Промежуточная контрольная работа по английскому языку для 9 класса. 9 класс английский контрольная


"Итоговая контрольная работа в 9 классе по английскому языку"

СОДЕРЖАНИЕ И СТРУКТУРА

КОНТРОЛЬНЫХ ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ

Специфика иностранного языка как школьного предмета состоит в том, что его изучение в значительной степени строится на формировании коммуникативной компетенции, т. е. способности и готовности осуществлять иноязычное межличностное и межкультурное общение с носителями языка. Являясь существенным элементом культуры народа – носителя данного языка и средством передачи ее другим, иностранный язык способствует формированию у школьников целостной картины мира. Владение иностранным языком повышает уровень гуманитарного образования школьников, способствует формированию личности и ее социальной адаптации к условиям постоянно меняющегося поликультурного, полиязычного мира. Иностранный язык расширяет лингвистический кругозор учащихся, способствует формированию культуры общения, содействует общему речевому развитию учащихся. В этом проявляется взаимодействие всех языковых учебных предметов, способствующих формированию основ филологического образования школьников.

Итоговая контрольная работа состоит из 4 заданий, направленные на изучение сформированности языковых знаний и навыков в 9 классе.

Задание 1 ориентировано на проверку навыка поискового чтения, в процессе которого ученик начинает лучше ориентироваться в структуре и содержании текста, понимает часть информации, не прибегая к словарю. Тем самым полное понимание текстовой информации достигается быстрее и более эффективным способом – самостоятельно. Ученику необходимо прочитать текст и выбрать к вопросам 1-5 правильные варианты ответов.

В задании 2 проверяется знание лексических единиц языка по одной из тем, изучаемых в текущем учебном году. Для его выполнения необходимо прочитать письмо и дополнить предложения словами из таблицы. Лексика является одним из основных компонентов речевого общения и выступает в речи в тесной взаимосвязи с фонетикой и грамматикой.

При выполнении задания 3 учащиеся также должны продемонстрировать свои грамматические навыки (условные предложения; модальные, фразовые глаголы; страдательный залог). Школьникам предлагается 10 предложений с выбором ответов, которые они должны занести в таблицу.

Задание 4 содержит текст, в котором даны пропуски и учащиеся должны вставить слова, изменив их по смыслу. В упражнении раскрывается основной способ словообразования – аффиксация.

Для оценивания результатов выполнения работ учащимися наряду с традиционной отметкой «2», «3», «4» и «5» применяется и ещё один количественный показатель – общий балл, который формируется путём подсчета общего количества баллов, полученных учащимися за выполнение каждой части работы. Каждое задание промежуточной аттестации оценивается в 1 балл. Таким образом, за работу обучающийся может набрать максимальное количество баллов – 27. С помощью общего балла, расширяющего традиционную шкалу оценивания, во-первых, проводится более тонкая дифференциация подготовки по иностранному языку, во-вторых, отметка несёт больше информации, Общий балл нагляден, легко интерпретирует учителем, учеником, родителями. Итак, шкала перевода набранных баллов в отметку:

0-7 балла – «2»;

8-14 баллов – «3»;

15-22 баллов – «4»;

23-27 баллов – «5».

На выполнение контрольной работы отводится 40 минут.

Использованные материалы:

  1. Примерные программы по учебным предметам. Иностранный язык. 5-9 классы.- 2-е изд.- М.: Просвещение, 2010.- 144 с.- (Стандарты второго поколения).

  2. Авторская программа (Биболетова М.З., Трубанева Н.Н.) курса английского языка к УМК «Enjoy English» для учащихся 2-11х классов общеобразовательных учреждений. - Обнинск: Титул, 2008. – 56с.

  3. Биболетова, М.З., Трубанева, Н.Н. Enjoy English: Учебник английского языка для 9 кл. общеобраз. учрежд. - Обнинск: Титул, 2010. – 240с, ил.

  4. Контрольно-измерительные материалы. Английский язык. 9 класса / Сост. Е.В.Сахаров.-М.: ВАКО, 2013.- 64с.

  5. Гудкова, Л.М. Тематические тесты по английскому языку.- М.: АСТ: Астрель; Владимир: ВКТ, 2011.- 142 с. (новый учебно-методический комплект).

