Контрольный срез по английскому языку 10 класс: Срезовая работа по английскому языку в 10 классе

Содержание

Контрольная работа для 10 класс

Контрольный срез по английскому языку 10 класс (входной контроль)

V -1

I. Заполните нижеследующую анкету, чтобы найти себе друга по переписке в любой стране мира.

Name:

Surname:

3.Age:

Nationality:

Country and city:

Favourite subjects :

What languages do you speak?

Hobby:

Favourite food:

Role Model:

Dream:

II. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами после номеров 1 – 7 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.

Tourism in Britain

Every year more than eleven million tourists visit Britain. In fact, tourism is an 1________________ industry, employing thousands of people.

 IMPORTANCE 

Most 2________________ come in the summer months when they can expect good weather.

VISIT

Tourists 3________________ spend a few days in London, then go on to other well-known cities.

USUAL

Perhaps the least visited places in England are old 4________________ towns.

 INDUSTRY

But many people think that nineteenth-century cities show the 5________________ of Britain.

REAL

The 6________________ of the past is to be still seen in their old streets.

GREAT 

The cheap, concrete buildings of the 1960s look old and dirty, but for the 7________________ tourists these cities are full of life and colour.

 ADVENTURE

III.Заполните пропуски. Вставьте необходимое слово/ предлог.

  1. They waited ___the counselor for 3 hours but nobody turned____.

  2. She arrived ____airport; she found out that she had left her passport at home.

  3. Mary is saving ___ money to buy Christmas presents.

  4. She practices a lot. She wants to _____ her English.

  5. It is impossible to take ________objects to the board.

  6. To get an _________ticket you must have a credit card.

  7. You should put your baggage on the_________ to find out its weight.

  8. If you have an______ weight you should pay for it.

  9. I’m responsible ______ taking you to California.

  10. We are catching a ______ to San Francisco

  11. I think she has just arrived _____ Tokyo.

Контрольный срез по английскому языку 10 класс (входной контроль)

V -2

I. Заполните нижеследующую анкету, чтобы найти себе друга по переписке в любой стране мира.

Name:

Surname:

3.Age:

Nationality:

Country and city:

Favourite subjects :

What languages do you speak?

Hobby:

Favourite food:

Role Model:

Dream:

II. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами после номеров 1 – 7 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.

California

Nicknamed the “Golden State”, California is the third largest state in area after Alaska and Texas. The 1________________ of gold and

 DISCOVER

the immigration in 1849 of thousands of gold diggers in search of the 2________________ metal helped California’s admittance into the Union in 1850.

 VALUE

Today, California, land of 3________________ redwoods, has the highest population of any state in the country.

MARVEL

It is also America’s main 4________________ state,

AGRICULTURE

which is 5________________ known for its avocados and grapes.

SPECIAL

It is also the home of Hollywood, the center of America’s movie 6________________.

 BUSY

However, not everyone wants to move to California. In recent years forest fires, floodings and earthquakes have left thousands of people 7________________.

 HOME

III.Заполните пропуски. Вставьте необходимое слово/ предлог.

  1. They waited ___the counselor for 3 hours but nobody

    turned____.

  2. She arrived ____airport; she found out that she had left her passport at home.

  3. Mary is saving ___ money to buy Christmas presents.

  4. She practices a lot. She wants to _____ her English.

  5. It is impossible to take ________objects to the board.

  6. To get an _________ticket you must have a credit card.

  7. You should put your baggage on the_________ to find out its weight.

  8. If you have an______ weight you should pay for it.

  9. I am responsible ______ taking you to California.

  10. We are catching a ______ to San Francisco

  11. I think she has just

    arrived _____ Tokyo.

Ключи к заданиям

1 вариант

Задание 1: 1 – important

               2 – visitors

               3 – usually

               4 – industrial

               5 – reality

               6 – greatness

               7 – adventurous

Задание 1: 1 – discovery

               2 – valuable

               3 – marvelous<или>marvellous

               4 – agricultural

               5 – especially<или>specially

               6 – business

               7 – homeless

Итоговая контрольная 10 класс

Итоговая контрольная работа по английскому языку за 10 класс

2017-2018 учебный год

EXIT TEST (variant B)

Class 10 ____ Name________________________________________Date________________

1.Listening .  Listen to a dialogue and mark statements 1-6 below as T (True) or F (False). 
1 The man is organising a Christmas party. 
2 The party will cost more than $2000. 
3 The man would like a formal sit down meat. 
4 Turkey is a possible menu choice. 
5 The man hasn’t arranged for a DJ at the party. 
6 The woman will call him back with the total cost for the party.

___/12 (6*2)

2. Everyday English. Choose the correct response.

1 A: How about going fishing this weekend? 
B: a Well, I think you’re right. 
b That would be really great. 

2 A: Fancy coming to the swimming pool with me? 
B: a I’m sorry. I suppose you are right. 
b Thanks, but I’m really tired. 
3 A: Would you like to go to the football match tomorrow? 
B: a I’d love to. 
b I think you’re right.

4 A: Would you rather go fishing or white-water rafting? 
B:a That would be great! 
b Well actually, I’m not too keen on either. 
5 A: Do you like aerobics more than martial arts? 

B: a Yes, I prefer aerobics. 
b I’m not keen on it. 

___/10 (5*3)

3.Vocabulary and Grammar. Choose the correct item.

1 She said they …………………. away the following weekend.

A were going to be  B was going to be C will be

2 Marco wants to improve his listening skills in English, so he watches English films without …………..

A headings B subtitles C scripts

3 Sarah wants to …………………… in her school’s singing competition.

A participate B attend C apply

4 You know that I am very ……………. to my family and will never disappoint them.

A loyal B patient C caring

5 You can’t use the printer; it’s ……………. of order.

A out  B in C on

6 When Ann got to the station, the train ………………………… 

A had just left B has just got left C just left

7 Unless she …………….me what’s wrong, I can’t help her.

A isn’t telling B doesn’t tell  C told

8 Linda,……………… is very keen on computers, is studying to be a graphic designer.

A that B who C which

9 You ………….. see a dentist about that toothache of yours.

A better B ought C should

10 Emma’s friend lives very close to her, so she always goes to her house …………. foot.

A on B by C with

11 Our teacher made the whole class …………. back after school.

A to stay B stay C staying

12 Yesterday I bought a new CD and some tracks on it are extremely ……………

A excellent B perfect C impressive

13 Environmental organizations work towards the ……………….. of the natural environment.

A conservation B adoption C emission

14 These jeans are too big for you; you need to take them …………….

A in B on C off

15 How long ……….he…………. about this?

A have known B has known  C had known

16 Melanie wishes she …………………. the offer they made her.

A had accepted  B has accepted C accepts

17 Ian was …………. at a man across the street, trying to remember where he knew him from.

A seeing B staring C inspecting

18 Fruit and vegetables are rich …………. vitamins and minerals.

A at B of C in

19 Someone’s left the front door open: …………………. it immediately.

A I’ll close  B I’m closing C I close

20 Mildred’s out …………… some errands; do you want to wait for her?

A running  B going on C having

21 Stephen told his brother  his ……………..laptop without asking him first.

A don’t use B not to use  C use

22 The book I’ve been reading ………….. in the future.

A is set  B has set C set

23 Tom’s starting ………….. at his new job is 30,000 Euros a year.

A salary  B wages C debt

24 You can’t use the printer; it’s …………… of order.

A in B about C out

25 I’m afraid we don’t have time to chat. We ………………. in a few minutes.

A am leaving B are leaving  C leave

26 Ian was jogging in the park when he ……………. someone calling for help.

A hear B was hearing C heard

27 It was such a pleasant surprise to run ……………. my old teacher at the theatre!

A after B off C into

28 Lucy and Tom ……………….to an Indian restaurant before, and she’s really enjoying it.

A have never been  B had never been  C has never been 

29 You’re really late! She ……………….. for you for over an hour!

A have been waiting B has been waiting C has waited

30 The birth of their baby son brought ………………… many changes to James and Lilly’s life.

A about B of C on

___/30 (30*1)

4. Reading. Match the texts with the titles. There is one extra title.

A.

Ordering in

E.

Lucky escape

B.

Good way to meet

F.

Long journey

C.

Fast food is unhealthy

D.

A new way to buy

1.

When you are tired and don’t want to cook, just pick up the phone. Restaurants are expensive and take some time and effort to reach if you don’t live in the centre of town. Ordering food for home delivery is cheap and these days there is a huge choice. Indian and Chinese are the most popular but I prefer to get in a pizza.

2.

A school group on a skiing holiday to Italy narrowly avoided disaster when their coach left the road and fell eighty meters into a valley. Trees slowed down the falling coach and because of the fresh new snow the vehicle landed quite softly. Amazingly no one was injured.

3.

A teenager from London is making news around the world. On his recent holiday in Australia he set off without his mobile phone. Experts are amazed that he is still alive after walking for fourteen days, surviving extreme temperatures and living off the land. However, a lot of Australians are unhappy with him. The rescue cost is estimated at more than 100,000 dollars.

4.

You can buy almost anything, new or second hand, on the internet. On one site you can offer the price you want to pay for something. Whoever offers the highest price can buy that item. Recently I made the highest offer for a nearly new pair of skis. However, I only paid half of what they would have cost new in a shop.

5.

Making new friends on the internet makes so much sense. You can see someone’s photo and read if they share your interests and opinions. The important thing is you can spend time getting to know people who are attractive to you and looking for the same things in life that you are. Still, for personal safety, most sites recommend that in person you meet initially in a public place like a cafe or a gallery.

___/20 (5*4)

5. Writing. You have received a letter from your English-speaking pen friend, Ann.

 You have received a letter from your English-speaking pen friend, Lily.

… You’ve probably seen the photos which I took on my holiday. During the rainy days we are having now they bring back good memories! The summer, the countryside, the mountains, the time when I could ride my bicycle all day long! …

…Where did you spend your last summer holidays? What did you do during your holidays? What holidays do you like more (summer or winter holidays) and why?…

Write her a letter and answer her 3 questions.

Write 100120 words. Remember the rules of letter writing.

___/10

Mark _________

Контрольный срез по информатике 10 класс

Тестирование за 1 полугодие по информатике в 10 классе.

1. Информацию, существенную и важную в настоящий момент, называют:

1) полной;

2)полезной;

3)актуальной;

4)достоверной.

2. Тактильную информацию человек получает посредством:

1) специальных приборов;

2) органов осязания;

3) органов слуха;

4) термометра.

3. Примером текстовой информации может служить:

1)таблица умножения на обложке школьной тетради;

2)иллюстрация в книге;

3)правило в учебнике родного языка;

4)фотография;

4. Перевод текста с английского языка на русский язык можно назвать:

1) процессом хранения информации;

2) процессом получения информации;

3) процессом защиты информации;

4) процессом обработки информации.

5. Обмен информацией – это:

1) выполнение домашней работы;

2) просмотр телепрограммы;

3) наблюдение за поведением рыб в аквариуме;

4) разговор по телефону.

6. За единицу количества информации принимается:

1) 1 байт;

2) 1 бит;

3) 1 бод;

4) 1 см.

7. Какое из устройств предназначено для ввода информации:

1) процессор;

2) принтер;

3) клавиатура;

4) монитор.

8. Компьютерные вирусы:

1) возникают в связи сбоев в аппаратной части компьютера;

2) имеют биологическое происхождение;

3) создаются людьми специально для нанесения ущерба ПК;

4) являются следствием ошибок в операционной системе.

9. Текстовый редактор – программа, предназначенная для:

1) создания, редактирования и форматирования текстовой информации;

2) работы с изображениями в процессе создания игровых программ;

3) управление ресурсами ПК при создании док3ументов;

4) автоматического перевода с символьных языков в машинные коды.

10. К числу основных функций текстового редактора относятся:

1) копирование, перемещение, уничтожение и сортировка фрагментов текста;

2) создание, редактирование, сохранение и печать текстов;

3) строгое соблюдение правописания;

4) автоматическая обработка информации, представленной в текстовых файлах.

11. Форматирование текста представляет собой:

1) процесс внесения изменений в имеющийся текст;

2) процедуру сохранения текста на диске в виде текстового файла;

3) процесс передачи текстовой информации по компьютерной сети;

4) процедуру считывания с внешнего запоминающего устройства ранее созданного текста.

12. Текст, набранный в текстовом редакторе, хранится на внешнем запоминающем устройстве:

1) в виде файла;

2) таблицы кодировки;

3) каталога;

4) директории.

Тест по английскому языку: контрольные срезы для 2-11 классов

2 класс

1.Сколько букв в английском алфавите?

_____________________

Сколько гласных? Запишите их.

2. Заполни пропуски.

B__;  __f;  G___; X___; ___l; ___z;  H___; Y___;  M___; ___s;  ___t;  Z___;

R___; ___d; V___; W___; ___e; Q____.

3. Соедини буквы и соответствующие им звуки:

k        a         i        s          c         q            x

[k]       [ӕ]     [I]       [z]      [s]     [ks]       [kw]

4. Напиши, какие буквы соответствуют следующим звукам:

1). [i:], [e]____________

2). [ei], [æ] ___________

3). [g], [ʤ]____________

4). [s], [k]_____________

5). [i], [ai] ____________

5. Соедини большие буквы с маленькими.

A      B       X        P         Y       F          G         H          I         J

х         h     a          f        i         b     y       p          g            j

6. Соедини стрелкой английское слово с переводом на русский язык.

Pig                                       лиса

skip                                      ручка

pen                                       поросенок

sing                                       шесть

fox                                        петь

bag                                       прыгать через скакалку

six                                        портфель

dog                                       лягушка

frog                                      собака

  1. класс

1.Прочитайте текст.

Jim has got a pet. He is a parrot. His name is Toby. He is big and funny. He likes corn. He can speak well. The bird cannot read. Jim teaches (учит) his parrot to read: “Please, Toby, read”.

I. Выбери название к тексту.

a) Bird’s teacher

b) Toby

II. Закончи предложения.

a) The parrot’s name is … .

b) He eats … .

c) Toby can speak … .

d) Jim teaches Toby to … .

III. Отметь неверное утверждение.

a) Tobyisn’tfunny.

b) Jim has got a bird.

c) Toby can’t read.

2. Лексика

I. Составь названия овощей.

a) rracto — __________________

b) totpoa — ________________

II. Вставь пропущенные слова (одно лишнее): school, read, nine, friends, breakfast, like, together.

I am Ben. I am  . I go to ……… . I can ……… and write. I ……… to swim and skip. I have got many ……… . We play ……… on Sundays.

3. Грамматика

I. Выбери правильное слово.

My friend can … well.

a) skates b) skate c) to skate

II. Вставь слова в пропуски: am, is, has, like.

a) She …… got a nice kitten.

b) They …… to play together.

c) Tom …… a brave boy.

d) I …… ten years old.

III. Напиши слова во множественном числе.

  a box  —

a book —

a fox —

a pen —

4 класса

1.Прочитай текст и выполни задания после него.

Прочитай текст. Закончи предложения и ответь на вопрос, выбрав из предложенных вариантов тот, который соответствует содержанию текста.

Hello! I’m Lucy. I’m 12 years old. I’m not tall. I’m not fat. My hair’s black. My eyes are blue. My face is round. My nose is short. I’m beautiful. I like pizza. I can sing and dance. I can ride a bike, but I can’t ride a horse. I like playing tennis and football, but I play football not very well. I live with my dad, mum, and brother Bob.

I. My name is …

II. What colour is her hair?

a) black b) brown c) red

III. I can …

a) sing b) ride a horse c) play football

2.Лексика

I.Какое слово лишнее? Зачеркни его.

Ten, twelve, tea, fourteen.

Hockey, tennis, football, corn.

Cheese, bread, breakfast, meat.

Monday, Sunday, Wednesday, Tom.

II.Напиши парами слова с противоположным значением.

Good, country, white, short, cold, happy, town, tall, sunny, black, bad, hot, sad.

1._____________________ 4.__________________

2._____________________ 5.__________________

3._____________________ 6.__________________

3.Грамматика

I.Выбери правильную форму глаголу.

She ___ her brother last week.

a)sees; b) saw; c) see.

II.Выбери правильный вариант.

1.I think the blue jeans are the _______.

a) goodest; b) best; c) most best.

2.There is ___ juice in the glass.

a) no; b) any; c) some.

III.Составь предложения из слов.

  1. Jill, not, play, did, games, computer.

__________________________________________________________________________________

  1. the, lays, the, table, morning, Ann, in.

__________________________________________________________________________________

  1. you, help, grandma, your, Will?

__________________________________________________________________  

Диалог

I.Выбери правильный ответ на вопрос.

1.Where are you from?

a) – I am ten.

b) – I am from Russia.

c) – It is fine.

2.May I have some bread?

a) – You are welcome.

b) – Yes, you may.

c) – Here you are.

II. .Дополни диалог.

— Hello!

— _____________________________

— What is your name?

-______________________________

— Where are you from?

— _____________________________

5 класс

1.Прочитай текст и выполни задания после него.

 Dear pen friend,

Thank you very much for your letter. I am sorry, I haven’t written because I was very busy. I will tell you about my family.

Our family is a typical British family. We are four in the family. There is a mum, a dad, my brother and me.

And I also have got grandparents. My dad is 40 years old and my mum is 38. I am 12. My birthday is on 26 April. We are a loving and close family.

And I have got a great — grandmother ( прабабушка). She will be 90 next year. She is very old.

My father’s brother lives in the USA. He has got a farm. He has got a lot of cows and ducks. There are 132 cows and 1560 ducks. Besides he has got 12 dogs. I also love animals. I’ve got a cat and a fish. And what about you?

Best wishes,

Pam

Задание к тексту: Верно +, не верно —

Pam lives in Russia._____

Her family is a typical British family. ______

Pam’s great grandmother is 99 years old._______

Her uncle lives in Great Britain.______

Pam’s uncle has got a farm. ______

Pam’s uncle has got a lot of animals. ______

Pam has got 12 dogs and a cat.______

2.Лексика.

I. Вычеркни ‘ лишнее’ слово.

  1. History, Maths, English, Christmas, Music;
  2. fourteenth, second, first, twelfth, last, third;
  3. father, mother, partner, brother, grandfather;
  4. teach, speak, healthy, keep, read.

II I. Выбери слова по темам: 1.”Sport” 2.”Seasons” 3.”Animals”.

Summer, monkey, chess, badminton, wolf, winter, cycling, guinea pig, spring, camel, autumn, darts,.

Sport                Seasons                 Animals

___________ _____________ ____________

___________ _____________ ____________

___________ _____________ ____________

___________ _____________ ____________

3.Грамматика.

I. Выбери пропущенный в предложении глагол, обведи нужную букву в кружок.

Art lessons … interesting.

a) is b) are c) to be

  1. Выбери правильную форму глагола и обведи нужную букву в кружок.
  1. Helen … playing badminton.

a) enjoy b) enjoys c) to enjoy…

  1. I… a letter to my friend yesterday.

a) wrote b) writes c) write

III. Образуй множественное число существительных.

a box –

a city –

a mouse –

 

4.Диалог.

I. Допиши реплики, чтобы получился диалог.

— Hello!

— _________________

— Where are you from?

— …

— Do you speak English?

— …

6 класс  

1.Чтение

Прочитай текст и выполни задания после него.

My friend.

My friend’s star sign is Leo. He is honest. He is kind and likes giving presents. He is careful about his clothes. They are clean. He is always tidy. Sometimes he’s a bit bossy. I think it’s because he’s hardworking and clever. He is a good leader.

All my classmates obey his orders and support him. I like my friend very much.

(Support –поддерживать)

I.Какие из утверждений верны: true or false

1. My friend’s star sign is Leo.___

2. He’s greedy.___

3. My friend is untidy.___

4. He likes giving presents.___

5. He’s a good leader.___

 

II. Какое из предложений будет являться ответом на вопрос:

Why is my friend a good leader?(отметь галочкой)

  1. he is honest.___
  2. he likes giving presents.___
  3. he is tidy.____
  4. he is hardworking and clever.____

 

2.Лексика

  1. Найди лишнее слово и зачеркни его

English, German, Russian, Britain, French, Italian.

II. Соотнеси пары антонимов:

A. kind                          a. rude

B. clever                        b. lazy

C. hardworking             c. cruel

D. polite                        d. stupid

III. Выбери слова по темам: «Погода», «Одежда», «Дом».

Skirt, kitchen, shorts, bed, windy, armchair, kind, cloudy, hot, carpet, trousers, rainy, T- shirt, summer.

Weather                            Clothes                                       Home

_____________           _______________                  ________________ ______________          _____________                     ________________

_____________            _______________                 ________________ ______________          ______________                   ________________

3.Грамматика

I. Выбери правильный вариант:

1. They … to visit galleries and museums.

a) likes b) are liking c) like

II. Составь предложения из данных слов:

1. Has, Ann, never, to, Tower, London, of, been, before, the.

2. The, went, Browns, a, ago, week, to, south, the.

 

4.Страноведение

I. The UK consists of

   a) Scotland, Wales; b) England, Wales, Ireland; c) England, Scotland, Wales,     Northern Ireland

 

II. Закончи название:

  1. Westminster  —

 2. Trafalgar —  

3. The Kensington —  

a) Abbey b) Palace c) Square d) Garden

  1. КЛАСС

1. Составьте предложения из слов.

1. what, you, will, drink, tomorrow?

2. her friend, to the swimming pool, next month, will, go?

3. he, not, will, fish, for lunch, have, tomorrow.

4. next week, Meg, shopping, go, will, with her friend.

5. computer, next, games, they, Sunday, won’t, play.

6. to me, you, evening, come, will, in, the?

2.Выберите правильную форму глагола.

1. My little brother (wants/ is) to go to the Zoo.

2. My friend Amy (doesn’t watch/ don’t watch) TV late at night.

3. (Do/Are) you take a bath in the morning?

4. Mike (isn’t do/doesn’t do) his homework.

5. Where (do/are) your friends go on holidays.

6. Does your family (decorate/decorates) a Christmas tree every year?

7. My little dog (doesn’t like/isn’t like) fish.

3.  Задайте вопросы к подчеркнутым словам.

1. Mike and Ann are at school now.

2. He is ten.

3. My cousin is from London.

4. Crocodiles are green.

5. My mother and my sister are happy in America.

 4.Выберите подходящий синоним словам.

1. He was a well-known politician.

a) remarkable   b) industrious   c) famous

2. Pupils have just read a wonderful novel of W. Scott.    

a) amazing   b) boring   c) interesting  

3. Many tourists like visiting American restaurants and enjoying their dishes.    

a) eating    b)coming     c)walking  

4. I like to live in the country.   

a) town    b) village     c) settlement

5. This deli has great blintzes, but it also has amazing sandwiches.  

a) fast food b)fantastic product  c) delicacies

 

8 КЛАСС

  1. Read the text and do the tasks below  

 

School in the Slums

Slums – трущобы

Locks – замки

Guards — охранники

Permission — разрешение

Mellish school is in the slums of Brooklyn for pupils between twelve and fifteen years of age. There are about 1500 pupils there, and 90 teachers.

It’s a problem school, perhaps one of the most difficult schools in America. The white teachers can’t walk to the school because they may be attacked. They all drive to school, and their cars have special locks. There’s always a black policeman at the door of the school. He has a radio contact with the school guards. Pupils must have a written permission from the teacher if they want to go to the toilet. There’s a guard outside the washroom. Only one child can go into the washroom at a time, and he can’t stay there long.

The children who live in that district go to that school. They are all black children. However, why do the teachers work there?

“It’s very hard of course,” says Jane Flinch, a forty- five-year-old teacher. Most children have problems at home. Some of them are beaten by their parents. Some of them sleep at the lessons because they had to work at night. Some of the children get sick at the lessons because they didn’t have breakfast or even a meal for a day or two.

It’s the love of the job that keeps the teachers in that school. They teach and do social work. They feel that they are doing something good for the children who need help.

 

I.Say if the statements are true, false or not mentioned.

  1.Mellish school is in the slums of Mexico.__

  2.Most children have problems at home.__

  3.Mellish is a problem school.__

  4.The principal of the school has 5 children in his family.__

  5.It’s good salary that keeps the teachers in that school.__

 II. Answer the questions.

1.Where is Mellish school situated?

2.How many pupils are there in the school?

3.Is it hard or easy for the teachers to work in this school?

4.Why do some of the pupils sleep during the lessons?

 2.   Choose the right variant  

      1. I broke my leg yesterday and I … take part in the football match.

                 a) can’t    b) couldn’t  c) could

      2. Mr Garret … have a personal bank account.

                 a) doesn’t    b) don’t    c) isn’t

      3. … birthday is it next week?

                 a) Whose    b) Whom        c) Who

      4. Run downstairs. Your sister … for you now.

                 a) waits     b) waiting     c) is waiting

      5. Perhaps they …a new house next year.

                 a) will buy      b) buy             c) shall buy

      6. Don’t worry about your letter. I … it yesterday.

                 a) have sent   b) sent   c) sended

      7. Timothy can play cricket well, …?

                 a) doesn’t he?    b) can he?      c) can’t he?

      8. My elder sister is afraid … height.

                 a) —             b) of           c) with

     

3.Translate into Russian.

1.A flood happens when a lot of water comes over a place that is usually dry.

2.Yungay  was a terrible earthquake that happened in Peru.

3.Etna is a volcano in Italy. It is a mountain with a crater on the top.

4.A drought is a long period of dry weather. People suffer from heat and  then from hunger as the crops cannot be grown without water.

5.A tornado is a violent wind in the form of a very tall funnel. It goes over  the land.

6.A hurricane is a very strong wind that destroys houses, uproots checked trees and can kill people.

 

9 класс

  1.  Read the text and do the task bellow.

 A Trip by Plane

An American farmer wanted to make an air trip. There was an airport close to his farm. So one morning he came there to ask if he could make an air trip.

«You see,» he said to one of the pilots, «I have never flown before, but I would like to.» The pilot told him that the price of the trip was 10 dollars for a ten-minute trip. «Oh, it’s a dollar a minute,» the farmer said. «Can’t you reduce the price?» The pilot thought for a minute and then said, «I won’t take any money if you don’t say a word during the whole trip.» The farmer agreed.

«By the way,» said the pilot, «you may take your wife too.» The farmer was happy.

The next day at three o’clock the farmer and his wife arrived at the airport. Soon they were up in the air. The plane flew at a high speed, it went up and down very quickly, but since the passengers didn’t say a word.

«You are brave people,» said the pilot. «I thought you would be afraid to fly.»

“Well,” said the farmer, “I am glad, I will not have to pay for the trip, as I didn’t have to say a word, but I wanted to speak to you when my wife fell out of the plane”

A Write down whether the following statements are true (T) or false (F).

The farmer didn’t like the price of the trip.___

It was a trip on the ship.___

The farmer decided to take his wife because it could make the price of the trip less.___

The price was 10 dollars for each minute.___

The passengers kept silent when they were in the air.___

The farmer’s wife was quite well after the trip.___

2.Вставьте слово в правильной форме.

 Do you believe that some jobs are more ____________1 (suit) for men and some occupations are more appropriate for women? If you do, don’t tell John Tailor about it! He is a teacher in a nursery school and loves his job very much.

He took up that job as a temporary one, and at first he didn’t take it _____________ 2 (serious). Bringing up and _____________3 (teach) young children is a good job for women – this is the stereotype. John applied for the job ____________4 (main) because he needed money and because he hadn’t been able to find anything appropriate for several months. «It’s a prejudice», says John Tailor, “to think that men are not as good with little kids as women are. This prejudice ____________5 (courage) many men from working in schools. It’s only through experience that I found out how interesting, ____________6 (demand) and rewarding this job is. Kids can’t forgive lies and indifference, they never justify ____________7 (betray) and unfairness. They bring me up too – every minute and every day. Very often I have a feeling as if I were taking an exam. A «good guy» qualification exam! And I feel a great job____________8 (satisfy). Being a teacher is a job for clever, strong and _____________9 (ambition) men.

 

3. Use the complex object with TO or without TО

We expect you _____come to his birthday.

She made him ____promise to give the picture to her.

The teacher wanted me _____read this book.

Who made your brother ____do it?

I wouldn’t like my friends ____see me now.

Don’t let them ____upset you so much.

4.Put in the right article.

1.He usually has —- tea with —- milk.

2.Are —- French more polite than —- Germans?

3.I like —- dogs and my friend likes —- cats.

4.—- falcone is the fastest animal.

5.Do —- Americans understand —- English?

6.I am afraid of —- mice and she is afraid of —- pigeons (голуби).

10 класс

  1. Read the text and  continue your opinion. (write down 8-10 sentences).

The Environment.

The Earth is more than just the place you call home. The Earth is your environment. It means that the land, air, water, and wildlife that surround you affect the way you live.

People cut down trees, destroy the habitats of thousands of animals and contaminate water in rivers and seas. The increasing number of cars in towns and cities has led to the growth of the level of carbon dioxide in the atmosphere. Also, you know, that many rare animals and plants are disappearing .

How can you help the environment?

 

  1. Choose the right variant.

 1, When she is alone, she often talks to….

a) her b) herself c) she d) herselves

2. The day before yesterday Mary was made…the poem by heart.

a) to learn b) learn c) learnt d) learning

3. This house…in the 18th century looks very beautiful.

a) build b) to build c) built d) building

4. The team wouldn’t have lost the game if they …harder.

a) trained b) would train c) had trained d) train

5. She …sit here. The seat is free.

a) must b) may c) has to d) should

6. It is the least interesting book I have ever read. It is so…

a) boring b) fascinating c) exciting d) enjoyable

7. In a different job he could get a higher salary and better conditions of….

a) employed b) employment c) employer d) employable

8. To be responsible…

a) of b) to c) in d) for

 

3. Read the sentences and fill in the suitable words in them.

1. He received an excellent _____________. EDUCATE

2. Are you taking part in the school ________________? PRRFORM

3. Child actors cannot usually have a normal ______________. CHILD

4. The police found the information he gave them very _____________. USE

5. I’ve made some very important ______________ about my life. DECIDE

6. You are looking really ____________ in that dress. GLAMOUR.

7. You can’t hope to win the race without any ______________. TRAIN

8. He has the best _________________ of ancient Greek coins. COLLECT

9. He was feeling quite ________________ about the past. SENTIMENT

10. The oil spill caused massive ____ in the area. POLLUTE

4.  Choose the right preposition.

1. …the way, where are my books?

a) From    b) At   c) By   d) With

2. …Sunday afternoon I usually go for a walk in the country.

a) At  b) After   c) In   d) On

3. Who is the woman … that photograph?

a) on    b) in    c) at    d) of

4. It has been raining …three days without stopping.

a) for    b) during   c) while   d) in

5. I saw Jack … the football match on Saturday.

a) in    b) on  c) at  d) until

 

 

  1. КЛАСС

1.Fill in the gaps with the positive or negative forms of can or

 to be able to in the correct form.        

In  very early times, all the people on the Earth 1——— speak the same language. They lived together and -2——— understand each other. People at that time were strong and ambitious. One day they had idea. “If we all get together, we 3———- build a great city. We will call it the city of Babel and the tower of this city will go up to the sky. If we 4——— do it, everybody will  happy.”

When the men started the tower, God was watching them. “They  work really fast,” he thought. Everything was going well and people forgot about God. They thought that they 5———build the tower without him. God got very angry with the people. He decided to punish them. He gave them different language so that (так чтобы) they 6—— (not) understand each other. After that people 7——(not) finish the tower. They 8 ——(not) live together and went to different places of the world.

Nowadays people 9——— speak many languages, but most of them 10——also speak English.

Maybe, one day English will become the language of the earth and people11——communicate easily again.

  1. Choose the right answer.

«Doing anything special this weekend? » there was a funny note in Julia’s voice which ________ (1) me turn down the volume of the TV and look up at her.

«No, nothing special. Two or three good films are going to be on. But why do you ask? »

«I have absolutely nothing to wear, » said Julia. At that moment she ________ (2) trendy jeans and a black and silver jumper, which she _______  just _______ (3).

«I’m going shopping on Saturday. ________ you_________ (4) with me? »

I don’t like shopping very much. And I ________ (5) shopping with Julia. But we _______ (6) friends for many years and I didn’t want to disappoint her. So, I _______ (7).

On Saturday morning Julia _______ (8) to pick me up. By the afternoon we ________ (9) a dozen of shops and lots of different clothes _________ (10). Some of them were too conservative, some too dull, some too silly to Julia’s taste. We bought nothing at all, and on the way home I had to listen to Julia complaining about how tired and stressed out she was.

1.a) makes                  b) made                   c) was made                    d) had made

2. a) was wearing        b) had worn             c) had been wearing        d) was worn

 3.a) is…bought          b) has… bought       c) were…bought             d)had…bought

 4a) are…coming        b) shall…come         c) do…come                  d) have…come

 5a) hate                      b) am hating              c) have hated                 d) was hated

6 a) are                        b) were                      c) have been                  d) will be

 7a) agree                    b) agreed                   c) had agreed                 d) will agree

8 a) drop by                 b) drops by               c) has dropped by          d) dropped by

 9a) toured               b) have toured          c) had toured                 d) had been toured

 10a) were tried on        b) are tried on   c) have been tried on    d) had been tried on

  1. Read the sentences and fill in the suitable words in them.


1. I love the way he depicts people and his …………………. SENSITIVE
2. It is such a good …………………. EXHIBIT
3. Rembrandt’s pictures are always ………………….. for me. IMPRESS
4. The improvements were simple but remarkably …………… EFFECT
5. Cubism is a European art …… initiated in France in 1907. MOVE

  1. Use the Passive Voice.

1. An e-mail (to receive) yesterday.

2. Susan (to visit) to Moscow next week.

3. My friend (to give) a very useful book last Friday.

4. Many houses (to build) in our town every year .

5. We (to invite) to a concert   next Saturday.  

6. His new book (to finish) just .

Контрольный срез по английскому языку для обучающихся УСПО (I курс)

Пояснительная записка

по проведению контрольного среза

по учебной дисциплине АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

для обучающихся первого курса.

Тесты контрольного среза для обучающихся первого курса отвечают требованиям Примерной программы учебной дисциплины АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК для профессий начального профессионального и специальностей среднего профессионального образования (2008 г.), в соответствии с «Рекомендациями по реализации образовательной программы среднего (полного) общего образования в образовательных учреждениях начального профессионального и среднего профессионального образования , с федеральным базисным учебным планом и примерными учебными планами для образовательных учреждений Российской Федерации, реализующих программы общего образования» (письмо Департамента государственной политики и нормативно-правового регулирования в сфере образования Минобрнауки России от 29.05.2007 № 03-1180) по профессиям начального профессионального образования.

Тесты контрольного среза для обучающихся первого курса разработаны на основе Рабочей программы учебной дисциплины (2013 г.) по теме «Части речи». В результате изучения английского языка на базовом уровне обучающийся должен знать/ понимать

значение новых лексических и граматических единиц, связанных с тематикой данного этапа обучения, в данном случае это тема «Части речи »;

В результате освоения данной дисциплины обучающиеся первого курса должен уметь самостоятельно совершенствоваться в овладении английским языком, использовать приобретенные знания и умения в практической деятельности.

Разработанные тесты являются эффективным средством контроля знаний и обучения по учебной дисциплине при подготовке к дифференцированному зачету. Каждое задание имеет три варианта ответов. Задание имеет единственный верный ответ. Правильность вариантов ответов не является спорным. Констатирующие части вопроса и правильного ответа тестового задания не допускают неоднозначных толкований. В каждом задании выдержан единый стиль представленных ответов. Критерии оценивания тестовых заданий:

оценка «5» — 85- 100% ; 9 — 10 баллов ;

оценка «4» — 70 — 84% ; 7- 8 баллов ;

оценка «3» — 50 — 69% ; 5- 6 баллов ;

оценка «2» — 0 — 49% ; 0- 4 баллов.

Вариант I

  1. В каком из следующих слов звук, передаваемый буквой « I », отличается от остальных?

1) six

2) five

3) bite

4) mine

5) like

6) Mike

7) fine

2. Выберите правильную форму глагола to be

1) I … in the 10 th grade

a) is

b) are

c) am

2) He … at the theatre

a) is

b) will be

c) are

3. Выберите нужное местоимение

1) I invited the my friend to … place

a) his

b) my

c) her

2) It s easy, you can do it …

a) yourself

b) myself

c) herself

4. Укажите предложения, в котором числительное является порядковым

1) The are 300 pages in the book.

2) He was born in 1980.

3) School year begins on the 1st of September.

5. Из следующей группы слов отметьте то, которое не имеет к остальным никакого отношения

1) weather, season, rain, сloudy, hot, popular

2) London, monument, tourist, art, gallery, to design, queen, doctor

6. Определите, какое из слов не является продуктом питания

butter, cream, coffee, orange, fish, chicken, jam, plate

7. Выберите правильный артикль

1) – Мississippi is the longest river in the USA

a) a b) the c) —

2) – Jack London is a well Known American writer

a) a b) the c) —

3) – tea is cold

a) a b) the c) –

4) It was – cold day

a) a b) the c) –

8. Выберите правильный предлог.

1) Let s meet … 6 o clock

a) to

b) on

c) at

2) My brother works … school

a) to

b) at

9. Укажите, какие из подчеркнутых слов являются наречиями

a) She always speaks in a loud voice.

b) She always speaks loudly

c) Don t be so loud, the baby is sleeping.

10. Отметьте правильный вариант

1) The Volga is longer … the Thames.

a) as

b) than

c) from

2) She is the … beautiful girl in our class.

a) more

b) most

c) much

Вариант II

  1. В каком из следующих слов звук, передаваемый « с » отличается от остальных

  1. cost

  2. coat

  3. clock

  4. city

  5. cry

  6. cart

  7. can

  1. Подберите соответствие в русском

  1. The more we learn the more we know

а) Мы много учим, много знаем.

b) Мы больше изучаем, чем знаем.

c) Чем больше мы учим, тем больше знаем.

2) The film is less interesting than the novel

a) Фильм такой же интересный, как роман.

b) Фильм менее интересен, чем роман.

с) Роман менее интересен, чем фильм.

3. Выберите правильную форму глагола to be

1) I … writing a letter

a) is b) am c) are

2) You … watсhing TV now

a) is b) am c) are

3) Who … reading the newspaper ?

a) is b) am c) are

4. Выберите правильный предлог

1) He is interested – collecting stamps

a) in b) with c) of

2) He is fond- pop music

a) in b) with c) of

5. Укажите правильный артикль

1) He was born in – small Russian town

a) a b) an c) –

2) – Petrovs are our neigbours

a) a b) an c) the

3) – ice-cream is made of milk und sugar

a) a b) an c) –

6. Какое обобщающее слово объединяет следующие понятия:

eggs, ham, tea, coffee, porridge, cornflakes, milk, sugar, butter, bread

  1. dinner

  2. breakfast

  3. supper

7. Укажите какое слово не имеет отношение к остальным

a) 1) happy 2) ready 3) easy 4) busy

5) pretty 6) town 7) snowy 8) rainy

b) 1) beautiful 2) good 3) clever 4) nice

5) dog 6) happy 7) interesting 8) successful

8. Укажите, какой частью речи являются подчеркнутые в предложении слова

1) The new room was light and comfortable

a) существительное b) прилагательное c) глагол

2) The leading role was played by a young actor

a) существительное b) прилагательное c) глагол

9. Отметьте существительные во множественном числе

a) children b) advice c) woman

d) time e) watch f) cats

10. Укажите, какое слово отличается от остальных

1) writer 2) builder 3) teacher 4) worker

5) driver 6) dancer 7) singer 8) black

Ключи к тестам

Вариант I Вариант II

  1. – 1 1. 4

  2. 1) с 2. 1) c

2) а 2) b

3. 1) b 3. 1) b

2) а 2) c

4. – 3 3) a

5. 1) popular 4. 1) a

2) doctor 2) c

6. plate 5. 1) a

7. 1) b; 2) с; 3) с; 4) а 2) c

8. 1) c 3) c

2) b 6. b

9. b 7. a) town

10. 1) b b) dog

2) b 8. 1) a

2) b

9. children; cats

10. black

Контрольный срез по английскому языку

Контрольный срез по английскому языку , 5 класс

1 вариант

Задание № 1 Прочитай текст и выполни задания 1-4, выбрав букву А, В, С, D, соответствующую варианту ответа, который ты считаешь правильным

Sleep

Babies usually sleep about fifteen hours a day. Their parents need nine hours of sleep and their grandparents may sleep for only six hours to feel well. Do you need a break between lessons? Of course, you do! Sleep is also very important because it is a kind of break for our bodies. It helps your head, arms and legs to work well.

Sleep is important for animals too. But what is more important for them is where to sleep. For example, leopards are afraid of lions and jump up in the trees to sleep there. When animals are afraid of something they don`t sleep much. But some animals can sleep twenty hours a day and bears sleep three month a year!

1. Who sleeps about fifteen hours a day?

A birds

B babies

C animals

D grandparents

2. How many hours of sleep do grandparents need?

A 6 hours

B 15 hours

C 9 hours

D 2 hours

3. Where do leopards sleep?

A on the floor

B in cages

C in the trees

D on the ground

4. What animals sleep three months a year?

A leopards

B cats

C lions

D bears

Задание № 2 Выбери правильный глагол.

1.Last Monday I _________ to the zoo.

a) go b) went c) will go

2.We _________ to the music at the party.

a) dance b) will dance c) danced

3.They __________ home five hours ago.

a) come b) came c) comes

Задание № 3 Вставь am, is, are

1.My name ……Tim.

2. I …… from Italy.

3.They …… from Russia.

4. She…… a doctor.

Задание № 4 Вставь was,were

1. Denis and Tom _______ late.

2. I _______ tired.

3.We_____ hungry.

Задание № 5 Вставь правильную форму прилагательного.

1.Mike is the_______ boy in his class.

a) tall b) taller c) tallest

2.Ann is _______ than Linda.

a) pretty b) ptettier c) prettiest

3.Kate is a very _____ student.

a) good b) better c) best

Задание № 6 Выбери правильный вариант

1.I/my name is Ann.

2.I like she/her eyes.

3.We/our like our school.

Контрольный срез по английскому языку , 5 класс

2 вариант

Задание № 1 Прочитай текст и выполни задания 1-4, выбрав букву А, В, С, D, соответствующую варианту ответа, который ты считаешь правильным

Sleep

Babies usually sleep about fifteen hours a day. Their parents need nine hours of sleep and their grandparents may sleep for only six hours to feel well. Do you need a break between lessons? Of course, you do! Sleep is also very important because it is a kind of break for our bodies. It helps your head, arms and legs to work well.

Sleep is important for animals too. But what is more important for them is where to sleep. For example, leopards are afraid of lions and jump up in the trees to sleep there. When animals are afraid of something they don`t sleep much. But some animals can sleep twenty hours a day and bears sleep three month a year!

1. Who sleeps about fifteen hours a day?

A parents

B babies

C animals

D grandparents

2. How many hours of sleep do grandparents need?

A 6 hours

B 12 hours

C 10 hours

D 2 hours

3. Where do leopards sleep?

A on the floor

B in bed

C in the trees

D on the ground

4. What animals sleep three months a year?

A leopards

B tigers

C lions

D bears

Задание № 2 Выбери правильный глагол.

1.Last week I _________ to the market.

a) go b) went c) will go

2.My brother _________ to the music last night.

a) listen b) will listen c) listened

3.My mother and I __________ home four hours ago.

a) come b) came c) comes

Задание № 3 Вставь am, is, are

1.His name ……Tom.

2. I …… from Russia.

3. We …… students.

4. He …… a teacher.

Задание № 4 Вставь was,were

1. Diana and Ted _______ hungry.

2. The teacher _______ glad.

3.Children______ happy.

Задание № 5 Вставь правильную форму прилагательного.

1.Mike is the_______ boy in his class.

a) short b) shorter c) shortest

2.Ann is _______ than Kate.

a) tall b) taller c) tallest

3.Sam is a very _____ student.

a) good b) better c) best

Задание № 6 Выбери правильный вариант

1.I/my name is Amy.

2.I like she/her hair.

3.We/our like sport.

Ключи.

1 вариант

Задание №1 1.B 2.A 3.C 4.D

Задание №2 1b 2c 3a

Задание №3 1 is 2 am 3are 4is

Задание №4 1were 2 was 3 were

Задание №5 1c 2b 3a

Задание №6 1.my 2.her 3.we

2 вариант

Задание №1 1 B 2 A 3C 4 D

Задание №2 1b 2c 3b

Задание №3 1 is 2 am 3are 4is

Задание №4 1 were 2 was 3 were

Задание №5 1.c 2.b 3.a

Задание №6 1. my 2.her 3.we

Первичный срез знаний по английскому языку для первого курса

Министерство просвещения ПМР

ГОУ СПО «Каменский политехнический техникум им. И.С. Солтыса»

Рассмотрено на заседании ЦМК

социально-гуманитарного цикла

пр. № от 2018г.

Председатель ЦМК ___ А.В. Руснак

Утверждаю

Зам. директора по УР

_______ Е.К. Ватаман

Материалы первичного среза

Условия проведения первичного среза:

Дисциплина: ОДБ.03 «Иностранный язык» (английский)

Первичный срез проводится в 11,13 и 16 группах

Специальности: 2.21.02.05 «Земельно-имущественные отношения», 2.23.02.03 «ТО и ремонт автомобильного транспорта»

Профессия: 2.19.01.17 «Повар, кондитер»

Форма проведения: письменная

Оборудование: словари, варианты с заданиями

Литература: В.П. Кузовлев, Н.М.Лапа «Английский язык 5-9 классы» — «Просвещение», 2009 — 358с.

Преподаватель:

О.П. Домнюк _______

Согласовано:

Методист

_______ Е.В. Вылко

«____ » ________2018г.

Каменка-2018г.

Первичный срез знаний по английскому языку.

Пояснительная записка

Данный контрольный срез разработан преподавателем О.П. Домнюк и  предназначен для проверки знаний учащихся 1-го курса. Объектами контроля являются лексика, грамматика и письмо. Срез имеет свои критерии оценивания.  Контрольный срез состоит из трех заданий.

Задание 1. Поставить глаголы в три основные формы.

Задание 2. Поставить глаголы в Participle I и Participle II .

Задание 3. Выбрать правильную форму глагола.

Критерии оценивания.

Максимальное количество баллов – 30 баллов. За каждый правильный ответ -1 балл.

«5» — 90-100% правильных ответов

«4» — 60-89% правильных ответов

«3» — 50-59% правильных ответов

«2» — менее 50% правильных ответов

«5» — 27-30 баллов

«4» — 20-26 баллов

«3» — 15-19 баллов

«2» — менее 15 баллов

Вариант 1.

Задание 1. Поставить глаголы в три основные формы.

To come, to watch, to read, to paint, to play, to write, to eat, to dance, to run, to teach.

Задание 2. Поставить глаголы в Participle I и Participle II .

To give, to see, to shake, to think, to stay, to fly, to spend, to know, to visit, to travel.

Задание 3. Выбрать правильную форму глагола.

  1. Tom usually … coffee.

  1. drink b) drinks c) is drinking d) drank e) will drink

  1. Mary … to music now.

  1. listen b) listens c) is listening d) listened e) will listen

  1. All … to the pub in the next Tuesday evening.

  1. go b) goes c) is going d) went e) will go

  1. It … in the last winter.

  1. snow b) snows c) is snowing d) snowed e) will snow

  1. I … to see Mr. Dale next time.

  1. come b) comes c) am coming d) come e) shall come

  1. They … animals at this moment.

  1. draw b) draws c) are drawing d) drawn e) will draw

  1. We … the window in our room every morning.

  1. open b) opens c) are opening d) opened e)shall open

  1. You … new English words at the next lesson.

  1. learn b) learns c) are learning d) learned e) will learn

  1. Look! Your dog …in the river.

  1. swim b) swims c) is swimming d) swum e) will swim

  1. My parents often … at home.

  1. work b) works c) are working d) worked e) will work

Вариант 2.

Задание 1. Поставить глаголы в три основные формы.

To see, to work, to shine, to enjoy, to dive, to forget, to love, to tell, to catch, to give.

Задание 2. Поставить глаголы в Participle I и Participle II .

To like, to keep, to sleep, to live, to cry, to let, to cost, to go, to discuss, to bring.

Задание 3. Выбрать правильную форму глагола.

  1. I … a letter to my friend two hours ago.

  1. write b) writes c) am writing d) wrote e) will write

  1. We … coffee every morning.

  1. have b) has c) are having d) had e) will have

  1. My mother … the shopping now.

  1. do b) does c) is doing d) did e) will do

  1. I … up at 7 o’clock yesterday.

  1. get b) gets c) is getting d) got e) will get

  1. They …to London next summer.

a) go b) goes c) is going d) went e) will go

6. I … to him yesterday.

a) speak b) speaks c) am speaking d) spoke e) will speak

7. She … PE the last Wednesday.

a) have b) has c) are having d) had e) will have

8. They … the book next month.

a) read b) reads c) are reading d) read e) will read

9. She never … me any questions.

a) ask b) asks c) is asking d) asked e) will ask

10. Listen attentively! The teacher … a new grammar rule.

a) explain b) explains c) is explaining d) explained c) will explain

Литература:

В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа «Английский язык 5-9 классы» — «Просвещение», 2009 — 358с.

Планов уроков в 10 классе | Teacher.org

Здесь вы найдете планы уроков для 10 класса. Уроки охватывают несколько предметных областей и задач. Разнообразие и количество доступных вам планов уроков будет увеличиваться по мере того, как все больше учителей представляют свои работы. Свяжитесь с нами, если у вас есть уроки, которыми вы хотели бы поделиться. Мы благодарим вас за проделанную вами тяжелую работу. У вас есть сила вдохновлять наше будущее!

Планы уроков искусств в 10-х классах

Сказочные развлечения

Продолжительность: Зависит от уровня обучения и глубины проекта

На этом уроке исполнительского искусства ученики перепишут известную сказку, включив в нее много сказок. диалог, а затем разыграть эту сказку (создание реквизита необязательно, как и запись выступления).

Флэш-моб Развлечения

Продолжительность: несколько периодов занятий

На этом уроке исполнительского искусства ученики будут работать вместе с целью создать и поставить танец для флешмоба, чтобы сделать объявление для школы.

Получение красок

Продолжительность: 20–30 минут

Это упражнение по исполнительскому искусству позволит учащимся продемонстрировать навыки передачи эмоций без слов.

Музыкальный шедевр

Продолжительность: 45-60 минут

На этом уроке изобразительного искусства учащиеся будут выражать эмоции через рисование, как это вызывается музыкой.

Painter’s Tape Art

Продолжительность: от 40 минут до 2 часов в зависимости от уровня обучения

Этот урок позволит студентам попрактиковаться в создании искусства, отмечая то, что не будет раскрашено. Это требует планирования перед смешиванием первого цвета.

Зоопарк Папер-маше

Продолжительность: Зависит от уровня обучения и глубины проекта

На этом уроке изобразительного искусства ученики будут создавать животных зоопарка (или любых других животных) с помощью папье-маше. «Зоопарк» можно разместить в классе или на определенном участке школы.

Перспективы

Продолжительность: несколько уроков

Этот урок изобразительного искусства позволит учащимся проявить творческий подход, практикуя фото или видео. Студенты также должны будут рассматривать перспективу с вещей, находящихся вне их самих. Рубрика включена.

Upside Down Art

Продолжительность: от 20 минут до 2 часов в зависимости от класса

Этот урок позволит ученикам практиковаться в создании искусства с уникальной точки зрения, одновременно изучая Микеланджело.

Видеодневник

Продолжительность: 30 минут в день в течение нескольких недель

На этом уроке исполнительского искусства учащиеся будут работать над созданием короткого видеодневника, чтобы продемонстрировать важные моменты своей жизни и отредактировать видео до 5 минут или менее монтаж с использованием EZVid или аналогичной программы.

Планы уроков английского / языкового искусства в 10-х классах

Убеждение на скорость

Продолжительность: два-три урока

Учащиеся будут использовать искусство общения, чтобы быстро убедить или убедить своих сверстников изменить свое мнение по различным вопросам. популярные или непопулярные мнения.

Истории в изобилии

Продолжительность: около 2 часов

Следуя Общим базовым стандартам написания повествования, ученики будут сотрудничать и писать шесть рассказов.

Планы уроков по охране окружающей среды для 10-х классов

Стоимость переработки

Продолжительность: 3-4 академических часа

Каждая пара учеников будет отслеживать 1 единичный перерабатываемый продукт от производителя до центра переработки, исследуя затраты на изготовление продукта и переработку это, отвечая на вопрос: стоит ли переработка отходов?

Искусство окна Земли

Продолжительность: 30–45 минут

Этот урок позволит учащимся создать копию Земли, которую также можно использовать в качестве украшения.

Исследования воздействия на окружающую среду

Продолжительность занятий: 3-4 академических часа

Пары учащихся проведут исследование воздействия на окружающую среду для местного развития вблизи школы или другого района.

Меню для спасения Земли

Продолжительность: 30–40 минут

Учащиеся поймут, какое влияние упаковка и несезонная продукция оказывают на окружающую среду. Студенты составят недельное меню, используя только основные продукты и сезонные продукты, доступные в этом районе.

Загрязнение океана

Продолжительность: 2 урока

Учащиеся будут исследовать загрязнение океана и сравнивать / сравнивать текущие данные, гипотезы и другую информацию и проверять точность.

Масла и смазки

Продолжительность: 3-4 академических часа

Студенты будут исследовать переработку масел и смазок.

Спасение мира: подарок на время

Продолжительность: 30-40 минут

Учащиеся найдут, составят список и объяснят, как ограничить потребление новых товаров, разработав альтернативный реестр для события (свадьба, день рождения , годовщина)

Две стороны проблемы

Продолжительность: около 2–3 классов

Спорный вопрос, такой как глобальное потепление, будет исследован с использованием обширных ресурсов Интернета.Студенты будут исследовать обе стороны, поддерживая или оспаривая факты, мнения и другую информацию.

Вода, вода, повсюду

Продолжительность занятий: 1-2 часа

Учащиеся определят продукты, для производства которых требуется вода, и количество, необходимое для каждого продукта.

слов окружающей среды

Продолжительность: 2-3 урока

В первый день ученики перечисляют как можно больше слов, связанных с наукой об окружающей среде, а во второй день связывают значения каждого из них с реальными жизненными ситуациями на основе по исследованиям.

Планы уроков математики в 10-х классах

Благотворительность начинается в школе

Продолжительность занятий: 3-4 урока

Пары учеников спроектируют, спланируют и создадут воображаемый сбор средств для благотворительной организации.

Планирование стихийных бедствий и уравнения

Продолжительность: около трех классов

Для стихийного бедствия есть много переменных, которые необходимо учитывать при планировании помощи для области. Этот урок даст учащимся возможность составить план стихийных бедствий для части своей страны.

Идеальный город

Продолжительность: около 2 часов

На основе исследования студенты спроектируют небольшой город с заранее определенной численностью населения, обеспечив достаточное количество жилых помещений, парковочных мест и достаточное водоснабжение.

10 класс P.E. Планы уроков

Баскетбол с множеством мячей

Продолжительность: 1 или 2 урока

Учащийся будет участвовать в игре в баскетбол с использованием имеющихся мячей разного размера.

Музыкальное движение

Продолжительность: 1 урок

Учащиеся будут переходить к музыке в зависимости от ее ритма, слов, мелодии и других переменных.

Олимпийская ярмарка

Продолжительность: 1-2 урока

Учащиеся вместе с напарником будут исследовать и моделировать олимпийские соревнования в небольшом масштабе в качестве домашнего задания и для других уроков физкультуры.

Новый урок PE

Продолжительность: 2-3 урока

Учащиеся создадут задание PE, чтобы поделиться им и продемонстрировать его сверстникам.

Планы уроков естествознания в 10-м классе

Химическая еда

Продолжительность занятий: 2-3 урока

Используя Периодическую таблицу элементов, ученики будут исследовать ингредиенты, указанные на этикетках пищевых продуктов.

Стоимость переработки

Продолжительность: 3-4 урока

Каждая пара учеников отслеживает 1 единичный перерабатываемый продукт от производителя до центра переработки, исследуя затраты на изготовление продукта и его переработку, отвечая на вопрос: переработка того стоит?

Исследования воздействия на окружающую среду

Продолжительность занятий: 3-4 академических часа

Пары учащихся проведут исследование воздействия на окружающую среду для местного развития вблизи школы или другого района.

Меню для спасения Земли

Продолжительность: 30–40 минут

Учащиеся поймут, какое влияние упаковка и несезонная продукция оказывают на окружающую среду. Студенты составят недельное меню, используя только основные продукты и сезонные продукты, доступные в этом районе.

Загрязнение океана

Продолжительность: 2 урока

Учащиеся будут исследовать загрязнение океана и сравнивать / сравнивать текущие данные, гипотезы и другую информацию и проверять точность.

Масла и смазки

Продолжительность: 3-4 академических часа

Студенты будут исследовать переработку масел и смазок.

Спасение мира: подарок на время

Продолжительность: 30-40 минут

Учащиеся найдут, составят список и объяснят, как ограничить потребление новых товаров, разработав альтернативный реестр для события (свадьба, день рождения , годовщина)

Шесть степеней разделения по естествознанию

Продолжительность: около 45-60 минут

Используя список терминов из всех областей науки, учащиеся за шесть или меньше шагов соединят их с термином, не связанным с наукой , объясняя научные отношения в процессе.

Наука о глаголах

Продолжительность занятий: около 2 академических часов

Учащийся свяжет науку с повседневными, необычными или редкими действиями, выполняемыми людьми.

Две стороны проблемы

Продолжительность: около 2–3 классов

Спорный вопрос, такой как глобальное потепление, будет исследован с использованием обширных ресурсов Интернета. Студенты будут исследовать обе стороны, поддерживая или оспаривая факты, мнения и другую информацию.

Вода, вода, повсюду

Продолжительность занятий: 1-2 часа

Учащиеся определят продукты, для производства которых требуется вода, и количество, необходимое для каждого продукта.

слов окружающей среды

Продолжительность: 2-3 урока

В первый день ученики перечисляют как можно больше слов, связанных с наукой об окружающей среде, а во второй день связывают значения каждого из них с реальными жизненными ситуациями на основе по исследованиям.

Планы уроков социальных наук в 10 классе

История изменений

Продолжительность: примерно 2–4 урока

Учащиеся изучают историческое событие, «историю изменений», задавая вопрос «Что, если…».Студенты перепишут новую информацию на основе своих исследований, используя ту же эпоху и людей, участвовавших в ней, чтобы реалистично изменить исход события (событий).

От страны к стране

Продолжительность: около 45-60 минут

Учащиеся разработают график событий в своей стране и другой стране за последние 200 лет, а затем сравнят / сопоставят временные рамки, чтобы выявить возможные взаимосвязи между событиями в каждой стране.

Мини-дебаты

Продолжительность: примерно 2 урока

Каждому учащемуся будет назначена или может быть выбрана историческая фигура для исследования, выбрана речь, произнесенная фигурой, и затем написано опровержение, оспаривающее ее содержание подтверждено фактами.

Музыка и история

Продолжительность: около 45 — 90 минут

Студенты совместно исследуют музыку последних 5 или 10 десятилетий и сравнивают тексты песен с историческими событиями / культурой десятилетия, отвечая на вопрос: как повлияла ли история на музыку и тексты песен?

.

Обезвоженный кровавый апельсин 10 идеальных ломтиков в импортированном пакете

Импортированные австралийские ломтики кровавого апельсина, идеальные ломтики для фотографии, пищевые сушеные апельсины, обезвоженные ломтики кровавого апельсина, 10 кусочков в мешочке кровавый апельсиновый чай, рассыпные сушеные фрукты Изготовление венков. Гирлянда из сухофруктов своими руками

Консервированные дольки красного апельсина. Красиво приготовленные дольки.

Быстрая доставка застрахована — красивые кусочки.

10 кусочков в пакете
Иммунный усилитель витамин C
Идеальные ломтики для изготовления венков
Деревенский праздничный декор

Яркие свежие фрукты

Свежие фрукты для приготовления чая
Фирменный коктейльный гарнир
Офисный коктейльный гарнир
Новогодний коктейльный гарнир
Праздник своими руками, зимняя свадьба своими руками

Сезонные фрукты, на заказ.Время от времени поставки могут быть ограничены. Для больших партий доступны специальный заказ и специальные цены.
Мы оборудованы для больших объемов заказов и можем производить более 2 фунтов готовой продукции в день.
Свяжитесь с владельцем магазина для получения подробной информации или индивидуальных запросов.

Обратите внимание: в зависимости от содержания сахара в фруктах, они могут стать темнее при сушке. Я стараюсь сделать их как можно более светлыми, но я также должен доставить полностью высушенные фрукты, и сахар может их потемнить.

Это все мои фотографии фруктов, которые я сушил лично, поскольку указанные выше результаты могут отличаться.

МЕРЫ ПРЕДОСТОРОЖНОСТИ, ИСПОЛЬЗУЕМЫЕ ПРИ ПРИГОТОВЛЕНИИ ДАННЫХ ПИЩЕВЫХ ПРОДУКТОВ:

1) Дегидраторы разбираются, тщательно очищаются и подвергаются химической дезинфекции перед использованием. Затем мы ЗАПУСКАЕМ дегидратор до тех пор, пока он не станет горячим и сухим, чтобы обеспечить второй процесс стерилизации перед использованием. Все ножи и разделочные доски стерилизуются при каждом использовании.

2) Мы выбираем ТОЛЬКО свежие фрукты и моем их перед использованием, что включает их осмотр и выброс несвежих фруктов. Затем эти фрукты аккуратно нарезаются и никогда не оставляются без присмотра перед отправкой в ​​стерильный дегидратор.

3) Каждая деталь проверяется несколько раз, чтобы убедиться, что продукт полностью СУХОЙ.

4) Все сухофрукты никогда не оставляют без присмотра и сразу же упаковывают в пакеты.

5) Все фрукты обрабатываются в помещении, и перед приготовлением пищи соблюдается строгий протокол мытья рук.

Сухие изделия готовят в доме, где запрещено курить.

.
Leave a Reply

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *