Английский в фокусе 8 класс контрольные задания: Spotlight 8. Английский в фокусе. 8 класс. Контрольные задания Ваулина — Английский язык 8 класс

Содержание

Spotlight 8. Английский в фокусе. 8 класс. Контрольные задания Ваулина — Английский язык 8 класс

Spotlight 8. Английский в фокусе. 8 класс. Контрольные задания Ваулина

Чтение И Словарь
4 это вкусно и может быть довольно острым, в зависимости от того, сколько специй вы используете.
Дорогой Мэтт,
Есть много хороших блюд в русской кухне, но самое любимое-пельмени. Его готовят из фарша, теста и различных специй.
Вы готовите тесто из яиц, иногда с добавлением молока или воды и используете его для обертывания фарша. Можно также добавлять различные специи, такие как перец, лук и чеснок. Можно отварить или обжарить пельмени до золотистой корочки.
Они могут быть очень острыми на вкус! Какое ваше любимое традиционное блюдо? Твоя подруга, Ольга

Слушать И Говорить

Мониторинг активности и помощь по мере необходимости.
Чтение: виды магазинов; покупки
Говорение: описание картины; ролевые игры
(ходить по магазинам, давать указания)
Аудирование: прослушивание конкретной информации;
прослушивание для подтверждения; прослушивание для

интонация в вопросах
Один
Пишет: завершение диалога
Фокус V прослушивание конкретной информации
См. Ss к изображениям на странице 28 и прочитайте имя каждого места. Попросите Ss прослушать диалоги и определить, в каких местах они происходят. Проверьте для понимания
Предложил Ответить На Ключевые
На снимке D мы видим людей, которые делают покупки на оживленном блошином рынке. Вероятно, вы можете услышать много шума, когда люди говорят о том, что они хотят купить, и владельцы ларьков пытаются убедить людей покупать вещи. Погода должна быть теплой, потому что они носят легкую одежду, такую как футболки и шорты. Человек, работающий на стойле, носит солнцезащитные очки. В ларьках продают одежду. Этот блошиный рынок, вероятно, где-то в Великобритании, потому что я вижу флаг Великобритании в правом верхнем углу картины.

Фокус V определение торговых мест

Ключ Ответа
Два
Прочитайте поле «навыки обучения» с Ss и проверьте понимание.
В парах СС выбирают картинку и описывают ее своему партнеру.
Диалоги проходят в универмаге, на распродаже автомобильных багажников и в торговом центре.
Фокус в описании картины
См. Ss к списку различных магазинов и выпытать/ объяснить любую новую лексику. Предложите различным Ss прочитать цитаты и для других, чтобы ответить, в каком магазине он может быть услышан и почему? 
Ключ Ответа
1 магазин одежды 7 оптика
2 парикмахерская 8 почтовое отделение

3 мясника 9 флориста
4 хлебобулочными 10 рыбный магазин
5 аптека 11 газетный киоск
6 обувной магазин 12 ювелирный
б фокус в понимании разных торговых

места
Фокус V прослушивание конкретной информации.
* Направьте Ss на рекламу и недостающую информацию.
* Ss прослушивает запись и выполняет задачу индивидуально.
Станция 5
* Прослушайте еще раз записи и Ss проверить ответы.
Предложил Ответить На Ключевые
1 ювелирные изделия 3 7
Слушать 6

Слушать И Говорить
2 500 4 5:30
* См. Ss к списку магазинов в Ex. 3а.
* У Ss полная задача индивидуально.
Интонация 7
* Проверьте ответы в классе.

Фокус V прослушивание интонации в вопросах

Ключ Ответа
Вы можете купить пачку аспирина в аптеке. Вы можете купить кило сосисок у мясника. Вы можете купить солнцезащитные очки в оптику.
-Вопрос-
Вы можете купить креветки в рыбный магазин. Вы можете купить букет тюльпанов в цветочном магазине. Вы можете купить платье в магазине одежды. Вы можете купить фруктовый пирог в пекарне. Вы можете купить колье в ювелирном магазине.
* См. Ss в поле теория и проверьте для понимания.
* Ss слушайте запись и повторяйте вопросы с правильной интонацией.
Восемь
(Собственные ответы СС) скажи это правильно
Акцент в понимании социальных бирж/
прослушивание для подтверждения

Фокус V ролевая игра: давать указания
* Прочитайте рубрику и таблицу с Ss. Проверьте для понимания.
* В парах разыгрывают обмены, спрашивая и давая указания.
* Мониторинг активности и помощь по мере необходимости.
Предложил Ответить На Ключевые
A: мне нужно купить несколько марок. Есть ли пост
Повседневный Английский 4
офис рядом? B: Да, есть один между пекарней и флористом. и т. д
* полная задача индивидуально.
Выступая 9
• затем прослушайте запись и проверьте ответы
Предложил Ответить На Ключевые
Фокус в укреплении социального обмена (роль
играющий)
* Есть образуют пары и ролевые социальные обмены, в соответствии с рубрикой.
* Попросите Ss записать себя и попросить обратной связи от своего партнера.

* Предложите парам разыграть обмены перед классом. Попросите обратную связь от класса.

5 фокус V завершение диалога / прослушивание для подтверждения
• У СС полный диалог индивидуально и проверить с партнером.
* Ss слушать и проверять свои ответы
Предложил Ответить На Ключевые
1 F 3 B 5 C
2 A 4 E
Предложил Ответить На Ключевые
А: какой красивый шарф. Это что-то новенькое?
B: Да, я купил его три дня назад. Я очень рад
тебе это нравится.
A: это действительно подходит вам. Где ты его взял?
B: В «Верхнем Магазине».
Ответ: где именно?
Б: на улице Карловой, напротив поста
офис.
А: это было очень дорого?
Б: нет, вовсе нет. Это было всего €5.

Фокус V закрепление лексики
Слушать И Говорить
Извлеките несколько примеров предложений с лексикой из устройства и напишите их на доске. Пусть эсэсовцы пишут свои предложения индивидуально и сравнивают с партнером.
Предложил Ответить На Ключевые
1 в магазине Оптика, они спросили меня, если я
я длинный или близорукий.
2 не могли бы вы получить букет тюльпанов на
цветочный магазин сегодня на вечеринке?
3 Моя мать идет на блошиный рынок и
поиски антиквариата каждую субботу.
4 Это была сделка и стоила всего 5£.
5 Эти очки вам очень идут.
6 пекарня находится прямо за углом.

Грамматика в использовании

Целеполагание

Грамматика: настоящее совершенное; настоящее совершенное
непрерывный; мимо простой, пошел/был
to/has been in; выражения времени; определенные и
неопределенные статьи; кванторы
Говорение: ролевые игры: шоппинг, использование времени
Два
-ми-
выражения
Сосредоточьтесь V / практикуя настоящее совершенное и настоящее совершенное непрерывное
*  полная задача индивидуально.
* Предложите прочитать обмены с партнером и проверить.

Фокус в предъявлении настоящего совершенного и
настоящее совершенное непрерывное
* См. в поле грамматики и внимательно прочитайте. Проверьте для понимания.
Предложил Ответить На Ключевые

1 А: вы видели б: пробовал
2 Ответ: знать
B: она училась
3 а: проиграл
Б: давно не ел
4 А: вы очищали Б: как раз начинали
Чтение 1
* Есть читать текст и найти примеры настоящего совершенного и настоящего совершенного непрерывного. Запишите их на доске и обсудите, почему.

Ключ ответа присутствует идеально
• Он всегда падал
* студенты принесли несколько предметов
• Мы приняли решение
• Мы ходили в школу
• Мы спросили наших родителей
Настоящее Совершенное Непрерывное
• Люди праздновали
• Мы работаем
Фокус в сравнение настоящего совершенного и прошедшего простого
* См. раздел на бирже. Спросите когда произошло каждое действие в предложениях.

* Выясните, в каком времени находятся глаголы, и обсудите, почему.
Предложил Ответить На Ключевые
В первом предложении мы использовали настоящее совершенное, потому что оно относится к действию, которое произошло в неустановленное время в прошлом. Во втором предложении используется простое прошлое, потому что оно

[свернуть]

Контрольные задания для 8 класса к учебнику » Английский в фокусе» Модуль 8

Test 8 A (Module 8)

Vocabulary

A Underline the correct item.

1. Pam is so funny! She takes up/ takes after her father. 4. Jenny bought a new pair of ice skis/skates, as

2. I’ve booked a tennis course/court for tomorrow morning. her old ones had fallen apart.

3. Kitty is very good-looking/ open-minded. She should 5. One of the biggest attractions in our town is

be a model! the outdoor ice-skating rink/pitch, which is

located in a beautiful park setting.

B Fill in the missing word. There are three answers you do not need to use.