  6. Голицинский, Ю.Б. Грамматика. Английский язык.- СПб.: КАРО, 2008.- 544 с.

  7. Логинов, В.В. Тесты по английскому языку. 5 – 11 кл.- М.: «Изд-во «Олимп», «Изд-во АСТ», 2001.- 336 с.

Образовательные электронные ресурсы:

http://gotovkgia.ru/

http://englishgrad.ru/training-program/angliiskii-po-skaipu-dlya-detei

http://ege.edu.ru Портал информационной поддержки ЕГЭ

http://www.9151394.ru/ - Информационные и коммуникационные технологии в обучении

http://som.fio.ru/ - сетевое объединение методистов

http://www.ug.ru/ -«Учительская газета»

http://www.school.edu.ru/ -Российский образовательный портал

http://schools.techno.ru/ - образовательный сервер «Школы в Интернет»

http://www.1september.ru/ru/ - газета «Первое сентября»

Аттестационная работа по английскому языку ученика(цы)_________________класса

Фамилия ________________________________________Имя ________________________

Time: 40 minutes

Task 1

Read the text. For questions 1 -5 choose the correct answer A, B, C or D.

Прочитайте текст и выберите к вопросам 1-5 правильные варианты ответов. Занесите свои ответы в таблицу.

The best picture

When Sebastian was a boy at school, his favourite lesson was art, and he won several prizes for it. Once he left school, he got a position as a clerk in a bank, but three times a week he went to evening classes in art, and whenever he had time at the weekends, he painted.

He painted in a very modern manner – mysterious objects and shapes, women with three pink eyes, large blank areas, and so on.

After a few months he thought, “Perhaps I call sell some of my pictures and get enough money to afford to leave the bank and became a real artist. Then I can travel around as much as I like, and go to foreign museums, and see other artists ‘paintings, and study in other countries when I feel like it. Though I try to make the best of the job and I don’t regard the work as difficult – at least not at present – I don’t like life in a bank. I only enjoy painting”.

In the bank, Sebastian sometimes had to deal with a man who owned a picture shop, and after he had had a few conversations with him, Sebastian invited him to his home one evening to see some of his works. “Then perhaps you could tell me whether I can really be a good artist and get some money from my painting,” Sebastian said hopefully.

The man said he was prepared to come and see what he thought of Sebastian’ work, so he arrived one evening at Sebastian’s home. Sebastian took the man to his studio and started to show him some of his pictures, with some pride and hope.

The man looked at them one after the other while Sebastian watched his face, but to Sebastian’s disappointment the man did not say anything, and his expression did not change at any of them either.

Then, when he had finished, he looked around, and his glance fell on something else. A happy look came over his face for the first time, and he said, “Now I like this one very much! It’s so full of deep feeling! I’m sure I could sell this one for you.

“That,”said Sebastian, “is the place where I clean the paint off my brushes”.

1. After leaving school Sebastian

a) won several prizes.

b) went to bank three times a week.

c) tried to earn as much money as he could.

d) tried to spend as much time as he could painting.

2. Sebastian’s dream was to

a) live the life he wanted.

b) visit museums.

c) earn a lot of money.

d) work in the bank.

3. Sebastian decided to invite the owner of the picture shop because

a) he wanted to own a picture shop too.

b) he wanted to have a conversation with him.

c) he wanted to sell him some pictures.

d) he wanted to see some of his pictures.

4. Sebastian was disappointed because

a) the man was too proud to speak.

b) the man didn’t seem to like the pictures.

c) the man didn’t want to buy his pictures.

d) the man didn’t want to sell his pictures.

5. The thing the man liked most of all was

a) a picture which someone else had sold to Sebastian.

b) the place where he was happy.

c) the place where Sebastian kept his brushes.

d)the place where Sebastian cleaned his brushes.

1

2

3

4

5

Task 2

Read the letter. Complete the sentences with the following linking words.

Прочитайте письмо. Дополните предложения словами из таблицы. Занесите свои ответы в таблицу.

argue resolve share fair argument get on

18 May 2015

Dear Editor,

My son Tom, 7, and Chris, 15, often have fights. They don’t (1)_______ with each other. They often (2)__________ about things because they refuse to share them. For example, we have only one TV set, and they can never (3)_______ it. The day before yesterday, Tom’s favourite film was on TV, but Chris wanted to see the World Cup. So they had a fight again. My husband and I had an (4)_______ about this conflict. I said that Tom had the right to watch TV because he was younger than Chris. But my husband said it was not (5)__________ . Which of us is right? We want our sons to be good friends and to (6)_________ their conflict peacefully.

Sincerely,

Ann Smith

1

2

3

4

5

6

Task 3

Choose the right option and fill in the gaps.

Выберите правильный вариант и заполните пропуски.

1. If I am not too busy, I … to the concert.

a) go b) will go c) to go

2. If we were in America, we … to see Washington.

a) will go b) go c) would go

3. If they … his address, they would write him a letter.

a) knew b) know c) would know

4. If he …………. hard, he would have achieved great progress.

a) works b) worked c) had worked

5. If I …………. a princess, I would live in a palace.

a) be b) was c) were

6. Weather in England ……………. very quickly.

a) cans change b) can change c) can to change6. We …………… to finish this work next week.

a) will can b) will be able to c) can

7. They don’t get ……..with each other.

a) along b) down c) off

8. She is still trying to get ……. her cold.

a) away b) together c) over

9. The girl put ……. her black velvet dress.

a) up b) on c) dawn

10. English is an easy language to study, it ……….. by more than 450 million people all over the

world.

a) was spoken b) speaks c) is spoken

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Task 4

Fill in the gaps in the text with the correct form of the words.

Заполните пропуски, изменяя слова по смыслу.

We live in the era of 1________________ advances in “self-care”.

IMPORTANCE

What you need is new information. There is so much you can learn to have a 2________________ life. Then you can fulfill your needs in health easily and routinely as part of your normal way of life.

HEALTH

It is more and more obvious that 3________________ kinds of treatment and cures in the world cannot bring lasting health if you are not willing to live an existence without diseases.

DIFFER

Years of physical damage – smoking, drinking, overeating, the wrong food, lack of rest or exercise – can only interfere with good health. Emotional instability is also incompatible with good health. And when the result is ill health, drugs are only 4________________ aids.

ADDITION

To repair the damage of disease, or more to the point, to prevent it, you must live more 5________________

CARE

It is possible that you know this already. But you must also know how to use that instinctive 6________________

KNOW

1

2

3

4

5

6

Keys:

1.

1d 2a 3c 4b 5d

2.

1 get on

2 argue

3 share

4 argument

5 fair

6 resolve

3.

1b 2c 3a 4c 5c 6b 7a 8c 9b 10c

4.

1. important

2. healthy

3. different

4. additional

5. careful

6. knowledge

infourok.ru

Контрольная работа по английскому языку для 9 класса по теме "Образование"

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ

ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 12 ИМЕНИ С.Н. КРАВЦОВА

СТАНИЦЫ ЛЕНИНГРАДСКОЙ

МУНИЦИПАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ЛЕНИНГРАДСКИЙ РАЙОН

Контрольная работа по английскому языку

в 9 классе по теме «Образование».

Подготовила учитель английского языка

Костина Елена Ивановна

Ст. Ленинградская

2014 год

Reading.

Education in Russia.

Everyone in our country has the right to education. It is said in our Constitution. But it is not only a right, it is a duty, too. Every boy and every girl in Russia must go to school, that is they must get a full secondary education. So, when they are 6 or 7 years old they begin to go to school. There are thousands of schools in Russia. There are schools of general education, where the pupils study Russian (or a native language), Literature, Mathematics, History, Biology, Geography, Music, Foreign languages. There is also a number of specialized schools, where the pupils get profound knowledge of foreign languages, or Maths, or Physics. After finishing 9 classes of the secondary school the young people can continue their education at different kinds of vocational or technical schools, colleges. They not only learn general subjects, but receive a speciality there. Having finished a secondary or a vocational, or a technical school, young people can start working, or they may enter an institute or a university. By the way, some people think, that professional trainings makes it easier to get a higher education. As for high schools, there are a lot of them in our country. Some of them train teachers, others — doctors, engineers, actors and so on. Many institutes have evening and extra-mural departments. That gives the students an oportunity to study at an institute without leaving their jobs at plants or factories.

British Private Education.

Seven per cent of British schoolchildren go to private schools called independent schools. There are 2,400 independent schools and they have been growing in number and popularity since the mid-1980′s. Parents pay for these schools, and fees vary from about 250 pounds a term for a private nursery to 3,000 pounds a term or more for a secondary boarding school. Most independent schools are called prep (preparatory) schools because they prepare the children for the Common Entrance Exam which they take at the age of 11. This exam is for entry into the best schools. The most famous schools are called «public schools» and they have a long history and traditions. It is often necessary to put your child’s name on a waiting list at birth to be sure he or she gets a place, Children of wealthy or aristocratic families often go to the same public school as their parents and their grandparents. Eton is the best known of these schools. The majority of independent secondary schools, including public schools, are single-sex, although in recent years girls have been allowed to join the sixth forms of boys’ schools. Independent schools also include religious schools (Jewish, Catholic, Muslim etc.) and schools for ethnic minorities.

True/False

  1. Secondary education is compulsory.

  2. Entering extra-mural department students can work and study at the same time.

  3. There are no specialized schools in Russia.

  4. Colleges and technical schools in Russia provide general education.

  5. Fees vary much in British private schools.

  6. Every public school has its own traditions.

  7. There is a number of religious schools among state schools.

  8. If you want your child to study at Eton, you must put her or his name on a waiting list in advance.

  9. Public schools are not very popular in Britain.

  10. Most public schools are single-sex.

Keys:

  1. True

  2. True

  3. False

  4. False

  5. True

  6. True

  7. False

  8. True

  9. False

  10. True

Список использованных интернет-ресурсов:

  1. http://www.naexamen.ru/english/edu

  2. http://www.alleng.ru/engl-top

doc4web.ru

Итоговая контрольная работа по английскому языку 9 класс

Контрольная работа по английскому языку 9 класс

Инструкция для учащихся Контрольная работа состоит из 3 частей: А, В, С. На его выполнение отводится 40 минут. Задания рекомендуется выполнять по порядку. Если задание не удаётся выполнить сразу, перейдите к следующему. Если останется время, вернитесь к пропущенным заданиям.

А. I. Прочитайте текст и закончите предложения. Example: 0-b

Lord Byron was an aristocrat and a fashionable man. His personality attracted Britain and all Europe. He brought to his poetry romanticism of his times. He was talented and handsome, noble and brave. George Gordon Byron was born on January 22nd1788. He spent his early years outside the capital. He lived in the north. Later his mother took him to Aberdeen. There they lived for several years. George went to Aberdeen Grammar School and there is a monument to him outside the school. Later he studied at Harrow School and Cambridge University.

When Byron was 19, he came to London. One day the poet wrote, "I woke up and found myself famous". It happened after the publication of his autobiographic poem "Childe Harold" in 1812. In summer of 1816 Byron left Britain forever. He travelled around Europe and soon he became a member of the Greek liberation movement, for which he died. But he did not lead the Greeks in battle as he wished. He died of fever.

  1. George Gordon Byron was born ...

  2. Later his mother ...

  3. Later he studied at ...

  4. ... he came to London.

  5. ... Byron left Britain forever.

  6. He travelled around Europe and .

  7. ... of fever.

    1. ... Harrow School and Cambridge University.

    2. When Byron was 19, ...

    3. ... took him to Aberdeen.

    4. ... on January 22nd1788.

    5. In summer of 1816 .

    6. He died .

    7. . soon he became a member of the Greek liberation movement.

II. Выберите номер правильного ответа (1-5).

      1. George Gordon Byron was ....

        1. a famous English poet

        2. an English dramatist

        3. an actor

        4. an alchemist

      2. When Byron was a boy, he lived ...

        1. in London

        2. in Aberdeen

        3. in Liverpool

        4. in Sheffield

      3. Byron studied ...

        1. at Aberdeen Grammar School

        2. at Aberdeen Grammar School, Harrow School and Cambridge University.

        3. at Harrow School

        4. at Oxford University.

4. The text is about .

          1. a famous English poet

          2. an English dramatist

          3. a famous University

          4. a famous book

5. George Gordon Byron died ...

            1. in battle

            2. of fever

            3. of tuberculosis

            4. of grippe

B. Составьте словосочетания, используя слова, данные в левой и правой колонке Example: 0-e

0. Conflict

a) the wars

1. reunion

b) agency

2. human

c) along with

3. prevent

d) college

4. means of

e) resolution

5. travel

f) rights

6. get

g)party

7. six form

h) communication

C. Дополните следующие ниже предложения, выбрав один из предложенных вариантов решения.

              1. You learnt the news only yesterday, ...?

                1. wasn't it

                2. didn't you

                3. was it

                4. did you

              2. The young ... respect old people.

                1. must to

                            1. My father ... in his room now.

                              1. was working

                              2. is working

                              3. will be working

                              4. are working

                            2. When we came, he ... the work.

                              1. has done

                              2. did

                              3. had done

                              4. does

                            3. America ... by Columbus.

                              1. is discovered

                              2. was discovered

                              3. has discovered

                              4. is discovering

                            4. He said he would return the book ...

                              1. now

                              2. tomorrow

                              3. the next day

                              4. yesterday

infourok.ru

Промежуточная контрольная работа по английскому языку для 9 класса.

Промежуточная контрольная работа по английскому языку для 9 класса.

УМК «Английский язык 9», автор – Комарова Ю.А., из-во «Русское слово».

Контрольная работа разработана    в соответствии с требованиями Федерального государственного стандарта основного общего образования для выявления уровня овладения учащимися системой знаний, предметными умениями и способами деятельности по курсу 9 класса.

Цель: выявление уровня образовательных результатов

КОС (контрольно-измерительное средство) представляет собой комплекс тестовых заданий, в который включены лексические и грамматические задания разного уровня сложности.

1-ый уровень-  репродуктивный (задания на применение знаний, умений и способов деятельности в знакомой ситуации) задания 1.

2 -ой уровень- продуктивный (задания на применение знаний и умений способов деятельности в измененной ситуации) задания 2,3,4.

3-ий уровень – творческий, задание 5.

 Задание 1. Проверяется умение использования адекватных лексических единиц. Учащиеся выбирают один из предложенных вариантов. 

Таблица оценочных баллов

 

a

b

c

d

e

f

g

Итого

Правильный ответ

catering

in education

fit

punctual

mature

retail

agriculture

 

Количество баллов

1

1

1

1

1

1

1

7

 Задания 2. Проверяется знание лексики по теме, грамматических структур для выражения будущего времени, разницы в использовании инфинитива и герундия.

Учащиеся дополняют предложения подходящими по смыслу словами.

 Таблица оценочных баллов

 

a

b

c

d

e

f

g

Итого

Правильный ответ

clever

be fit

to find

drawing

to work

will

are going

 

Количество баллов

1

1

1

1

1

1

1

7

 Задание 3. Проверяется знание лексики по теме, грамматических структур для выражения будущего времени, разницы в использовании инфинитива и герундия, умение распознавать их в предложении. Учащиеся находят ошибки в предложениях и исправляют их.

Таблица оценочных баллов

a. Paul thinks he’ll take a gap year.

2

b. I am meeting John at six o’clock on Friday.

2

c. I enjoy being alone.

2

d. She went to Rome to learn Italian.

2

e. I can’t stand doing a lot of exercises.

2

 Всего

10

 

Задание 4. Проверяет полное понимание лексики по теме и умение передать значение предложений на русском языке. Учащиеся переводят предложения на русский язык.

Таблица оценочных баллов

a. Пол предполагает взять перерыв на год.

2

b Я встречаюсь с Джоном в 6 часов в пятницу.

2

c. Мне нравится быть в одиночестве.

2

d. Она ездила в Рим, чтобы учить итальянский язык.

2

e. Терпеть не могу делать много упражнений.

2

 Всего

10

 

Задание 5. Проверяется умение использовать лексико-грамматический материал изученной темы в ситуации практического применения знаний. Учащиеся переводят предложенный текст на английский язык.

Sixteen-year-old Kieren is thinking about the future. He wants to work in tourism because he likes travelling and visiting new places and he’s good at learning languages. Kieren knows that he can go to university or do an apprenticeship with a tourist information centre. When he finishes school, he needs to talk to the career advisor to decide what to do. (60 words).

 

Таблица оценочных баллов.

Всего: 20 баллов.

Каждые 3 орфографические ошибки – (-1 балл)

Каждые 3 грамматические ошибки – (-1 балл)

 

 

Критерии оценивания КОС:

54 балла — 47 баллов — «5»

46 баллов — 39 баллов — «4»

38 баллов — 31 балл — «3»

30 баллов и меньше — «2»

 

 

Промежуточная контрольная работа по английскому языку для 9 класса.

УМК «Английский язык 9», автор – Комарова Ю.А., из-во «Русское слово».

 

1. Choose the correct variant.

a. John loves cooking and wants to work in the media / catering.

b. Lucy is training to become a primary teacher. She wants to work in education / social care.

c. He goes to the gym a lot. He’s very fit / outgoing.

d. She’s very experienced / punctual. She always arrives on time.

e. Kim is only 14 but she acts, as she is 18. All her friends say that she is reliable / mature.

f. Sarah works part-time in a shop. She works in tourism / retail.

g. A farmer’s job sector is agriculture / construction.

(7 points)

 

2. Complete the sentences. (will, to be, are going, clever, working, fit, to draw, to find, to work, drawing, finding).

a. My sister is­­­­_____. She is only nine but she reads 19th century novels.

b. You need to __   ___ if you want to be a footballer.

c. It’s not difficult _______ a part-time job in London.

d. My friend is good at ________ Manga cartoons.

e. Jack wants ______ in construction.

f. What kind of job _______ you get when you finish studies?

g. On Friday evening we_____ to the party.

(7 points)

 

3. Correct the mistakes.

a. Paul thinks he’ll to take a gap year.

b. I’ll meet John at six o’clock on Friday.

c. I enjoy to be alone.

d. She went to Rome for to learn Italian.

e. I can’t stand to do a lot of exercises.

(10 points)

 

4. Translate the sentences from task3. (10 points)

 

5. Translate from Russian into English.

16летний Кирен думает о своем будущем. Он хочет работать в области туризма, потому что ему нравится путешествовать и посещать новые места и он успешен в изучении иностранных языков. Кирен знает, что может поступить в университет, чтобы изучать туризм или он может работать и учиться в информационном туристическом центре. Когда он закончит школу, ему необходимо поговорить с консультантом, чтобы решить, что делать.

(20 points)

xn--j1ahfl.xn--p1ai

Промежуточная контрольная работа по английскому языку для 9 класса.

Промежуточная контрольная работа по английскому языку для 9 класса.

УМК «Английский язык 9», автор – Комарова Ю.А., из-во «Русское слово».

Контрольная работа разработана    в соответствии с требованиями Федерального государственного стандарта основного общего образования для выявления уровня овладения учащимися системой знаний, предметными умениями и способами деятельности по курсу 9 класса.

Цель: выявление уровня образовательных результатов

КОС (контрольно-измерительное средство) представляет собой комплекс тестовых заданий, в который включены лексические и грамматические задания разного уровня сложности.

1-ый уровень-  репродуктивный (задания на применение знаний, умений и способов деятельности в знакомой ситуации) задания 1.

2 -ой уровень- продуктивный (задания на применение знаний и умений способов деятельности в измененной ситуации) задания 2,3,4.

3-ий уровень – творческий, задание 5.

 Задание 1. Проверяется умение использования адекватных лексических единиц. Учащиеся выбирают один из предложенных вариантов. 

Таблица оценочных баллов

 

a

b

c

d

e

f

g

Итого

Правильный ответ

catering

in education

fit

punctual

mature

retail

agriculture

 

Количество баллов

1

1

1

1

1

1

1

7

 Задания 2. Проверяется знание лексики по теме, грамматических структур для выражения будущего времени, разницы в использовании инфинитива и герундия.

Учащиеся дополняют предложения подходящими по смыслу словами.

 Таблица оценочных баллов

 

a

b

c

d

e

f

g

Итого

Правильный ответ

clever

be fit

to find

drawing

to work

will

are going

 

Количество баллов

1

1

1

1

1

1

1

7

 Задание 3. Проверяется знание лексики по теме, грамматических структур для выражения будущего времени, разницы в использовании инфинитива и герундия, умение распознавать их в предложении. Учащиеся находят ошибки в предложениях и исправляют их.

Таблица оценочных баллов

a. Paul thinks he’ll take a gap year.

2

b. I am meeting John at six o’clock on Friday.

2

c. I enjoy being alone.

2

d. She went to Rome to learn Italian.

2

e. I can’t stand doing a lot of exercises.

2

 Всего

10

 

Задание 4. Проверяет полное понимание лексики по теме и умение передать значение предложений на русском языке. Учащиеся переводят предложения на русский язык.

Таблица оценочных баллов

a. Пол предполагает взять перерыв на год.

2

b Я встречаюсь с Джоном в 6 часов в пятницу.

2

c. Мне нравится быть в одиночестве.

2

d. Она ездила в Рим, чтобы учить итальянский язык.

2

e. Терпеть не могу делать много упражнений.

2

 Всего

10

 

Задание 5. Проверяется умение использовать лексико-грамматический материал изученной темы в ситуации практического применения знаний. Учащиеся переводят предложенный текст на английский язык.

Sixteen-year-old Kieren is thinking about the future. He wants to work in tourism because he likes travelling and visiting new places and he’s good at learning languages. Kieren knows that he can go to university or do an apprenticeship with a tourist information centre. When he finishes school, he needs to talk to the career advisor to decide what to do. (60 words).

 

Таблица оценочных баллов.

Всего: 20 баллов.

Каждые 3 орфографические ошибки – (-1 балл)

Каждые 3 грамматические ошибки – (-1 балл)

 

 

Критерии оценивания КОС:

54 балла — 47 баллов — «5»

46 баллов — 39 баллов — «4»

38 баллов — 31 балл — «3»

30 баллов и меньше — «2»

 

 

Промежуточная контрольная работа по английскому языку для 9 класса.

УМК «Английский язык 9», автор – Комарова Ю.А., из-во «Русское слово».

 

1. Choose the correct variant.

a. John loves cooking and wants to work in the media / catering.

b. Lucy is training to become a primary teacher. She wants to work in education / social care.

c. He goes to the gym a lot. He’s very fit / outgoing.

d. She’s very experienced / punctual. She always arrives on time.

e. Kim is only 14 but she acts, as she is 18. All her friends say that she is reliable / mature.

f. Sarah works part-time in a shop. She works in tourism / retail.

g. A farmer’s job sector is agriculture / construction.

(7 points)

 

2. Complete the sentences. (will, to be, are going, clever, working, fit, to draw, to find, to work, drawing, finding).

a. My sister is­­­­_____. She is only nine but she reads 19th century novels.

b. You need to __   ___ if you want to be a footballer.

c. It’s not difficult _______ a part-time job in London.

d. My friend is good at ________ Manga cartoons.

e. Jack wants ______ in construction.

f. What kind of job _______ you get when you finish studies?

g. On Friday evening we_____ to the party.

(7 points)

 

3. Correct the mistakes.

a. Paul thinks he’ll to take a gap year.

b. I’ll meet John at six o’clock on Friday.

c. I enjoy to be alone.

d. She went to Rome for to learn Italian.

e. I can’t stand to do a lot of exercises.

(10 points)

 

4. Translate the sentences from task3. (10 points)

 

5. Translate from Russian into English.

16летний Кирен думает о своем будущем. Он хочет работать в области туризма, потому что ему нравится путешествовать и посещать новые места и он успешен в изучении иностранных языков. Кирен знает, что может поступить в университет, чтобы изучать туризм или он может работать и учиться в информационном туристическом центре. Когда он закончит школу, ему необходимо поговорить с консультантом, чтобы решить, что делать.

(20 points)

xn--j1ahfl.xn--p1ai


Смотрите также