Английский язык 9 класс контрольная работа 1: Контрольные работы по английскому языку, 9 класс

Содержание

Контрольная работа по английскому языку №1 для 9 класса, ФГОС

Test №1

Variant 1

Choose the appropriate forms of the words to complete the sentences.

    The police (have/has) helped us to get home in their car.

    The news (was/were) perfect.

    What colour (is/are) Helen’s hair?

    What (an/-) important information!

    The money (have/has) been given to me as a birthday present.

    The information (have/has) arrived. But (it is/they are) absolutely useless.

      Insert the necessary preposition from the box.

        On, off, up, down, over, into

        My brother turns…the TV as soon as he comes home.

        I’ve told you that the music is too loud and asked you to turn it…

        Only in fairy tales mice can be turned …horses.

        Can you turn the radio…, dear?

        You may turn…the page and read the question again.

        Turn…the page, the picture you are looking for is there.

          Complete these sentences using passive form of the verbs.

            The Internet can (to use) in many ways.

            The BBC (to found) in the nineteen twenties.

            You can’t get inside. The floors (to wash).

            The letter just (to receive).

            The new project already (to finish).

            Yesterday about 10 o’clock her favourite comedy (to broadcast).

            Your letter just (to send).

            The information (to give) yesterday in the Evening News.


               

              Test 1

              Variant 2

              Choose the appropriate forms of the words to complete the sentences.

                The situation was becoming dangerous and the police (was/were) called.

                I don’t think (this/these) news (is/are) good.

                Her hair (is/are) long and beautiful.

                (This/these) information (has/have) just arrived.

                Where (is/are) the money?

                Have you listened to (a/the) news today?

                  Insert the necessary preposition from the box.

                    On, off, up, down, over, into

                    Turn…your washing machine before you leave home.

                    It’s 11 o’clock, time to turn…the computer and go to bed.

                    You should teach me to turn…and …the new dishwasher.

                    When I turn the picture…, I saw the painter’s name on the back.

                    If you can’t hear the music well, turn it…

                    Don’t turn the second…: I’m trying to read.

                      Complete these sentences using passive form of the verbs.

                        The BBC (to know) as the best non-commercial television and radio system.

                        In the future new stations (to build) in Russia.

                        A new bridge (to build) across the river now.

                        The problem already (to discuss).

                        Brenda just (to serve) the dinner.

                        Political problems often (to discuss) on television.

                        A new site of our school (to create) now.

                        Some money can (to save) by using less water, gas and electricity.

                        Тест по английскому языку (9 класс): Контрольная работа по английскому языку для 9 класса. Раздел «Чтение»

                        Контрольная работа по английскому языку. Чтение

                        (текущий контроль)

                        1. Назначение работы — проверить умение читать текст с пониманием основного содержания и умение понимать в прочитанном тексте запрашиваемую информацию

                        2. Документы, определяющие нормативно-правовую базу работы

                        •        Федерального закона от 29.12.2012 г.  № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации»;

                        •        Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования по иностранному языку, утвержденного приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 17 декабря 2010 года № 1897.

                        3. Структура и содержание КИМ

                        Контрольная работа разработана в соответствии с программными требованиями, интегрирована из УМК Enjoy English 9 класса (автор М.З. Биболетова) и КИМы ОГЭ, включает в себя два задания. Контрольные материалы представлены в тестовой форме, что позволит учащимся выработать навык выполнения подобного рода заданий.

                        4. Время выполнения работы — 45 минут.

                        5. Распределение заданий КИМ по проверяемым умениям и способам деятельности

                        Раздел работы

                        Проверяемый вид деятельности

                        Тип заданий

                        Максимальный балл

                        Уровень сложности заданий

                        1.

                        Чтение

                        Задания на чтение и понимание основного содержания текста,  установление соответствия текста и заголовка.

                        КО

                        7

                        базовый

                        Понимание в тексте запрашиваемой информации.

                        КО

                        8

                        повышенный

                        КО – задания с кратким ответом.

                        6. Система оценивания выполнения работы

                        За верное выполнение каждого задания с выбором ответа и с кратким ответом ученик получает 1 балл. Если в кратком ответе сделана орфографическая ошибка, ответ считается неверным. За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов.

                        Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся за выполнение контрольной работы – 15 баллов.

                        Max – 15 баллов

                        «5» — 13-15

                        «4» — 10-12

                        «3» -7-9

                        «2» — 0-6

                        7. Демоверсия

                        1. Понимание основного содержания прочитанного текста

                        Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами А–G и заголовками 1–8. В ответ запишите цифры, в порядке, соответствующем буквам. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

                         

                        1. Exploring wildlife

                        2. Active pastimes

                        3. The land of sun and beauty

                        4. Mind the strong wind

                        5. The symbols of Florida

                        6. Entertainment for children

                        7. Life on a beach

                        8. A family holiday resort

                         

                        A. Florida has always been very popular with tourists from different parts of the world. It presents a lucky combination of pleasant climate and man-made attractions. Thousands of parents and their children go there in search of fun, sun and entertainment. They enjoy theme parks like the Walt Disney World Resort and the Sea World Resort, numerous movie studios, water parks, pools and other facilities.

                         

                        B. One of the most popular places is the Walt Disney Resort, the biggest amusement park in the world. It includes different attractions for younger tourists. Children can enjoy magic exhibits or explore science at special centers situated within the area of the resort. They can also watch wild animals at the Animal Kingdom or enjoy one of the world movies at Disney Studios.

                         

                        C. However, there is more to see in Florida than just Mickey Mouse. Florida is probably the sunniest state of the USA. Its nickname is the ‘Sunshine State’. Though Florida is one of the flattest states in America, its landscape is really amazing. Lakes with fresh water, hills, forests, eight miles of coastline and countless small islands create a fantastic atmosphere in the resort.

                         

                        D. Florida provides an opportunity for adventure on both land and water. There are many types of unique wildlife, including dolphins and whales, deer and black bears. Tourists can enjoy African wildlife in a huge park in Tampa Bay. Giraffes, lions and zebras walk through the park’s grounds. Tourists can watch the animals in the wild and take photos. It goes without saying all kinds of hunting are strictly prohibited.

                         

                        E. Besides all of this, Florida is also an extremely popular seaside resort. One of its beaches was called the safest bathing beach in the world. The range of facilities for holidaymakers is also impressive — from banana riding to renting boats for fishing and dolphin watching. Numerous cafes offer tourists excellent service, tasty seafood and a vast variety of drinks to cool down on a hot day.

                         

                        F. The warm summers and mild winters make Florida an ideal place for different sports like boating, diving, surfing and water skiing. Not only are water sports popular — lots of people go there to play golf and they even plan their vacations around golfing! There are more golf courses in Florida than in any other state of the USA. There are state and private courses within a short driving distance of each other.

                         

                        G. Hurricanes are a fact of Florida life. They can affect some vacations that is why it’s wise to avoid Florida in certain months. The Florida Hurricane Season officially starts on June 1 and ends on November 30. Historically, September is the most active month of the year. The National Hurricane Centre monitors the territory of Florida in order to warn the people of the danger well beforehand.

                        Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

                        Текст

                        A

                        B

                        C

                        D

                        E

                        F

                        G

                        Заголовок

                        1. Выделение информации в прочитанном тексте

                        Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 10-17 соответствуют содержанию текста (1-True), какие не соответствуют (2-False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, не отрицательного ответа (3 –not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.

                        Big Ben

                        London has many landmarks, but none is more popular than the Elizabeth Tower which is located at one end of the Houses of Parliament in Westminster, London. The famous tower is the third tallest clock tower in the world. It is probably the most well-known attraction in not only London, but Great Britain as well. But, what makes this tower so special?

                        The Elizabeth Tower is home to the largest four-faced chiming bell in the world. The official name of the bell is The Great Bell. However, its nickname Big Ben is more popular than the official name. Nobody knows exactly why the bell got such a nickname. There are two main versions. The first one is that the bell was named after Sir Benjamin Hall, the British engineer who managed the casting of the bell. His name was put on the bell itself. The second version suggests that the bell was named after Ben Caunt, a famous heavyweight boxing champion of that time.

                        Big Ben weighs 13.5 British tons, which is about the size of two large African Elephants. It is 2.2 meters high and has a diameter of 2.7 meters. Big Ben chimes every hour. The clock tower was completed in 1859 and Big Ben first chimed over London on July 11 that year.

                        There are also four nameless quarter bells inside the tower. They chime every fifteen minutes, playing the world famous Westminster chimes. They can be heard from a distance of as far as 12 kilometres!

                        Amazingly, the bells still chimed and the clock still showed the exact time after the Houses of Parliament were bombed during World War II. The building was completely destroyed, but the

                        tower and the clock weren’t damaged.

                        The clock faces are 7 metres in diameter. The hour hand is 2.7 metres long, and the minute hand is 4.3 metres long. There is an inscription in Latin in gold letters along the bottom of each of the clock faces, ‘O Lord, keep safe our Queen Victoria the First’.

                        The clock’s time is kept accurate. There have been some incidents when the clock was inaccurate. In 1949, birds damaged the minute hand and made it slow down by 4.5 minutes.

                        Nowadays clockmakers climb the Elizabeth Tower 3 times a week to wind Big Ben’s Сlock, whose timing can be affected by the weather, atmospheric pressure or simply by its age. Big Ben’s Сlock is over 150 years old.

                        At the top of the Elizabeth Tower there is a lantern known as the Ayrton Light, which is lit whenever the House of Commons or the House of Lords is in session.

                        The Big Ben chimes to greet the New Year and it is a starting point for the New Year’s celebration of the entire country. The BBC also broadcasts the chiming of the bells on Remembrance Day to mark the 11th hour of the 11th day of the 11th month; the end of World War I.

                        There are 334 steps to the top of the clock tower. Unfortunately, it is not open to the public for viewing the city.

                        According to a survey done in 2008, Big Ben is the most popular tourist attraction in London.

                        1.The Elizabeth Tower was built by the order of the Queen.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        2. It is still not certain why the bell was called Big Ben.