Whizzed, knock, entrants, technical, opposing, spectator, addicted, originated, physical, bizarre, inflatable, enthusiasm, bounce

6. You need lots of … equipment to go scuba diving.

7. The players weren’t very good, but they were full of … .

8. Rock climbing is a very … activity.

9. Football is a very popular … sport.

10. I think zorbing is a … activity.

11. Underwater hockey … in Britain where it was invented by a diving club.

12. There were around 50,000 … and I came 100th, so I was proud.

13. The boys spent the afternoon in the pool playing with their … ball.

14. Ben … down the hill on his snowboard.

15. The … team scored three goals in thirty minutes and won the match.

Grammar.

C Fill in the correct pre»; «> 16. I am totally … favour of contact sports.

17. These golf clubs are … excellent condition.

18. Are there bikes … hire in this city?

19. Andriy Shevchenko fit to play Manchester Rivals … the title!

D Fill in: if, unless.

20. ____ I finish early today, I may go to the cinema.

21. ____ Dave studies harder, he won’t pass his driving test.

Test 8 A (Module 8)

22. _____ you stop eating fast food, you won’t lose any weight.

23. ____ I see Tim, I’ll give him your phone number.

24. ____ the weather gets cold soon, we won’t be able to go on our skiing trip.

E Complete the sentences using the Conditional (Type 0,1,2 or 3).

25. If I had known it was a secret, I … (not/tell) anyone.

26. If I were you, I … (stop) smoking.

27. If you put water in the freezer, it … (become) ice.

28. If they play well, they … (win) the match.

29. If I … (earn) more money, I would buy my parents a really big house!

30. Water … (boil) if you heat it to 100 C.

31. We … (go) to the park if it hadn’t rained.

32. If you invite Mike, I … ( not/come) with you.

33. If I had more time, I … ( take) karate lessons.

34. If you … ( not/water) the plants, they die.

Everyday English

F Use the sentences ( a-e) to complete the dialogue.

a I’m not bad. с How about joining me? e I’m afraid I can’t.

b Are you any good at it? d Sure. Why not?

Reading

G Read the text and answer the following questions.

Test 8 A (Module 8)

A

B

C

D

Test 8 A (Module 8)

Listening

H Listen to the players of a hockey team talk about a difficult game, and match the speakers to the statements. There is one extra statement.

A The speaker is sure they had prepared enough for the game. 46. Speaker 1 ____

B The speaker thinks they had played too much in the weeks before. 47. Speaker 2 ____

C The speaker is very surprised they didn’t win. 48. Speaker 3 ____

D The speaker thinks their opponents are a better team. 49. Speaker 4 ____

E The speaker says they are still in the competition. 50. Speaker 5 ____

F The speaker believes the location of the next game will help them.

Test 8 B (Module 8)

Vocabulary

A Underline the correct item.

1. My art classes take to/take up a lot of my free time. 4. You should be more old-fashioned/open-

2. Ben was too tired to go climbing, so he decided to spend minded and try new sports. Why don’t you

a relaxing day on the golf court/course. try zorbing?

3. Dennis played his first match/ game of tennis when he 5”.Where can you play football in your area?”-

was just 7 years old. “There’s a football course/pitch opposite the

school”.

B Fill in the missing word. There are three answers you do not need to use.

Scored, rope, knock, worked out, entrants, opposing, spectator, addicted, originated, bizarre, inflatable, snorkel bounce

6. He got a nasty … on the head when he fell.

7. There were 100 … in the writing contest.

8. They beat the … team and won the championship.

9. Bob … at the gym everyday last week, because he is training for the next cross-country cycling tour.

10. Zorbing … in New Zealand and now there are centres all around the world.

11. Paul is … to extreme sports!

12. Ann’s mother told him not to … around on the bed.

13. With his … , the boy was able to stay underwater and look at the fish.

14. In the last seconds of the game, the young player … the goal.

15. The hikers used a climbing … to pull themselves up the side of the cliff.

Grammar.

C Fill in the correct pre»; «> 16. Jack is … charge of the sports equipment.

17. Facilities … hire in new college sports centre.

18. Sports League … favour of stricter rules in boxing.

19. Have you checked if your climbing equipment is … good condition?

D Fill in if, unless.

20. ____ you’re over 18, you can’t enter the competition.

21. ____ they beat this team, they will win the tournament.

Test 8 B (Module 8)

22.____ you bring the right equipment, you can’t go rock climbing

23.___ we don’t get tickets, we won’t see the concert.

24. We can’t play golf, ___ it stops raining.

E Complete the sentences using the Conditional (Type 0,1,2 or 3).

25. If you run fast, you … (win) the race.

26. If we … (play) better, we could have won the championship.

27. If you drop oil in water, it … . ( float)

28. Anna will forgive you if you …. ( apologise) to her.

29. They will be disappointed if you … (not/come).

30. Ice melts if you … ( heat) it.

31. If the weather was a bit warmer, we … (go) on a picnic today.

32. If I … (not/hurt) my leg, I could have gone ice-skating.

33. If I hadn’t been busy, I … (come) with you.

34. If Lyn … (not/have) to work tonight, she would come with us.

Everyday English

F Use the sentences ( a-e) to complete the dialogue.

a How about joining me? с I’m not bad. e Sure. Why not?

b I’m afraid I can’t. d Are you any good at it?

Reading

G Read the text and answer the following questions.

Test 8 B (Module 8)

A

B

C

D

Test 8 B (Module 8)

Listening

G Listen to the players of a hockey team talk about a difficult game, and match the speakers to the statements. There is one extra statement.

A The speaker says they are still in the competition. 40. Speaker 1 ____

B The speaker thinks their opponents are a better team. 41. Speaker 2 ____

C The speaker believes the location of the next game will help them. 42. Speaker 3 ____

D The speaker thinks they had played too much in the weeks before. 43. Speaker 4 ____

E The speaker is sure they had prepared enough for the game. 44. Speaker 5 ____

F The speaker is very surprised they didn’t win.

KEY TO TESTS

TEST 8A

A 1 takes after B 6 technical 11 originated

2 court 7 enthusiasm 12 entrants

3 good-looking 8 physical 13 inflatable

4 skates 9 spectator 14 whizzed

5 rink 10 bizarre 15 opposing

C 16 in D 20 If

17 in 21 Unless

18 for 22 Unless

19 for 23 If

24 Unless

E 25 wouldn’t have told 30 boils

26 would stop 31 would have gone

27 becomes 32 won’t come

28 will win 33 would take

29 earned 34 don’t water

F 35 c G 40 A H 46 C

36 d 41 B 47 A

37 b 42 C 48 B

38 a 43 C 49 F

39 e 44 D 50 E

45 C

KEY TO TESTS

TEST 8B

A 1 take up B 6 knock 11 addicted

2 course 7 entrants 12 bounce

3 game 8 opposing 13 snorkel

4 open-minded 9 worked out 14 scored,

5 pitch 10 originated 15 rope

C 16 in D 20 Unless

17 for 21 If

18 in 22 Unless

19 in 23 If

24 Unless

E 25 will win 30 heat

26 had played 31 would go

27 floats 32 hadn’t hurt

28 apologise 33 would have come

29 don’t come 34 didn’t have

F 35 a G 40 B H 46 F

36 e 41 C 47 E

37 d 42 A 48 D

38 c 43 A 49 C

39 b 44 D 50 A

45 A

Tape script

Workbook ex.4 (p.75)

Контрольные задания для 8 класса к учебнику » Английский в фокусе» Модуль 2

Test 2 A (Module 2)

Vocabulary

A Underline the correct item.

1. “I can’t believe that we spent so much money at the supermarket!” — “Well, prices have gone with/ up again.”

2. Milk and other dairy products are very appealing/ nourishing for young children, as they help them grow

strong and healthy.

3. She bought a beautiful handbag that goes with /off all her clothes.

4. The loud street bargains/ vendors create a colourful atmosphere.

5. It’s fun looking through the things at the open-air stalls/ malls.

6. Be careful not to spill the beans /spill the salt and tell Tom about a surprise party.

7. Can you pour/ peel the potatoes, please?

8. “I like scrambled eggs. How about you?” –“I prefer them poached/ mashed.”

9. Don’t worry, I’ll show you how to set the table for a formal dinner; it’s a cup of tea /piece of cake.

10. Sharon is on a very tight budget/ bargain right now, so she doesn’t want to spend money on anything she doesn’t really need.

B Fill in the missing word. There are three answers you do not need to use.

Pride, packed, pinch, fussy, demand, side, basically, stock

11. If you add a ______________ of salt, it will taste better.

12. It’s very popular so it is in great ___________ at the moment.

13. Traditional Spanish tortilla, which is _______ a thick potato omelette, is very popular in Spain.

14. A lot of young children don’t like many types of food. They are __________ eaters.

15. Mothers take great __________ in creating ‘school-bentos’ for their children.

Grammar

C Put the words in brackets into the Present Perfect or the Present Perfect Continuous.

16. He __________ (work) very hard recently. He needs some time off.

17. ___________ (you /ever/ eat) Chinese food?

18. Liz __________ (go) to the flea market. She’ll be back in an hour.

19. __________ (you/clean) all morning?

20. We ____________ (not/buy) all our Christmas presents yet.

Test 2 A (Module 2)

D Underline the correct item.

21. This dish is delicious and doesn’t take much/many time to prepare.

22. What is Jane doing? She has been to/been in the dressing room for an hour.

23. There were very little/few people at the restaurant, so it was easy for us to find a table.

24. Lyn’s family moved to Spain from — / the UK when she was still a baby.

25. Your doctor can give you some good advice/ advices on how to follow a more balances diet.

26. Dad will back in half an hour. He’s gone to/been to the newsagent’s to pick up today’s paper.

27. Ann can’t make it to dinner tonight, but the good news is/ are that she’ll be able to spend the whole weekend with us.

28. Her grandmother has a gold Russian/ Russian gold pair of earrings.

29. Can I pay by/in cheque, please?

30. “Do you want to have lunch with me?” –“Sure. I have a little/a few free time before my next class.”

Everyday English

E Use the sentences (a-e) to complete the dialogue.

Lisa: This antique table is really beautiful. 31) ___ a) It was a bargain.

Maria: Yes, I bought it 2 days ago. 32) _________ b) Is it new?

Lisa: It really suits your living room.

Where did you buy it? c) I’m glad you like it.

Maria: 33) ________ d) It’s just around the corner from the florist’s.

Lisa: I’ve never been there. Whereabouts is it? e) At Pete’s Antique Shop in the town centre.

Maria: 34) ________

Lisa: Was it expensive?

Maria: Not at all. 35) _____. I got it for half the original price.

Lisa: Fantastic! Maybe I’ll go and have a look on Saturday.

Maria: We can go together if you like.

Lisa: Great! See you there.

Reading

F Read the email and choose A, B or C to complete the gaps.

Test 2 A (Module 2)

e.g. A and B but C so

36 A have come B come C are coming

37 A few B little C many

38 A the B C a

39 A budgets B prices C bargains

40 A shoppers B malls C stalls

41 A good B benefit C charity

42 A sale B shop С bazaar

43 A many B lots C lot

44 A by B with C in

45 A butcher’s B optician’s C chemist’s

Listening

H Listen to some people talking about shopping. Number the statements A-F in the order you hear them. There is one extra statement that you do not need to use.

A I bought a second-hand appliance which is in really good condition. 46. Speaker 1 ____

B It takes me some time to find a good bargain. 47. Speaker 2 ____

C I had an argument with the person at the shop. 48. Speaker 3 ____

D I couldn’t exchange what I bought. 49. Speaker 4 ____

E I always buy more than what I plan to here. 50. Speaker 5 ____

F I prefer the shops near my house.

Test 2 B (Module 2)

Vocabulary

A Underline the correct item.

1. It’s fun looking through the things at the open-air malls /stalls.

2. “I like scrambled eggs. How about you?” –“I prefer them poached/ mashed.”

3. Be careful not to spill the salt /spill the beans and tell Tom about a surprise party.

4. Don’t worry, I’ll show you how to set the table for a formal dinner; it’s a cup of tea/piece of cake.

5. “I can’t believe that we spent so much money at the supermarket!” — “Well, prices have gone with/ up again.”

6. Liz is on a very tight budget/ bargain right now, so she doesn’t want to spend money on anything she doesn’t really need.

7. She bought a beautiful handbag that goes with /off all her clothes.

8. Milk and other dairy products are very appealing/ nourishing for young children, as they help them grow strong and healthy.

9. The loud street bargains/ vendors create a colourful atmosphere.

10. Can you pour/ peel the vegetables, please?

B Fill in the missing word. There are three answers you do not need to use.

demand, pinch, fussy, packed, side, basically, pride, stock

11. A lot of young children don’t like many types of food. They are __________ eaters.

12. Mothers take great __________ in creating ‘school-bentos’ for their children

13. It’s very popular so it is in great ___________ at the moment.

14. If you add a ______________ of salt, it will taste better.

15. Traditional Spanish tortilla, which is _______ a thick potato omelette, is very popular in Spain.

Grammar

C Put the words in brackets into the Present Perfect or the Present Perfect Continuous.

16. We ____________ (not/buy) all our Christmas presents yet.

17. __________ (you/write) all morning?

18. Phil __________ (go) to the supermarket. He’ll be back in an hour.

19. ___________ (you /ever/ eat) Japanese food?

20. He __________ (work) very hard recently. He needs some time off.

Test 2 B (Module 2)

D Underline the correct item.

21. Tom can’t make it to dinner tonight, but the good news is/ are that he’ll be able to spend the whole weekend with us.

22. Can I pay by/in cheque, please?

23. Mark will back in half an hour. He’s gone to/been to the newsagent’s to pick up today’s paper.

24. Her aunt has a gold Russian/ Russian gold pair of earrings.

25. “Do you want to have lunch with me?” –“Sure. I have a little/a few free time before my next class.”

26. There were very little/few people at the restaurant, so it was easy for us to find a table.

27. This dish is delicious and doesn’t take much/many time to prepare.

28. Helen’s family moved to German from — / the UK when she was still a baby.

29. What is Kate doing? She has been to/been in the dressing room for an hour.

30. Your doctor can give you some good advice/ advices on how to follow a more balanced diet.

Everyday English

E Use the sentences (a-e) to complete the dialogue.

Lisa: This antique table is really beautiful. 31) ___ a) I’m glad you like it.

Maria: Yes, I bought it 2 days ago. 32) _________ b) Is it new?

Lisa: It really suits your living room.

Where did you buy it? c) It’s just around the corner from the florist’s.

Maria: 33) ________ d) It was a bargain.

Lisa: I’ve never been there. Whereabouts is it? e) At Pete’s Antique Shop in the town centre.

Maria: 34) ________

Lisa: Was it expensive?

Maria: Not at all. 35) _____. I got it for half the original price.

Lisa: Fantastic! Maybe I’ll go and have a look on Saturday.

Maria: We can go together if you like.

Lisa: Great! See you there.

Reading

F Read the email and choose A, B or C to complete the gaps.

Test 2 B (Module 2)

e.g. A and B but C so

36 A have come B are coming C come

37 A many B little C few

38 A the B a C

39 A prices B bargains C budgets

40 A stalls B malls C shoppers

41 A good B charity C benefit

42 A bazaar B shop С sale

43 A many B lot C lots

44 A by B in C with

45 A optician’s B butcher’s C chemist’s

Listening

H Listen to some people talking about shopping. Number the statements A-F in the order you hear them. There is one extra statement that you do not need to use.

A I couldn’t exchange what I bought. 46. Speaker 1 ____

B I prefer the shops near my house. 47. Speaker 2 ____

C I always buy more than what I plan to here. 48. Speaker 3 ____

D I bought a second-hand appliance which is in really good condition. 49. Speaker 4 ____

E I had an argument with the person at the shop. 50. Speaker 5 ____

F It takes me some time to find a good bargain.

KEY TO TESTS

TEST 2A

A 1 up 6 spill the beans

2 nourishing 7 peel

3 with 8 poached

4 vendors 9 piece of cake

5 stalls 10 budget

B 11 pinch C 16 has been working

12 demand 17 Have you ever eaten

13 basically 18 has gone

14 fussy 19 Have you been cleaning

15 pride 20 haven’t bought

D 21 much 26 gone to E 31 b

22 been in 27 is 32 c

23 few 28 Russian gold 33 e

24 the 29 by 34 d

25 advice 30 a little 35 a

F 36 C 41 C G 46 D

37 A 42 A 47 B

38 C 43 B 48 F

39 B 44 C 49 A

40 C 45 B 50 E

KEY TO TESTS

TEST 2B

A 1 stalls 6 budget

2 poached 7 with

3 spill the beans 8 nourishing

4 piece of cake 9 vendors

5 up 10 peel

B 11 fussy C 16 haven’t bought

12 pride 17 Have you been writing

13 demand 18 has gone

14 pinch 19 Have you ever eaten

15 basically 20 has been working

D 21 is 26 few E 31 b

22 by 27 much 32 a

23 gone to 28 the 33 e

24 Russian gold 29 been in 34 c

25 a little 30 advice 35 d

F 36 B 41 B G 46 A

37 C 42 C 47 F

38 B 43 C 48 B

39 A 44 B 49 D

40 A 45 A 50 C

Tape script

Workbook ex.3 ( p.15)

Контрольные задания для 8 класса к учебнику » Английский в фокусе» Модуль 7

Test 7 A (Module 7)

Vocabulary

A Choose the correct word/phrase to fill in the gaps.

1. rush hour prime time 3. temper mood

a). I can’t believe they’re showing such violent films on a) John argues a lot and finds it difficult to control

… TV! Many young people watch at this hour. his … .

b) You should leave early tomorrow if you want to avoid b) Henry was exhausted and in no … to go out for

the … traffic. dinner.

2. test exam 4. grapevine headline

a) My brother passed his driving … yesterday. a) Have you read the … in this morning’s paper?

b) Do you prefer sitting a written or an oral … ? b) I heard through the … that John is getting a

promotion. Is that true?

B Fill in the missing word. There are two answers you do not need to use.

Media, impact, degree, certificate, deal, connect, edits, timetable, attention, newsreader, download, extension

5. Computers had a huge … on the 20th century. 10. Teen these days use their mobiles as a(n) … of themselves.

6. I can’t seem to … to the Internet for some reason. 11. The students who pass the exam are given a … .

7. The … on BBC1 is really handsome. 12. Multi- taskers are able to divide … between different activities.

8. It’s taking ages to … this file. 13. A photographer … pictures he has taken on his computer.

9. Have you got your new school … yet? 14. Alex can’t … with the stress of moving to a new area.

Grammar.

C Underline the correct item.

15. Ann may/has to leave school early tomorrow. She has a dentist appointment after school.

16. If Ben gets permission from his parents, he may/ must study in France next year.

17. Kate should have/ must have studied a lot for the history exam. He got very high mark.

18. Students mustn’t/ needn’t run in the school corridors. It’s against the rules.

19. You can/must raise your hand and wait before you ask a question.

D Fill in to, on, for, from, about.

20. I find it extremely difficult to concentrate … my homework when the television is on.

21. John comes … a very wealthy family.

22. My sister always blames me … things I never do.

23. Most bullies don’t care … the feelings of others.

24. The mum yelled at the boys because they had been mean … to the cat.

Test 7 A (Module 7)

Everyday English

E Choose the correct response.

25. What’s the best way to do better in my exams? ___ A That’s the spirit.

26. How did you do in your maths test? ___ B You could revise more often during the year.

27. I’ll try my best to pass the history test next time. ___ C Pretty well.

28. Why don’t you get a full-time job and go to evening school?__ D How come?

29. Tom’s decided to postpone his studies for a year. __ E That’s easier said than done.

F Circle the most appropriate response.

30. Can I borrow your dictionary, please? A Not at all. B Of course.

31. Shall I carry this bag for you? A Yes, please. B No, you won’t.

32. We could go to the cinema tonight. A That’s a great idea. B No, we might not.

33. Will you explain this to me? A Yes, I should. B Certainly.

34. Could I ask you a question, please? A No, you wouldn’t. B Yes, of course.

Listening

G Listen to Mrs. Jenkins talk to her class before their final exam. For questions 1-6, choose A,B,C

35. This afternoon, students are sitting a(n)

A History exam.

B English exam.

C French exam.

36. The students are told

A there is one mark per question.

B there are three pages of questions.

C the exam has different types of questions.

37. What exam rule applies?

A Students must print their name on every page.

B Students cannot leave the room.

C Students can look at the course text book.

38. What advice does Mrs. Jenkins give her students?

A They shouldn’t guess if they don’t know the answer.

B. They should not forget what they have learnt about essay structure.

C They should finish early so they have time to look back for mistakes.

Test 7 A (Module 7)

39. The students are told not to worry because

A they are capable of passing the exam.

B the exam is easy.

C they can retake the exam if they don’t pass.

40. At five minutes to two, Mrs. Jenkins says that the students can

A start writing.

B Look at the questions.

C put their name on the exam.

Reading

H Read the text and match the phrases (A-F) to the gaps (41-45). There is one extra phrase.

A so we set off the following week for our exciting adventure

B and do something different for a change

С went on to learn how to identify different species of animals

D but we weren’t very keen on the idea at first

E and build fires just by rubbing two sticks together

F and that everyone could learn at their own pace

Test 7 B (Module 7)

Vocabulary

A Choose the correct word/phrase to fill in the gaps.

1. announcements advertisements 3. gave away gave out

a). Haven’t you heard about the train strike tomorrow? a) As soon as Mrs. Tyler … our report cards, she asked

There’ve been radio… about it all morning. us if we had any questions about our marks.

b) It’s really annoying that nearly half the pages in this b) I don’t believe Tom … secret information about the

magazine are taken up by … of beauty products. company. There must be some mistake.

2. certificate degree 4. exam test

a) Pam went to university and got a … in Media Studies. a) She fainted while she was getting a blood … .

b) The students who pass the exam are given a … . b) When is your university entrance … ?

B Fill in the missing word. There are two answers you do not need to use.

Test, fixed, forecast, attention, impact, generation, review, extension, headlines, grapevine, gadgets, deal

5. The younger … are obsessed with new technology. 10. Our teacher asked us to write a(n)…. of the film, as

6. Did you see the … in today’s newspaper? homework.

7. The weather … for tomorrow is predicting heavy rain. 11. Kate can’t … with the stress of moving to a new area.

Maybe we should cancel our plans for a picnic. 12. Tom had his eyes … on Nina the whole evening.

8. My brother passed his driving … yesterday. 13. Paul has lots of … but his favourite is his laptop.

9. The Internet has had a great … on learning outside 14. Teen these days use their mobiles as a(n) … of

of schools. themselves.

Grammar.

C Underline the correct item.

15. You don’t have to/ can’t attend university to get your diploma. There are long distance learning programmes online which can provide you with a very good education.

16. Sue can’t have/must have been at the party last night. She’s on holiday in France right now.

17. If you want to succeed in life, you should/need to work hard, and always keep to your goals.

18. Should/ May I have some information about Performing Arts universities in Britain, please?

19. If your roommates are too noisy, you ought to/need to study at the student library. It’s quiet there.

D Fill in to, for, from, about.

20. Never blame other people … your mistakes. 23. Tim’s been absent … school for the past week.

21. I met a new girl at school who comes … Italy. 24. Ann really cares … other people, she’s so kind.

22. You shouldn’t be mean … others or no one will want to be your friend.

Test 7 B (Module 7)

Everyday English

E Choose the correct response.

25. What’s the best way to do better in my exams? ___ A That’s easier said than done.

26. How did you do in your maths test? ___ B You could revise more often during the year.

27. I’ll try my best to pass the history test next time. ___ C That’s the spirit.

28. Why don’t you get a full-time job and go to evening school?__ D Pretty well.

29. Tom’s decided to postpone his studies for a year. __ E How come?

F Circle the most appropriate response.

30. Could I ask you a question, please? A No, you wouldn’t. B Yes, of course.

31. Will you explain this to me? A Yes, I should. B Certainly.

32. We could go to the cinema tonight. A That’s a great idea. B No, we might not.

33. Shall I carry this bag for you? A Yes, please. B No, you won’t.

34. Can I borrow your dictionary, please? A Not at all. B Of course.

Listening

G Listen to Mrs. Jenkins talk to her class before their final exam. For questions 1-6, choose A, B, C

35. This afternoon, students are sitting a(n)

A History exam.

B French exam.

C English exam.

36. The students are told

A the exam has different types of questions.

B there are three pages of questions.

C there is one mark per question.

37. What exam rule applies?

A Students can look at the course text book.

B Students cannot leave the room.

C Students must print their name on every page.

38. What advice does Mrs. Jenkins give her students?

A They shouldn’t guess if they don’t know the answer.

B They should finish early so they have time to look back for mistakes.

C They should not forget what they’ve learnt about essay structure.

Test 7 B (Module 7)

39. The students are told not to worry because

A they can retake the exam if they don’t pass.

B the exam is easy.

C they are capable of passing the exam.

40. At five minutes to two, Mrs. Jenkins says that the students can

A start writing.

B put their name on the exam.

C look at the questions.

Reading

H Read the text and match the phrases ( A-F) to the gaps ( 41-45). There is one extra phrase.

A but we weren’t very keen on the idea at first

B and build fires just by rubbing two sticks together

С and that everyone could learn at their own pace

D so we set off the following week for our exciting adventure

E went on to learn how to identify different species of animals

F and do something different for a change

KEY TO TESTS

TEST 7A

A 1 a) prime time 3 a) temper

b) rush hour b) mood

2 a) test 4 a) headline

b) exam b) grapevine

B 5 impact 10 extension

6 connect 11 certificate

7 newsreader 12 attention

8 download 13 edits

9 timetable 14 deal

C 15 has to D 20 on

16 may 21 from

17 must have 22 for

18 mustn’t 23 about

19 must 24 to

E 25 B F 30 B

26 C 31 A

27 A 32 A

28 E 33 B

29 D 34 B

G 35 B H 41 B

36 C 42 A

37 C 43 F

38 B 44 C

39 A 45 E

40 B

KEY TO TESTS

TEST 7B

A 1 a) announcements 3 a) gave out

b) advertisements b) gave away

2 a) degree 4 a) test

b) certificate b) exam

B 5 generation 10 review

6 headline 11 deal

7 forecast 12 fixed

8 test 13 gadgets

9 impact 14 deal extension

C 15 don’t have to D 20 for

16 can’t have 21 from

17 need 22 to

18 May 23 from

19 ought to 24 about

E 25 B F 30 B

26 D 31 B

27 C 32 A

28 A 33 A

29 E 34 B

G 35 C H 41 F

36 A 42 D

37 A 43 C

38 C 44 E

39 C 45 B

40 C

Tape script

Workbook ex.3 ( p.65)

Tape script

Контрольные задания для 8 класса к учебнику » Английский в фокусе» Модуль 6

Test 6 A (Module 6)

Vocabulary

A Fill in the missing word. There are two answers you do not need to use.

Native, beneath, give, varied, drive, catch, snaps, unspoilt, majestic, sunstroke, boat, landmarks

1. I can’t stand Ben and Liz. They ______ me crazy.

2. You should wear a hat in hot weather and drink lots of water to avoid __________ .

3. We had a _________ view of the ocean from our hotel room.

4. All the flights are delayed, so we are all in the same ________ .

5. Did you know that the _______ people of Australia are called Aborigines?

6. I was cleaning out my room and found some old _________ from our childhood holidays.

7. Can you please _________ me a lift to school, Dad?

8. The area was __________ countryside, before the town was built.

9. There was a ________ menu at the hotel restaurant.

10. If we hurry, we can _______ the 8 o’clock train.

B Underline the correct item.

11. What time does the plane arrive/reach in London?

12. A team of scientists is on an excursion/expedition in Antarctica to study the climatic conditions there.

13. Tom threw the ball for his dog to fetch/bring .

14. Is there place/room for one more person in your car?

15. The documentary follows Colombus’ journey/ voyage to the West Indies.

Grammar

C Rewrite the following statements in reported speech.

16. “It’s so chilly this evening,” Jill said. 19. “We’ll go to Italy next year,” said Jane.

17. “I visited Spain last year,” he said. 20. “They are going away on holiday next week,” Sue said.

18. “Tom was late this morning,” Ben said. 21. “I haven’t talked to Jane recently,” Ann said.

D Rewrite the following sentences in reported speech.

22. “Learn about local laws and customs,” she told me. 25. “Do you like French food?” he asked Ann.

23. “How old is the Taj Mahal?” a tourist asked me. 26. “Where is the nearest bus stop?’ he asked.

24.” Don’t talk about religion or politics,” he told me. 27. “Have you ever lived abroad?” Ben asked Sam.

Test 6 A (Module 6)

E Fill in: at, off, in, on, for, without, aside

28. Winter has started to set … already, so we can go skiing. 32. The boat sank with six passengers … board.

29. There are many boats … hire at Heritage Port. 33. We set … some money for a special holiday.

30. They will send you the tickets by Friday … delay. 34. He rented a jeep and set …to the village.

31. Shall we book our train tickets … advance? 35. She is spending a few days… the seaside.

Everyday English

F Complete the exchanges with the phrases below.

a) What a shame! b) Sounds good! c) It was fantastic. d) Good for you! e) Thank goodness!

36. I spent my whole holiday in bed with the flu. ____

37. Did you enjoy your trip around Europe? ____

38. I lost my passport, but it was found and returned to me 2 days later. ____

39. We didn’t let the rain stop us from seeing the sites. ____

40. She’s planning to spend 3 weeks on a Greek island this summer. ____

G Read the text and mark the statements as true (T), false (F) or doesn’t say (DS).

Test 6 A (Module 6)

41. Gustave Eiffel also built the Statue of Liberty. ___

42. Guy de Maupassant didn’t like the Eiffel Tower. ___

43. Over 2 million people have climbed the Eiffel Tower. ___

44. It took 5 years to complete the Eiffel Tower. ___

45. Different colours are used to repaint the Eiffel Tower. ___

H Listen to the speakers and choose the correct answer for each question.

46. Listen to a woman talking about choosing a holiday. What advice does she give?

A choose something suitable for you

B plan ahead

C visit many museums and landmarks

47. Listen to a man describing a business trip. How did he feel when he reached the hotel?

A Frustrated

B Annoyed

C Relieved

48. Listen to a man talking about his trip to Paris. What was he surprised with?

A The quality of food

B The friendly people

C The prices of things

49. Listen to a man talking about taking pictures. Which of the following the true?

A He only takes pictures of people

B He prefers taking pictures of unusual things

C He doesn’t take pictures of landmarks

50. Listen to a girl talking about exchange programme. How was her experience?

A Strange

B Boring

C Exciting

Test 6 B (Module 6)

Vocabulary

A Fill in the missing word. There are two answers you do not need to use.

Native, beneath, varied, drive, catch, snaps, missed, sunstroke, boat, landmarks, booked, cuisine

1. Sam is going to Madrid with British Airways. He has already _____ a seat.

2. You aren’t the only one waiting in this long queue. We’re all in the same _____.

3. I took some _______ at the party.

4. As he walked, the leaves crunched _______ his feet.

5. Goulash soup is part of the traditional Hungarian ______.

6. Famous for its ________ landscapes, Canada is very outdoor enthusiast’s dream.

7. We only have a few minutes to ________ the bus. Let’s hurry.

8. Oh, you poor thing! You got _____ from lying on the beach for too long.

9. I don’t know how Ann babysits those naughty children. They ____ me up the wall!

10. Ben was late going to the airport. Sadly, he _____ his flight.

B Underline the correct item.

11. We arrived/ reached Rome early in the evening.

12. Ann, can you bring/fetch a towel from the bathroom?

13. We went on a guided tour/ excursion of the museum.

14. This would be a nice room/place for a picnic.

15. Helen is going on a business trip/voyage to Japan next week.

Grammar

C Rewrite the following statements in reported speech.

16. “We won the final match,” Charlie said. 19. “I’ll call you tomorrow,” she said to me.

17. “It’s so chilly this evening,” Jill said. 20. “We’re living in New York now,” Steve said.

18. “I can speak German,” he said. 21. “I haven’t heard from Bob for quite some time,” Paul said.

D Rewrite the following sentences in reported speech.

22. “Do not carry large amounts of cash,” she told me. 25. “What are you doing?” Rick asked me.

23. “What is Moscow like?” David asked Bill. 26. “Have a valid passport,” the travel agent told me.

24.” Have you ever been to the USA?’ he asked me. 27. “Do not leave your luggage unattended,” he told me.

Test 6 B (Module 6)

E Fill in at, off, in, on, for, without, aside

28. I booked my holidays … advanced this year. 32. Hotels offer special rates if you travel … season.

29. Please send me the information … delay. 33. They spent a week … the seaside last summer.

30. There are many bikes … hire in Helsinki. 34. I’ve been setting … a bit of money all year for my

31. We had to set … early in the morning to catch the holidays.

train. 35. The plane crashed with 126 passengers … board.

Everyday English

F Complete the exchanges with the phrases below.

a) Sounds good! b) Thank goodness! c) What a shame! d) Good for you! e) It was fantastic.

36. I lost my passport, but it was found and returned to me 2 days later. ___

37. Did you enjoy your trip around Europe? ___

38. We didn’t let the rain stop us from seeing the sites. ___

39. She’s planning to spend 3 weeks on a Greek island this summer. ___

40. I spent my whole holiday in bed with the flu. ___

G Read the text and mark the statements as true ( T), false ( F) or doesn’t say ( DS) .

Test 6 B (Module 6)

41. Different colours are used to repaint the Eiffel Tower. ___

42. Gustave Eiffel also built the Statue of Liberty. ___

43. It took 5 years to complete the Eiffel Tower. ___

44. Guy de Maupassant didn’t like the Eiffel Tower. ___

45. Over 2 million people have climbed the Eiffel Tower. ___

H Listen to the speakers and choose the correct answer for each question.

46. Listen to a woman talking about choosing a holiday. What advice does she give?

A visit many museums and landmarks

B plan ahead

C Choose something suitable for you

47. Listen to a man describing a business trip. How did he feel when he reached the hotel?

A Frustrated

B Relieved

C Annoyed

48. Listen to a man talking about his trip to Paris. What was he surprised with?

A The friendly people

B The quality of food

C The prices of things

49. Listen to a man talking about taking pictures. Which of the following the true?

A He only takes pictures of people

B He doesn’t take pictures of landmarks

C He prefers taking pictures of unusual things

50. Listen to a girl talking about exchange programme. How was her experience?

A Exciting

B Boring

C Strange

KEY TO TESTS

TEST 6 A

A 1 drive 4 boat 7 give 10 catch

2 sunstroke 5 native 8 unspoilt

3 majestic 6 snaps 9 varied

B 11 arrive C 16 Jill said that it was so chilly that evening.

12 expedition 17 He said that he had visited Spain the last/ previous year.

13 fetch 18 Ben said that Tom had been late that morning.

14 room 19 Jane said that they would go to Italy the following year.

15voyage 20 Sue said that they were going away on holiday the following week.

21 Ann said that she hadn’t talked to Jane recently.

D 22 She told me to learn about local laws and customs.

23 A tourist asked me how old the Taj Mahal was.

24 He told me not to talk about religion or politics.

25 He asked Ann if/whether she liked French food.

26 He asked where the nearest bus stop was.

27 Ben asked Sam if/whether he had ever lived abroad.

E 28 in 32 on

29 for 33 aside

30 without 34 off

31 in 35 at

F 36 a G 41 F H 46 a

37 c 42 T 47 c

38 e 43 DS 48 a

39 d 44 F 49 b

40 b 45 F 50 b

KEY TO TESTS

TEST 6 B

A 1 booked 4 beneath 7 catch 10 missed

2 boat 5 cuisine 8 sunstroke

3 snaps 6 varied 9 drive

B 11 reached C 16 Charlie said that they had won the final match.

12 fetch 17 He said that it was so chilly that evening.

13 tour 18 He said that he could speak German.

14 place 19 She told me that she would call me the next/ following day.

15 trip 20 Steve said that they were living in New York then.

21 Paul said that he hadn’t heard from Bob for quite some time.

D 22 She told me not to carry large amounts of cash.

23 David asked Bill what Moscow was like?

24 He asked me if/ whether I had ever been to the USA.

25 Rick asked me what I was doing.

26 The travel agent told me to have a valid passport.

27 He told me not to leave my luggage unattended.

E 28 in 32 off

29 without 33 at

30 for 34 aside

31 off 35 on

F 36 b G 41 F H 46 c

37 e 42 F 47 b

38 d 43 F 48 b

39 a 44 T 49 c

40 c 45 DS 50 b

Tape script

Tape script

Решение Mid test 1-4 из test booklet 8 класс английский в фокусе

Выбор правильного подарка
Неправильный подарок.
Представьте себе, что тратить все это время, деньги и усилия на то, чтобы выбрать идеальный подарок для своего друга, и как только она увидит его, разочарование, которое она испытывает, настолько велико, что никакая степень вежливости с ее стороны не может скрыть ее реакции! Вы, вероятно, почувствуете себя довольно смущенным, и она, вероятно, тоже будет чувствовать себя неловко из-за ее реакции. Ну, есть определенные вещи, которые вы можете сделать, чтобы избежать такого смущения.

Покупки для женщин.
Начнем с того, что матери, сестры, подруги, дочери и т. Д. Труднее делать покупки, поэтому сделайте небольшое исследование, прежде чем делать свой выбор подарка. Обратите внимание на то, что девушка или леди, которых вы хотите купить, обычно покупает для себя. Подумайте о ее увлечениях и интересах или попросите ее описать некоторые из лучших подарков, которые она когда-либо получала. Это должно привести вас к хорошему выбору.

Дети и подростки.
Затем придет молодое поколение. Покупка подарка для малыша или ребенка так же просто, как выбор чего-то для вашего подросткового друга или родственника. В конце концов, детям нужны игрушки и одежда, а подростки довольны компакт-дисками или парой модных джинсов, верно? Не обязательно! Маленькие обычно получают слишком много игрушек или одежды, а подростки переживают так много перепадов настроения и изменений, что вы никогда не знаете, что делает их счастливыми. Опять же, просто спросите, что они хотели!

Дорогой не всегда лучше.
Конечно, выбор правильного подарка не должен быть таким стрессовым. Важно не то количество денег, которое входит в ваш подарок, а ваш выбор отражает ваши чувства к человеку, который его получает. Покупка дорогостоящего стерео или ювелирного изделия не может быть полностью оценена, если они просто проявляют богатство, а не задумчивость.

Легкий выход.
Естественно, будут времена, когда вы просто не знаете, что выбрать. Если это так, самый простой способ избежать ложного присутствия или слишком многого беспокоиться о том, что выбрать, это подарочный сертификат или что-то более общее, например, большой кучу цветов или красивую коробку конфет. Такие подарки чаще всего приветствуются, поэтому вы не можете ошибиться!

Перевод текста Choosing the Right Gift. Imagine spending all this time…

Контрольные задания для 8 класса к учебнику » Английский в фокусе» Модуль 5

Test 5 A (Module 5)

Vocabulary

A Circle the correct answer.

1. Is there anyone in the garden or is it just the wind … through the trees?

A whistling B drizzling C pouring

2. I’m tired of breathing car exhaust … every time I walk around the city.

A fog B smoke C fumes

3. Call… and pick up your CD sometime. 5. Thousands … their lives each year in natural disasters.

A in B out C on A waste B lose C miss

4. The rain isn’t that bad; it’s only … . 6. The concert was called … due to the storm.

A drizzling B roaring C howling A on B out C off

B Fill in the missing word. There are three words you do not need to use.

Huge, howled, avalanche, occur, endangered, pull, distributed, scorching, buried, extinct, injured

7. The skies were …. under the snow. 11. The wind … all night so I couldn’t sleep.

8. The …people were immediately taken to hospital. 12. The lifeguard managed to …the child out of the water.

9. Be careful not to stay too long under the… sun. 13. Food and clothes have been …. among the homeless.

10. The panda is a(n) … species. 14. All flights have been cancelled because of the …

snowstorm.

Grammar

C Choose the correct item.

15. Mark has decided to join/joining an environmental organisation.

16. People should use/ to use eco-friendly cleaning products, which are safer for the environment.

17. Neighbouring countries promised sending/to send supplies and rescue workers to the areas that were hit by the hurricane.

18. Judy didn’t let her children to go/go underwater diving.

19. Dan avoids buying/ to buy anything that cannot be recycled later.

20. I’ll never forget taking/to take part in a rescue mission for the first time.

21. Peter was looking forward to starting/ to start his new job at the animal shelter.

22. Tina was proud to join/joining in the antiwar protest.

23. They are tired of live/ living in the dirty, noisy city, so they’ve decided to move to the countryside.

24. Sarah stopped to work/working on this project a month ago.

Test 5 A (Module 5)

D Put the verbs in brackets into the correct form.

25. These black bears are getting used to … on the wildlife reserve. (live)

26. When we were young, the river near town used to … so much cleaner. (be)

27. Frank had to get used to … on the left. (drive)

28. Rick used to … regular bulbs, but now he only buys energy-conserving ones. (buy)

E Complete the sentences with the correct form of the words in bold.

29. A large part of the country’s budget is spent on … . DEFEND

30. This year’s World Kindness Concert will be full of terrific … . PERFORM

31. There is a … once a week for recyclable items. COLLECT

32. The protestors made a big … outside the town hall. DISTURB

Everyday English

F Choose the correct response.

33. A: I believe we should all do our part to help fight world hunger. B: a) It’s terrible. b) True.

34. A: We should have a first aid kit in the car in case of emergency. B: a) I agree. b) It’s shocking.

35. A: Did you know that there are already 700 extinct species of mammals? B: a) Really? I didn’t know that. b) I agree.

36. A: Don’t throw that bottle out, you should recycle it. B: a) Goodness me.

b) You’re right.

Reading

G Read the following text and mark the statements T (true) or F (false).

Test 5 A (Module 5)

37. Heating and air conditioning influence the amount of carbon dioxide released into the air. ____

38. Home appliances don’t need much energy to run. ____

39. When travelling, the only way to save energy is to use public transport. ____

40. You do not need to change your daily routine to save energy. ____

41. Everyone can participate in conserving energy and saving the planet. ____

H Listen to some people talking about environmental issues. Then, match the speakers (1-5) to the statements (A-E). There is one extra statement.

A The speaker does not think that the Earth will recover from the damage it has suffered.

B The speaker didn’t like the idea of car-pooling at first.

C The speaker realised he/she had to do his part for the environment after watching a TV show.

D The speaker wants to join an environmental organisation.

E The speaker wants to do something for the environment but it is not easy for him/her.

F The speaker found a solution to his/her problem after talking to others.

42 Speaker 1 ____

43 Speaker 2 ____

44 Speaker 3 ____

45 Speaker 4 ____

46 Speaker 5 ____

Test 5 B (Module 5)

Vocabulary

A Circle the correct answer.

1. Unfortunately, the match was called … due to bad weather.

A out B off C on

2. The … rain caused the driver to lose control of his car and crash into a tree.

A massive B huge C heavy

3. The dodo became … in 1681. 5. The rain isn’t that bad; it’s only … .

A inactive B disappeared C extinct A howling B drizzling C roaring

4.Tons of toxic … is produced by the factory each year. 6. Why don’t you call … my sister while you’re in Rome?

A waste B litter C rubbish A on B for C in

B Fill in the missing word. There are three words you do not need to use.

Flood, generate, fog, avalanche, horrific, endangered, distributed, collapsed, pollution, buried, extinct

7. The bald eagle is a(n) … species. 11. Food and clothes have been …. among the homeless.

8. An earthquake in the ocean can … a tsunami. 12. Some of the injuries doctors had to treat were quite … .

9. Big factories are responsible for water…. . 13. A five-storey building … like a house of cards.

10. When the … hit the area, dozens of people 14. Thick, morning … covered the city making it hard for

were snowed in for many hours. drivers to see.

Grammar

C Choose the correct item.

15. Ben was looking forward to starting/ to start his new job at the animal shelter.

16. I can’t stand to hear/ hearing about needless suffering.

17. Erica was proud to join/joining in the antiwar protest.

18. He will never forget to see/ seeing the Eiffel Tower for the first time.

19. The teacher made him writing/ write his essay again.

20. My brother agreed helping/ to help me clean the garage.

21. I can hear the children talk/ talking. They must still be awake.

22. Remember to lock/ locking the door when you are leave the house.

23. Countries should to support/support families living under the poverty line.

24. Tom is very anxious about passing/ pass the exam.

Test 5 B (Module 5)

D Put the verbs in brackets into the correct form.

25. They used to … a lot when they were younger. (travel)

26. It is difficult for the employees to get used to … extra hours. (work)

27. Mandy isn’t used to … up late. (stay)

28. The city used to … tourists before the flood hit. (attract)

E Complete the sentences with the correct form of the words in bold.

29. Could you give me some … on how to plant these flowers? GUIDE

30. People are becoming more and more concerned about the … of the natural environment. PROTECT

31. Guess what! Tina sent me a wedding … . INVITE

32. She had the … of a college student. APPEAR

Everyday English

F Choose the correct response.

33. A: We must stop cutting down trees. B: a) I think you are right.

b) Sorry, I had no idea.

34. A: I think the government should introduce B: a) Goodness me! That’s terrible!

stricter laws regarding child labour. b) I agree.

35. A: Don’t throw the bottle out, you should recycle it. B: a) Goodness me! b) You’re right.

36. A: Child labour is still a very big problem in some countries. B: a) I had no idea. b) What for?

Reading

G Read the following text and mark the statements T (true) or F (false).

1 disaster 2 ruined 3 difficulties 4 suffer 5 hit 6 trapped

FLOODS

Test 5 B (Module 5)

37. After too much rain a lake or river may flood the surrounding area. ____

38. Crops are damaged by flood waters. ____

39. When flood waters retreat, life immediately goes back to normal. ____

40. Cities at risk of flooding have built levees to protect them. ____

41. The 2005 flood in New Orleans was caused by a tsunami. ____

H Listen to some people talking about environmental issues. Then, match the speakers (1-5) to the statements (A-E). There is one extra statement.

A The speaker realised he/she had to do his part for the environment after watching a TV show.

B The speaker found a solution to his/her problem after talking to others.

C The speaker does not think that the Earth will recover from the damage it has suffered.

D The speaker wants to do something for the environment but it is not easy for him/her.

E The speaker didn’t like the idea of car-pooling at first.

F The speaker wants to join an environmental organisation.

42 Speaker 1 ____

43 Speaker 2 ____

44 Speaker 3 ____

45 Speaker 4 ____

46 Speaker 5 ____

KEY TO TESTS

TEST 5A

A 1 A 4 A

2 C 5 B

3 A 6 C

B 7 buried 11 howled

8 injured 12 pull

9 scorching 13 distributed

10 endangered 14 huge

C 15 to join 20 taking D 25 living

16 use 21 to starting 26 be

17 to send 22 to join 27 driving

18 go 23 living 28 buy

19 buying 24 working

E 29 defence F 33 b

30 performances 34 a

31 collection 35 a

32 disturbance 36 b

G 37 T H 42 E

38 F 43 A

39 F 44 B

40 F 45 C

41 T 46 F

KEY TO TESTS

TEST 5B

A 1 B 4 A

2 C 5 B

3 C 6 A

B 7 endangered 11 distributed

8 generate 12 horrific

9 pollution 13 collapsed

10 avalanche 14 fog

C 15 to starting 20 to help D 25 travel

16 hearing 21 talking 26 working

17 to join 22 to lock 27 staying

18 seeing 23 support 28 attract

19 write 24 passing

E 29 guidance F 33 a

30 protection 34 b

31 invitation 35 b

32 appearance 36 a

G 37 T H 42 D

38 T 43 C

39 F 44 E

40 T 45 A

41 F 46 B

Tape script

Singapore Math Student Edition Grade 8 Volume A Common Core (9780547560113) :: Помощь и ответы на домашние задания :: Slader

Быстрая проверка стр.191
5-1 Введение в системы линейных уравнений Практика с инструкциями с.194
Практика с.196
5-2 Решение систем линейных уравнений алгебраическими методами Практика с инструкциями стр.199
Практика п.209
5-3 Реальные проблемы: системы линейных уравнений Практика с инструкциями с.212
Практика стр.215
5-4 Решение систем линейных уравнений с помощью построения графиков Практика с инструкциями стр.221
Практика п.223
5-5 Несогласованные и зависимые системы линейных уравнений Практика с инструкциями с.230
Практика п.234
Мозг в действии п.235
Обзор главы / тест п.238
.

Практический тест CAE по чтению и использованию английского языка 8

Домашняя страница / Практический тест CAE по чтению и использованию английского / Практический тест CAE по чтению и использованию английского языка 8


Старый, удобный для печати тест

На вопросы 1-8 , прочтите текст ниже и решите, какой ответ ( А, В, C или D ) лучше всего подходит для каждого пробела. В начале есть пример (0) .

Хотел бы я знать, что до

я всегда старался поддерживать друг друга, 0 держал свой собственный совет относительно моих истинных мнений.Я солгал 1 , спасать, восстанавливать, сохранять лицо друга и ходить на вечеринки с людьми, которых я терпеть не мог 2 вместо того, чтобы предпочитать их, а не расстраивать. Но теперь, когда я стал старше, я понял, что постоянное сочувствие — это не способ сохранить целостность и благополучие. Вооружившись этим пониманием, я планировал начать работу с 3 , всегда придерживаясь политики абсолютной честности. Я наткнулся на исследование, которое 4 поддержали поддержали, поддержало меня, заявив, что часто люди на самом деле не хотят правды и что честность снижает стресс, который неизбежно сопровождает высказывания 5 при расчете так называемой белой лжи.Вот и я решил 6 гомовеготпушить впереди. Кто-то меня ненавидел, кто-то злился, но мои настоящие друзья дорожили моей честностью. 7 Хотя, очевидно, и наоборот. В конце концов, я осознавал, какой ущерб может нанести прямота, но я понял, что настоящая дружба выживает благодаря искренности, и некоторые истины об основаниях домашнего очага не испортят ее. Хотел бы я знать об этом раньше!

Для этого задания: Ответы с пояснениями :: Словарь

.

Englishtips.org: Учим английский вместе

Говорят наши пользователи:

Наткнувшись на рассматриваемый сайт, я не поверил своим глазам — был совершенно поражен, увидев столько полезной и практичной информации! С тех пор я делюсь своим открытием с лучшими друзьями.

Вы очень много сделали для распространения английского слова в мире. Вы заслуживаете большего, чем благодарность.

Я использую Englishtips более года и рассказывал об этом друзьям, коллегам и студентам.
Мое любимое место в Интернете, конечно же!
Спасибо за всю тяжелую работу!

Спасибо! Без вас у учителей из небольших мест, таких как наша, не было бы такой прекрасной возможности варьировать свои классы!

Englishtips — это сокровищница и друг. Я рекомендовал его многим своим ученикам, друзьям и коллегам, и все благодарны вам и мне тоже!

Я думаю, что английские подсказки — лучшее, что когда-либо случалось со мной за всю мою карьеру. Большое спасибо за все ваши огромные усилия.

Обычно я не нахожусь на тех социальных сайтах, где люди обмениваются информацией о своих питомцах и других личных проблемах, но ваш сайт почти включен в мою ежедневную программу! Чат интересен людьми, которые представляют определенные методы обучения, и особенно мне нравится слышать о разных методах в разных странах! Так держать, ребята. Вы действительно прекрасное сообщество для преподавания и обучения!

Я не скажу, что Englishtips.org — лучшее, что когда-либо случалось со мной, но я уверен, что буду дорожить вами до конца своей жизни.

Я даже не мечтал о таком сайте! Удивительно потрясающая работа! 🙂

Я изучаю английский несколько лет, и моя мотивация время от времени ослабевает. Я только что прошел CPE благодаря неоценимой помощи ENGLISHTIPS.ORG. Поэтому я хотел бы выразить сердечную благодарность администраторам этого сайта и бесчисленному международному сообществу, которое его поддерживает. Спасибо!

Этот сайт — лучшее, что могло случиться с учителем из третьего мира, где у детей нет денег, чтобы платить за книгу.Так что я благодарю вас от имени детей Аргентины.

Englishtips просто изменили мою жизнь к лучшему. Я бы рекомендовал этот сайт всем, кто хочет развиваться к лучшему.

Я действительно многим обязан этому сайту. Благодаря основателю и всем участникам, огромное количество ресурсов стало доступно каждому, особенно тем, кто не может себе это позволить. Спасибо вам от всего сердца.

Рай на земле.

Englishtips — это как Рождество каждый день: новые подарки, интересные люди, увлекательные темы 🙂

Englishtips.org открыла мне глаза. Тот факт, что так много людей хотят найти время и поделиться своими материалами, — это замечательно.
Живя в стране, где (пока) не так много книг на английском языке, Englishtips для меня — настоящая бухта сокровищ. Никогда не знал, что смогу все это найти.

.

Как внедрить интегрированные навыки в класс

Учителя проводят много времени в классе, работая над чтением, письмом, слушанием и разговором со своими учениками. Эти навыки необходимы для эффективного общения и являются предметом проверки на многих хорошо известных экзаменах по английскому языку.

Мы можем поработать над некоторыми из этих навыков в рамках одного урока, однако мы часто учим студентов выполнять их изолированно. Если мы хотим, чтобы наши ученики стали успешными коммуникаторами, нам нужно сделать ситуации в классе как можно более достоверными.

Для этого нам необходимо использовать комплексный подход к изучению языка.

Комплексный подход к изучению языков

Это когда мы просим учащихся использовать комбинацию (или все четыре) этих навыков в рамках одного упражнения (или серии действий), чтобы создать ситуацию, которая намного больше похожа на ту, с которой они могут столкнуться в реальном мире.

Если взять, к примеру, простой телефонный разговор. Мы слушаем, что говорит другой человек, а затем отвечаем.Нам также может потребоваться записать то, что они сказали, перечитать, чтобы убедиться, что это имеет смысл, а затем объяснить это кому-то еще.

Интеграция навыков может помочь студентам передать навыки, например Если учащимся нужно прочитать сообщение в блоге, прежде чем писать собственные, они ознакомятся со структурой и содержанием, которые помогут им написать его.

Это также позволяет вам разнообразить занятия в классе, создавая более увлекательный и мотивирующий опыт для учащихся.

Как интегрировать четыре навыка

Четыре навыка можно обозначить как рецептивных навыков (аудирование и чтение) или продуктивных навыков (говорение и письмо).

Возможно, самый простой способ начать интегрировать навыки в вашем классе — это объединить восприимчивые и продуктивные навыки, которые используются в одной среде.

Устный носитель — аудирование и разговор

Попробуйте простое, но веселое занятие, например, Телефон .

Телефон

  • Уровень: Любой
  • Грамматика: Любая
  • Словарь: Любой
  • Навыки: Аудирование и разговор

Разделите учащихся на группы (или, если у вас небольшой класс, сделайте это как занятие для всего класса) и скажите им сесть в круг.

Предложите учащемуся придумать предложение (в идеале, связанное с тем, что вы делали в классе). Попросите их прошептать свое предложение следующему человеку в круге, который должен выслушать и повторить услышанное человеку рядом с ними. Это продолжается до тех пор, пока они не достигнут последнего человека в группе. Затем последний человек должен сказать вслух то, что, по его мнению, он услышал. Наконец, спросите первого человека, каким было его первоначальное предложение, запишите оба предложения на доске и сравните их. Решайте любые возникающие проблемы.

Письменная форма — чтение и письмо

Написание историй в группе

Эта игра хорошо работает на всех уровнях и может быть использована для написания забавных историй на выбранном вами целевом языке.

Сначала разделите учащихся на группы (или, если у вас небольшой класс, сделайте все вместе). Раздайте каждому студенту листок бумаги.

Затем прочитайте ученикам реплику (см. Пример ниже) и попросите их написать предложение в верхней части листа.Затем они складывают бумагу, чтобы спрятать приговор, и передают ее человеку справа. Каждый учащийся должен получать новый лист бумаги каждый раз, когда передает его.

Продолжайте, пока не прочитаете все реплики. В конце игры каждый ученик разворачивает свой лист бумаги и читает его остальной части своей группы. Сделайте задание более сложным, попросив учащихся прочитать историю, а затем пересказать ее классу, не глядя. Затем они должны обсудить истории и решить, какая из них, по их мнению, была лучшей.

Мой последний отпуск

  • Уровень: 1 (CEFR A2)
  • Грамматика: Прошедшее простое
  • Словарь: Праздники
  • Навыки: Письмо и чтение

В этом рассказе ваши ученики расскажут захватывающую историю о своей поездке. Попросите своих учеников писать полными предложениями. Если это слишком сложно, вы можете указать им начало предложения, глагол, который им нужно спрягать, или ключевой словарь и т. Д.

Пример сигналов:

  1. Куда вы пошли? Чем креативнее, тем лучше. ( Например, я был на Луне).

Сложите бумагу и протяните вправо.

  1. С кем вы ходили? ( Например, я пошел с королевой Англии).

Сложите бумагу и протяните вправо.

  1. Как вы туда попали? ( Например, мы летели на воздушном шаре).

Сложите бумагу и протяните вправо.

  1. Сколько времени это заняло? (например, потребовалось 5 часов).

Сложите бумагу и протяните вправо.

  1. Где вы остановились? (Например, мы остались в палатке).

Сложите бумагу и протяните вправо.

  1. Чем вы занимались в течение дня? (Например, днем ​​мы играли в волейбол).

Сложите бумагу и протяните вправо.

  1. Что ты делал ночью? (E.г. Ночью пошли танцевать).

Сложите бумагу и протяните вправо.

  1. Как прошла поездка? (например, мы прекрасно провели время).

Сложите бумагу и протяните вправо.

  1. Разверните лист бумаги и прочитайте рассказ остальной группе.

Когда вы начнете чувствовать себя более предприимчивым, попробуйте объединить все четыре навыка. Хороший способ сделать это — проводить обучение на основе содержания (когда учащиеся изучают другие предметы, такие как наука, история или география), используя английский язык в качестве средства обучения.Обучение на основе задач также хорошо работает.

Вот простое задание, которое вы можете выполнить в начале курса, которое сочетает в себе все четыре навыка и помогает студентам узнать что-то новое друг о друге.

Обо мне

  • Уровень: A1 +
  • Грамматика: Present simple
  • Словарь : Нравится и не нравится
  • Навыки: Письмо, чтение, аудирование, говорение

Попросите учащихся написать краткое введение (50-70 слов) о себе на листе бумаги.Включите такие вещи, как их происхождение, их симпатии и антипатии и т. Д. Не указывайте их имена.

Соберите бумаги и раздайте наугад. Попросите учащихся зачитать информацию, пока остальные слушают. Затем ученики должны угадать, о ком они думают.

Как только они определят, кто это, попросите ваших учеников пообщаться и задать вопросы друг о друге, основываясь на том, что они слышали.

Комплексные навыки в тесте Пирсона по английскому языку (PTE) Общие

Одним из отличий PTE General от других экзаменов является то, что он включает в себя интегрированные навыки.

В Разделе 2 учащиеся проверяются как на аудирование, так и на письмо. Сначала они должны прослушать запись, а затем записать именно то, что они услышали. Это то, что мы должны делать в нашей повседневной жизни, и, включив это в экзамен, это побуждает учащихся практиковать навыки комбинирования в классе.

Разделы 7 и 8 также полагаются на интеграцию навыков. Раздел 7 — это упражнение по чтению, где учащиеся должны прочитать текст, а затем заполнить некоторые заметки. В Разделе 8 они должны написать корреспонденцию, например электронное письмо или письмо.Однако для этого им необходимо использовать информацию из предыдущего раздела.

Образец активности

Вот пример упражнения, которое вы можете сделать, чтобы помочь студентам отработать интегрированные навыки и подготовиться к PTE General.

  • Уровень: Любой (выбор текста и письменного задания в зависимости от уровня)
  • Грамматика: N / A
  • Словарь: N / A
  • Навыки: Чтение, аудирование, письмо, говорение

Выберите два коротких текста, похожих на те, что могут быть в разделе 7 экзамена, которые могут быть интересны вашим ученикам.

Разделите учеников на пары — A и B. Дайте один текст человеку A, а другой — человеку B.

Попросите ученика А прочитать текст своему партнеру, который должен его расшифровать. Напомните им говорить медленно и четко, делая паузу при необходимости.

Поменяйте местами так, чтобы B прочитал их текст A, который теперь должен записать то, что они слышат.

Попросите учащихся проверить точность, сравнив их транскрипции с оригинальными текстами. Помогите им и помогите с трудным словарным запасом или другими проблемами.

Затем попросите их кратко обсудить каждый текст со своим партнером, высказав свое мнение о содержании.

Наконец, они должны написать переписку, как в Разделе 8 экзамена. Это будет варьироваться в зависимости от предоставленного текста и уровня группы, однако это должно быть что-то вроде электронного письма другу или письма с жалобой менеджеру отеля.

Для получения дополнительной информации посетите веб-сайт PTE General и найдите бесплатные ресурсы.

.
Leave a Reply

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *