little brother Martin. Helen is a student. She goes to school every day. She_____________ at seven o’clock. Then she washes her________ and hands, cleans her teeth. Helen has ____________ at 7.30 am. Helen comes _________ at 3 pm. After lunch she does ____________ homework and plays with Bill. In the evening Helen watches TV or ____________ books. She goes to bed at 9.15 pm.

8.  Напишиписьмодругу по переписке:

Dear friend

I am from_____________________________________________________

I live with_____________________________________________________

My birthday is on the____________________________________________

My favourite season is ___________________________________________

I like to_______________________________. I can___________________

I have got_____________________________________________________

Please write back.

Your friend_________________________.

4 класс

Lessons 1-22 

Контрольная работа

1. Зачеркни лишнее слово:

  1.      hall, chair, sofa, shelf, bed

  2. above, between, kitchen, under, behind

  3. cold,rainy, windy, winter, sunny

  4. wide,town, nice, big, small, tall

2.  Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)

1. watch TV - ________________________________                     

2. have breakfast -_______________________________                     

3. go to bed          -__________________________________                            

4. wash your face  -_____________________________                   

3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1) He_________ at school today.

2) I______ sad.

3) ________your friend nice?

4) We________ in Moscow now.

5) The weather _______sunny and fine tomorrow.

4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:

1) windy, today , is, it?________________________________________

2) country, biggest, the, is, Russia._______________________________

3) go, they, will, where, tomorrow? ______________________________

4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.

5) in, flat, there, rooms, are, four, our.

5.  Запиши краткие ответы на вопросы:

  1. Can your mother play the piano?______________________

  2. Do you like to skate in winter?_________________________

  3. Have you got a room of your own? ___________________

  4. Is your flat big? ___________________________________

  5. Is  there  a sofa in your flat?______________________

6. Употреби существительные во множественном числе:                                                                  

A man, a cow, a room, a sheep, a town, a town, a child, a mouse, a fish: _________________________________________________________________

7. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1. My friend (любит)_____________________ milk.

  2. He (ходит)_______________________ to school on Sundays.

  3. (Есть) _____________________________a window in your room?

  4. Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.

  5. (Ты хотел бы ) ______________________to go to the park with me?

  6. I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.

  7. There is  a shop (рядом)_____________________my house.

8. Cоставь словосочетания и запиши их:

clean       white        wide     tall        funny

large     English cold       interesting        long   

book house flat  street   kitten   river   sheep   town   weather      road __________________________________________________________________

Контрольная работа

1. Зачеркни лишнее слово:

  1. sofa, bedroom, arm- chair, shelf, bed

  2. rainy, windy, cold, winter, sunny

  3. above, between, house, under, behind

  4. town, nice, large, short, small, tall

2.  Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)

1. wash hands - ________________________________                            

2. have breakfast -_______________________________                  

3. go to bed          -__________________________________                            

4. play the piano         -___________________________________                  

3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1) Mary _________ at school today.

2) The weather _______sunny and fine tomorrow.

3) ________your friend nice?

4) We________ in London now.

5) ______it interesting at the zoo?

4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:

1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________

2) country, biggest, the, is, Russia._________________________________

3) sunny, today , is, it?_____________________________________

4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.

5) in, flat, there, rooms, are, four, our.__________________________________________________________________

5.  Запиши краткие ответы на вопросы:

  1. Can your brother play basketball?______________________

  2. Do you like to skate in winter?_________________________

  3. Have you got a room of your own? ___________________

  4. Is your flat big? ___________________________________

  5. Is  there  a piano in your flat?______________________

 

6. Употреби существительные во множественном числе:                                                                  

A man, a cow, a room, a sheep, a city, a town, a child, a mouse, a fish: __________________________________________________________________

7. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1.      (Есть) _____________________________a table in your room?

  2. My friend (любит)_____________________ apples.

  3. Tom (ходит)_______________________ to school on Saturdays.

  4. Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.

  5. I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.

  6. The shop is (рядом)_____________________the theatre.

  7. (Ты хотел бы ) _______________________to go to the zoo with me?

8. Cоставь словосочетания и запиши их:

      warm       interesting        clean       grey

large     Russian      long    wide     tall        funny

book house flat  street   kitten   river   sheep   town   weather      road _____________________________________________________________

Lessons 23-45

Контрольная работа

Фамилия, имя__________________________________________

1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:

смотрели телевизор____________________________________

играли в снежки________________________________________

пошли в лес____________________________________________

делали уроки___________________________________________

катались на лыжах______________________________________

2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1) David _________ at school yesterday.

2) The weather _______frosty and fine tomorrow.

3) ________you in the mountains last month?

4) We________ in Moscow last summer.

5) ______it interesting at the party at school yesterday?

3. Напиши вопросительное  и отрицательное предложение:

They went to the zoo last Sunday.     

4.Напишикраткийответ:

1) Did you go to school yesterday? – ___________________________

2) Were you in the country last summer? –_______________________

3) Will Tom and Annl go to the Zoo tomorrow? –__________________

4) Does  your mum play the piano? – ____________________________

5) Was your father  in Moscow last spring? – ___________________

5. Напиши вторую форму глаголов:

go -____________meet -______________   be -___________

ski - __________            skate -____________      like - __________

want - ___________       have - _____________    do -____________

6. Расставь слова в правильном порядке:

1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________

2) last, month, he, to, went, the park.______________________________

3) you, last, autumn , did, to the Zoo, go?____________________________

4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________

5) in, room, there, chairs, are, four, the. ____________________________

7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:

_____________________________________________________________

Контрольная работа

1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:

гуляли в лесу____________________________________________

катались на коньках____________________________________

рисовали картинки________________________________________

делали уроки___________________________________________

играли в снежки______________________________________

2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1)We________ in Moscow last summer.

2) The weather _______sunny and fine tomorrow.

3) ________you in the mountains last month?

4) John _________ at school yesterday.

5) ______he happy now?

3. Напиши вопросительное  и отрицательное предложение:

They made a tasty cake last Saturday.   ___________________________

4.Напишикраткийответ:

1) Does  your dad play chess? – ____________________________

2) Were you at school last Sunday? –_________________________

3) Will they go to the cinema tomorrow? –____________________

4) Did you go to school yesterday? – _________________________

5) Was your friend  in Moscow last spring? – ___________________

5. Напиши вторую форму глаголов:

make -____________      has - _____________    be -___________

want - __________         skate -____________      play - __________

go - ___________         do -____________        draw -___________

6. Расставь слова в правильном порядке:

1) last, Monday, he, to, went, the park.______________________________

2) in, garden, there, flowers, are, many, the. ____________________________

3) you, last, autumn , did, to London , go?________________________

4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________

5) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________

7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:

_____________________________________________________________

Lessons 45-68

Контрольная работа

1. Зачеркните лишнее слово:

  1. sea,    mountee,      river,    ocean

  2. rainy,    autumn,    windy,  hot,    sunny

  3. fox,    tagle,    wolf,    bear

  4. tomato,    cabbage,     ice-cream,     potato,    cucumber

  5. suit,   T-shirt,   blouse,  cheese,   dress

2. Соотнесите:

 5:10                                      It’s a quarter past six

 11:30                            It’s ten minutes past ten

9:50                                       It’s half past eleven

 6:15                             It’s ten minutes to  five

 2:30                             It’s half past two

3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:

Monday

It is Monday. We have four classes. 0.  today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is English. 3. _____________ begins at half past eight. The teacher 4. __________________ in and we say «good morning» 5. _______________ read, write and play in our English lessons. It's fun!

0.       today          yesterday              tomorrow

1.       after            from                    to

2.       first            last                      good

3.       they            it                         he

4.       smiles         comes                  sits

5.       I                 They                    We

4. Подберите по три прилагательных к существительным:

Cold,     funny,    new,      interesting,      Russian,      tasty,     beautiful,          big,     sunny,    small,    white,     long,    red,    rainy,    old,      smart,       little,      tall

 

Book_______________

Rabbit______________

Dress_______________

Cake________________

Town___________

Boy_____________

Day____________

Game___________

5. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1. What is  (его)____________________name?

  2. Tom (ходил ) ________________ to the zoo with me last week.

  3. Giraffes are (выше)  __________than horses.

  4. I (буду делать)__________________my homework tomorrow.

  5. Ann (не была) ___________________ at home yesterday.

  6. The ball is (под)________________the desk.

6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)

_____________________________________________________________

Контрольная работа

1. Зачеркните лишнее слово:

  1. rainy,    autumn,    windy,   cold,    sunny

  2. sea,    desert,      river,    ocean

  3. fox,    whale,    wolf,    bear

  4. T-shirt,   coat, blouse,  cheese,   dress

  5. ice-cream, tomato,    cabbage, potato,    cucumber

2. Соотнесите:

 5:10                             It’s a quarter past eight

 10:30                            It’s ten minutes past five

4:50                                       It’s half past ten

 8:15                             It’s ten minutes to  five

 7:30                             It’s half past seven

3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:

        Friday

It is Friday. We have five classes. 0.  today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is Maths. 3. ______ begins at half past eight. The teacher 4. ________ in and we say «good morning» 5. ____________ read, write and play in our English lessons. It's fun!

0.       today          yesterday              tomorrow

1.       to               after                     from          

2.       last             first                     good

3.       she             he                        it

4.       goes            comes                  stands

5.       I                 They                    We

4. Подберите по три прилагательных к существительным:

Cold,     funny,    new,      interesting,      English,      tasty,     beautiful,     warm,     big,     sunny,    small,    white,     long,    red,    rainy,    old,      smart,       little,      tall

 

          Girl___________________

Day___________________

hat__________________

Cake__________________

Town_____________

Book_____________

Cat____________

Game____________

5. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1.      What is  (её)____________________name?

  2. Mike (ходил ) ________________ to the Zoo last week.

  3. Elephants are (больше)  __________than camels.

  4. I (буду делать)__________________a cake tomorrow.

  5. He (не была) ___________________ at home yesterday.

  6. His pen is (под)________________the desk.

6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)

_____________________________________________________________

Источники:

1.  Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 2 класс обнинск: титул, 2010

2. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 3 класс Обнинск: Титул, 20009

3.  Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 4 класс Обнинск: Титул, 2009

kopilkaurokov.ru

Контрольная работа 4 класс биболетова

Итоговая контрольная работа

по английскому языку 4 класс

1 вариант

  1. Прочитай транскрипцию и напиши слово буквами.

[‘windi]__________________ jeans

[‘k^ntri]__________________ take

[teik]_____________________ country

[dji:nz]____________________ ruler

[‘ru:lə]____________________ windy

  1. Составь словосочетания и запиши их.

Go

by heart

Ride

snowballs

Large

in the armchair

Warm

in the garden

Work

flowers

Water

the washing up

Sit

carpet

Play

a bike

Do

kitchen

learn

to school

1.ходить в школу- __________________________________________________

2.кататься на велосипеде- ____________________________________________

3.большая кухня- ___________________________________________________

4.теплый ковер- ____________________________________________________

5.работать в саду- __________________________________________________

6.поливать цветы- __________________________________________________

7.сидеть в кресле- __________________________________________________

8.играть в снежки- __________________________________________________

9. мыть посуду-_____________________________________________________

10.учитьнаизусть- __________________________________________________

  1. Заполни пропуски предлогами.

Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.

1.He likes to ski _____ winter.

2.Do you like to listen _____ music?

3.I play tennis _____ Sunday.

4.What is there _____ the room.

5.There is a nice picture _____the table.

  1. Составь предложения из слов.

1.is, an armchair, there, in your kitchen?

_________________________________

2. did, clean, your room, you, yesterday?

_________________________________

3.it, in winter, is, very cold.

_________________________________

4.a lot of sweets, there, in the box, were.

_________________________________

5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.

_______________________________________________

  1. Раскрой скобки, употребив глагол в Past Simple.

The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass.In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life.

One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not.

  1. Выбери нужное слово и заполни пропуски.

1.I always ______ my homework in the evening.

a)have b)do c)make

2.Mag ______ the flowers every morning.

a)washes b)waters c)cleans

3.When do you usually ______ lunch?

a)go b)have c)do

4.______ you do your homework two days ago?

a)Do b)Will c)Did

5.His sister ______ puzzles yesterday.

a) didn’t play b) doesn’t play c) won’t play

  1. Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.

1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.

2.It is a very __________ (funny) English book.

3.This baby is the __________ (smart) baby in the world.

4.My bike is __________ (small) than your bike.

5.Tigers are __________ (big) than dogs.

  1. Заполни таблицу.

Давать

give

gave

go

Приносить

get

Покупать

made

put

Слышать

fell

infourok.ru

Контрольная работа по английскому языку 4 класс по программе "Enjoy English", автор Биболетова М.З.

Ермилова Н.В.,

учитель английского языка

муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения

«Школа №117»

г. Нижний Новгород

Промежуточная контрольная работа

за | полугодие

по английскому языку

по программе «Enjoy English» автор: Биболетова М. З.

4 класс

Заполните Ваши данные печатными буквами

ФАМИЛИЯ:

ИМЯ:

Класс :

А. Аудирование

B. Чтение

B1. Прочитайте текст и вставьте необходимые по смыслу слова.

A. ball

B. meat

C. fox baby

D. mushrooms

E. river

My name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa.

There is a big forest and a (1) near our village.

Every day my friends and I went to the river. We swam and played with a (2) on the green grass.

One day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There were many (3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered berries and mushrooms.

Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What is this?”

We ran up to him and saw a small (4) under a big tree. It was very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.

We took the fox baby home. We gave him fish and (5). He grew up quickly. We named him “July”. July liked to play with us. We were friends.

One day when we wanted to play with July we couldn’t find him. He ran away to the forest.

Ответы:

B2 . Last summer David lived in … . B6. One day July ran away… .

    1. town a. to the village

    2. the village b. to the river

    3. the forest c. to the forest

B3. Every day the boys went … .

a. to the forest

b. to the zoo

c. to the river

B4. The boys saw a baby fox … .

    1. under a big tree

    2. near the river

    3. in the village

B5. The boys gave July … .

a. berries and mushrooms

b. meat and fish

c. some water

C. Грамматика

C1. Поставьте глаголы в нужную форму. Запишите грамматически правильное предложение

1. My brother _______yesterday.

a)will cry b) cries c) cried

2.Granny_____to us last week.

a)came b)will come c) comes

3.Mary often____at the parties.

a)will sing b)sings c)didn’t sing

4.Our family____to London next year.

a)will go b)went c)goes

5.I usually ____up at 7 o’clock.

a) get b) will get c) got

6. This girl____in the park tomorrow.

a) skates b) skated c)will skate

С2. Поставьте глаголы в Past Simple.

1. to live-______________ 6. to try-__________

2. to give-_____________ 7. to watch-_________

3. to eat-______________ 8. to do-___________

4. to think-____________ 9. to want-_________

5. to play-_____________ 10. to be-___________

C3. Образуйте форму множественного числа

  1. Tooth _______________________________________________________

  2. Lady ________________________________________________________

  3. Fox __________________________________________________________

  4. Child ________________________________________________________

  5. Book________________________________________________________

C4. Раскройте скобки, употребив прилагательное в правильной форме.

1. My sister is the __________ (lazy) pupil in her class.

2. It is a very __________ (interesting) English book.

3. This baby is the __________ (nice) baby in the world.

4. My bike is __________ (good) than your bike.

5. Tigers are __________ (big) than dogs.

С5. Заполните пропуски предлогами.

Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.

1. He likes to ski _____ winter.

2. Do you like to listen _____ music?

3. I play tennis _____ Sunday.

4. What is there _____ the room?

5. There is a nice picture _____the table.

С 6. Вставьте пропущенные слова is или are.

1) There a nice woman in the kitchen.

2) there an old armchair in Tiny's house?

3) There ______ five shelves with interesting books in his room.

  1. There no clocks in the living room.

  2. There a sofa, a table and three chairs in the living room.

С 7. Вставьте артикль(a,an,the), где необходимо.1. I see…elephant on … table. …toy elephant is big.

2. This ... book is good. I like…book.

3. Give me ... chair, please.

4. They have ... dog and two ... cats.

5. I have ... spoon in my ... cup, but I have no ... tea in it.

C8. Составьте предложения из слов.

1.is, an armchair, there, in your kitchen?

_________________________________

2. did, clean, your room, you, yesterday?

_________________________________

3. it, in winter, is, very cold.

_________________________________

4. sweets, not, there, in the box, any, were.

_________________________________

5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.

_______________________________________________

multiurok.ru

Итоговая контрольная работа по английскому 4 класс база (Биболетова)

Итоговая контрольная работа

по английскому языку 4 класс база

1 вариант

1. Составь словосочетания и запиши их.

1.ходить в школу- __________________________________________________

2.кататься на велосипеде- ____________________________________________

3.большая кухня- ___________________________________________________

4.теплый ковер- ____________________________________________________

5.работать в саду- __________________________________________________

2. Заполни пропуски предлогами.

Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.

1.He likes to ski _____ winter.

2.Do you like to listen _____ music?

3.I play tennis _____ Sunday.

4.What is there _____ the room?

5.There is a nice picture _____the table.

3. Составь предложения из слов.

1.is, an armchair, there, in your kitchen?

_________________________________

2. did, clean, your room, you, yesterday?

_________________________________

3.it, in winter, is, very cold.

_________________________________

4.a lot of sweets, there, in the box, were.

_________________________________

5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.

_______________________________________________

4. Раскрой скобки, употребив глагол в PastSimple.

The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass.In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life.

One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not.

5.Переделай предложения по образцу.

Образец: She watches TV every day. – Yesterday she watched TV too.

1.We wash our hands every day. – Yesterday we ___________ our hands too.

2.I go to school every morning. – Yesterday I ___________ there too.

3.She doesn’t water flowers every day. – Yesterday she __________ flowers too.

4.My cat catches a mouse every day. – Yesterday my cat __________ a mouse too.

5.I see my friends every day. – Yesterday I __________ my friends too.

6. Выбери нужное слово и заполни пропуски.

1.I always ______ my homework in the evening.

a)have

b)do

c)make

2.Mag ______ the flowers every morning.

a)washes

b)waters

c)cleans

3.When do you usually ______ lunch?

a)go

b)have

c)do

4.______ you do your homework two days ago?

a)Do

b)Will

c)Did

5.His sister ______ puzzles yesterday.

a) didn’t play

b) doesn’t play

c) won’t play

7.Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.

1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.

2.It is a very __________ (funny) English book.

3.This baby is the __________ (smart) baby in the world.

4.My bike is __________ (small) than your bike.

5.Tigers are __________ (big) than dogs.

8. Заполни таблицу.

Итоговая контрольная работа

по английскому языку 4 класс база

2 вариант

1. Составь словосочетания и запиши их.

1.поливать цветы- __________________________________________________

2.сидеть в кресле- __________________________________________________

3.играть в снежки- __________________________________________________

4. мыть посуду-_____________________________________________________

5.учить наизусть- __________________________________________________

2. Заполни пропуски предлогами.

Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.

1. There are some books _____the table.

2. He plays football _____ Wednesday.

3. She likes to swim _____ summer.

4.What is there _____ the living-room?

5. Does your sister like to listen _____ music?

3. Составь предложения из слов.

1.are, chairs, there, in your room?

_________________________________

2. did, cook, a tasty dinner, mother, yesterday?

_________________________________

3.it, in summer, is, very hot.

_________________________________

4.a lot of pencils, there, in the box, were.

_________________________________

5.my brother, next July, will take me, to the Black Sea.

_______________________________________________

4. Раскрой скобки, употребив глагол в PastSimple.

The Grey Cat (1) _____ (live) in a beautiful house near the forest. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her three little kittens. In the afternoon they (3) _____ (eat) sour cream and (4) _________(drink) milk.

One day the Grey Cat (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to sing. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (sing). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not.

5.Переделай предложения по образцу.

Образец: She watches TV every day. – Yesterday she watched TV too.

1.We help our mum every day. – Yesterday we ___________ her too.

2.I don’t go to school on Sunday. – Yesterday I ___________ there too.

3.She plays tennis every day. – Yesterday she __________ tennis too.

4.My dog brings a mouse every day. – Yesterday my dog __________ a mouse too.

5.I try to help my friends every day. – Yesterday I __________ to help them too.

6. Выбери нужное слово и заполни пропуски.

1.My sister always ______ her homework in the evening.

a)make

b)do

c)does

2.The children ______ the flowers every morning.

a)wash

b)waters

c)water

3.When did you ______ lunch yesterday?

a)go

b)have

c)had

4.When ______ you usually do your homework?

a)do

b)will

c)did

5.My brother ______ hopscotch yesterday.

a) didn’t play

b) doesn’t play

c) won’t play

7.Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.

1.He is the __________ (bad) player.

2.She is a very __________ (nice) girl.

3.This man is the __________ (happy) man in the world.

4.My poem is __________ (long) than your poem.

5.Summer is __________ (hot) than spring.

8. Заполни таблицу.

infourok.ru

Контрольные работы для 2-4 классов к учебникам М.З. Биболетовой "Enjoy English"

 

В настоящее пособие включены проверочные задания для контроля усвоения лексического и  грамматического материала 2-4 классов по разделам учебника в соответствии с триместровой системой обучения в школе. Каждая контрольная работа дается в двух вариантах. Проверочные работы можно использовать в дидактических целях.

2 класс

Lessons 23-45 

Контрольная работа

1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat

BIG-________     RUN -_________          HEN -__________

SWIM -________   PIG -________        FOX - ___________ 

2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:

         a                 i                 k                s                 c

        

         [z]              [x]             [I]               [k]              [s]

3. Составьпредложения:

1. is, Tom, big. – ___________________________________________

2. skips, Ann. – ____________________________________________

3. pig, His, is, fat. – ______________________________________

4. has, got, cats, John, six. –_________________________________

5. can, Ann’s, sing, cat. – __________________________________

4.Напиши по-английски:

шесть кошек_______________________

десять поросят___________________

пять кроликов____________________

5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки

[I]:__________________________________________________________

[x]:_________________________________________________________

[e]:_________________________________________________________

six, cat, sing, ten, has, sit, pen, is, fat, his, skip, swim, Ann, and, hen, can.

6. Вставь пропущенные слова:

can, has got, is, red, six

1. Bill has____________a red pen.

2. His pig_________ big.

3. Ann’s cat is _________.

4. Tom’s cat ________skip.

5. Nick has got _______ rabbits.

7. Найди лишнее слово:

1) pig, Jump, sing, run

2) pink, red, big, grey, black

3) dog, cat, crocodile, rabbit

4) seven, six, five, pen, ten

8. Составь словосочетания и запиши их:

Ann’s

Nick’s

Tim’s

a fat

his

a red

hen

pig

cats

dog

cat

 rabbits

кролик Ника____________________________________

толстый поросенок________________________________

Анина собака_________________________________

его коты_________________________________________

кролики Тима____________________________________

черный кот_______________________________________

Контрольная работа

1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat

NICE -________  JUMP -_________         RABBIT -__________

SLIM -________   BLACK -________         BOX - ___________ 

2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:

         k                a                i                 s                 c

        

         [k]              [x]              [I]              [z]              [s]

3. Составьпредложения:

1. is, It, pink. – ___________________________________________

2. swims, Tom. – ____________________________________________

3. cat, His, is, fat. – ______________________________________

4. has, got, rabbits, Nick, ten. –_________________________________

5. can, Tom’s, sing, parrot. – __________________________________

4.Напиши по-английm кошек_______________________

десять кроликов ___________________

семь поросят ____________________

5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки

[I]:_________________________________________________________

[x]:_________________________________________________________

[e]:________________________________________________________

swim, Ann, has, sit, six, cat, sing, ten,  pen, is, fat, his, jump,  and, hen, can.

6. Вставьпропущенныеслова:

has got, is, red, can, ten

1. Nick____________a red hen.

2. His cat_________ big.

3. Tom’s dog is _________.

4. Tim’s cat ________swim.

5. Jack has got _______ rabbits.

7. Найди лишнее слово:

1), crocodile, rabbit,  cat, dog

2) red, pink, big, grey, black

3) skip, pig, swim, sing

4) six, eight, pen, ten, seven

8. Составь словосочетания и запиши их:

Ann’s

Nick’s

Tim’s

a fat

his

a red

rabbit

pig

cats

dog

cat

rabbits

Анина кошка_________________________________

кролик Ника____________________________________

кролики Тима____________________________________

толстый кот__________________________________________

его коты____________________________________________

рыжая собака_______________________________________

Lessons 46-68

Контрольная работа

1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):

has, name, skate, face, cat, brave, Kate, fat, bad, lazy, can, Ann, rabbit.

[x]

[eI]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Соедини слова с противоположным значением:

happy                 kind  

clever                 sad

slim                      stupid

angry                   fat

3. Зачеркни лишнее слово

1) blue, red, green, brave

2) we, I, not, they, he

3) sings, swims, runs, cats

4) forest, clever, happy, lazy

4. Составь из букв знакомые слова:

n,e,t  -____________(десять)                     e, v i, f   ____________(пять)

i, p, n, k - ___________(розовый)              a,f, t ____________(толстый)

e,r,d ______________(красный)                e,s,y -_____________ (да)

5. Вставьте is, am, are:

The hen ___________red.

I _________fine.

You _________happy.

They ________good students.     

6. Составь предложения:

1. rabbits, She, likes. – _______________________________________

2. has, got, pencils, Nick, six.–___________________________________

3. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________

4. not, five, is, Ann. – _______________________________________

7.Ответь кратко на вопросы:

What is your name?____________________________

Can you swim well?____________________________

Are you a student?_______________________________

Can you play football?___________________________

Have you got a dog?___________________________

Контрольная работа

1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):

face, cat, brave, Kate, has, name, skate, fat, bad, play, can, Ann, rabbit.

[x]

[eI]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Соедини слова с противоположным значением:

angry                   fat

merry                   sad

slim                      stupid

clever                  kind

3. Зачеркни лишнее слово

1) red, green, brave, pink

2) you, I, cat, they, she

3) likes, swims, runs, crocodiles

4) smart, angry,river, lazy

4. Составь из букв знакомые слова:

i, p, n, k - _____________(розовый)          i, l, k, e ___________ (любить )

n,e,t  -___________________(десять)            x, s, i    -_______(шесть)

e,r,d _________________(красный)                e,s,y -_____________(__да

5. Вставьте is, am, are:

Her fox ___________red.

I _________big.

They ________good students.

You _________nice.

6. Составь предложения:

1. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________

2. not, seven, is, Bill. – _______________________________________

3. crocodiles, He, likes. – _______________________________________

4. has, got, pencils, Ann, six.–_____________________________________

7.Ответь на вопросы:

What is your name?____________________________

Are you a pupil?_______________________________

Can you ride a bike?___________________________

Can you swim well?____________________________

Have you got a cat?____________________________

3 класс

Lessons 1-22 

Контрольная работа

1. Зачеркни лишнее слово:

  1. Saturday,  Monday, Tuesday, October

  2. orange,  potato,  tomato,  cucumber,  carrot

  3. read,   write,  happy,  play,  dance,  sing

  4. crocodile, fox,  giraffe,  bird,  tiger

  5. eye,  neck,  face,   cake,  nose

2. Соедини слова с транскрипцией:

corn                                       [CJz]

fish                                        [kPfI]        

tea                                         [fIS]

coffee                                             [tJ]

cheese                                    [ bAtq]

butter                                     [kLn]

3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:

____You are welcome.

____Here you are.

____No, thank you. But I would like a sandwich.

____Would you like some tea?

____Thank you.

4. Закончи рассказ мальчика, используя слова:

seven      breakfast    write     together      milk     friends   school

I am John. I am___________.  I go to ____________. I can read and____________. I like cheese and_________ for___________________.

I have got a lot of _____________. We go to school __________________.

5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are

They______smart.                  You______ strong.                

I _____ a student.                       He _______nine.                              She_______fine.                     We_______friends.

6. Дай краткий ответ на вопросы:

Are you a pupil? - _________________

Do you like milk?_________________

Does your friend go to school on Sundays?___________________

Do cats like fish?___________________________

Can you swim well?_________________________

7. Составь из слов предложения:

1)  your, name, what, is?_____________________________________

2)  you,  would,  some,  like,  juice?____________________________

3) coffee,  don’t,  I, like.____________________________________

4) milk, cats,  like._________________________________________

5) on, he, plays, Monday, voleyball.___________________________

 8. Cоставь словосочетания и запиши их:

long

black

big

funny

short

white

clean

smart

strong

book

eyes

nose

face

teeth

boy

rabbit

skirt

parrot

 

 

Контрольная работа

1. Зачеркни лишнее слово:

  1. Monday, Tuesday,  Saturday,  February

  2. apple,  potato,  tomato,  cucumber,  carrot

  3. read,   write,  nice,  play,  dance,  swim

  4. crocodile, fox,  giraffe,  dog,  lion

  5. ear,  neck,  face,   girl,  nose

2. Соедини слова с транскрипцией:

tea                                         [fIS]

coffee                                             [tJ]

corn                                       [CJz]

fish                                        [kPfI]        

cheese                                    [ bAtq]

butter                                     [kLn]

3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:

____You are welcome.

____No, thank you. But I would like a sandwich.

____Would you like some cheese?

____Thank you.

____Here you are.

4. Закончирассказдевочки, используяслова:

Write     seven      breakfast    together      cakes     friends   school

I am Kate. I am___________.  I go to ____________. I can read and___________. I like cheese and_________ for___________________.

I have got a lot of _____________. We go to school __________________.

5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are

I _____ a student.                       He _______nine.                              They______clever.                          You______ strong.               

She_______healthy.                 We_______friends.

6.Дай краткий ответ на вопросы:

Are you healthy? - _________________

Do you like bananas?_________________

Does your friend go to school on Sundays?___________________

Do cats like fish?___________________________

Can you swim well?_________________________

7. Составь из слов предложения:

1)  milk, cats,  like._____________________________________________

2)  you,  would,  some,  like,  juice?_________________________________

3) don’t,  I,  fish,  like.___________________________________________

4) your, name, what, is?__________________________________________

5) on, he, plays, Sunday, tennis.____________________________________

8. Cоставь словосочетания и запиши их:

long

funny

short

big

strong

white

clean

clever

grey

book

eyes

nose

face

ears

boy

rabbit

shirt

cock

 

Lessons 23-45

Контрольная работа

1. Зачеркнилишнееслово:

1) apple,  nut,  cabbage,  fish,  carrot

2) fifteen,  thirteen,  twelve,  eleven,  five

3) bread,  breakfast,  healthy,  tea, head

2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:

1) Do you go to school?                                      a) Yes,I think I can.       

2) Are you a student?                                             b) No, he doesn’t.

3) Can you draw a tiger?                                  c) Yes, I am.

4) Where do you ski?                                          d) In the forest.

5) Does he like apples?                                        e) Yes, I do.

3.  ПрочитайписьмоДжейнивыполнизадания:

Dear friend,

My name is Tom. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 17th of June.  What is your name? How old are you?

I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a cat.  Have you got a pet?

I can play basketball very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well?

Please  write back.

Tom Brown.

 

1) Закончипредложение: Tom’sbirthday is…

         a) on the seventh of June.

         b) on the seventeenth of February.

         c) on the seventeenth of June.

2) Что умеет делать Tom? Выбери правильный ответ:

         a) He can play basketball, draw, ride a bike and swim.

         b) He can play tennis, draw, ride a bike and play computer games.

         c) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.

3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:

         a) Tom has got a pet.

         b) Tom would like to have a cat.

         c) Tom can ride a bike.

d) Kitty is black and white.

4. Выбери нужное слово:

1) My  cat  are  /  is  funny.

2) Ann   likes / like  winter.

3) Bill does not  lives / live  in a big house.

4) February is the  first / second  month of the year.

5) May is the second / third  month of spring.

5. Напиши  словами:

23 февраля ______________________________

1 мая____________________________________

8 марта___________________________________

1 апреля__________________________________

6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок

 

 

 

Контрольная работа

1. Зачеркнилишнееслово:

1) autumn,  spring,  winter,  month,  summer

2) first,  third,  fourth,  birthday,  second

3) December,  June,  January,  February

2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:

1) Do you like your school?                                 a) Yes, I think I can.      

2) Are you a student ?                                             b) Yes, I do.

3) Can you draw a crocodile?                                  c) Yes, I am.

4) Where do you skate?                                       d) No, he doesn’t.

5) Does he like fish?                                           e) In the park

3.  ПрочитайписьмоДжeкаивыполнизадания:

Dear friend,

My name is Jack. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 19th of June.  What is your name? How old are you?

I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a dog.  Have you got a pet?

I can play tennis very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well?

Please  write back.

Ann Hope.

 

1) Закончипредложение:Ann’sbirthdayis…

         a) on the ninth of May.

         b) on the nineteenth of July.

         c) on the nineteenth ofMarch.

2) Что умеет делать Джек? Выбери правильный ответ:

         a) He can pla y football, draw, ride a bike and sing.

         b) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.

         c) He can play tennis, draw, ride a bike and play piano.

3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:

         a) Jack has got a pet.

         b) Jack would like to have a cat.

         c) Kitty is black and white.

d) Jack can ride a bike.

4. Выбери нужное слово:

1) My  friends  are  /  is  nice.

2) He   likes / like  winter.

3) Mary does not  lives / live  in a big town.

4) February is the  first / second  month of the year.

5) April is the second / third  month of spring.

5. Напиши  словами:

7 января ______________________________

2 июня____________________________________

8 марта___________________________________

10 апреля__________________________________

6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок.

 

 

Lessons 45-68

Контрольная работа

1. Зачеркнилишнееслово:

1) Saturday, December, Sunday, Wednesday, Tuesday

2) first,  second,  twelfth,  birthday,  second

3) July,  June,  January,  March

4) envelope, letter, stamp, postcard, friend

5) ears, eyes, nose, hand, mouth

2.Ответь на вопросы:

1) Do you like fairy tales?________________________           

2) When is your birthday?_________________________         

3) Can you play badminton?_______________________                  

4) Where do you live?     ___________________________               

5) What season do you like?________________________                

3. Выбери нужное слово:

1) My  friend’s name ______ (are, is)  John.

2) He  _______________ (likes, like)  to go to school.

3) The family does not_________ (lives, live) in a big house.

4) June is the __________ (first, third)  month of summer.

5) Cockerels _______________(sing, sings)  in the morning.

4. Расставь слова в правильном порядке:

1) you, Vladimir, do, in, live?

2) in, to walk, he, likes, the park.

3) go, they, do, where?

4) a dog, have, got, you?

5) washes, Nick, hands, his, day, every.

 6.  Заполни пропуски  ( am / is / are ):

1) Mary _________ at school.

2) I _______happy today!

3) ________you a good pupil?

4) We________ in London.

5) ______it healthy to eat apples every day?

7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:

home, his, gets up, breakfast, face, usually, watches

Andrew lives with his mum, dad and little sister Rose. Andrew is a pupil. He goes to school every day. He_____________ at seven o’clock. He washes his________- and hands, cleans his teeth. Andrew and his dad have ____________ at 7.45 am. Andrew comes _________ at 2 pm. After lunch he does ____________ homework and plays with Rose. In the evening Andrew ____________TV or reads books. He goes to bed at 9 pm.

8.  Напишиписьмодругу по переписке:

Dear friend

I am from_____________________________________________________

I live with_____________________________________________________

My birthday is on the____________________________________________

My favourite season is ___________________________________________

I like to_______________________________. I can___________________

I have got_____________________________________________________

Please write back.

Your friend_________________________.

Контрольная работа

1. Зачеркнилишнееслово:

1) letter, envelope, stamp, postcard pen- friend

2) first,  third,  twelfth,  birthday,  second

3) July,  June,  January,  August

4) May, Sunday, Wednesday, Saturday, Tuesday

5) ears, eyes, nose, toes, mouth

2. Найди ответы на вопросы, запиши нужную букву:

1) Do you like fairy tales?______                         a)Yes, I can.        

2) When is your birthday?_______                       b)Spring.

3) Can you play badminton?_____                        c)on the 10th May.

4) Where do you live?     _________                    d) In Moscow.

5) What season do you like?______                      e) Yes, I do

3. Выбери нужное слово:

1) My  dog’s names ______ (are, is)  Dick and Jack.

2) Tom  _______________ (likes, like)  to go to school.

3) Tim does not_________ (lives, live) in a big house.

4) May is the __________ (first, third)  month of spring.

5) Birds _______________(sing, sings)  in spring.

4. Расставь слова в правильном порядке:

1) go, they, do, where? ________________________________________

2) in, to walk, he, likes, the park.________________________________

3) you, Vladimir, do, in, live?____________________________________

4) a dog, have, got, you? _______________________________________

5) washes, Nick, hands, his, day, every. ___________________________

5. Напишикраткийответ:

1) Do you go to school? ___________________________

2) Are you healthy? _______________________________

3) Do Jim and Jill like to play?________________________

4) Does  your mum play the piano?______________________

5) Is your father  a doctor? ____________________________

6.  Заполни пропуски  ( am / is / are ):

1) Mary _________ at school.

2) I _______happy today!

3) ________you a good pupil?

4) We________ in Moscow.

5) ______it healthy to eat apples every day?

7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:

gets up, breakfast, home, her, reads face, usually,

Helen lives with her mum, dad and little brother Martin. Helen is a student. She goes to school every day. She_____________ at seven o’clock. Then she washes her________ and hands, cleans her teeth. Helen has ____________ at 7.30 am. Helen comes _________ at 3 pm. After lunch she does ____________ homework and plays with Bill. In the evening Helen watches TV or ____________ books. She goes to bed at 9.15 pm.

8.  Напишиписьмодругу по переписке:

Dear friend

I am from_____________________________________________________

I live with_____________________________________________________

My birthday is on the____________________________________________

My favourite season is ___________________________________________

I like to_______________________________. I can___________________

I have got_____________________________________________________

Please write back.

Your friend_________________________.

4 класс

Lessons 1-22 

Контрольная работа

1. Зачеркни лишнее слово:

  1.      hall, chair, sofa, shelf, bed

  2. above, between, kitchen, under, behind

  3. cold,rainy, windy, winter, sunny

  4. wide,town, nice, big, small, tall

2.  Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)

1. watch TV - ________________________________                     

2. have breakfast -_______________________________                     

3. go to bed          -__________________________________                            

4. wash your face  -_____________________________                   

3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1) He_________ at school today.

2) I______ sad.

3) ________your friend nice?

4) We________ in Moscow now.

5) The weather _______sunny and fine tomorrow.

4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:

1) windy, today , is, it?________________________________________

2) country, biggest, the, is, Russia._______________________________

3) go, they, will, where, tomorrow? ______________________________

4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.

5) in, flat, there, rooms, are, four, our.

5.  Запиши краткие ответы на вопросы:

  1. Can your mother play the piano?______________________

  2. Do you like to skate in winter?_________________________

  3. Have you got a room of your own? ___________________

  4. Is your flat big? ___________________________________

  5. Is  there  a sofa in your flat?______________________

6. Употреби существительные во множественном числе:                                                                  

A man, a cow, a room, a sheep, a town, a town, a child, a mouse, a fish: _________________________________________________________________

7. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1. My friend (любит)_____________________ milk.

  2. He (ходит)_______________________ to school on Sundays.

  3. (Есть) _____________________________a window in your room?

  4. Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.

  5. (Ты хотел бы ) ______________________to go to the park with me?

  6. I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.

  7. There is  a shop (рядом)_____________________my house.

8. Cоставь словосочетания и запиши их:

clean       white        wide     tall        funny

large     English cold       interesting        long   

book house flat  street   kitten   river   sheep   town   weather      road __________________________________________________________________

Контрольная работа

1. Зачеркни лишнее слово:

  1. sofa, bedroom, arm- chair, shelf, bed

  2. rainy, windy, cold, winter, sunny

  3. above, between, house, under, behind

  4. town, nice, large, short, small, tall

2.  Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)

1. wash hands - ________________________________                            

2. have breakfast -_______________________________                  

3. go to bed          -__________________________________                            

4. play the piano         -___________________________________                  

3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1) Mary _________ at school today.

2) The weather _______sunny and fine tomorrow.

3) ________your friend nice?

4) We________ in London now.

5) ______it interesting at the zoo?

4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:

1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________

2) country, biggest, the, is, Russia._________________________________

3) sunny, today , is, it?_____________________________________

4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.

5) in, flat, there, rooms, are, four, our.__________________________________________________________________

5.  Запиши краткие ответы на вопросы:

  1. Can your brother play basketball?______________________

  2. Do you like to skate in winter?_________________________

  3. Have you got a room of your own? ___________________

  4. Is your flat big? ___________________________________

  5. Is  there  a piano in your flat?______________________

 

6. Употреби существительные во множественном числе:                                                                  

A man, a cow, a room, a sheep, a city, a town, a child, a mouse, a fish: __________________________________________________________________

7. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1.      (Есть) _____________________________a table in your room?

  2. My friend (любит)_____________________ apples.

  3. Tom (ходит)_______________________ to school on Saturdays.

  4. Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.

  5. I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.

  6. The shop is (рядом)_____________________the theatre.

  7. (Ты хотел бы ) _______________________to go to the zoo with me?

8. Cоставь словосочетания и запиши их:

      warm       interesting        clean       grey

large     Russian      long    wide     tall        funny

book house flat  street   kitten   river   sheep   town   weather      road _____________________________________________________________

Lessons 23-45

Контрольная работа

Фамилия, имя__________________________________________

1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:

смотрели телевизор____________________________________

играли в снежки________________________________________

пошли в лес____________________________________________

делали уроки___________________________________________

катались на лыжах______________________________________

2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1) David _________ at school yesterday.

2) The weather _______frosty and fine tomorrow.

3) ________you in the mountains last month?

4) We________ in Moscow last summer.

5) ______it interesting at the party at school yesterday?

3. Напиши вопросительное  и отрицательное предложение:

They went to the zoo last Sunday.     

4.Напишикраткийответ:

1) Did you go to school yesterday? – ___________________________

2) Were you in the country last summer? –_______________________

3) Will Tom and Annl go to the Zoo tomorrow? –__________________

4) Does  your mum play the piano? – ____________________________

5) Was your father  in Moscow last spring? – ___________________

5. Напиши вторую форму глаголов:

go -____________meet -______________   be -___________

ski - __________            skate -____________      like - __________

want - ___________       have - _____________    do -____________

6. Расставь слова в правильном порядке:

1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________

2) last, month, he, to, went, the park.______________________________

3) you, last, autumn , did, to the Zoo, go?____________________________

4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________

5) in, room, there, chairs, are, four, the. ____________________________

7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:

_____________________________________________________________

Контрольная работа

1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:

гуляли в лесу____________________________________________

катались на коньках____________________________________

рисовали картинки________________________________________

делали уроки___________________________________________

играли в снежки______________________________________

2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1)We________ in Moscow last summer.

2) The weather _______sunny and fine tomorrow.

3) ________you in the mountains last month?

4) John _________ at school yesterday.

5) ______he happy now?

3. Напиши вопросительное  и отрицательное предложение:

They made a tasty cake last Saturday.   ___________________________

4.Напишикраткийответ:

1) Does  your dad play chess? – ____________________________

2) Were you at school last Sunday? –_________________________

3) Will they go to the cinema tomorrow? –____________________

4) Did you go to school yesterday? – _________________________

5) Was your friend  in Moscow last spring? – ___________________

5. Напиши вторую форму глаголов:

make -____________      has - _____________    be -___________

want - __________         skate -____________      play - __________

go - ___________         do -____________        draw -___________

6. Расставь слова в правильном порядке:

1) last, Monday, he, to, went, the park.______________________________

2) in, garden, there, flowers, are, many, the. ____________________________

3) you, last, autumn , did, to London , go?________________________

4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________

5) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________

7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:

_____________________________________________________________

Lessons 45-68

Контрольная работа

1. Зачеркните лишнее слово:

  1. sea,    mountee,      river,    ocean

  2. rainy,    autumn,    windy,  hot,    sunny

  3. fox,    tagle,    wolf,    bear

  4. tomato,    cabbage,     ice-cream,     potato,    cucumber

  5. suit,   T-shirt,   blouse,  cheese,   dress

2. Соотнесите:

 5:10                                      It’s a quarter past six

 11:30                            It’s ten minutes past ten

9:50                                       It’s half past eleven

 6:15                             It’s ten minutes to  five

 2:30                             It’s half past two

3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:

Monday

It is Monday. We have four classes. 0.  today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is English. 3. _____________ begins at half past eight. The teacher 4. __________________ in and we say «good morning» 5. _______________ read, write and play in our English lessons. It's fun!

0.       today          yesterday              tomorrow

1.       after            from                    to

2.       first            last                      good

3.       they            it                         he

4.       smiles         comes                  sits

5.       I                 They                    We

4. Подберите по три прилагательных к существительным:

Cold,     funny,    new,      interesting,      Russian,      tasty,     beautiful,          big,     sunny,    small,    white,     long,    red,    rainy,    old,      smart,       little,      tall

 

Book_______________

Rabbit______________

Dress_______________

Cake________________

Town___________

Boy_____________

Day____________

Game___________

5. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1. What is  (его)____________________name?

  2. Tom (ходил ) ________________ to the zoo with me last week.

  3. Giraffes are (выше)  __________than horses.

  4. I (буду делать)__________________my homework tomorrow.

  5. Ann (не была) ___________________ at home yesterday.

  6. The ball is (под)________________the desk.

6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)

_____________________________________________________________

Контрольная работа

1. Зачеркните лишнее слово:

  1. rainy,    autumn,    windy,   cold,    sunny

  2. sea,    desert,      river,    ocean

  3. fox,    whale,    wolf,    bear

  4. T-shirt,   coat, blouse,  cheese,   dress

  5. ice-cream, tomato,    cabbage, potato,    cucumber

2. Соотнесите:

 5:10                             It’s a quarter past eight

 10:30                            It’s ten minutes past five

4:50                                       It’s half past ten

 8:15                             It’s ten minutes to  five

 7:30                             It’s half past seven

3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:

        Friday

It is Friday. We have five classes. 0.  today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is Maths. 3. ______ begins at half past eight. The teacher 4. ________ in and we say «good morning» 5. ____________ read, write and play in our English lessons. It's fun!

0.       today          yesterday              tomorrow

1.       to               after                     from          

2.       last             first                     good

3.       she             he                        it

4.       goes            comes                  stands

5.       I                 They                    We

4. Подберите по три прилагательных к существительным:

Cold,     funny,    new,      interesting,      English,      tasty,     beautiful,     warm,     big,     sunny,    small,    white,     long,    red,    rainy,    old,      smart,       little,      tall

 

          Girl___________________

Day___________________

hat__________________

Cake__________________

Town_____________

Book_____________

Cat____________

Game____________

5. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1.      What is  (её)____________________name?

  2. Mike (ходил ) ________________ to the Zoo last week.

  3. Elephants are (больше)  __________than camels.

  4. I (буду делать)__________________a cake tomorrow.

  5. He (не была) ___________________ at home yesterday.

  6. His pen is (под)________________the desk.

6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)

_____________________________________________________________

Источники:

1.  Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 2 класс обнинск: титул, 2010

2. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 3 класс Обнинск: Титул, 20009

3.  Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 4 класс Обнинск: Титул, 2009

infourok.ru


Смотрите также