                                  1) True          2) False          3) Not stated

                         3. There are five bells in the Elizabeth Tower.

                          1) True          2) False          3) Not stated

                         4. During World War II, the famous Big Ben was destroyed.

                                  1) True          2) False          3) Not stated

                         5. All the words on the clock faces are written in English.

                          1) True          2) False          3) Not stated

                         6. The clock faces are washed with soap and water.

                                  1) True          2) False          3) Not stated

                         7. The clockmakers wind up the clock in the Elizabeth Tower every day.

                          1) True          2) False          3) Not stated

                         8. The tourists are not allowed to the top of the Elizabeth Tower.

                          1) True          2) False          3) Not stated

                        Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

                        утверждение

                        1

                        2

                        3

                        4

                        5

                        6

                        7

                        8

                        ответ

                        8. Ключи для проверки работы

                        Задание 1

                         Пояснение.

                        A−8: Florida has always been very popular with tourists from different parts of the world. It presents a lucky combination of pleasant climate and man-made attractions. Thousands of parents and their children go there in search of fun, sun and entertainment.

                        B−6: It includes different attractions for younger tourists. Children can enjoy magic exhibits or explore science at special centers situated within the area of the resort.

                        C−3: Florida is probably the sunniest state of the USA. Its nickname is the ‘Sunshine State’. Though Florida is one of the flattest states in America, its landscape is really amazing. Lakes with fresh water, hills, forests, eight miles of coastline and countless small islands create a fantastic atmosphere in the resort.

                        D−1: Florida provides an opportunity for adventure on both land and water. There are many types of unique wildlife, including dolphins and whales, deer and black bears.

                        E−7: One of its beaches was called the safest bathing beach in the world. The range of facilities for holidaymakers is also impressive — from banana riding to renting boats for fishing and dolphin watching.

                        F−2: The warm summers and mild winters make Florida an ideal place for different sports like boating, diving, surfing and water skiing.

                        G−4: Hurricanes are a fact of Florida life. They can affect some vacations that is why it’s wise to avoid Florida in certain months.

                         

                        Ответ: 8631724.

                        Задание 2

                        1. The Elizabeth Tower was built by the order of the Queen. (NOT STATED)

                        2. It is still not certain why the bell was called Big Ben. (TRUE)

                        Цитата: However, its nickname Big Ben is more popular than the official name. Nobody knows exactly why the bell got such a nickname.

                        3. There are five bells in the Elizabeth Tower. (TRUE)

                        Цитата: The Elizabeth Tower is home to the largest four-faced chiming bell in the world. There are also four nameless quarter bells inside the tower.

                        4. During World War II, the famous Big Ben was destroyed. (FALSE)

                        Цитата: Amazingly, the bells still chimed and the clock still showed the exact time after the Houses of Parliament were bombed during World War II. The building was completely destroyed, but the tower and the clock weren’t damaged.

                        5. All the words on the clock faces are written in English. (NOT STATED)

                        6. The clock faces are washed with soap and water. (NOT STATED)

                        7. The clockmakers wind up the clock in the Elizabeth Tower every day. (FALSE)

                        Цитата: Nowadays clockmakers climb the Elizabeth Tower 3 times a week to wind Big Ben’s Сlock…

                        8. The tourists are not allowed to the top of the Elizabeth Tower. (TRUE)

                        Цитата: There are 334 steps to the top of the clock tower. Unfortunately, it is not open to the public for viewing the city.

                        КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА ПО ЧТЕНИЮ ДЛЯ 9 КЛАССА. 1 ЧЕТВЕРТЬ

                        Вариант 1

                        Задание 1

                        Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами А–G и заголовками 1–8. В ответ запишите цифры, в порядке, соответствующем буквам. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

                        1. Like me and you
                        2. Nobody will see you in it
                        3. Some facts about robots
                        4. At your service
                        5. Your own indicator
                        6. A robot for a pet
                        7. For coach potatoes
                        8. They are among us
                        1. The word «robot» is a Czech word for a servant or slave. It was invented by a Czech writer Karel Capek in 1920/ The word robotics was first used by Isaac Asimov in 1937 in a story called Robby. The smallest robot in the world is nano-bot. They are small enough to travel inside your blood vessels. One of the hardest things to make a robot do…is walk.
                        2. Aibo the dog, designed by Sony, can walk, talk and wag its tail. It can express emotions of happiness, sadness, surprise, fear and dislike. You can talk to it and it will respond. Aibo can read your e-mail and take pictures. You can programme Aldo to respond to a specific name. You can also change its software so that it becomes a puppy. You don’t have to clean after it ant its feeding is very cheap- just recharge its batteries.
                        3. If you are sick and tired of helping your parents around the house, then a new robot can be the answer. It has been designed to make the people’s lives easier. This yellow robot with bright eyes can do different jobs for you and help you remember things you have to do. It’s so clever that when his batteries run out, the robot knows that it needs to recharge them and does it itself.
                        4. Asimo is a humanoid robot. It has two legs, two arms and red lights for eyes. It can walk, talk, climb stairs and even dance. It can also recognize people’s faces, gestures and voices. It took Honda s engineers 16 years to create Asimo. Today’s model is 120 cm tall and weighs 43 kg. The robot is not for sale because its creators want it to become even more intelligent.
                        5. If you want to have a robot that can understand how you feel, then the creation of two US scientist will be of interest. They’d like their model to be sensitive to our moods and emotions. Their robot won’t have emotions of its own but it should be able to respond to its owners mood. So, if you feel sad, the robot will ask if it can help you. It’s not an easy job because everyone shows emotions in quit different ways.
                        6. A Japanese professor has invented an in visibility coat. A camera on the back of the person’s head films the scene behind them and projects it onto the coat. The technology has practical applications in the future  doctors could see ‘through’ their hands or other obstacles  when they are doing operations.
                        7. An amazing new sofa has been invented by a group of scientists in Northern Ireland. As soon as you sit down on it, it will know it’s you. The sofa is connected to a computer and weighs you when you sit on it, then it checks its memory and decides who you are. Then it’ll be able to set lots of electrical appliances just how you like them, like the light or maybe the TV without you having to move a finger.

                        Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

                        Текст

                        A

                        B

                        C

                        D

                        E

                        F

                        G

                        Заголовок

                        Задание 2

                        Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 10-17 соответствуют содержанию текста (1-True), какие не соответствуют (2-False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, не отрицательного ответа (3 –not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.

                        The Best Picture

                        When Sebastian was a boy at school, his favourite lesson was art, and he won several prizes for it. Once he left school, he got a position as a clerk in a bank, but three times a week he went to evening classes in art, and whenever he had time at the weekends, he painted.

                        He painted in a very modern manner- mysterious objects and shapes, women with three pink eyes, large blank areas, and so on.

                        After a few months he thought, ‘Perhaps I can sell some of my pictures and get enough money to afford to leave the bank and become a real artist. Then I can travel around as much as I like, and go to foreign museums, and see other artiats’ paintions, and study in other countries when I feel like it. Though I try to make the best of the job and I don’t regard the work as difficult- at least not at present- I don’t like life in a bank. I only enjoy paintings’.

                        In the bank, Sebastian sometimes had to deal with a man who owned a picture shop, and after he had had a few conversations with him, Sebastian invited him to his home one evening to see some of his works. “Then perhaps you could tell me whether I can really be a good artist and get some money from my painting”, Sebastian said hopefully.

                        The man said he was prepared to come and see what he thought of Sebastian’s work, so he arrived one evening at Sebastian’s home. Sebastian took the man to his studio and started to show him some of his pictures, with some pride and hope.

                        The man looked at them one after the other while Sebastian watched his face, but to Sebastian’s disappointment the man did not say anything, and his expression did not change at any of the either.

                         Then, when he had finished, he looked around, and his glance fell on something else. A happy look came over his face for the first time, and he said, “Now I like this one very much! It’s so full of deep felling! I’m sure I could sell this one for you!

                        “That,” said Sebastian, “is the place where I clean the paint off my brushes.”

                        1. Sebastian earned his living selling his pictures.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        2. He fallowed the manner of Picasso.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        3. Sebastian’s dream was to change his life.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        4. His work quite satisfied him.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        5. Sebastian often used to talk about his paintings.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        6. One of his clients was a great expert in modern art.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        7. The visitor was fascinated by Sebastian’s pictures.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        8. The visitor was glad to buy one of Sebastian’s pictures.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

                        утверждение

                        1

                        2

                        3

                        4

                        5

                        6

                        7

                        8

                        ответ

                        Вариант 2

                        Задание 1

                        Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами А–G и заголовками 1–8. В ответ запишите цифры, в порядке, соответствующем буквам. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

                        1. Planning can be better
                        2. Sad, but true
                        3. Looking for the advantages of mild climate
                        4. Very unusual indeed
                        5. Sad figures
                        6. An important social duty
                        7. A good way to discover local sights
                        8. Muddy walking routs
                        1. Gardening is a well-known favourite. As the weather in Britain is rather mild, British people manage to do gardening almost all the year round. Sometimes this can be just weeding and sometimes, serious vegetable and fruit growing. In fact, the British can always find plenty to do in either a small or a big garden. Every Sunday morning (except for winter) they come out to mow their lawns. The British see an untidy lawn, not only as a sigh of laziness, but also as disrespect to the others.
                        2. Walking is also very popular. Ask any British person if they have a pair of walking boots and the answer will probably be yes. Except for dry summer days, the beautiful British countryside is muddy, so you need a good pair of walking boots to enjoy your walk. Walking as a leisure activity has a long tradition in England. You can buy a variety of maps and guides to walking routes. Organized walking with a group of like-minded people and a good guide is also very popular.
                        3. And, of course, the famous British eccentricity is the cause of such sports as extreme ironing. Extreme ironing is a serious sport where teams of people compete at who can do their ironing in more extreme conditions (for example, under the water or riding a bicycle). Extreme ironing is now an international sport with serious competitions and organized events.
                        4. Of course, not all British people keep fit by engaging in extreme sports. Many go to the gym, swimming pool or fitness classes. However, it has to be said that the British are not the sportiest nation in the world. You see, watching TV often gets in the way. Increasingly, British people spend their free time watching TV. The only comforting thing is that they are not on their own-most of the world seems to be doing the same!
                        5. As far as actually going away on holiday, many British people choose to spend their holidays abroad, preferably somewhere warm and dry. Spain, France and Greece are regular countries due to convenient location and kind climate. It’s a good idea to have a change of scenery and see new places without too much trouble.
                        6. Unlike the popular belief, winter is a very busy time for companies selling holidays. People get so fed up with bad weather and stress that they just cannot wait to get away. Some people also buy holidays for the summer or even next year during the festive season as it can work out significantly cheaper than buying closer to the tome of travel.
                        7. According to statistics, the number of family breakdowns doubles in the post-Christmas period as a result of stress, debt and over-consumption of alcohol. As it is a well-known fact, some magazines publish tips on how to cope with Christmas, such as yoga, meditation or holidays abroad.

                        Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

                        Текст

                        A

                        B

                        C

                        D

                        E

                        F

                        G

                        Заголовок

                        Задание 2

                        Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 10-17 соответствуют содержанию текста (1-True), какие не соответствуют (2-False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, не отрицательного ответа (3 –not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.

                        The Mystery of Agatha Christie

                        Agatha Christie is one of the world’s best-known and best-loved authors. Her famous detectives, Hercule Poirot and Miss Marple, and her brilliant constructed novels have caught the imagination of generations of readers. Though she lived to an old age and wrote many books, she didn’t reveal much about her personal life.

                        In December 1926, an incident happened which could be a detective story in itself. At the height of her success with her first novel, she suddenly disappeared for ten days. At that time, she was distressed because her husband was having an affair with another woman and wanted a divorce. She was sleeping badly, she couldn’t write and she was eating very little.

                        On Friday 3rd of December, Agatha told her secretary Charlotte that she wanted a day along. When Charlotte returned in the evening, she found that the garage doors were open and the maids looked frightened. According to them, Mrs. Christie had got into her car at about eleven in the evening and driven off quickly without saying anything to anybody.

                        Charlotte waited anxiously all night but Agatha didn’t return. Early the next morning the police found Agatha’s empty car with its lights on. There was no trace of Agatha.

                        A nation-wide hunt for the missing novelist began. The police were suspicious. Did the servants know anything else? Was Agatha’s husband hiding anything? Newspapers printed wild stories about her disappearance- that she had committed suicide, that she had been kidnapped, that she had run away with her secret lover. Some even suggested that she had planned the whole thing as a publicity stunt.

                        The mystery ended ten days later when Agatha was found alive and well in Harrogate, a health spa in Yorkshire. Her husband explained to the waiting reporters that she had lost her memory. But to this day, nobody really knows that happened during those ten days.

                         1. Agatha Christie didn’t like to disclose her privacy.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        2. Christie used some facts of her life in her detective stories.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        3. Agatha Christie wanted to divorce her husband.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        4. Agatha Christie had a lot of problems with her health.

                         1) True          2) False          3) Not stated

                        5.  Christie’s servant was greatly worried by her absence.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        6. Reporters helped the police to investigate the case.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        7. A lot of rumours were published in the press.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        8. Newspapers got full explanations from Agatha Christies husband.

                        1) True          2) False          3) Not stated

                        Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

                        утверждение

                        1

                        2

                        3

                        4

                        5

                        6

                        7

                        8

                        ответ

                         Ключи для проверки работы

                        Вариант 1

                        Задание 1 “Robots”

                        Текст

                        A

                        B

                        C

                        D

                        E

                        F

                        G

                        Заголовок

                        3

                        6

                        4

                        1

                        5

                        2

                        7

                        Задание 2 “The Best Picture”

                        Утверждение

                        1

                        2

                        3

                        4

                        5

                        6

                        7

                        8

                        ответ

                        2

                        3

                        1

                        2

                        3

                        3

                        2

                        2

                        Вариант 2

                        Задание1 ‘Holidays”

                        Текст

                        A

                        B

                        C

                        D

                        E

                        F

                        G

                        Заголовок

                        6

                        7

                        4

                        2

                        3

                        1

                        5

                        Задание 2 “The Mystery of Agatha Christie”

                        Утверждение

                        1

                        2

                        3

                        4

                        5

                        6

                        7

                        8

                        ответ

                        1

                        3

                        2

                        3

                        1

                        2

                        1

                        2

                        Тест по английскому языку (9 класс) на тему: Контрольная работа 9 класс 1 четверть (УМК Enjoy English)

                                                      Контрольная работа по английскому языку

                        9 класс, I четверть, УМК Биболетова «Enjoy English-9»

                        1 вариант

                        1. Listening

                        Listen to the text and write T fo True, F for False.

                        1. The writer went to the theatre._______
                        2. He cried all the way through the new film.______
                        3. This restaurant does actually exist.______
                        4. The owner of the restaurant was very angry with the director.______
                        5. In the film in the restaurant everything goes right.______
                        6. The film company paid her much money.______
                        7. Jane was afraid that people will stop coming.______
                        8. She decided to contact with famous magazine._______

                        II. Fill in articles, where is necessary.  

                        1. How many  bridges were there in … London at …beginning of … 11th century?
                        2. Did you travel to …North?
                        3. We had …wonderful time in … Windsor Safary Park?
                        4. … Mr.West lives in … small town in … west of … England.
                        5. Do you like to travel by … plane or by … car?
                        6. Where is … Red Square?

                         III. Choose the right option and fill in the gaps.

                        1. You shouldn’t be rude to people who are trying to help you. … advice if you don’t like it, but behave yourself.    

                        a) ignore               b)deserve                 c)confess                      d)follow

                        2. Nobody except us knew about the plan. It means that the person who …us is here in this room.

                        a) had betrayed               b)betray            c)has betrayed               d)was betrayed

                        3. I envy her because she is so good at languages. She … Italian for only a year and can already speak it perfectly.    

                        a) have been learning     b)had learnt     c)has been learning         d)was learning

                        4. When the fire began, I found out that the door was locked. It was my roommate who … me from the fire.

                        a) rescued         b)has rescued          c)had been rescuing                   d)rescues

                        5. Wherever we live and … language we speak we all need friends.

                        a) whoever              b)however              c)whatever                d)whenever

                               

                        IV. Read the words and find their definitions.

                        1) a chatterbox                         a) to behave dishonestly towards a person who believes you

                        2) a bore                                   b) it’s hard to believe

                        3) to appreciate                        c) to be grateful for something

                        4) to betray                               d) someone who is boring

                        5) to deserve                             e) to have a bad feeling towards somebody

                        6) to envy                                  f)someone who talks too much

                        7) incredible                              g) to earn something by actions

                        V.  Choose the right answer.

                        1)        He ___ in the garden when Tom ___.

                                A)        sat; was coming    B) was sitting; came

                        2)        I ___ a message from Kelly last Saturday.

                                A)        have got    B) got

                        3)        My mother wasn’t at the shop when I ___.

                                A)        had come     B) came

                        4)        For long month she ___ his secret.

                                A)        had been keeping    B) had kept

                        5)        Our car ___ at the moment.

                                 A)        is being cleaned    B) is cleaned

                        6)        He doesn’t try hard,___?

                                 A)        do he    B) doesn’t he     C) does he

                        7)        His name ___ in the book.

                                 A)        hasn’t been mentioned        B) wasn’t mentioned

                        8)        I think he ___ the address already.

                                 A)        has found    B) has been found

                        9)        There is nobody there,___?

                                A)        is there    B) isn’t there    C) does there

                        10)        Mary has just written a letter,___?

                                 A)        has she        B) doesn’t she     C) hasn’t she

                        Контрольная работа №1 к учебнику Rainbow English 9 класс UNIT I

                        Контрольная работа №1

                        UNIT I « Mass Media: Radio, Television, the Internet » 9 класс

                        Ordinary Level

                        Listening

                        Task 1

                        You will hear five people speaking about the ways they learn news and get information. Listen and match the statements (1-6) with what people say (a-e). There is one statement you don’t have to use.( SB 9 class track 20)

                        1. The speaker explains that he uses only the Internet to find the necessary information.

                        2. The speaker prefers to listen to the radio to know the latest news.

                        3. The speaker says that the news is of no great importance to him.

                        4. The speaker says that not all the data on the Internet is correct.

                        5. The speaker prefers to watch TV to know what’s going on.

                        6. The speaker explains he tries to get the current news from all the media possible.

                        Reading

                        Task 2

                        Match the statements (1-5) with what people say (a-f).

                        There is one statement you don’t have to use.

                        a) Mass media have positive influence on the society.

                        b) Mass media may have negative influence on young people.

                        c) Mass media influence the problem of healthy eating.

                        d) Mass media are responsible for the increase of aggression.

                        e) Mass media have a great power.

                        f) Mass media influence the shopping we do.

                        1. Mass media make billions of dollars advertising different goods. And we are exposed to such advertisements practically every moment. The result is predictable. We buy what we are told to buy by the media. After seeing thousands of advertisements we make our decisions based on what we see on TV.

                        2. Television is watched by the majority of our population. But what do we often see on the screen? Too many scenes of violence, people hurting and killing each other. We can also see a lot of blood, gun shooting etc. Physiologists say that such programmes provoke the same behaviour in real life. And they are right.

                        3. Many people say that due to mass media a lot of young people (and not only young) become interested in many things, such as history, literature. They watch TV programmes devoted to ecology or read some information on the Net and become aware of the danger our planet is in. Thus they begin thinking about how to help the situation and many of them turn into responsible citizens.

                        4. The media have a huge impact on the society in shaping the public opinion. Depending on the aim or target that is put before various types of mass media they are able to manipulate what is called the public opinion, change it in different ways or simply modify it a bit. The repeated telecast or piece of information on the Internet can be crucial.

                        5. The Internet offers undeniable benefits to the new generation. However, using the Internet unsafely puts teenagers at a very high risk. Boys and girls who spend too much time online tend to become cyber addicts. Cyber addiction can be as harmful as addiction to drugs or drinking alcohol. Those who spend unhealthy amounts of time on the Internet may experience distress, have mental and physical problems.

                        Use of English

                        Task 3

                        Choose the right answer.

                        1. Don’t shoot____ the birds.( to/at)

                        2. Turn____ the radio, please. I’m going to bed.(up/down)
                        3. ____their shame, they had to admit they were wrong.(to/for)
                        4. Mr Jackson felt that somebody was spying____ him.( for/on)
                        5.  Alec kept turning____ in bed. soon he understood he couldn’t fall asleep.(over/into)
                        6. What do the letters BBC stand___ ? (to/for)

                        7. At what temperature does ice turn___ water? (in/into)
                        8. I can’t hear what the news presenter is saying. Turn___ the television.(down/up) 

                        Advanced Level

                        Task 4

                        Put the verbs in the right form.

                        1. 1. They (ADVERTISE) the new shampoo since the end of April. They haven’t stopped even now.

                          2. New approaches to cancer treatment (DISCUSS) in Mr Robinson’s office at the moment.
                          3. They (SPOIL) their children all these years. Look at the result. Both the boys do whatever they like to do.
                          4. When I entered the room, Jeff (SURF) the Net.
                          5. Nobody knew who (CRACK) the programme the previous day.
                          6. They (SHOOT) a new feature film, and I don’t think they will be able to finish it in May.

                        1. Task 5

                        2. Choose the right answer.

                        3. 1. Jane says that all the greetings cards_______. We can send them.

                        4. a) are being written now b) were being written then

                        5. c) have been already written d) had been already written

                        6. 2. What about the text, Rose? — It________ at the moment, sir.

                        7. a) is being translated b) was being translated

                        8. c) has been translated d) had been translated

                        9. 3. When we moved to our street, a new school______ there. We understood it would be finished soon.

                        10. a) is being built b) was being built

                        11. c) has been built d) had been built

                        12. 4. I was surprised at her______ .

                        13. a) rudeless b)rudeness c) irrude d) unrude

                        14. 5. His_________ behaviour shocked everyone present.

                        15. a)shameless b) imshame c)shameful d) shamy

                        16. 6. It is_________ what Molly wanted to say.

                        17. a)unexact b) exacty c) exactly d) exactless

                        18. KEYS:

                        19. Listening

                        20. (SB 9 класс, track 20)

                        21. 1

                        22. 1В, 2A, ЗЕ, 4D, 6C, 5 — extra .

                        23. Reading

                        24. 2

                        25. 1)f 2)d 3)a 4)e 5)b c- extra

                        26. Use of English

                        27. 3

                        28. 1) at

                        29. 2) down

                        30. 3) to

                        31. 4) for

                        32. 5) over

                        33. 6) for

                        34. 7) into

                        35. 8) up

                        36. 4

                        37. 1) have been advertising

                        38. 2) are being discussed

                        39. 3) have spoiled

                        40. 4) was surfing

                        41. 5) had cracked

                        42. 6) are shooting

                        43. 5

                        1. c

                        2. a

                        3. b

                        4. b

                        5. a

                        6. c

                        1. Критерии оценивания

                        2. Ordinary Level

                        3. Advanced Level

                        Контрольная работа по английскому языку 9 класс

                        Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

                        средняя школа № 4 имени Героя Советского Союза

                        А. Б. Михайлова г. Вязьмы Смоленской области

                        __________________________________________________________

                        215119 Смоленская область, г. Вязьма, ул. Ленина,47. директор – 4 21 42, учительская – 4 21 81

                        Административная контрольная работа

                        по английскому языку

                        за 2017-2018 учебный год

                        9 Б класс

                        Учитель: Ефименкова Н.А.

                        Контрольно-измерительные материалы работы:

                        Вариант 1

                        Часть №1 «Чтение»

                        Установите соответствие между заголовками А—G и текстами 1—6. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один

                        лишний заголовок.

                        A. Future Rescuers

                        B. Origin of the Superstition

                        C. Significant Difference

                        D. Oldest Creatures

                        E. Traditions

                        F. Distress Call

                        G. Visible Obstacle

                        1. People in China and other Asian communities joined the global celebration of this millennium. On February 5, many people welcome the first day of the Year of the Dragon. The 15-day Chinese New Year festival marks the beginning of a new year and a new life. This Chinese Year is year number 4698.

                        2. The term «Mayday» is an internationally recognized radio signal which is only used when a ship is in great danger and needs help immediately. The signal is transmitted on a wavelength of 2.182 kHz, which is permanently monitored by rescue services on the shore. The use of this expression has a very straightforward explanation. It came from the French phrase «m’aidez», which means «help me».

                        3. In 1700, Henri Misson, a Frenchman visiting Britain asked villagers why they had horseshoes nailed above their doors. They said ‘it was to keep witches away. Horseshoes are made of iron and the strength of the iron was thought to protect from evil. Still today they are thought to bring good luck and many brides carry silver ones at their weddings. The position of the horseshoe is very important. It must point upwards like a cup so that the luck cannot fall out.

                        4. Women generally live about six years longer than men. Evidence suggests that boys are the weaker sex at birth, which means that more die in infancy. Also women do not have as much heart disease as men. In terms of lifestyle, men smoke more than women and thus more die of smoking- related diseases. Also, they generally have more dangerous occupations, such as building work.

                        5. Scientists say that rats can help to look for earthquake survivors buried in the ruined buildings. Dogs are already used to search for people, but rats can be even more useful. Like dogs they’ve got a great sense of smell, but scientists still need to train rats to sniff out people and to carry special radio transmitters to let them know when the survivor is found. Rats may also be trained to find bombs or explosives.

                        1. Dinosaurs roared for about 150 million years before they disappeared. We humans have only been around for about 2 million years. But cockroaches are 350 million years old and still going strong! Cockroaches can survive in extreme conditions. They can be frozen, then thawed, and walk away as if nothing had happened. They can go for incredibly long time without eating anything. And that is the secret of their success!

                        Часть №2 «Лексика и грамматика»

                        Выберите правильный вариант ответа.

                        7. We asked Helen to help…about the house

                        a) us b) ourselves c) our d) we

                        8. We expected our friends…fast for a while.

                        a) to move b) moved c) will move d) move

                        9. Nowadays every country has factories…water and air.

                        a) pollute b) to polute c) polluted d) polluting

                        10. If you had given me more time, I…a better report last week.

                        a) would make b) made c) would have made d) make

                        11. Little children like look books with large print. They…read them more easily.

                        a) must b) can c) have to d) may

                        12. Our teacher always uses…information. Every day we discuss hot TV news.

                        a) progressive b) old-fashioned c) fashionable d) up-to-date

                        13. If she works hard, the company will give her…to a more responsible position.

                        a) promotes b) promoted c) promotion d) promotional

                        14. To be used…

                        a) of b) to c) in d) for

                        15. Would you mind telling me why he doesn’t go to the cinema?

                        a) It’s nice to see you too b) You’re welcome

                        c) He looks wonderful d) I have no idea I’m afraid

                        16. Don’t look… me so angrily.

                        a) on b) from c) of d) at

                        17. It is …to leave without saying “goodbye”

                        a) regretful b) disappointed c) rude d) cheerful

                        18. She replied in a soft and low…

                        a) voice b) scream c) question d) cry

                        19. …it (stop) raining yet?

                        a) Did it stop b) Is it stopped c) Has it stopped

                        20. I saw a light in your window as I (pass) by.

                        a) passed b) was passing c) pass

                        21. That morning she went out after she (phone) somebody.

                        a) phoned b) had phoned c) phone

                        Образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами в конце строк, однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию предложения.

                        22. Friends call me Lucky because I don’t have to work. If I remember it

                        ________, it was Confucius, a Chinese philosopher, who said “Choose a job you love and you will never have to work a day in your life”.

                        23. I work for several magazines and journals, they buy my photos, and that’s why I can afford to make it my lifelong__________.

                        24. Throughout Australia you can find______rocks, awesome bush forests and amazing ocean waters.

                        CORRECT

                        OCCUPY

                        IMPRESS

                        Вариант 2

                        Часть №1 «Чтение»

                        Установите соответствие между заголовками А—G и текстами 1—6. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

                        A. Health

                        B. Solar Car Fan

                        C. Traditions

                        D. Travelling

                        E. Significant Difference

                        F. Books

                        G. Bizarre Summer Fashion

                        1. Women generally live about six years longer than men. Evidence suggests that boys are the weaker sex at birth, which means that more die in infancy. Also women do not have as much heart disease as men. In terms of lifestyle, men smoke more than women and thus more die of smoking- related diseases. Also, they generally have more dangerous occupations, such as building work.

                        2. Welcome to England’s leading seaside resort! Enjoy the mild, healthy sea air, the beautiful architecture, the restful parks, the variety of the shopping streets. Take a trip with us into the beautiful Sussex countryside around Brighton, to romantic windmills, old castles and palaces.

                        3. A solar panel, which is 5 inches by 4.5 inches, powers the fan, which exchanges hot air inside the car for the presumably cooler air outside. If you park in the shade and want to use the fan, there’s a plug-in adapter for the car. One retail Website says the fan can reduce your parked car’s interior temperature by 25 degrees, though that’s not much solace considering another Website cited 160 to 180 degree temps inside a parked car on a hot day. If you want to try to make your car cooler, you can buy this solar gadget online for around $10.

                        4. These famous horror stories explore the dark world of the writer’s imagination, where the dead live and speak, where fear lies in every shadow of the mind.

                        5. People in China and other Asian communities joined the global celebration of this millennium. On February 5, many people welcome the first day of the Year of the Dragon. The 15-day Chinese New Year festival marks the beginning of a new year and a new life. This Chinese Year is year number 4698.

                        6. This bamboo fan cap works just as you might imagine. Sunlight is absorbed through the disk on the top of the hat, which powers the fan that blows onto the forehead of the person wearing this unfortunate fashion accessory. Ladies don’t distress, there is also a more feminine style for those of you who are more apt to go for a floral design. For the joker in you or for those of you just wanting to keep cool, both styles are for sale in the UK at just £11.00 each.

                        Часть №2 «Лексика и грамматика»

                        Выберите правильный вариант ответа.

                        7. When she is alone, she often talks to….

                        a) her b) herself c) she d) herselv

                        8. The day before yesterday Mary was made…the poem by heart.

                        a) to learn b) learn c) learnt d) learning

                        9. This house…in the 18th century looks very beautiful.

                        a) build b) to build c) built d) building

                        10. The team wouldn’t have lost the game if they …harder.

                        a) trained b) would train c) had trained d) train

                        11. She …sit here. The seat is free.

                        a) must b) may c) has to d) should

                        12. It is the least interesting book I have ever read. It is so…

                        a) boring b) fascinating c) exciting d) enjoyable

                        13. In a different job he could get a higher salary and better conditions of….

                        a) employed b) employment c) employer d) employable

                        14. To be responsible…

                        a) of b) to c) in d) for

                        15. I’m awfully sorry. I’ve torn your book.

                        a) You are welcome b) That doesn’t matter

                        c) I don’t like reading now d) I wish I could but I can’t

                        16. We’ve got to take…all the portraits in the classroom and dust them.

                        a) down b) up c) into d) on

                        17. Ken has always had…for horror stories. There are thousand of them in his bedroom.

                        a) an entertainment b) an excitement c) a fascination d) an impression

                        18. Most species of wildlife are endangered. Large areas of jungle are…too.

                        a) threatened b) beaten c) ruined d) despised

                        19. I can’t find my umbrella. I think somebody (take) by mistake.

                        a) took b) takes c) has taken

                        20. While my son (wait) for my call, somebody knocked at the door.

                        a) waited b) was waiting c) is waiting

                        21. After I (write) all my letters, I went to the kitchen to make coffee.

                        a) wrote b) had written c) write

                        Образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами в конце строк, однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию предложения.

                        22. Making a career choice is one of the most difficult and most important _______we will ever make in our lives.

                        23. They were all so______ill, they would be grateful for any help for them.

                        24. Everyone was ___________when I said that my main means of transport was my bicycle.

                        DECIDE

                        SERIOUS

                        ASTONISH

                        Ключи

                        2. F

                        3. B

                        4. С

                        5. A

                        6. D

                        7. a

                        8. a

                        9. d

                        10. c

                        11. b

                        12. d

                        13. c

                        14. b

                        15. d

                        16. d

                        17. c

                        18. a

                        19. c

                        20. b

                        21. b

                        22. correctly

                        23. occupation

                        24. impressive

                        1.E

                        2.D

                        3.B

                        4.F

                        5.C

                        6.G

                        7. b

                        8. b

                        9. c

                        10. c

                        11. b

                        12. a

                        13. b

                        14. d

                        15. b

                        16. a

                        17. c

                        18. c

                        19. c

                        20. b

                        21. b

                        22. decision

                        23. seriously

                        24. astonished

                        Анализ административной контрольной работы

                        по английскому языку

                        за 2017-2018 учебный год

                        Цель: выявить уровень сформированности знаний, умений и навыков учащихся в соответствии с целями и задачами изученных лексических и грамматических тем, оценить готовность и выявить недостатки при подготовке к ОГЭ, наметить пути ликвидации пробелов в знаниях учащихся.

                        Задачи:

                        1. Выявить моменты, недостаточно изученные учащимися;

                        2.. Закрепить грамматические и лексические навыки;

                        3. Обобщить полученные знания.

                        Административная контрольная работа в 9 классе составлена в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (ФГОС ООО), основной образовательной программы основного общего образования МБОУ СШ№4 им.Героя Советского союза А.Б.Михайлова г.Вязьма Смоленской области, примерной общеобразовательной программы по английскому языку 9 класс. Объектами контроля являются элементы языка (лексика, грамматика), речевая деятельность (чтение). Данная контрольная работа предназначена для учащихся 9-х классов, которые занимаются по УМК под редакцией Ю.А.Комаровой, И.В.Ларионовой, К.Макбет.

                        Время выполнения работы 1 урок (45 минут).

                        Контрольная работа состоит из двух разделов:

                        Раздел 1 Чтение

                        Задание 1 (базовый уровень): понимание общего содержания текста. Тип задания: установление соответствия; каждый заголовок соответствует только одному тексту, при этом, один заголовок лишний.

                        Раздел 2 Грамматика и лексика

                        Задание 1 (базовый уровень): восстановление пропущенного слова в связном тексте. Тип задания: выбор правильной грамматической формы.

                        Контрольная работа имеет критерии оценивания результатов, ключи.

                        За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов – 24.

                        Успешность выполнения работы определяется исходя из следующего соответствия:

                        24 –22 балла — «5» (отлично)

                        21 – 19 баллов — «4» (хорошо)

                        18 — 14 баллов — «3» (удовлетворительно)

                        13 и менее баллов- «2» (неудовлетворительно)

                        Итоги выполнения работы.

                        Работу выполняли учащиеся 9Б класса

                        качества

                        «5»

                        «4»

                        «3»

                        «2»

                        100%

                        92,31%

                        13

                        13

                        6

                        6

                        1

                        0

                        В 9«Б» классе подтвердили оценки 10 человек, повысили 3 человек.

                        Анализ ошибок и рекомендации для их устранения.

                        Раздел 1. Чтение текста.

                        Результат: учащиеся неплохо справились с поставленной задачей.

                        Рекомендации: развивать языковую догадку учащихся, усилить контроль в области устного перевода текста.

                        Раздел 2. Грамматика и лексика.

                        Результат теста: учащиеся частично справились с поставленной задачей.

                        Рекомендации: выполнять больше заданий на закрепление лексики, учить учащихся видеть существенную смысловую разницу между похожими лексическими единицами, употреблёнными в разных контекстах, развивать устную речь с использованием изученных лексических единиц, особенно тех, которые редко встречаются в текстах и упражнениях школьной программы; выполнять больше заданий на совершенствование грамматических навыков. Давать индивидуальные задания по мере контроля закреплённых навыков. Обратить внимание на такие темы как «Словообразование», «Артикли», «Пассивный залог», «Времена английского глагола».

                        Вывод: Учащиеся справились с работой, показав хороший результат. В целом ребята подтвердили свои текущие оценки. Наибольшее количество ошибок допущено в грамматическом тесте.

                        Пути ликвидации пробелов в знаниях обучающихся  

                        Аналогичных ошибок в будущем можно избежать.

                        Для этого надо:

                        1. Провести поэлементный анализ данной работы

                        2. Формировать в процессе учебной деятельности навыки письменной речи.

                        Подпись: Ефименкова Н.А.

                        Тест по английскому языку (9 класс) на тему: Контрольная работа по английскому языку, 9 класс. УМК «Английский язык 9», Авторы О.В. Афанасьева, И.В.Михеева

                        Kонтрольная работа по английскому языку для 9 класса

                        УМК «Английский язык 9», Авторы О.В. Афанасьева, И.В.Михеева

                        Unit 4.

                        Цель: выявление уровня образовательных результатов

                        • предметных: знание основных значений изученных лексических единиц, морфологических форм и синтаксических конструкций, признаков изученных грамматических явлений;  умение использовать лексико-грамматический материал темы ;
                        • метапредметных: умение рационально планировать свой учебный труд, анализировать, обобщать и классифицировать грамматические явления по различным признакам, использовать адекватные лексические средства в соответствии с условиями предложенного задания.

                        Контрольная работа содержит письменную часть из четырех разделов: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика и лексика» и «Письмо».

                        В аудировании проверяется сформированность умений  понимания основного содержания  аудиотекста,  в чтении — полного понимания письменного текста.

                        В разделе «Грамматика и лексика» проверяются навыки оперирования грамматическими и лексическими единицами на основе предложенных текстов.

                        В разделе «Письмо» контролируются уровень сформированности продуктивных речевых умений и навыков.

                        Контролируемые элементы содержания

                        Код блока

                        Код контролируемого элемента

                        Элементы проверяемого  содержания

                        1

                        Аудирование

                        1.1.

                        Понимание на слух основного содержания аудиотекстов диалогического характера в рамках изученной темы

                        2

                        Чтение

                        2.1

                        Полное и точное понимание информации из текста

                        3

                        Письмо

                        3.1

                        Написание письма личного характера с употреблением формул речевого этикета, принятого в стране изучаемого языка

                        В личном письме расспрашивать адресата о прочитанной книге и сообщать о себе, своей семье.

                        4

                        Языковой материал

                        4.1

                        Грамматическая сторона речи

                        4.1.1

                        Коммуникативные типы предложений: утвердительные, вопросительные (общий, специальный, альтернативный, разделительный вопросы в Present, Future, Past Simple; Present Perfect; Present Continuous),

                        4.1.2

                        Сложноподчиненные предложения с союзами и союзными словами what, when, why, which, that, who, if, because, that’s why, than, so, for, since, during, so that, unless

                        4.1.3

                        Конструкции с глаголами на -ing: to love/ hate doing something; Stop talking

                        4.1.4

                        Согласование времён в рамках сложного предложения в плане настоящего и прошлого

                        4.1.5

                        Наиболее употребительные личные формы глаголов действительного залога: Present Simple, Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect

                        4.1.6

                        Личные формы глаголов страдательного залога Present Simple Passive, Future Simple Passive и Past Simple Passive

                        4.1.7

                        Местоимения: личные, возвратные

                        4.2

                        Лексическая сторона речи

                        4.2.1

                        Лексические единицы, обслуживающие ситуации в рамках тематики

                        4.2.2

                        Реплики-клише речевого  этикета,  характерные для культуры англоязычных стран

                        4.2.3

                        Лексическая сочетаемость

                        4.3.4

                        Аффиксы существительных

                        5

                        Социокультурные умения

                        5.1

                        Использовать  языковые  средства  и  правила речевого и неречевого поведения в соответствии с нормами, принятыми в странах изучаемого языка.

                        6

                        Компенсаторные умения

                        6.1

                        Пользоваться    языковой    и    контекстуальной догадкой, прогнозировать содержание при чтении и аудировании

                        Проверяемые результаты

                        Предметные умения

                        Метапердметные умения

                        Аудирование

                        Понимание основного содержания прослушанного текста

                        Регулятивные УУД: — определять необходимые действие(я) в соответствии с учебной и познавательной задачей, составлять алгоритм выполнения действий;

                        -вероятностное прогнозирование при восприятии текста

                        Познавательные УУД: осмысление цели прослушивания текста; поиск и выделение необходимой информации при аудировании

                        Чтение

                        Полное и точное понимание информации в тексте

                        Регулятивные УУД: постановка учебной задачи; умение проявить настойчивость и усилие для достижения поставленной цели;

                         Познавательные УУД : смысловое чтение (осмысление цели чтения, выбор вида чтения в зависимости от коммуникативной задачи определение основной и второстепенной информации)

                        Грамматика и лексика

                        Грамматические навыки:

                        -использовать в речи глаголы в наиболее употребительных временны́х формах действительного залога: Present Simple, Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect;

                        Употреблять в речи глаголы в следующих формах страдательного залога: Present Simple Passive, Future Simple Passive, Past Simple Passive, Present Perfect Passive

                        Согласовывать времена в рамках сложного предложения в плане настоящего и прошлого

                        Употреблять в речи местоимения;

                        Регулятивные УУД: умение видеть ошибку и умение исправить ее

                        Познавательные УУД : Выбор языковых средств в зависимости от конкретных ситуаций:  подбирать слова, соподчиненные ключевому слову, определяющие его признаки и свойства; выстраивать логическую цепочку, состоящую из ключевого слова и соподчиненных ему слов.

                        Лексико-грамматические навыки:

                        знать значения лексических единиц, связанных с изученной тематикой и соответствующими ситуациями общения;

                        Использовать аффиксы для образования существительных

                        Письмо

                        Письмо личного характера

                        расспрашивать о прочитанной книге и излагать свои суждения и чувства в письме личного характера

                        Употреблять в речи реплики-клише речевого этикета, характерные для культуры англоязычных стран

                         Регулятивные УУД: находить достаточные средства для выполнения учебных действий

                        Познавательные УУД: осознанно использовать вербальные средства в соответствии с задачей для выражения намерения, своих чувств, мыслей и потребностей.

                        Коммуникативные УУД: определять задачу коммуникации и в соответствии с ней отбирать речевые средства;  создавать письменный текст с использованием необходимых речевых средств.

                         

                        Аудирование

                        1. Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами A,B,C,D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. В задании есть одно лишнее место действия.
                        1. In a park
                        2. In a shop
                        3. In a vet clinic
                        4. In a hotel
                        5. At a party

                        Запишите ответы:

                        Диалоги

                        A

                        B

                        C

                        D

                        место действия

                        Чтение

                        II. Прочитайте текст и выполните задания 1–10. В каждом задании запишите в поле ответа буквы A, B или C, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

                         Balloon Fiesta

                        If you love stories by Jules Verne and have always dreamt of going for a ride in a hoy air balloon. England is the country for you. Every August England celebrates the biggest hot air balloon festival in Europe. The festival takes place in Bristol, a world centre for ballooning and is called the Bristol Balloon Fiesta.

                        The festival was founded 25 years ago and has an amusing history. It began in 1978 when Don Cameron, owner of the world’s largest balloon manufacturer, Cameron Balloons, decided to create an event that would help balloonists from all over the world to get together.

                        On the weekend of the 7th- 9th September 1979, a small group of balloonists got together to celebrate the first Bristol Balloon Fiesta. Twenty-seven balloons shot into sky and were cheered by a large group of spectators. Not all the balloons were from England, some came from Germany, Luxemburg and Ireland. Local businesses and some national companies sponsored the Fiesta. Each sponsor was given a balloon to display his or her advertising banner. A total of 117 flights were made and the first balloon festival was declared a success. Over the years, the festival has grown to become Europe’s largest hot air balloon festival enjoying crowds of delighted spectators and national media coverage.

                        This year the Balloon Fiesta has celebrated its 25th anniversary. The show started on the 27th of August and lasted 4 days. Alongside traditional round shaped balloons there were also so called “special shapes’ which are balloons in the form of different objects and characters such as cartoon characters and cars.

                        Of course, the main condition for this festival to be successful is not good management but the weather, which, as you all know, is England’s worst enemy. Nobody in the whole world knows how many wonderful hopes and events have been ruined by its Majesty the Rain.

                        1. England celebrates the British Balloon Fiesta every …

                        a) month               b) autumn               c) August

                        2. The festival was founded …

                        a) to show the best balloons manufactured in England.

                        b) to help balloonists from different countries to get together.

                        c) to honour Don Cameron.

                        3. The first British Balloon Fiesta was held …

                        a) in 1879              b) in 1978                   c) in 1979

                        4. The first balloonists that attended the festival were from …

                        a) England, Ireland, Germany and Luxemburg.

                        b) England and Ireland.

                        c) England and America.

                        5. The Balloon Fiesta was …

                        a) a success            b) boring                 c) a failure

                        6. The businessmen who sponsored the first Fiesta …

                        a) were allowed to ride in a hot air balloon.

                        b) were given a balloon.

                        c) could display their advertising banner on the balloons.

                        7. Today the Balloon Fiesta is held for …

                        a) a month                  b) 4 days                  c) 7 days

                        8. The festival has been celebrated for …

                        a) 25 years                  b) 50 years              c) 35 years

                        9. The shape of the balloons …

                        a) is traditional round.

                        b) is round and oval.

                        c) sometimes can be in the form of cartoon characters and cars.

                        10. The main enemy of the Balloon Fiesta is …

                        a) snow                b) rain                  c) bad management

                        вопросы

                        1

                        2

                        3

                        4

                        5

                        6

                        7

                        8

                        9

                        10

                        ответы

                        Лексика и грамматика

                        1. Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.

                        Russian Expansion and Exploration in the 19th century

                        During the nineteenth century Russia _______(1) south to India and east to the Pacific Ocean. The city of Vladivostok ______(2) in 1860 and developed as Russia’s main port on the Pacific that gave Russia’s navy access to the sea all year round.

                        By the end of the nineteenth century the Russian Empire ____________(3) the greater part of central Asia in a series of wars. The large territory needed  of communication in order to hold it together. Communications improved with the _____(4)

                        of the Trans-Siberian Railway. Towns and cities grew along the ralway and _________(5) now by improved telegraph and telephone lines, as well as by the railway_________(6).

                        N.M.Przhevalsky _________(7) four expeditions to east and central Asia and explored far away lands. He made maps of the places he visisted., brought back new plants and discovered animals they _______(8)before.

                        advance

                        found

                        conquer

                        build

                        connect

                        it

                        make

                        not see

                        IV. Найдите и исправьте ошибки

                        1. I enjoy to be alone.
                        2. She went to Rome for to learn Italian.
                        3. A lot of trees has been cut down in the area for the last ten years.
                        4. Death Valley also contains salt pans who indicate that area was once a large inland sea.

                        Письмо

                        V.Вы получили письмо от друга Майка, который написал:

                        Yesterday, when I was busy doing my homework, my mum asked me to look after my younger sister who’s five. I really like her, she’s funny, but she talks all the time and asks 100 questions a minute! Do you have brothers or sisters? How much time do you spend together, if at all? Would you like to be the only child in the family?

                        Oh, before I forget, I have just finished reading the last book about Harry Potter.

                        Напишите письмо Майку. В вашем письме должно быть:

                        • ответы на вопросы Майка;
                        • задайте 3 вопроса о книге.

                        Таблица оценочных баллов

                        Задания

                        1

                        2

                        3

                        4

                        5

                        Итого

                        Максимальное количество баллов

                        4

                        10

                        8

                        4

                        6

                        32

                        Критерии оценивания

                        от 29 баллов до 32 баллов – “5”

                        от 22 баллов до 31  – “4”

                        от 16 баллов до  21 – “3”

                        от 15 и менее – “2”

                        Ключи:

                        I. 2,4, 1, 5

                        II. c, b,b, a,a, c, b, a,c,b

                        III. was advancing, was founded, had conquered, building, were now connected, itself, made, had not seen

                        IV. enjoy being alone; to Rome to learn; trees have been; salt pans which.

                        Контрольная работа по английскому языку в 9 классе

                        spotlight (9 class)

                        TEST 1

                        Fill in: opportunity, take place, invite, receive, depend, patiently, spectacular, treats, stall, raise

                        1. He decided to move to London at the first _______.

                        2. The festival usually _______.in May.

                        3. Don’t keep your aunt standing on the doorstep, _______.her in!

                        4. We have _______.your letter of the 15th May.

                        5. His decision will _______.on how soon he meets the committee.

                        6. We were waiting _______.for the storm to finish.

                        7. I was really impressed with that _______.concert!

                        8. On Halloween children ask for _______.such as candies or sometimes money.

                        9. You can find everything on Oxford street. There are lots and lots of _______.!

                        10. They tried to _______.money for charity.

                        Put the verbs in brackets into the correct forms (Present Simple / Present Continuous/ Present Perfect / Present Perfect Continuous)

                        1. Kendra (smell) _______the soup because it tastes strange.

                        2. Den _________________ (look) for his report, but he _______________(not find) it yet.

                        3. My chief usually (work) _______on Saturdays.

                        4. She (speak) for an hour on the phone.

                        5. He (wait) _______for you at this moment.

                        6. I (think) _______ about moving to St. Petersburg.

                        7. What _______ your brother (do) _______? – He (be) _______a sportsman.

                        8. Tim (fit) _______ a new door in the garage now.

                        9. This actress (act) _____ beautifully in the film.

                        10. Ann is in the library. She (make) _______a report.

                        11. Greg _________________ (wait) for Jenny in the downtown. She_____________ (not arrive) yet.

                        12. Recently, she (plant) _______some bulbs and flowers.

                        13. We have no idea how long they (swim) _____ for, but it has certainly been longer than an hour now.

                        14. – Is Mary crying? – No, she isn’t, she (peel) _______onions.

                        15. Now Justin (write) _______a book about his adventures in Tibet. I hope he can find a good publisher when it is finished.

                        fill in:which,who,where,whose,when

                        1. That’s the boy _______ father is a pilot.

                        2. Cate Blanchett, _______ stars in «The Lord od the Rings», is a great actress.

                        3. The book _______ you borrowed is mine.

                        4. 31st October, _______ Halloween takes place, is my favourite day.

                        5. Minsk, _______ my brother was born, is the capital of Belarus.

                        Use the idioms to complete the sentences:

                        1. It was _______ , getting out of here. Not even a guard on the canal.

                        2. No one can _______ ! You must choose!

                        3. There were lots of gifts but _______ was the new phone.

                        Form participles (-ed, -ing) from the following words and fill the gaps

                        1. He was so _______! (AMAZE)

                        2. The book wasn’t so _______ I expected. (INTEREST)

                        3. I find April Fool’s Day quite _______. (tire)

                        4. Imagine how _______ it would be for the school-leaver to pass the state exam! (exhaust)

                        Fill in the prepositions:

                        1. The reason _______ Earth Day is to create environmental awarwness.

                        2. My sister is interested _______ Russian history.

                        3. The motorway was crowded _______ cars.

                        4. Do you afraid _______ spiders?

                        Fill in: down, up, into, off, back

                        1. Turn _______ the volume on the radio. It’s driving me crazy!

                        2. I hope she turns _______ soon!

                        3. Let’s turn a region _______ a nuclear-free zone.

                        4. The refugees (беженцы) were turned _______ because the war was stopped.

                        KEYS

                        Fill in: opportunity, take place, invite, receive, depend, patiently, spectacular, treats, stall, raise

                        1. He’ decided to move to London at the first opportunity.

                        2. The festival usually takes place in May.

                        3. Don’t keep your aunt standing on the doorstep, invite her in!

                        4. We have received your letter of the 15th May.

                        5. His decision will depend on how soon he meets the committee.

                        6. We were waiting patiently for the storm to finish.

                        7. I was really impressed with that spectacular concert!

                        8. On Halloween children ask for treats such as candies or sometimes money.

                        9. You can find everything on Oxford street. There are lots and lots of stalls!

                        10. They tried to raise money for charity.

                        Fill in: down, up, into, off, back

                        1. Turn down the volume on the radio. It’s driving me crazy!

                        2. I hope she turns up soon!

                        3. Let’s turn a region into a nuclear-free zone.

                        4. The refugees (беженцы) were turned back because the war was stopped.

                        Девятый класс (9 класс) Английский как второй язык ESL Вопросы для тестов и рабочие листы

                        Вы можете создавать печатные тесты и рабочие листы из этих 9 класс Английский как второй язык ESL вопроса! Выберите один или несколько вопросов, установив флажки над каждым вопросом. Затем нажмите кнопку добавить выбранные вопросы к кнопке теста перед переходом на другую страницу.

                        Предыдущая Страница 1 из 163 Следующие Выбрать все вопросы Выберите предложение, которое написано правильно.
                        1. Вам нужно будет повернуть налево на Cedar, это третий дом справа.
                        2. Вам нужно будет повернуть налево на Кедр; это третий дом справа.
                        3. Вам нужно будет повернуть налево; Кедр это третий дом справа.
                        4. Вам нужно будет повернуть налево на Кедр. третий дом справа.
                        Выберите предложение, которое написано правильно.
                        1. Последние места проведения Олимпийских игр включают Афины, Греция, Солт-Лейк-Сити, Юта; Сидней, Австралия; и Нагано, Япония.
                        2. Последние места проведения Олимпийских игр включают Афины, Греция, Солт-Лейк-Сити, Юта, Сидней, Австралия; и Нагано, Япония.
                        3. Последние места проведения Олимпийских игр включают Афины, Греция; Солт-Лейк-Сити, штат Юта; Сидней, Австралия; и Нагано, Япония.
                        4. Последние места проведения Олимпийских игр включают Афины, Грецию, Солт-Лейк-Сити, Юту, Сидней, Австралию и Нагано, Япония.
                        В каком предложении правильно используются запятые?
                        1. Ваш папа отвезет нас в музей, или мы поедем на автобусе?
                        2. Ваш папа отвезет нас в музей или мы поедем на автобусе?
                        3. Папа отвезет нас в музей или мы поедем на автобусе?
                        4. Твой папа отвезет нас в музей, или мы поедем на автобусе?
                        Предыдущая Страница 1 из 163 Следующие .

                        Grade 9-1 GCSE English Language and Literature Complete Revision & Practice (with Online Edn)

                        Приобретение титула CGP Online Edition предоставляет вам доступ к названию в течение трех лет с даты покупки.

                        Доступ к CGP Online Edition с помощью кода из печатной книги CGP предоставляет вам доступ к названию в течение трех лет с даты активации кода.

                        Используя CGP Online Edition или получая доступ к названию Online Edition, вы соглашаетесь с полными Условиями использования.

                        Пользователи CGP Online Editions

                        Вы можете:

                        • Используйте CGP Online Editions в личных целях, включая учебу, обучение в классе, планирование уроков и обучение в школе.

                        Вы не можете:

                        • Скопируйте любую часть CGP Online Editions (включая любой контент) в Интернет, на внутренний веб-сайт (интранет), в виртуальную среду обучения (VLE) или на любой другой компьютер.
                        • Распечатать любую часть CGP Online Edition.
                        • Поделитесь данными для входа в учетную запись с кем-либо еще или разместите информацию в Интернете.

                        Полные положения и условия

                        Это Соглашение о доступе к CGP Online Editions (Сервис). Сервис обеспечивает онлайн-доступ к ряду названий, опубликованных Coordination Group Publications Ltd. (CGP). Настоящее Соглашение распространяется на доступ к Сервису независимо от устройства или сети, через которую вы получаете к нему доступ. Используя Сервис, вы соглашаетесь соблюдать настоящее Соглашение.

                        Пожалуйста, ознакомьтесь с настоящим Соглашением, прежде чем добавлять новые книги в свою учетную запись CGP Online Editions (вашу учетную запись).

                        1. Лицензия
                        .

                        Принимая условия данного Соглашения, мы предоставляем вам неисключительную лицензию на доступ к названию CGP Online Edition на три года с даты покупки.

                        2. Разрешенное использование и ограничения

                        и. Вы можете получить доступ к Сервису и любым принадлежащим вам названиям на любом компьютере, который находится под вашим контролем.

                        ii.Вы можете использовать Сервис и любые названия для личного использования, включая, помимо прочего, учебу, обучение в классе, планирование уроков или обучение в школе.

                        iii. Вы не можете передавать какую-либо часть Сервиса или любой контент в рамках Сервиса в Интернет, на внутренний веб-сайт (интранет), Виртуальную среду обучения (VLE) или копировать его на любой другой компьютер.

                        iv. Вы не можете сублицензировать, переуступать, сдавать в аренду или передавать свои доступы.

                        3.Доступ к CGP Online Editions

                        и. Способы покупки

                        Вы можете приобрести доступ к определенному названию напрямую (Прямой доступ) или купив Код.

                        Прямой доступ используется для предоставления доступа к заголовку для вашего личного использования.

                        Коды

                        используются для передачи положений доступа другим пользователям. Школьные клиенты получат коды на распечатанных ваучерах, чтобы они могли предоставить учащимся доступ к названиям.

                        ii. Начало доступа

                        Доступ к определенному названию CGP Online Edition начинается с даты покупки.

                        iii. Прямой доступ

                        Приобретая и используя Прямой доступ, вы соглашаетесь с условиями настоящего Соглашения.

                        Прямой доступ нельзя перенести на другую учетную запись Online Editions.

                        iv. Коды

                        Код должен быть погашен, прежде чем можно будет получить доступ к названию, к которому он привязан. Невыкупленный Код может быть передан другому лицу или организации, которые затем могут его погасить.

                        Вы должны согласиться с условиями настоящего Соглашения, прежде чем вы сможете погасить Код.

                        После погашения кода его нельзя использовать повторно.

                        4. Регистрация

                        и. Требования к счету

                        Только владельцы учетной записи CGP могут использовать Сервис.

                        ii. Обязанности

                        Вы несете ответственность за сохранение конфиденциальности имени пользователя и пароля вашей учетной записи. Вы несете ответственность за все действия, которые происходят под вашей учетной записью.

                        Если вам станет известно о любом несанкционированном использовании вашей учетной записи, вы должны немедленно уведомить нас.

                        5. Прекращение действия

                        и. Прекращение действия клиента

                        Если вы хотите закрыть свою учетную запись, обратитесь в нашу службу поддержки клиентов по телефону 0800 1712 712.

                        ii. Прекращение действия CGP Books

                        Соглашение и доступ, предоставленный для использования Сервиса, автоматически прекращаются, если вы не соблюдаете какую-либо часть этого Соглашения. Прекращение действия Соглашения (каким бы то ни было образом) не влияет на возникшие права или обязательства любой из сторон.

                        iii. Прекращение обслуживания

                        Мы оставляем за собой право прекратить предоставление Сервиса до истечения срока действия вашего доступа к вашим заголовкам. CGP должен предоставить возмещение за оставшийся период доступа или физическую копию заголовка (ов) в качестве замены.

                        6. Название

                        Вы обладаете только правом доступа к титулу на срок не более трех лет.

                        Содержание и авторские права на названия и другие права интеллектуальной собственности любого характера являются и остаются собственностью CGP или собственностью любых третьих лиц, которые могли лицензировать программное обеспечение или контент для CGP.

                        7. Поддержка

                        Пожалуйста, позвоните в отдел обслуживания клиентов по телефону 0800 1712 712, если у вас возникнут трудности или возникнут вопросы.

                        8. Заявление об ограничении ответственности

                        Вы несете ответственность за обеспечение надлежащей защиты ваших компьютерных сетей от вирусов и других вредоносных программ. Мы не несем ответственности за любые воздействия вирусов или вредоносных программ, каким бы то ни было образом они попали в ваши системы.

                        Вы несете ответственность за то, чтобы перед использованием Сервиса вашими сотрудниками, агентами или студентами все такие стороны были уведомлены и согласны с условиями настоящего Соглашения.

                        Мы исключаем и прямо отказываемся от всех явных и подразумеваемых гарантий или условий, не указанных в настоящем Соглашении (включая, помимо прочего, потерю дохода, потерю или повреждение данных, прерывание бизнеса или потерю контрактов), поскольку такое исключение или отказ от ответственности разрешены. в соответствии с действующим законодательством. Это Соглашение не влияет на ваши законные права.

                        9. Ответственность

                        и. Наша ответственность перед вами за любые убытки не должна превышать сумму, которую вы первоначально заплатили за услугу.

                        ii. Ни при каких обстоятельствах мы не несем ответственности за любой косвенный или косвенный ущерб или потерю дохода. В частности, мы не несем ответственности за какие-либо программы или данные, созданные или хранимые с помощью службы, а также за расходы на восстановление или замену таких программ или данных. Ничто в этом Соглашении не ограничивает ответственность за умышленное введение в заблуждение или нашу ответственность перед вами в случае смерти или телесных повреждений в результате нашей халатности или халатности наших сотрудников, агентов или субподрядчиков.

                        10. Третьи стороны

                        Стороны не предполагают, что какие-либо положения настоящего Соглашения подлежат исполнению в соответствии с Законом о договорах (права третьих сторон) 1999 г. любым лицом, не являющимся его стороной.

                        11. Полнота соглашения

                        Вы прочитали и поняли это Соглашение и соглашаетесь с тем, что оно представляет собой полное и исключительное заявление Соглашения между нами в отношении предмета настоящего Соглашения.

                        12. Право и споры

                        Настоящее Соглашение и все вытекающие из него вопросы регулируются и толкуются в соответствии с законами Англии и Уэльса, чьи суды обладают исключительной юрисдикцией в отношении всех споров, возникающих в связи с настоящим Соглашением, а место исполнения настоящего Соглашения согласовывается вами. .

                        .

                        Common Core 1 класс Практический тест по английскому языку

                        Вопросы 1-3 относятся к следующей истории:

                        Моя поездка на пляж

                        В прошлые выходные моя семья поехала на пляж. Мы приехали прямо перед полуднем. Солнце стояло очень высоко в небе, и было жарко! Моя сестра Джули и я не могли дождаться, чтобы поплавать.

                        Мы забежали прямо в океан, но было так холодно! Мы плыли всего несколько минут, прежде чем перестали выдерживать холода.Итак, мы снова выбежали на песок. Солнце нас очень быстро высушило. Потом нам снова стало очень жарко! Итак, мы побежали обратно в воду. Было еще очень холодно.

                        Джули сказала: «Билл, давай снова уходим». Я сказал: «Джули, прояви терпение. Мы можем привыкнуть к холоду ».

                        А знаете что? Так и случилось! Купались долго. Это было очень весело!

                        1. Кто рассказывает эту историю?
                        1. Билл
                        2. Джули
                        3. Мать Билла
                        4. Отец Джули
                        2.Когда семья приезжает на пляж?
                        1. На закате
                        2. В полдень
                        3. После полудня
                        4. До полудня
                        3. Какой урок из этой истории?
                        1. Плавание — тяжелый труд.
                        2. Набраться терпения — это хорошо.
                        3. Пляж веселый.
                        4. Семьи всегда счастливы.
                        Вопросы 4 и 5 относятся к следующей истории:

                        Игра

                        Карен и Руди скучали в субботу.Они не знали, что им делать.

                        «У меня есть идея!» — сказала Карен. «Надо поставить спектакль!»
                        «Отличная идея!» — сказал Руди.

                        Руди и Карен попросили всех своих друзей сыграть в спектакле.

                        «Я буду медведем», — сказала Шейла.
                        «Я буду оленем», — сказал Майрон.
                        «Мы будем отдыхать», — сказали Карен и Руди.

                        Все утро дети шили костюмы. Затем они пригласили родителей на спектакль. Взрослые сидели на заднем дворе Карен и смотрели представление.Речь шла о двух отдыхающих, которые видят в лесу оленя. Затем их прогоняет большой медведь! Спектакль понравился всем родителям.

                        4. Что правда о Карен?

                        1. У нее хорошие идеи.
                        2. Любит медведей.
                        3. Она много ходит в походы.
                        4. У нее нет двора.
                        5. Если бы эту историю превратить в книгу, она была бы
                        1. смешнее
                        2. серьезнее
                        3. длиннее
                        4. менее интересно
                        Вопросы 6-8 относятся к следующей истории:

                        Кошки

                        Из кошек получается замечательных домашних животных.Как собаки, они могут быть очень любящими. Им нравится тереться о людей своим мягким мехом. Когда люди гладят кошек, они мурлыкают, чтобы показать, что они счастливы.

                        Кошки также умеют говорить вам, что им нужно. Они будут мяукать, когда голодны. Они будут царапать дверь, если хотят, чтобы их впустили.

                        Иногда кошкам нравится, когда их оставляют в покое, поэтому они не будут отнимать у вас много времени. Они спят больше, чем большинство других животных. Некоторые кошки спят по 16 часов в сутки! Когда они просыпаются, они могут захотеть, чтобы вы поиграли с ними.Некоторые кошки застенчивы и предпочитают спрятаться за стул или стол. Но вы увидите их достаточно скоро, когда наступит время кормления!

                        6. Прочтите это предложение из рассказа:
                        Кошки — это замечательных домашних животных.
                        Что означает чудесный ?
                        1. Очень плохо
                        2. Очень хорошо
                        3. Очень быстро
                        4. Очень грустно
                        7. Что можно сказать о кошках?
                        1. Все спят по 16 часов в сутки.
                        2. Они совершенно бесшумны.
                        3. Им нравится иногда побыть в одиночестве.
                        4. Они не любят людей.
                        8. Чем кошки и собаки похожи?
                        1. Они оба мурлыкают.
                        2. Они оба спят большую часть дня.
                        3. Они оба мяукают.
                        4. Они оба могут любить.
                        Вопросы 9 и 10 относятся к следующей истории:

                        Singing Strings

                        Неважно, какую музыку вы любите, вы слышали гитару.Это один из самых любимых инструментов.

                        Гитара — струнный инструмент. Большинство гитар имеют шесть струн. У некоторых их двенадцать. Вы можете играть на всех струнах одновременно. Вы также можете пощипывать их по одной. То, как вы играете на струнах, меняет способ звучания гитары.

                        Струны натянуты на длинном дереве. Это называется шея. Круглое отверстие в середине гитары делает звук громче. Некоторым гитарам это отверстие не нужно. Это электрогитары. Они подключаются к динамикам.Динамики делают электрогитары громче.

                        Тихо или громко. Двенадцать струн или шесть. Послушайте, как поют эти струны! Это фантастическая гитара.

                        9. О чем эта история?
                        1. Певцы
                        2. Говорят
                        3. Гитара
                        4. Струны для обуви
                        10. Прочтите эти предложения из книги о гитарах:

                        У гитары шесть струн. Щелчок по струнам издает звук. У скрипки тоже есть струны.Но на этих струнах играют смычком.

                        Что говорит вам это предложение, чего нет в «Singing Strings»?
                        1. У скрипок есть струны.
                        2. У гитары есть струны.
                        3. Гитарные струны щипковые.
                        4. На гитаре играют смычком.

                        Ответы и пояснения


                        1. A: Эту историю рассказывает брат Джули. Во время рассказа она называет своего брата Биллом. Это показывает, что Билл рассказывает историю.

                        2. D: Вернитесь к истории, чтобы запомнить ее детали. Второе предложение: «Мы приехали прямо перед полуднем».

                        3. B: Джули и ее брат не могут привыкнуть к холодной воде. Но он говорит ей «потерпеть. Мы можем привыкнуть к холоду ». Джули понимает, что терпение — это хорошо, потому что так она привыкает к холодной воде.

                        4. A: Постановка пьесы была идеей Карен. Руди говорит, что это отличная идея. Поскольку все взрослые получают удовольствие от просмотра спектакля, мы знаем, что это действительно была хорошая идея.Это показывает, что у Карен есть хорошие идеи.

                        5. C: Книги намного длиннее рассказов. Мы не знаем, было бы смешнее, поэтому вариант А неверен. Мы тоже не знаем, будет ли это более серьезно или менее интересно. Так что варианты B и D тоже неверны.

                        6. B: Вся история о том, как кошки — хорошие домашние животные. Им нравится тереться о людей. Они умеют говорить людям, чего они хотят. Они не отнимают много времени у людей. Основываясь на этих подсказках, вы можете догадаться, что замечательных означает очень хорошо .

                        7. C: История гласит: «Иногда кошкам нравится, когда их оставляют в покое, поэтому они не будут отнимать у вас много времени». Некоторые кошки спят по 16 часов в сутки, но не каждая кошка делает это. Итак, выбор А неверен. Кошки мяукают и мурлыкают — это звуки. Это означает, что они не молчат, и выбор Б неверен. Вариант D неверен, потому что история о том, как многие кошки любят людей.

                        8. Д: Второе предложение рассказа дает ответ на этот вопрос. Он говорит: «Как собаки, они могут быть очень любящими.«Мурлыкают и мяукают только кошки, поэтому варианты C и D неверны.

                        9. C: Эта история о гитаре. Пусть название вас не смущает. «Поющие струны» — ненастоящие певцы. Это гитарные струны, которые звучат так, как будто они поют, потому что они создают музыку.

                        10. A: Рассказ «Поющие струны» ничего не говорит о скрипках. История гласит, что у гитар есть струны, поэтому вариант Б неверен. Также говорится, что эти струны можно перещипывать, поэтому вариант C тоже неверен.

                        .
                        Leave a Reply

                        Добавить комментарий

                        Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *